Emil Pettersson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Emil Pettersson

Inläggav DeLarge » mån mar 20, 2017 7:08 pm

Ja, han lär ju inte blir mindre motiverad till att spela bra ishockey när brorsan finns vid sin sidan till nästa säsong :lol:
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1070
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Emil Pettersson

Inläggav Aleks » mån mar 20, 2017 11:37 pm

DeLarge skrev:Ja, han lär ju inte blir mindre motiverad till att spela bra ishockey när brorsan finns vid sin sidan till nästa säsong :lol:


Ska bli riktigt kul att se vad brorsan kan åstadkomma. Frågan är om de båda tar turen över atlanten säsongen efter...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Emil Pettersson

Inläggav Svartvadet » tis mar 21, 2017 12:00 am

Aleks skrev:
DeLarge skrev:Ja, han lär ju inte blir mindre motiverad till att spela bra ishockey när brorsan finns vid sin sidan till nästa säsong :lol:


Ska bli riktigt kul att se vad brorsan kan åstadkomma. Frågan är om de båda tar turen över atlanten säsongen efter...


Tror inte det. Varför? Därför de är för klena.

Jag träffade Nicklas Bäckström samma år som han hade blivit draftad och fått lovord som aldrig förr. Han var, milt uttryckt, en liten mes. Var nästan overkligt att killen spelade i Elitserien. Har för mig att han vägde 75kg då med sina 185cm.

Han åkte ju faktiskt inte över, trots alla påtryckningar, utan stannade kvar ett år till.
Under året som gick så lade han på sig nästan tio kilo till och blev då redo för NHL.

Hur mycket skulle ni gissa att han väger idag? Kan tala om att han väger 97kg och är i sitt livs form och gör poäng på löpande band!

Kollar man lite fort på bröderna Pettersson så är deras mått:
Emil - 187/80
Elias - 188/73

När båda två nått 85-90kg så skulle jag säga att de är redo.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Emil Pettersson

Inläggav Dannedd » tis mar 21, 2017 1:56 pm

Men går man upp 10kg på ett år så är man ju dopad...

(Hoppas ni förstår ironin i detta inlägg)
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Emil Pettersson

Inläggav Svartvadet » tis mar 21, 2017 2:27 pm

Var därför jag skrev "nästan" :wink:

Jag vet givetvis inte om det var sju eller elva kilo, men poängen kvarstår
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Emil Pettersson

Inläggav Härmapan » tis mar 21, 2017 2:54 pm

Dannedd skrev:Men går man upp 10kg på ett år så är man ju dopad...

(Hoppas ni förstår ironin i detta inlägg)


Tja, gick han upp 7-11 kg muskler på ett år så dopade han sig, punkt!
Men det kan ju såklart vara fett eller vatten också...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Emil Pettersson

Inläggav teddy » mån okt 02, 2017 11:29 am

Ett smaskigt rykte som får vilken lakej som helst att smila lite extra på läpparna.
Enligt Elias Pettersson så har brorsan Emil sagt att ”-Får jag inte spela någon NHL match innan jul, så kommer jag hem och lirar med dig i Växjö”

Nyligen blev ju Emil nerskickad till AHL.
Så vi får se.
Ett rykte dock. Men vi får se till jul.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Emil Pettersson

Inläggav vlk » mån okt 02, 2017 12:21 pm

teddy skrev:Ett smaskigt rykte som får vilken lakej som helst att smila lite extra på läpparna.
Enligt Elias Pettersson så har brorsan Emil sagt att ”-Får jag inte spela någon NHL match innan jul, så kommer jag hem och lirar med dig i Växjö”

Nyligen blev ju Emil nerskickad till AHL.
Så vi får se.
Ett rykte dock. Men vi får se till jul.


Vore grymt...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Emil Pettersson

Inläggav Aleks » tis okt 03, 2017 12:11 am

Vill han vinna ett SM-guld med brorsan är det nog i år det gäller. Våt dröm om det stämmer men samtidigt inte helt orimligt.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Emil Pettersson

Inläggav Svartvadet » tis okt 03, 2017 1:14 am

Skulle bli väldigt förvånad, faktiskt.

Vill vara optimist här, men jag tror ju att han bör vara en bra jäkla bit ifrån NHL om det ska ske. Alltså 2-3:de kedjan i AHL i så fall.

Det som dock talar för är ju Elias. Han kommer nog bara få en (kanske två med nästa säsong) chanser att spela hem SM-guld med Elias. Sedan dröjer det tills de är klara med sitt på andra sidan pölen
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Emil Pettersson

Inläggav PutteA » tis okt 03, 2017 1:19 pm

Enligt de uppgifter jag fått inifrån VLH så kan vi glömma Emil. Han skrev på ett kontrakt där tanken från början är att han ska skolas in i farmarlaget. Han får sin chans att slå sig in men grundtanken är den. Så jag ser väldigt lite substans i det ryktet.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Emil Pettersson

Inläggav smashinlovely » tis okt 03, 2017 3:12 pm

PutteA skrev:Enligt de uppgifter jag fått inifrån VLH så kan vi glömma Emil. Han skrev på ett kontrakt där tanken från början är att han ska skolas in i farmarlaget. Han får sin chans att slå sig in men grundtanken är den. Så jag ser väldigt lite substans i det ryktet.

Tänker också att värvningen av Shinnimin skulle vara märklig om man visste att Emil var aktuell.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Emil Pettersson

Inläggav vlk » tis okt 03, 2017 4:13 pm

smashinlovely skrev:
PutteA skrev:Enligt de uppgifter jag fått inifrån VLH så kan vi glömma Emil. Han skrev på ett kontrakt där tanken från början är att han ska skolas in i farmarlaget. Han får sin chans att slå sig in men grundtanken är den. Så jag ser väldigt lite substans i det ryktet.

Tänker också att värvningen av Shinnimin skulle vara märklig om man visste att Emil var aktuell.


Tolkar man mellan raderna vad evertsson säger håller man dörren öppen för ytterligare en center. Man betonar att kanadicken både kan gå center och forward


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Emil Pettersson

Inläggav Aleks » tis okt 03, 2017 5:09 pm

Utan att ha sett Shinnimin än så är jag inte alltför hoppfull att det är han som kommer centra och leverera i en av topplinorna. Ser det som högst sannolikt att det kommer en etablerad center rumt jul. Men om Shinnimin är en fullträff hoppas jag verkligen inte att man börjar värva i onödan
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Emil Pettersson

Inläggav Kenpa » tis okt 03, 2017 7:08 pm

Någon hemresa känns absolut inte aktuell. Jag tror däremot att med rätt omgivning kan han bli en av de bästa svenska poängplockarna i AHL. Nashville kommer vara GRYMT jävla svårt att slå sig in i också. Tror på en 4-5 NHL-matcher max. Jag ser inte någon direkt svaghet i hans spel förra säsongen mer än att han måste bli tuffare och mer distinkt runt sargkanterna och framför mål.
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Emil Pettersson

Inläggav Aleks » sön okt 07, 2018 11:51 am

Hmm...

Hur är läget för Emil i år? Ser att han är uppsatt för fortsatt spel i AHL iaf. Om NHL känns långt borta borde det väl inte vara orimligt med en Emil i Växjö efter jul.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Emil Pettersson

Inläggav Kenpa » sön okt 07, 2018 2:00 pm

Emil satsar stenhårt på NHL. Finns inte på kartan med SHL just nu vad jag har hört.
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Emil Pettersson

Inläggav Aleks » sön okt 07, 2018 8:01 pm

Kenpa skrev:Emil satsar stenhårt på NHL. Finns inte på kartan med SHL just nu vad jag har hört.


Ja, man vill ju inte vara sämre än brorsan. Förstår om han vill ge det något år till men är väl inte alltför glamoröst att kötta på i AHL. VÄnder han hem är det dock osannolikt att det blir något NHL
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Emil Pettersson

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 07, 2018 9:03 pm

Ett ”problem” för Emil är att han försöker slå sig in i ett av ligans bättre lag. Hade han lirat i ett bottengäng hade han fått chansen redan nu. Kanske skulle han försöka i en annan NHL klubb och gärna en mellanlandning i Växjö.

Hur många år vill han gnugga utan att få chansen på riktigt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Emil Pettersson

Inläggav Varanen » mån okt 08, 2018 8:36 pm

AHL är en ren utvecklingsliga.

Harvar man där så älskar man burgare, guns, church och allt annat som hör till landet i väster.

Ok, om det är ambitionen. Susie från the neighbourhood kanske också lockar. Vad vet jag?

75% av spelarna ska tillbaka till svenskt seriespel.

Susie kan vänta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Emil Pettersson

Inläggav Svartvadet » mån okt 08, 2018 10:10 pm

Det kommer nog röra på sig här också, var så säkra. Dock är det precis som ni alla skriver om hans situation:

1. Ett av de tuffaste lagen att slå sig in i som Center med Johansen, Turris och Bonino på topp tre. Han fungerar absolut inte i en checking-line.
2. AHL är en FARMARliga av en anledning - man sår frön som man sedan skördar när de blir mogna.

Hade jag varit i hans skor, så hade jag kört på till Jul och om det inte löser sig så hade jag åkt hem likt Dennis. Antingen för att spela här eller i Timrå. Därefter hade jag kollat på en-vägs (om det gick bra) annars hade jag kört på i KHL och fått en större roll.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster