SCOTT MUNROE!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Kloker » tis jun 18, 2013 5:55 pm

Mattias Modig har sett Henrik Evertssons hitskeppade Snudd-På-NHL-Guldhandske-Scott-Munroe live. Dessa två var nämligen på samma camp 11/12. Och VLH's egna supermålis Mattias Modig verkar ha blivit måttligt imponerad av Kamraten.

I dagens pappersbilaga (SMP) så kan man läsa följande tuppkamskommentar från förra säsongens bänkvärmare i VLH - Mattias Modig;
...det är en skön kille. lättsam och trevlig. han är väl ganska så duktig i mål också...

:-|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav sjön » tis jun 18, 2013 9:29 pm

Ett känt namn är viktigare än en bra målvakt... eller?
sjön
Forumamatör
 
Inlägg: 196
Blev medlem: mån nov 17, 2003 2:12 pm

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav vlk » tis jun 18, 2013 11:12 pm

Nä, men ett känt namn brukar betyda att målvakten är bra. Det finns ofta en anledning till att namnet är just känt.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav PutteA » tis jun 18, 2013 11:24 pm

Tänk vilken godis det vore om Scott Munroe blev en stor känd supermålvakt genom Växjö Lakers. Det kommer kännas 10 gånger bättre än att värva en färdig stjärna. Nu är det som det är, denna kille är anställd för att göra jobbet. Det måste vi leva med, nu gäller bara 100% stöttning!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Primeau » ons jun 19, 2013 6:42 am

Putte, Munroe anses vars en målvaktsveteran i AHL, jag tvivlar på stt han får sitt stora genombrott i Växjö.
Sa inte Modig något om att han har en ganska modern målvaktsstil också?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav PutteA » ons jun 19, 2013 7:51 am

31 är väl en medelålder för målvakter, som brukar hålla på betydligt längre än utespelarna!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Stupet » ons jun 19, 2013 9:20 am

Varför ska dom flesta vara sååå jääävla negativa?? Hade ni varit gladare om Växjö hade pangat upp x antal miljoner bara för att få hit Henrik Karlsson eller Backlund?? Nu har vi Modig och Munroe!! Och jag kommer iaf heja fram bägge målvakterna för dom spelar i laget som jag älskar mest!!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav vlk » ons jun 19, 2013 9:56 am

Tror att 99,9 procent av de som bemödar sig att skriva och debattera här har en stor kärlek till hockey i allmänhet och Lakers i synnerhet. Detta är inte förbehållet varken de omåttliga optimisterna, ryggdunkarna, de alltid oroliga pessimisterna samt de ständigt ifrågasättande skribenterna.

Var och en har sin syn på laget och dess enskilda spelare, det måste var och en få ha annars blir detta forum ett stort skämt. Var och en måste på olika sätt få uttrycka sin frustration, glädje, besvikelse, oro, optimism osv, utan att bli ifrågasatt eller betraktad som något katten släpat in.

Vi har olika sätt att hantera våra känslor. Vem vet, den störste optimisten här på forumet är kanske den som är mest orolig innerst inne.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Jck » ons jun 19, 2013 10:55 am

Tycker det har gått helt överstyr på det här forumet, snart får man inte ens yttra sig kritiskt eller ifrågasättande innan man får "optimist-drevet" efter sig.

Hur intressant vore ett forum där det enda alla skrev var "Jippi", "Det här kommer bli skitbra", "tjohoo nu har vi världens bästa [sätt in position här]"? Ett forum är en plats för diskussion och för delande av olika åsikter.

Dessutom sätter allt för många likhetstecken mellan t ex en kommentar så som "Jag hade hoppats på ett mer etablerat namn" och översätter det till "det här kommer bli skitdåligt, Evertsson är kass". Det personen förmodligen ville uttrycka är att han inte var helnöjd med Modigs prestation förra året och att det verkligen kommer krävas någon som tar förstaspaden och gör det riktigt bra, därför analyserar man sina förväntningar gentemot resultat.

Jag personligen är ganska skeptisk till denna värvningen själv, jag är inte obotlig pessimist för det, jag säger inte att jag till 100% vet att det kommer bli en flopp, jag säger inte att chansen inte finns att han kan bli elitseriens bästa målvakt. Det enda jag säger är att jag tror inte på att Modig hittar tillbaka till svunna storhetsdagar och jag känner mig inte övertygad om att det här kommer bli bra på det sättet jag gjorde med etablerade målvakter som Gerber och Norrena.

Så gaska upp er nu för fasen och låt diskussionerna flöda oavsett vad man har för åsikt och fokusera på det istället för att gnälla på att folk är positiva, negativa eller neutrala, har man en åsikt så förklara varför man ser på det sättet istället.

Hockey 2013/2014 kommer bli TOKSKOJ, tack för mig!
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Dannedd » ons jun 19, 2013 12:43 pm

Jck skrev:Tycker det har gått helt överstyr på det här forumet, snart får man inte ens yttra sig kritiskt eller ifrågasättande innan man får "optimist-drevet" efter sig.

Hur intressant vore ett forum där det enda alla skrev var "Jippi", "Det här kommer bli skitbra", "tjohoo nu har vi världens bästa [sätt in position här]"? Ett forum är en plats för diskussion och för delande av olika åsikter.

Dessutom sätter allt för många likhetstecken mellan t ex en kommentar så som "Jag hade hoppats på ett mer etablerat namn" och översätter det till "det här kommer bli skitdåligt, Evertsson är kass". Det personen förmodligen ville uttrycka är att han inte var helnöjd med Modigs prestation förra året och att det verkligen kommer krävas någon som tar förstaspaden och gör det riktigt bra, därför analyserar man sina förväntningar gentemot resultat.

Jag personligen är ganska skeptisk till denna värvningen själv, jag är inte obotlig pessimist för det, jag säger inte att jag till 100% vet att det kommer bli en flopp, jag säger inte att chansen inte finns att han kan bli elitseriens bästa målvakt. Det enda jag säger är att jag tror inte på att Modig hittar tillbaka till svunna storhetsdagar och jag känner mig inte övertygad om att det här kommer bli bra på det sättet jag gjorde med etablerade målvakter som Gerber och Norrena.

Så gaska upp er nu för fasen och låt diskussionerna flöda oavsett vad man har för åsikt och fokusera på det istället för att gnälla på att folk är positiva, negativa eller neutrala, har man en åsikt så förklara varför man ser på det sättet istället.

Hockey 2013/2014 kommer bli TOKSKOJ, tack för mig!


Äntligen! =)
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav mollers » ons jun 19, 2013 6:46 pm

Grymt Jck! Håller med dig i mycket du skriver. Så varför är du skeptisk till Scott?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Kloker » tor jun 20, 2013 5:24 pm

Scott Munroe, tja, vad fan ska man säga. Här tackas det nej till på pappret bra målvakter och så landar Henrik Evertsson Scott Munroe från Amerikat. I en artikel för inte så länge sedan så rapade Henrik Evertsson ur sig - präktigt och självsäkert som vanligt - att på min betalda resa till USA så ska jag scouta och värva en förstamålvakt. Lagen och spelarna som skall studeras är toppen av AHL i Calder Cup slutspelet.

Scott Munroe har mestadels lirat i skitlag i botten av tabellen i AHL. I flera säsonger. Adirondack Phantoms fanns knappast med på Henrik Evertssons vill-ha-lista när supertrippen begav sig till Staterna. Jag menar, Scott Munroe är över trettio år och har inte gjort en enda jävla match i NHL. I och för sig en säsong i KHL - med mindre smickrande statistik dock. Det är just denna säsongen som Henrik Evertsson jämför hans spelstil som europeisk. Pinsamt.

Och jag kan berätta - med tanke på ovanstående - att jag av en mycket trovärdig källa här om dagen fick berättat för mig att Scott Munroe mycket riktigt inte fanns med på Henrik Evertssons intresselista när planet från Kastrup lyfte. Det var helt andra mer etablerade namn som stod på dagordningen. Men Henrik Evertsson blev nobbad av de flesta som han ville signa och kvar på andrahandssorteringen fanns trettioåriga Scott Munroe, som spelat en säsong i Europa. Panikvärvning?

Men det kan ju bli skitbra - för han verkar ju enligt Mattias Modig i alla fall vara en hyffsat bra målvakt. Och det känns ju tryggt när sådana ord kommer från en sådant förbannat bra och stabil målis som Mattias Modig förra säsongen bevisade att han är.

(...jävligt bra artikel förresten, där snackar vi pondus, självgodhet och naivt hönerövsläder som heter duga...)

:-|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Primeau » tor jun 20, 2013 10:32 pm

Enestubbe angående Växjös målvakter: "Jag har också svårt att se något annat än att det gamblas hårt i år igen på mv-sidan."
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Sv: SCOTT MUNROE!

Inläggav bratsson » sön jun 23, 2013 3:00 pm

Seriöst.
Gamla Norrena och tillbaksfrånskadaModig
Vs
braförsäsongstränadModig och bevisasigbrainyligaMunroe.

Tycker faktiskt det känns bra.
(ursäkta ett jobbigt och rörigt inlägg.)
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3927
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav blixth » tis jun 25, 2013 10:32 am

Jck skrev:Tycker det har gått helt överstyr på det här forumet, snart får man inte ens yttra sig kritiskt eller ifrågasättande innan man får "optimist-drevet" efter sig.

Hur intressant vore ett forum där det enda alla skrev var "Jippi", "Det här kommer bli skitbra", "tjohoo nu har vi världens bästa [sätt in position här]"? Ett forum är en plats för diskussion och för delande av olika åsikter.

Dessutom sätter allt för många likhetstecken mellan t ex en kommentar så som "Jag hade hoppats på ett mer etablerat namn" och översätter det till "det här kommer bli skitdåligt, Evertsson är kass". Det personen förmodligen ville uttrycka är att han inte var helnöjd med Modigs prestation förra året och att det verkligen kommer krävas någon som tar förstaspaden och gör det riktigt bra, därför analyserar man sina förväntningar gentemot resultat.

Jag personligen är ganska skeptisk till denna värvningen själv, jag är inte obotlig pessimist för det, jag säger inte att jag till 100% vet att det kommer bli en flopp, jag säger inte att chansen inte finns att han kan bli elitseriens bästa målvakt. Det enda jag säger är att jag tror inte på att Modig hittar tillbaka till svunna storhetsdagar och jag känner mig inte övertygad om att det här kommer bli bra på det sättet jag gjorde med etablerade målvakter som Gerber och Norrena.

Så gaska upp er nu för fasen och låt diskussionerna flöda oavsett vad man har för åsikt och fokusera på det istället för att gnälla på att folk är positiva, negativa eller neutrala, har man en åsikt så förklara varför man ser på det sättet istället.

Hockey 2013/2014 kommer bli TOKSKOJ, tack för mig!


Håller med. Tack.

Angående Scott så känns det som en chansning. Men jag hoppas naturligtvis att båda burväktarna kommer överraska positivt :mrgreen:
blixth
Forumamatör
 
Inlägg: 59
Blev medlem: fre okt 09, 2009 11:11 am
Ort: Växjö

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Lakershjärta71 » tor jun 27, 2013 7:15 am

Munrou låter ju lite som legenden (Marilyn) Monrou.. :)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Räven » tor jun 27, 2013 12:45 pm

Just nu så kan jag hålla med media, när de nämner att i dagsläget är det målvaktssidan som ser svajig ut. För övrigt är laget på pappret klart starkare än förra året.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Varanen » tor jun 27, 2013 2:25 pm

Frågan är vilken högsta nivå Munroe besitter? Jämnheten är jag inte orolig för. Han är en pålitlig AHL-dräng, men kan han vinna poäng åt oss i matcher vi rent spelmässigt borde förlora? Å andra sidan har Modig en hög högsta nivå, men där är jag orolig för jämnheten. Aldrig kan det vara perfekt! :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Power Play » tor jun 27, 2013 4:37 pm

Ställ båda då! :D
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Orange » lör jul 13, 2013 3:18 am

Tvivlar egentligen på att vare sig media eller någon härinne på forumet sett särskilt mycket Scott Munroe.. Visst kan man sitta och EP-scouta lite grand och dra någon form av slutsatser, men den av alla som tycker något om Munroe som har bäst koll på honom är ju Henrik Evertsson, även om han kanske får sägas vara 1/2 på sina stora målvaktsinvesteringar hittills..
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Lakershjärta71 » ons aug 28, 2013 9:43 am

Om ni såg Munroes intervju, såg ni då hur lik han var Evertsson till utseende och motorik? :)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav utep » fre okt 18, 2013 10:56 pm

Ikväll gick Munroe förbi Rautio och är just nu seriens bästa målvakt med 93,57 i räddningsprocent. :clap: :clap: :clap:
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Lakershjärta71 » mån okt 21, 2013 11:11 am

Det man lätt glömmer är att hans backkollegor också ska hedras och värda en del av berömmelsen..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Räven » ons okt 23, 2013 2:24 pm

Jo, självklart är målvakten en del av laget, utan övriga spelare som gör sitt framför honom blir det svårt. Men han har överträffat alla förväntningar och förhoppningar jag haft, så här långt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav petbir » fre okt 25, 2013 6:21 am

Hoppas de inte byter målvakt nu på lördag :(

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast
 
Inlägg: 259
Blev medlem: tor sep 09, 2004 8:34 am
Ort: Växjö

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav fr12 » fre okt 25, 2013 1:45 pm

Jag tror att Modig och Munroe står var sin match nu mot Leksand och AIK.

För publiksnittet är det nog bäst att Munroe står hemma mot Leksand och Modig borta mot AIK.

Skulle Modig stå mot Leksand, och vi vinner, då lär han spela mot AIK med
fr12
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: sön feb 26, 2012 12:51 am

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav singapore » tor dec 05, 2013 11:02 pm

Frågan är om det inte är en ny förstemålvakt som vi behöver. Scott verkar inte vara en sådan målvakt som vinner matcher åt laget.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast
 
Inlägg: 271
Blev medlem: tor sep 19, 2013 10:58 pm
Ort: Singapore/Kalmar

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Åryd Lakej » tor dec 05, 2013 11:08 pm

Jaha!å vilka mål skulle han tagit i denna match då?
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav vlk » tor dec 05, 2013 11:21 pm

Fråga Larsson i AIK :s mål. Han hade 25 målchanser mot sig och tog allt utom tre. Monroe hade 6-7 chanser mot sig och släppte tre, varav sista är en tavla utan dess like.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav singapore » tor dec 05, 2013 11:25 pm

vlk skrev:Fråga Larsson i AIK :s mål. Han hade 25 målchanser mot sig och tog allt utom tre. Monroe hade 6-7 chanser mot sig och släppte tre, varav sista är en tavla utan dess like.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Exakt. Man tyckte det inte var så konstigt när typ Alsenfelt och Wesslau står i motståndarmålet, men när till och med bottenlagens målvakter gör mer avgörande räddningar än Monroe så börjar man ju undra om han är en målvakt för topp sex.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast
 
Inlägg: 271
Blev medlem: tor sep 19, 2013 10:58 pm
Ort: Singapore/Kalmar

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav puff » tor dec 05, 2013 11:25 pm

Det finns en viss skillnad. Kolla ute på rinken. Daniel Larsson får hjälp av sina backar och övriga spelare. De släpper inte in någon lakersspelare på andrapuckar. Jag tycker att våra målvakter får dålig hjälp. sista AIK målet var en jäkla turpuck.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav mollers » tor dec 05, 2013 11:39 pm

Hur kan man försvara målvakterna hela jävla tiden?
Klart det begås misstag ute på isen...

Började ni kolla på hockey denna säsongen eller? För de 2 tidigare åren är det målvakterna som har vunnit väldigt många poäng åt lakers. Annars tycker jag laget är bättre på samtliga plan än tidigare år, förutom PP då.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav vlk » tor dec 05, 2013 11:49 pm

mollers skrev:Hur kan man försvara målvakterna hela jävla tiden?
Klart det begås misstag ute på isen...

Började ni kolla på hockey denna säsongen eller? För de 2 tidigare åren är det målvakterna som har vunnit väldigt många poäng åt lakers. Annars tycker jag laget är bättre på samtliga plan än tidigare år, förutom PP då.


Kan bara instämma. Vi ÄR ett bättre lag med ett bättre spel, men, målvaktsfrågan har inte tagits på allvar och vi står där nu med ett jätteproblem. Jag är helt söker på att vi har en ny målvakt signad under juluppehållet. Meningen var att våra målisar skulle konkurrera och trigga varandra, och stå ungefär lika mycket. Sen visar det sig att modig inte tar nästa steg i sin utveckling och håller ej för shl spel. Då måste Monroe inta rollen som gjuten förstakeeper utan möjlighet till avlösning, något han visar sig inte vara byxad. Han är inte gerber, Fasth eller norrena. Även han börjar svikta under den press han under.





Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav bratsson » fre dec 06, 2013 12:19 am

Tyvärr sitter våra målisar på knä större delen av matchen, och så lägger alla puckarna högt på dem. Mål. Vi däremot får sällan upp pucken över plockhandske/axel. Träna mer styrka kanske?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3927
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SCOTT MUNROE!

Inläggav Anders83 » fre dec 06, 2013 12:38 pm

sista målet munroe släpper är HORRIBEL . Släppa förstastolpen vid tekning jo jag tackar jag .

Rankad 11 var han inför matchen igår och det är vår FÖRSTA målvakt. Hoppas han höjer sig !!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster