Välkommen tillbaka....

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Lakershjärta71 » tis okt 02, 2012 12:30 am

Om jag känner Evertsson rätt så tycker han att vi redan har bra skyttar, och Lakers spel bygger inte på att backarna ska panga pucken i mål. Backarna ska bara slänga in pucken mot mål, sen ska forwards göra "Det".
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Ahbez » tis okt 02, 2012 3:55 am

välkommen till ett nytt orange-blått lag :wink:
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Anders83 » tis okt 02, 2012 9:08 am

S'ämre blir det väl knappast!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Anders L » tis okt 02, 2012 2:39 pm

Jag vet inte vad jag skall tycka. :?
Men andra ES lag värvar NHL "gubbar"!
Växjö hämtar hit en som inte platsar i SM liga!!!!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Räven » tis okt 02, 2012 3:31 pm

otroligt svårt att säga vad det blir. Hoppas kan man ju göra. Det är väl inte alltid så, att en toppspelare kommer in och avgör, utan det kan vara en lagspelare och som ett plus inte är i en period av total måltorka, vilket resten av gänget befinner sig i.
Vi får se.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav vlk » tis okt 02, 2012 3:55 pm

Männikkö var med på värmningen idag, men jag han inte se så mycket av honom då de slutade värmningen tidigare än beräknat. Jag hade hoppats se honom i laguppställningen men papprena blev väl inte klara.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Välkommen tillbaka....

Inläggav Power Play » tis okt 02, 2012 3:57 pm

Vi får väl i första hand ställa Mikka mot Alexander, då det är hans plats han just nu ska ta - mer än som f r ä l s a r e n.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Kloker » tis okt 02, 2012 4:12 pm

Givetvis. För att peta ner Femmiljoner$pajken ett hack klarar ju I N G E N av. Nä, rumbla om pjäserna i femmorna - bara en består.

Hockey-/krona?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Läktarexperten » tis okt 02, 2012 5:29 pm

Niles skrev:Är det så många tvivlare då?

Vad jag minns av Mikka är en mer målfarlig variant av Stig. Ganska bra skott, framför allt med tanke på storleken. Ganska kvick på rören. Högerskytt dessutom.


Nä, det kanske bara är jag som tvivlar. Och är det inte fler så är det ju bara bra.

Jag har också goda minnen av Mika. Vad sägs om den här krönikan: http://www.lakerslakejer.se/2005-08-10.html

"Förlusterna är inte mycket orda om, men det finns en spelare som jag vet kommer att lämna ett stort tomrum efter sig och det är Miikka Männikkö. Det var en fröjd att se Miikka trampa iväg i turbofart och kriga med ett sådant stort fighterhjärta, den finska sisun riktigt sprutade ur öronen på honom. Det är få lag förunnat att ha en sådan spelare med i laguppställningen. Men som sagt Växjö Lakers är ett lag av det rätta virket och kommer att bli ett lag att räkna med!"

Men detta , mina herrar, det var år 2005.....när vi harvade i Allsvenskan och spelade mot Nybro och andra lag. Nu tror Jag Evertsson har bättre koll på en hockeyspelares kvaliteer än jag, men det känns som att det runnit en del vatten under broarna sen det sist begav sig.
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast
 
Inlägg: 320
Blev medlem: tor sep 18, 2003 3:16 pm

Välkommen tillbaka....

Inläggav Malul » tis okt 02, 2012 6:35 pm

Nån mer mer som får igenkänneliga vibbar? Nån mer spelare vi plockat tillbaka från gamla tider som en del av oss inte trodde höll måttet?:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Svartvadet » tis okt 02, 2012 6:42 pm

Läktarexperten skrev:
Niles skrev:Är det så många tvivlare då?

Vad jag minns av Mikka är en mer målfarlig variant av Stig. Ganska bra skott, framför allt med tanke på storleken. Ganska kvick på rören. Högerskytt dessutom.


Nä, det kanske bara är jag som tvivlar. Och är det inte fler så är det ju bara bra.

Jag har också goda minnen av Mika. Vad sägs om den här krönikan: http://www.lakerslakejer.se/2005-08-10.html

"Förlusterna är inte mycket orda om, men det finns en spelare som jag vet kommer att lämna ett stort tomrum efter sig och det är Miikka Männikkö. Det var en fröjd att se Miikka trampa iväg i turbofart och kriga med ett sådant stort fighterhjärta, den finska sisun riktigt sprutade ur öronen på honom. Det är få lag förunnat att ha en sådan spelare med i laguppställningen. Men som sagt Växjö Lakers är ett lag av det rätta virket och kommer att bli ett lag att räkna med!"

Men detta , mina herrar, det var år 2005.....när vi harvade i Allsvenskan och spelade mot Nybro och andra lag. Nu tror Jag Evertsson har bättre koll på en hockeyspelares kvaliteer än jag, men det känns som att det runnit en del vatten under broarna sen det sist begav sig.


Nu blev Kloker nöjd, hans texter består! Jippie?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Mike Modano » tis okt 02, 2012 8:02 pm

Det är vacket att läsa alla fina minnen om tiden 7-8 år tillbaka! Det är inte 25-åriga Mikka som kommer, det är 33-åriga Mikka. Ni snackar om speedkula & målskytt... Ja ja, vi får se!

De flesta här på forumet, inklusive mig själv, var säkert själva betydligt hetare om ni backar tiden 7-8 år! He he! 8) 8) 8) 8) 8)
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Coffe #800 » tis okt 02, 2012 10:16 pm

Som sagt miikka är varmt välkommen tillbaka! Men han är 33år, och ta för tillfället ingen plats i tappara....... Han är för dålig för det helt enkelt.... Måste ju betyda något, men man kan ku hoppas att jag inte har rätt
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Svartvadet » tis okt 02, 2012 10:51 pm

Coffe #800 skrev:Som sagt miikka är varmt välkommen tillbaka! Men han är 33år, och ta för tillfället ingen plats i tappara....... Han är för dålig för det helt enkelt.... Måste ju betyda något, men man kan ku hoppas att jag inte har rätt


Jag sticker ut hakan nu lite, bara för att få fram en annan syn på saken! (Nu behöver det inte alls vara såhär)

Miikka har ingen plats i Tappara just nu, varför? För dålig? Ja, troligtvis. Eller, snarare är det flera anledningar... Likt när vi tog Kallio ifrån Frölunda så är Miikka också i samma sits - han spelar i ett lag som vill föryngra sig. Även om kvalitéer finns där, så vill man föryngra sig. Man anser att man har samma kvalité/potential i yngre spelare som har samma uppgift.

MEN, ett stort M-E-N, han har fortfarande kvar sina sniper-instinkter! Och det är precis det vi saknar just nu! Vi har spelare som kan passa fram (nåja, på pappret iaf), men vi har ingen som kan ta avslut. Kallio har inlett relativt svagt i år och efter honom ser det tunt ut med målskyttar. Därför lånar vi Miikka. Han ska göra mål. Han kan göra mål, han vågar ta avslut och han har kvalitéer för att spela på denna nivån. 33 är ingen ålder, då är man fortfarande på sin "peak" men kanske lite lite lite på nergång.

För att använda ett annat exempel - CJ, Mäster, Jacobsson - om han hade snörat på sig grillorna igen: Tror ni han hade levererat då? Jag är övertygad om det. Han hade inte hängt med i tempot kanske, men han hade fan satt dit trissan om läget uppstod!

Jag är förhoppningsfull iaf, inte för att han är en frälsare, men för att han ger lite nytt blod till laget!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Räven » ons okt 03, 2012 8:02 pm

Miikka var den som glasklart visade mest på dagens träning.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Talismanen » ons okt 03, 2012 9:29 pm

Vilken helt fantastiskt underbar intervju med honom på hemsidan. http://vaxjolakers.se/artikel/28972/

"Jaaa kanse jag har inte spelat så mycket jag jag är i pra form jag har tränat pra meeen jag har inte spelat så mycket i matser sååå, mats tempo kan kan vara....kan vara en liten frågetecken."

Vem fan är mats och vad har han för speciellt tempo??
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav serra » tor okt 04, 2012 8:04 am

mika männikö...mika männikö...miiiika männikö...våran lilla finne..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Baker » tor okt 04, 2012 8:26 am

Välkommen Mika och skönt att klubben inser bristerna i truppen och redan nu agerar. Att man samtidigt tar in en spelare som åtminstone tidigare har levererat poäng känns helt rätt. För det som behövs i laget är hockeyspelare och inte fler arbetshästar.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav PeacE_FroG » tor okt 04, 2012 10:56 am

Om jag inte minns fel var han grym på att sätta straffar också....kan vara användbart också :D
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: ons nov 12, 2003 1:41 am
Ort: Växjö HC 1980

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Coffe #800 » tor okt 04, 2012 10:41 pm

bra jobb av honom idag tyvärr orkade han inte hela matchen, men han stack verkligen ut jämfört med de övriga spelarna!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Räven » tor okt 04, 2012 11:27 pm

Han är en liten iller.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Varanen » sön nov 04, 2012 7:13 pm

Ett korrekt beslut av lagledningen att inte förlänga låneperioden. Männikkö gjorde inte bort sig med sin klockrena inställning, men han bidrog inte heller med något extra till laget rent hockeymässigt. Och det var inte att vänta heller.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Räven » mån nov 05, 2012 10:52 pm

Ja, det var ett riktigt beslut.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Välkommen tillbaka....

Inläggav Klonis » mån nov 05, 2012 11:34 pm

Alfaxar
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: StenhårtSlagskott och 21 gäster