Simon Hjalmarsson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Simon Hjalmarsson

Inläggav vlk » mån jun 13, 2016 6:27 am

Blir ju besviken då man väljer att lita på en person som har betalt för att sitta och trycka en massa strunt...bara att skylla sig själv.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Simon Hjalmarsson

Inläggav smashinlovely » mån jun 13, 2016 1:21 pm

bekräftad av frölunda
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Simon Hjalmarsson

Inläggav Kloker » mån jun 13, 2016 1:29 pm

Det känns ju lite surt eftersom att man på något sätt var inställd på Hjalmar efter alla rykten och skriverier. Offensiven hade sett riktigt giftig ut med honom i truppen. Men jag är också inne på Svartis linje - man ska vara sugen och hungrig för att representera VLH. Vid lite eftertanke så kanske långtidskontrakt, ålder och mycket pengar inte rimmar så bra.

Det skulle ju sitta som en högerkrok om Hönan kunde kontra och presentera ett minst lika bra namn.

Bara gör det!

8)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Simon Hjalmarsson

Inläggav steve_saviano_theking » mån jun 13, 2016 1:41 pm

Hoppas bara att Evertsson inte släppte en massa andra potentiella nyförvärv, exempelvis Tambellini, när Hjalmarsson blåste honom!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Simon Hjalmarsson

Inläggav Anders L » mån jun 13, 2016 1:51 pm

Stoffe skrev:

Han gjorde bara 66 poäng på 69 matcher i Linköping sin sista säsong.... Jag är nöjd om han uppnår det igen och inte har utvecklats allt för mycket efter sin fiasko säsong i LHC :oops:


Stoffe: Måtte han inte göra det! :ajabaja:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Simon Hjalmarsson

Inläggav Svartvadet » mån jun 13, 2016 2:54 pm

Dessutom har han en BETYDLIGT sämre omgivning än vad han hade i Linkan.
Tycker inte att Frölunda har så heta namn framåt, men det kommer väl säkert.

I LHC spelade han ju, som bekant, med Arlbrandt och Kolarik. Arlbrandt 71 poäng på 53 matcher och Kolarik med sina 30 mål på 53 matcher. Sjukast av allt är att både Kolarik och Hjalmarsson hade +/- 0 8O
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Simon Hjalmarsson

Inläggav smashinlovely » mån jun 13, 2016 3:55 pm

Svartvadet skrev:Dessutom har han en BETYDLIGT sämre omgivning än vad han hade i Linkan.
Tycker inte att Frölunda har så heta namn framåt, men det kommer väl säkert.

I LHC spelade han ju, som bekant, med Arlbrandt och Kolarik. Arlbrandt 71 poäng på 53 matcher och Kolarik med sina 30 mål på 53 matcher. Sjukast av allt är att både Kolarik och Hjalmarsson hade +/- 0 8O


LHC har ju haft en tendens att antingen vinna med 5-0 eller förlora med 0-6, speciellt under den perioden så så jättekonstigt är det ju inte. Men nu har ju även dom ett försvar, eller hade iaf förra säsongen.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Simon Hjalmarsson

Inläggav Lakershjärta71 » mån jun 13, 2016 10:00 pm

steve_saviano_theking skrev:Hoppas bara att Evertsson inte släppte en massa andra potentiella nyförvärv, exempelvis Tambellini, när Hjalmarsson blåste honom!
Tambellini är ingen Gretzky och inte den spetsspelare som jag förväntar mig ska komma härnäst. Med tanke på hans meriter och senaste säsong i AHL så funkar han uppenbarligen bättre på mindre rinkar.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Simon Hjalmarsson

Inläggav Varanen » mån nov 21, 2016 1:47 pm

Mycket kan ändra sig under säsongen. Och det finns alltid förklaringar.

Hittills har Hjalmarsson gjort 7 (3+4) poäng på 19 matcher hos serieledarna. Somliga hånskrattade åt att jag var skeptisk till att värva hit honom. Helt ok givetvis. Jag byggde min skepticism mest på känsla och att jag aldrig fått rätt vibbar. Kritikerna fastställde det "uppenbara".

Inget fel i att ha hög och mäktig tuppkam, men det bör synkas med enormt mycket hockey. Något Hjalmarsson, inte bara nu, haft svårt att leverera kontinuerligt.

Är detta ett i-told-you-so-inlägg? - Ja
Kan du bli drygare än du är nu? - Im working on it! :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster