Mattias Modig

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Mattias Modig

Inläggav Klonis » tor okt 30, 2014 10:39 am

Brant utför
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Mattias Modig

Inläggav Jck » tor okt 30, 2014 11:27 am

Fattar inte vad han tänker när han signar med Notthingham.... hans självförtroende måste ju vara totalt förstört.....

Han har sina utmaningar men han är ju absolut inte så dålig att han borde känna panik att signa med Nottingham efter BIK Karlskoga. Nu tar han död på sin hockeykarriär självmant.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Mattias Modig

Inläggav Lakershjärta71 » tor okt 30, 2014 11:48 am

Har han fått några andra anbud då?? Han har väl vänt på lite stenar och funderat på några alternativ. Han ville kanske inte spela i div1 eller i de andra Korpserierna även om flera lag där säkert skulle ha slickat sig om munnen och lagt ut röda mattan åt honom. Det har ju gått kräftgång sedan han fick kicken från Lakers så det är väl ingen i de största ligorna på hemmaplan som vågar satsa på honom. Han har väl insett att det är en nystart utomlands i en ny miljö han behöver. Dock blir det nog en jobbig resa för honom att ta sig in i finrummet i SHL igen med Nottingham på sitt cv och från en så pass svag liga som den i England. Jag gissar på att han har hunnit lägga spaden på hyllan innan han drar hemåt igen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Jck » tor okt 30, 2014 2:20 pm

Jo det är ju dock två dagar sen han lämnade BIK Karlskoga.... känns som han kunde hållt ut en aning längre innan han accepterade ett bud från en sån liga.....
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Mattias Modig

Inläggav Svartvadet » fre okt 31, 2014 6:46 pm

Jck skrev:Fattar inte vad han tänker när han signar med Notthingham.... hans självförtroende måste ju vara totalt förstört.....

Han har sina utmaningar men han är ju absolut inte så dålig att han borde känna panik att signa med Nottingham efter BIK Karlskoga. Nu tar han död på sin hockeykarriär självmant.


Tror knappast att det är en "panik sign". Tror han behöver hitta det rolig med hockey igen, testa något helt nytt. Killen har bra med talang, men har inte hittat tillbaka alls sedan hans brutala skada.

Jag är den sista som blir förvånad om han kommer tillbaka till SHL om 4-5 år och levererar på riktigt hög nivå
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Mattias Modig

Inläggav Kenny jönsson » ons nov 19, 2014 6:02 pm

och nu är Modig utan klubb :zzz:
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör
 
Inlägg: 181
Blev medlem: sön dec 01, 2013 7:29 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Modig » ons nov 19, 2014 9:42 pm

Dock gjort succé på de 6 matcherna han spelade.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster