Jag är Zlatan..

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Jag är Zlatan..

Inläggav Towen » tor nov 15, 2012 2:01 am

Fyra puckar på England.. Med den formen killen är i.. sätt ett par skridskor under honom..

Stor. Vansinnigt stark. Spelgeni med avigt tänk. Har killen samma känsla i handlederna som i fötterna, hade hans karriär toppat Foppas om han valt hockey.

Lös ut från PSG nu..? ^^
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Jag är Zlatan..

Inläggav Svartvadet » tor nov 15, 2012 2:09 am

Inte alls otroligt att han hade varit topp 5 i Världen inom hockey med...

För ungefär 1 år sen så kunde man läsa om en Amerikansk forskare som gjort en studie kring människans fysik. Har för mig att den hette "The real superman(s)", där pratade han om en fysikskala där 10 är maximalt av vad en människa hypotetiskt kan uppnå. (Googla om ni finner det intressant)

Där skriver han bland annat om Usain Bolt, som på skalan uppnår ofantliga 9,5. Lite längre fram i studien kan man också läsa om Zlatan som har 9,4. Efter denna statistik gör han sedan ett uttalande: "Hypotetiskt sett så skulle Zlatan ha en rimlig chans till att slå Usains världsrekord idag. Han och cirka 10 andra i Världen."

Dock är det inte alls säkert att han har samma känsla med klubba som han har med fötterna...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Jag är Zlatan..

Inläggav Towen » tor nov 15, 2012 2:29 am

Jag kan också se likheterna i Zlatans och Foppas karaktär och humör - om än Foppa kanske var lite mer ödmjuk i sin framtoning jämfört Zlatans större ego - så har de båda samma enorma tjurskallighet.

Kan se Zlatan hålla undan två ilskna bullterrier till 100-kilos-backar med ena handen, lugnt balansera och vända runt och med andra handen likt en ung ballerina smeka in ett backhandlyft över en förvånad målvakt.

Svartvadet: Säger den amerikanske forskaren i boken något om Zlatans hypotetiska chanser att spela hem ett VM-guld i Brasilien 2014? Om Tyskland och Spanien ligger på 9.1, Brasilien 9.0, kanske Zlatan ensam sniffar kring 9,4 här med..?;) Vilken våt dröm..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Jag är Zlatan..

Inläggav ollebolle » tor nov 15, 2012 9:46 am

Laget har en bra offensiv trend just nu, 4 mål per match. Försvaret är darrigt i positionsspelet. Riktigt bra försvar har Sverige inte haft på tio år. Men Zlatan, vad säger man? Kanske som Puyol sa när en halvskadad Zlatan gick av planen efter första halvlek EM 2008: "Jag är glad att han gick ut, det är en mardröm att möta en sådan spelare". Det är bara att njuta så länge som han kan spela. Vi kommer inte få se en sådan spelare i Sverige på många år.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Jag är Zlatan..

Inläggav Piggelin » tor nov 15, 2012 10:41 am

Ursäkta mig, men vad har detta med Silly Season i hockey att göra??
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Jag är Zlatan..

Inläggav Anfall » tor nov 15, 2012 11:38 am

Zlatan som ishockeyspelare är ju... Silly! :lol:
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs
 
Inlägg: 618
Blev medlem: ons nov 03, 2004 12:09 pm
Ort: Sveriges trädgård


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster