Halva serien spelad

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Halva serien spelad

Inläggav vlk » ons dec 04, 2013 8:41 am

Dags att göra en försiktig analys av den första halvan.

1. Växjö för spelet många matcher utan att vinna. Vi har haft ett solitt 5-5 spel som räddat oss i många matcher då annat klickat. Saknar vi målskyttar ? Vi borde enligt min mening vunnit fler matcher än vad som blivit fallet. Det är psykiskt nedbrytande att hela tiden föra spelet utan att få utdelning.

2. Vi har målvaktsproblem och detta måste på något sätt åtgärdas.

3. Vi har stora brister i PP. Detta måste lakers finna lösningar på.

4. Vi har vår stora stjärnspelare långtidsskadad utan att vi ersatt honom. Detta är inte hållbart längre.

5. Vi har inte funnit ett hållbart sätt att starta våra matcher på. Allt som oftast har vi hamnat i underläge och måste jaga. Ett påfrestande spel i längden.

Här är de punkter som lakers mitt i allt som är bra måste finna lösningar på. Vad säger ni som inte är strutsar ?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Halva serien spelad

Inläggav vlk » ons dec 04, 2013 9:06 am

Tabellmässigt är det godkänt hittills. Vi ligger topp 6. Poängmässigt är det närmare underkänt än godkänt, med tanke på de förutsättningar vi har i år på alla plan.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Halva serien spelad

Inläggav Flanders » ons dec 04, 2013 9:37 am

Vad är viktigast, att plocka många poäng eller ligga högt upp i tabellen? Jag förstår inte hur vi får godkänt tabellmässigt, men nästan underkänt poängmässigt.

En styrka i årets Växjö är att vi inte förlorar matcher. Sju nollpoängare av 27 är ett bra facit. Vi ligger mitt i tabellen gällande gjorda och insläppta mål, så vi har statistiskt inga uppenbara fel.

Som du lyfter fram vlk, PP, förmågan att göra första målet och risken med att bara ha en fungerande målvakt i truppen är problemområden som bör åtgärdas. Men med perspektiv på det är det överlag en bra säsong Växjö gör.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Halva serien spelad

Inläggav vlk » ons dec 04, 2013 10:17 am

Flanders skrev:Vad är viktigast, att plocka många poäng eller ligga högt upp i tabellen? Jag förstår inte hur vi får godkänt tabellmässigt, men nästan underkänt poängmässigt.

En styrka i årets Växjö är att vi inte förlorar matcher. Sju nollpoängare av 27 är ett bra facit. Vi ligger mitt i tabellen gällande gjorda och insläppta mål, så vi har statistiskt inga uppenbara fel.

Som du lyfter fram vlk, PP, förmågan att göra första målet och risken med att bara ha en fungerande målvakt i truppen är problemområden som bör åtgärdas. Men med perspektiv på det är det överlag en bra säsong Växjö gör.


Jag tycker inte man måste ställa poäng och tabell mot varandra. Jag bara konstaterar vad jag anser spontant om prestationen hittills. Topp 6 är bra, fortsätter vi att ta poäng i motsvarande grad som nu hamnar vi på samma poäng ungefär som år ett då vi var nykomlingar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Halva serien spelad

Inläggav singapore » sön dec 15, 2013 1:02 pm

Rent generellt skulle jag nog säga att vi underpresterar lite. Vi ligger fyra i tabellen - bättre än tidigare år, men om man tittar på spelarnas individuella prestationer kontra egenskaper så har de ändå väldigt mycket mer att ta ut. Rosén, Rasmussen, Rakshani och Murphy t.ex hade man kanske förväntat sig lite mer av även om de senaste matcherna visat tendenser. Hoppas Rakshani kan få en liten boost, jag menar han har gjort typ dubbel så många mål på halva serien som han gjorde på typ sex träningsmatcher i somras. Klart som fan man är nöjda med vara topp fyra, det hade man ju tagit direkt, men spelmässigt finns det ju väldigt mycket kvar.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast
 
Inlägg: 271
Blev medlem: tor sep 19, 2013 10:58 pm
Ort: Singapore/Kalmar

Re: Halva serien spelad

Inläggav Daste » sön dec 15, 2013 1:32 pm

För att inte prata om spelet i PP. Hade statistiken sett bättre ut där så hade vi förmodligen legat ordentligt högt upp i poängstegen.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: kungberg och 12 gäster