Ville Leino

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ville Leino

Inläggav Klonis » sön jan 17, 2016 2:19 pm

Välkommen till Växjö
Nån som vet mer om denna killen
Känner han nån av våra andra finska pojkar sen tidigare?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Ville Leino

Inläggav Dannedd » sön jan 17, 2016 9:32 pm

Så vem ska han spela med? Hennesy och Crabb?
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Ville Leino

Inläggav Lakershjärta71 » mån jan 18, 2016 12:28 am

Tror inte Sam vill splittra på förstakedjan men hade varit intressant hur han hade gått med Kiiskinen. Tror han lär få lira med Ilkka så han har nån att snacka med.
Evertsson saknade nog en "Kallio" och ville nog få in en tungt meriterad spelare med rutin som kan lyfta övriga i laget också.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Ville Leino

Inläggav teddy » mån jan 18, 2016 2:41 pm

Är han spelklar till på torsdag mot Örebro?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Ville Leino

Inläggav Kloker » mån jan 18, 2016 2:58 pm

Om alla papper var klara så skulle det vara grönt för spel på torsdag stod det i dagens SMP.

Men vi ska nog tagga ner frälsningshybrisen som kan infinna sig när en ny spelare ansluter. För som det har sett ut de senaste matcherna, även fast svärmorsdrömmen Samhall Am tycker att det har klickat hyffsat, så kommer det att krävas en rejäl jävla uppryckning av samtliga spelare och ledare.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Ville Leino

Inläggav smashinlovely » mån jan 18, 2016 3:43 pm

en liten effekt kan det nog dock ha. Blev ju skillnad i hela attityden när Crabban anslöt.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Ville Leino

Inläggav Varanen » mån jan 18, 2016 7:44 pm

Leinos hockeykunskap suger inte. Inte bara att han kan bidra med en effekt som ny spelare. Han har skillsen att hjälpa laget. Men har han motivationen och psyket? Många andra har uppvisat en extrem loser-mentalitet på sistone, så där kan det knappast bli sämre. Jag hoppas det "klickar" mellan VLH och Leino. Kanske hittar båda parter det de söker efter.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ville Leino

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 19, 2016 2:53 am

När är Leino spelklar?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Ville Leino

Inläggav ivc » tis jan 19, 2016 10:17 am

Lakershjärta71 skrev:När är Leino spelklar?


Förhoppningsvis till torsdag. Brors givetvis på pappersarbetet i sedvanlig ordning.
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: Ville Leino

Inläggav Kloker » tis jan 19, 2016 4:31 pm

smashinlovely skrev:en liten effekt kan det nog dock ha. Blev ju skillnad i hela attityden när Crabban anslöt.

Givetvis hoppas man på det. Krabban och Burret gjorde det för stunden. Nu är Burret borta. Konkurrensen (som inte finns) minskar och till och med Store-Majk som inte platsade förra säsongen tar plats. För att inte tala om Tomas Netik och Karel Pilar när det begav sig - vilka jävla rackarrökare Höneröven panikflaxade bort pengar på då.

Och Torpet. Skicka sopan till Malmö. Varför avlöna en spelare som inte till fullo vill representera klubben och har de djupaste dalarna av dalar som finns? Varsegod Sylvegård.

Höneröven? Ingen kommentar förutom att han sitter väl lika säkert på sin klena och spruckna pedestal som att en ankröv ska ta in vatten i röva.

:oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Ville Leino

Inläggav smashinlovely » ons jan 20, 2016 11:21 am

Kloker skrev:Givetvis hoppas man på det. Krabban och Burret gjorde det för stunden. Nu är Burret borta. Konkurrensen (som inte finns) minskar och till och med Store-Majk som inte platsade förra säsongen tar plats. För att inte tala om Tomas Netik och Karel Pilar när det begav sig - vilka jävla rackarrökare Höneröven panikflaxade bort pengar på då.

Och Torpet. Skicka sopan till Malmö. Varför avlöna en spelare som inte till fullo vill representera klubben och har de djupaste dalarna av dalar som finns? Varsegod Sylvegård.

Höneröven? Ingen kommentar förutom att han sitter väl lika säkert på sin klena och spruckna pedestal som att en ankröv ska ta in vatten i röva.

:oops:

Ja det var väl framförallt konkurrenseffekten jag menade, vad gäller Torpet så är han precis som jag förväntade mig innan säsongen. Att det spårat ur än mer nu är snarare ett defensivt problem enligt mig, speciellt mot malmö var det alldeles för tydligt att Thuresson bara åkte rakt fram och ställde sig framför Torpets näsa utan att stöta på minsta motstånd. En isare mot honom när han är blind ger utdelning i 90% av fallen (ser han är det väl nere runt 33% :roll: ).

Netik o Pilar... vissa saker förtränger man ändå... "tack" för påminnelsen.

Man vill ju inte döma ut någon på förhand men nog känns det som att det vore bättre att haft kvar snöret runt plånboken och istället satsat på nya tag nästa år. Målet är ju att vinna och det känns inte möjligt med detta laget som det fungerat hittills i år. Att istället luftat lite juniorer och på så vis göra det mer attraktivt för kidsen att i framtiden söka sig till oss vore vad jag hade gjort. Nu blir signalen motsatsen, om spelare i A-laget inte steppar upp så är det ok, görs det någon åtgärd så blir det att man plockar in någon arbetslös åldring sista månaden för att ersätta istället för att använda sina utlånade och juniorer.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Ville Leino

Inläggav mollers » tor jan 21, 2016 3:16 am

Betyder det att publiken också ska vänta till nästa år? Varför ens gå till arenan om dom inte försöker? Dummaste jag hört, klart man ska gå för guld varje år.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Ville Leino

Inläggav smashinlovely » tor jan 21, 2016 7:55 am

mollers skrev:Betyder det att publiken också ska vänta till nästa år? Varför ens gå till arenan om dom inte försöker? Dummaste jag hört, klart man ska gå för guld varje år.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk


man behöver väl kanske inte gå ut och öppet säga att man lägger sig. menar inte att man ska lägga sig heller för den delen utan mer att man ska gilla läget och bygga mer för framtiden. Skulle publiken enbart dyka upp om det fanns guldchans så skulle vi haft sämre publiksnitt 11/12, 12/13 än vad vi har nu, men vårt publiksnitt har sjunkit stadigt. Inte ens förra säsongen som klara guldfavoriter gick publiksnittet över vad vi hade andra året i shl/elitserien (nyhetens behag? för resultatmässigt var det ju sådär...krisläge och tränarkick etc)
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Ville Leino

Inläggav Daniel » tor jan 21, 2016 6:44 pm

tror mer det handlar om vad för hockey man får se
själv är jag av åsikten att kör någon över någon i Lakers ja då ska de få smaka på samma sak i nästa byte
men vi har ett lag som aldrig står upp för varandra eller för sin publik

Jag säger inte att man ska åka och jaga tacklingar, men får man möjligheten kliv på fanskapet ordentligt

och våra forwards är ganska små så när vi kör fast
och vårt så kallade grundspel inte funkar då kan vi inte gå över till att lägga ner pucken och jobba fast motståndarna för det klarar vi inte.
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Ville Leino

Inläggav Kloker » tor jan 21, 2016 11:16 pm

Hockeyfrillan agerar mästerligt när sista kassen hängs. Bådar gott!

Starkt att vända.

:)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Ville Leino

Inläggav Towen » tis apr 19, 2016 12:32 am

Sakari sackade ihop. Vill Ville vara kvar? Ser Hönan en tupp i honom till hösten?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Ville Leino

Inläggav Towen » tis apr 19, 2016 1:12 am

Jag har en omotiverad känsla av att HEINO kan göra en omvänd HENNESY/TAMBELLINI - d v s gå in och göra en måttlig första senhalva av en säsong - för att sen blomma ut till den MÄSTARFORWARD han en gång var, till 2016/17.
Han är snygg i skägg också. Vi behöver få in snygga spelare, som gör sig bra i mediebilden. Det är bra för klubbexponeringen. Jag menar, jämför t ex när (*) eller (**) får bildutrymme - vi blöder ju reklampengar!? :) Med LEINO bygger vi ett snyggt och gediget lag från grunden.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Ville Leino

Inläggav DeLarge » tis apr 19, 2016 3:10 pm

Gillar Leino. Får gärna förlänga
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Ville Leino

Inläggav Kloker » tis apr 19, 2016 4:28 pm

Leino behöver ju knappast spela för brödfödan.

8O
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Ville Leino

Inläggav Svartvadet » tis apr 19, 2016 4:46 pm

Förlängde idag!

Tänker man efter, med det som Kloker precis skrev, så tror jag att Leino är relativt billig.
Pengar är inte viktigt för honom, tror han går på runt 150k/mån.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Ville Leino

Inläggav Towen » tis apr 19, 2016 5:31 pm

Snyggt! :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Ville Leino

Inläggav mollers » tis apr 19, 2016 6:15 pm

Fan så kul att höra! Då behöver man inte vänta tills Januari för att se spelare med otroliga skills. Rosen Gynge Kiskkinen och Lenio från start :clap:
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Ville Leino

Inläggav PutteA » tis apr 19, 2016 6:52 pm

Svartvadet: Jag tror inte ens att han har så mycket. Skulle kunna tänka mig att han spelar för en extremt liten summa. Han ser Växjö som ett sätt för honom att hitta glädjen i hockeyn igen. Och som sagt, han kvitterar ut 10,5 mille av Sabres varje år. Då kan han liksom värdera annat!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Ville Leino

Inläggav Svartvadet » tis apr 19, 2016 7:36 pm

PutteA skrev:Svartvadet: Jag tror inte ens att han har så mycket. Skulle kunna tänka mig att han spelar för en extremt liten summa. Han ser Växjö som ett sätt för honom att hitta glädjen i hockeyn igen. Och som sagt, han kvitterar ut 10,5 mille av Sabres varje år. Då kan han liksom värdera annat!


Brukar tyvärr vara "Mycket vill ha mer". Men, jag hoppas att det är så som du säger. Han har ju sagt i någon intervju tidigare att han "vill hitta glädjen igen". Hoppas att det är så!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Ville Leino

Inläggav DeLarge » tis apr 19, 2016 7:40 pm

Mike Richards kanske vore ett alternativ? Kontrakt som går ut med Caps (får inte särskilt mkt speltid). Spelade mycket med Leino i Philadelphia tidigare. Letar kanske också efter nytändning i kärriären?
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Ville Leino

Inläggav Stupet » tor jan 26, 2017 10:18 pm

Dags att skriva ett nytt kontrakt med Ville nu!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Ville Leino

Inläggav venomizer » tor jan 26, 2017 10:41 pm

Stupet skrev:Dags att skriva ett nytt kontrakt med Ville nu!!



5 år minst! :clap:
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Ville Leino

Inläggav Aleks » tor jan 26, 2017 11:45 pm

venomizer skrev:
Stupet skrev:Dags att skriva ett nytt kontrakt med Ville nu!!



5 år minst! :clap:


Upp med tröjan i taket också!
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Ville Leino

Inläggav Varanen » fre jan 27, 2017 4:27 am

Minsta vi kan göra!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ville Leino

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 27, 2017 12:45 pm

Tycker inte ville är en coming man, eller bidrar med mycket fart över 50 matcher är han ganska ofarlig. Men ibland blixtrar han till och så får han 10 millar per år av sabers så då borde han vara billig. Så skriv 1 + 1 år.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Ville Leino

Inläggav Svartvadet » fre jan 27, 2017 1:41 pm

StenhårtSlagskott skrev:Tycker inte ville är en coming man, eller bidrar med mycket fart över 50 matcher är han ganska ofarlig. Men ibland blixtrar han till och så får han 10 millar per år av sabers så då borde han vara billig. Så skriv 1 + 1 år.


Tror det var mycket ironi i inläggen ovan ditt :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Ville Leino

Inläggav Stupet » lör jan 28, 2017 4:09 pm

Från min sida var det verkligen ingen ironi. Varför ska vi inte satsa på att ge Leino ett nytt kontrakt? Med hans erfarenhet från NHL och Cup Final med Flyers och med tanke på hur många miljoner han får varje år från Buffalo så tycker jag iaf att det är självklart.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Ville Leino

Inläggav Härmapan » lör jan 28, 2017 5:27 pm

Handlar väl om pengen han kostar? Det är ju en spelare som har grym potential och om vi ska byta ut honom så är ju frågan vad vi får för samma pengar?

Sen handlar det ju om omgivning också! Om han spelade hela tiden med RR & co så hade han garanterat producerat mer än vad han gjort!

Jag tror och hoppas att han lyfter sig i slutspelet!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Ville Leino

Inläggav smashinlovely » ons maj 17, 2017 10:00 pm

Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Ville Leino

Inläggav Dannedd » tor maj 18, 2017 9:32 pm

Tyckte verkligen jag såg Leino idag i en V70 på gamla norr. Såg jag i syne eller är han kvar i Växjö???
Senast redigerad av Dannedd fre maj 19, 2017 8:19 am, redigerad totalt 1 gång.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster