Mattias Modig

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Mattias Modig

Inläggav Socker » mån dec 02, 2013 10:00 pm

12/13: Norrena (6 SM-guld och 1 Gagarin-cup) och Modig. Den sistnämnda har inte nått förväntad nivå och mumintrollet var ingen mångårig lösning, men...

11/12: Gerber (Stanley Cup-mästare och SM-guld) och Alsenfelt. Rutin är särskilt bra för nykomlingar. Trots att Gerber givetvis inte var en flerårig lösning kan man inte kalla det för illa skött. I övrigt säger JCK det mesta i inlägget ovan.


Narturligtvis är/var dessa båda herrar fantastiska målvakter men gemansamt för de tu är att det hade det bästa bakom sig. Med ett klart bäst före datum på sig men som gjorde mer än ok i VLH.

Då jag tycker att målvaktposten är det man bygger mycket av försvarsspelt är det viktigt med kontinuitet på den posten. Man kan rabbla flera exempel på motsattsen oxå där det har chansats och gamblat och det är inte ok för mig när det gäller målvaktsposten.
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
Användarvisningsbild
Socker
Forumamatör
 
Inlägg: 74
Blev medlem: fre mar 05, 2004 12:35 am

Re: Mattias Modig

Inläggav vlk » mån dec 02, 2013 10:09 pm

Varanen skrev:Så verkar det vara men chiefen kan hamna i en situation då hans headcoach vägrar spela keepern. Helt enkelt för att förtroendet inte längre finns. Vore en prekär situation.


En sportchef FÅR inte drivas av principer i absurdum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Mattias Modig

Inläggav Varanen » mån dec 02, 2013 10:16 pm

Socker - Håller med. Chiefens fingertoppkänsla vad gäller målvakter håller inte samma nivå som övriga lagdelar.

VLK - Vi är helt överens. Men nu vet vi inte riktigt vad som ligger bakom det grundmurade förtroendet. Kanske är det tränarstaben som ligger bakom? Få chiefer kickar spelare som tränarna vill ha kvar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Modig » tis dec 03, 2013 9:31 am

Gerber var ändå grym när han var hos oss. Tycker inte hans bäst-före datum hade gått ut. Norrena...nja.. han var bra men inte mer. Gerber spikade ju igen och räddade oss i flertalet matcher.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Härmapan » tis dec 03, 2013 12:08 pm

Men Gerber var 1 år senare med och sänkte Rögle
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » tis dec 03, 2013 7:15 pm

Mattias Modig håller inte som andravante i SHL om målet är slutspel. Han är för dålig.

Det kanske finns något alternativ i Amerikat?

VLH behöver inte prompt agera i utespelarefrågan (frånsett Armstrong) utan det är målvaktsfrågan som måste vara i fokus.

OCH detta är Henrik Evertssons sämsta värvning i SHL. Hur FAN kunde han skriva tjugofyramånader med en redan skadad SOPA?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Swiss » tis dec 03, 2013 7:33 pm

Evert å kompani har deklarerat att inga fler ska in i truppen så tyvärr får vi nog dras me sållet Modig
Swiss
Forumamatör
 
Inlägg: 173
Blev medlem: ons sep 25, 2013 5:19 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » tor dec 05, 2013 6:26 pm

Mattias Modig ska uppmärksammas i afton med tanke på att han har medverkat i trehundra SHL matcher. Scott Munroe har vaktat kassen fler gånger på ett par månader än vad Mattias Modig snart har gjort på två säsonger i VLH. Henrik Evertsson säger i dagens SMP att det inte är någon klubb som har hört av sig beträffande lån av Mattias Modig. Men är det så jävla konstigt?
...jag vet inte om man kan kalla mig veteran, men nu har jag varit med ett tag och vet vad som krävs på den här nivån, säger Mattias Modig...

Att han VET vad som krävs må så vara. Skillnaden är att han INTE HAR vad som krävs. Fattar han inte det?

:ajaj:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav ollebolle » tor dec 05, 2013 7:54 pm

En utlåning av Modig hade varit en nåd att stilla bedja om. Han behöver massor matcher för att hitta tillbaka. Det utrymmet finns inte i SHL.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Mattias Modig

Inläggav Stupet » fre dec 13, 2013 5:08 am

Det är sååå jääävla skönt och härligt att se Modig spela bra hockey igen. Att han har hittat tillbaka till Lule tiden. Och genom detta få vissa personer härinne till att rent du sagt på svenska HÅLLA KÄFTEN med att jämt jämt jämt kritisera......
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Mattias Modig

Inläggav Härmapan » fre dec 13, 2013 9:49 am

Tror inte du ska hoppas för mycket...?

I vissa fall ligger det troligen något personligt bakom och är man grundmurat negativ går det naturligtvis alltid att hitta något att slå ner på om man så önskar!

-Vi ligger ju bara trea!
-Ballongknät släppte ju faktiskt in ett mål!
-En räddningsprocent på 100% är ju bättre än 97%!
-Höneröven borde förutsett att Armstrong skulle få en blodpropp!
-Osv

Men jag håller med dig - man gläds på något sätt dubbelt över segrarna när Modig får lite upprättelse :)
Oavsett hur det går framöver så har han visat att han fortfarande kan!
3 matcher/segrar kan/bör man inte avfärda som enbart tur!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » fre dec 13, 2013 11:43 am

Mattias Modig har gjort det förbaskat bra dessa tre matcher och han förtjänar all positiv respons som skrivs. Han har varit bländande superb i målet! De gånger som han har fått utstå spott och spe så har det till viss (majoritet) del varit befogat. Men som han agerar nu så finns det absolut inget att klaga på. Bra jobbat!

---
Kritisera?
Stupet skrev:Börjar utan tvekan bli dags att bänka Rosen!! Fattar inte vad han håller på med!! Dags att vissa honom att han inte tillför tillräckligt (ingenting)!! In med Micke Johansson eller Åslin istället!! Det kan ju inte bli sämre iaf!!

Stupet skrev:Det är sååå jääävla skönt och härligt att se Modig spela bra hockey igen. Att han har hittat tillbaka till Lule tiden. Och genom detta få vissa personer härinne till att rent du sagt på svenska HÅLLA KÄFTEN med att jämt jämt jämt kritisera......

Är foderluckan på dig tilltäppt nu?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Jimpan » sön dec 15, 2013 2:22 am

Ena dagen hyllad till skyarna - nästa dag totalt urkass. Det är inte lätt att hålla en jämn nivå och vinna varje match 8)
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Användarvisningsbild
Jimpan
Forumproffs
 
Inlägg: 803
Blev medlem: mån dec 06, 2010 10:44 pm
Ort: Braås

Re: Mattias Modig

Inläggav stanic » sön dec 15, 2013 12:40 pm

"ena dagen totalt kass" ? Sanningen är att han varit totalt kass i två säsonger :evil:, Att han sen vann två matcher får nog mer ses som en slump. Dags att börja om i div 1 vilket känns som en rättvis nivå för Modigh, att hitta tillbaka. Hoppas Lassila får bort rosten under jul, annars ligger vi risigt till, med denna chansning i år på lagets viktigaste position
stanic
Forumamatör
 
Inlägg: 30
Blev medlem: tor dec 14, 2006 1:16 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » sön dec 15, 2013 11:41 pm

Norrena och Gerber vann många matcher på egen hand åt Växjö Lakers de två första säsongerna. Utan dom så vet i fan om VLH hade spelat i SHL idag. Munroe har också gjort ett bra jobb med sitt register. Men inte på samma nivå som de två ovanstående. Nu är situationen annorlunda. Minst sagt.

Vilken press Lassila har på sig, för den Modiga andrahandsken är ju ingen hit precis.

Man är inte stabil som målvakt om man pajar ihop fullständigt efter tre-/fyra matcher. Jag förnekar inte LHC's seger igår, men efter att ha kikat på målen så börjar man ju att fundera på om inte Mattias Modig ska varva ner till de lägre divisionerna.

Utan tvekan och med facit i hand så är detta Henrik Evertssons absolut sämsta värvning i SHL.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav bratsson » mån dec 16, 2013 9:34 pm

Eller äta upp sig....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » tis dec 17, 2013 3:33 pm

Det finns en flitig skribent som har dragit sig undan från denna frågan. En skribent som mer än gärna citerar sig själv; "va, va de ja sa". En skribent som gärna kommer med tacktalet och förklarandet när själva diskussionen är över.

Därför undrar jag, Varanen, över dina tankar kring Mattias Modig.

Fiasko eller inte?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Socker » tis dec 17, 2013 3:54 pm

Som jag sagt innan tycker jag inte att målvaktsidan skötts optimalt historiskt sätt (om man nu kan säga så när det gäller VLH).
Det är mycket möjligt att Lassila blir den frälsare vi sucktar efter men att man återigen värvar en målis där det lämnas utrymme för tvivel känns inte bra.

Han kommer från en längre tids skada, en inte hel lyckad säsongsstart bakom sig samt att vederbörande känner sig nervös för det nya uppdraget.

Men men jag tror och hoppas att Lassila är den vi söker...
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
Användarvisningsbild
Socker
Forumamatör
 
Inlägg: 74
Blev medlem: fre mar 05, 2004 12:35 am

Re: Mattias Modig

Inläggav Härmapan » tis dec 17, 2013 4:02 pm

Historiskt har den väl varit ok eller?

...
V Fasth
Ahlsenfeldt
Gerber
Norrena

Håller dock med om att årets målvaktsupplaga inte riktigt motsvarar förväntningarna o vi behöver en riktig vägg för att kunna utmana om ädlare valörer på allvar!

Dock hade jag köpt tabelläget alla dar i veckan om jag fått erbjudandet pre säsong så det är svårt att vara allför kritisk ur ett helhetsperspektiv...

Men låt oss hoppas att Lassila är vår frälsare!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Socker » tis dec 17, 2013 4:38 pm

Härmapan skrev:Historiskt har den väl varit ok eller?

...
V Fasth
Ahlsenfeldt
Gerber
Norrena


Visst var Gerber & Norrena duktiga men de hade en ålder som ej tillät kontinuitet, Ahlsenfelt gjorde en bragd artad kvalserie för oss men var mer vanlig i seriespelet, Fasth var rätt man på rätt plats.

Sen finns det exempel på motsattsen också, Modig, Karjalainen, Grotnes, Spångberg och Thalberg där man mer än lovligt gamblat på den viktigaste punkten.
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
Användarvisningsbild
Socker
Forumamatör
 
Inlägg: 74
Blev medlem: fre mar 05, 2004 12:35 am

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » tis dec 17, 2013 4:54 pm

Det jag inte begriper är hur Henrik Evertsson kunde skriva två år med ett sådant oprövat kort. Mattias Modig har ju bara stått mellan stolparna i tjugo matcher på TVÅ säsonger.

Bedrövligt.

:oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Varanen » tis dec 17, 2013 6:16 pm

Kloker skrev:Det finns en flitig skribent som har dragit sig undan från denna frågan. En skribent som mer än gärna citerar sig själv; "va, va de ja sa". En skribent som gärna kommer med tacktalet och förklarandet när själva diskussionen är över.

Därför undrar jag, Varanen, över dina tankar kring Mattias Modig.

Fiasko eller inte?

Vad ledsamt att du har den synen på mitt skrivande. Ett tröttsamt självciterande och en gnutta självgodhet kan jag köpa, men inte att jag drar mig för att skriva min åsikt - eller att stå för den. Hinner inte självcitera mig nu ikväll, men jag har besvarat din fråga tidigare. Återkommer förhoppningvis imorgon. Du kanske missade själva svaret mitt bland alla självgoda citat. :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Piggelin » tis dec 17, 2013 7:09 pm

Varanen skrev:
Kloker skrev:Det finns en flitig skribent som har dragit sig undan från denna frågan. En skribent som mer än gärna citerar sig själv; "va, va de ja sa". En skribent som gärna kommer med tacktalet och förklarandet när själva diskussionen är över.

Därför undrar jag, Varanen, över dina tankar kring Mattias Modig.

Fiasko eller inte?

Vad ledsamt att du har den synen på mitt skrivande. Ett tröttsamt självciterande och en gnutta självgodhet kan jag köpa, men inte att jag drar mig för att skriva min åsikt - eller att stå för den. Hinner inte självcitera mig nu ikväll, men jag har besvarat din fråga tidigare. Återkommer förhoppningvis imorgon. Du kanske missade själva svaret mitt bland alla självgoda citat. :wink: :lol:


Alfaxar på Varanen :clap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » tis dec 17, 2013 10:50 pm

Varanen;
Besvära dig inte att göra din höst hörd. Det behövs liksom inte. Vad du än skriver så håller Poseidonswingarna med dig.

Det kan inte kännas bra. Ingen som ifrågasätter eller som vågar säga att detta är fel. Utan bara hålla med.

Tack och hej för mig.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Daste » ons dec 18, 2013 1:05 am

Vad sägs om att lämna personangreppen i nån annan tråd. Eller kanske i PM?

Den här tråden handlar om Mattias modig, inte vad ni tycker om varandra.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Mattias Modig

Inläggav Lakershjärta71 » ons dec 18, 2013 11:31 am

Kloker skrev:Det jag inte begriper är hur Henrik Evertsson kunde skriva två år med ett sådant oprövat kort. Mattias Modig har ju bara stått mellan stolparna i tjugo matcher på TVÅ säsonger.

Bedrövligt.

:oops:
Man kan väl värva en målvakt på gamla meriter ;)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav rawspont » ons dec 18, 2013 12:48 pm

Det finns ingen som kan tycka i någon större utsträckning att Modig var en bra värvning i efterhand. Och det var definitivt en chansning på förhand.

Jag tror att den saken är så rakt-mellan-ögonen uppenbar att de flesta inte finner så mycket att diskutera i det.
Mängden inlägg man gör om Modig styrs snarare av frustration. Och den hanterar vi ju, som bekant, på olika sätt. :)
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Mattias Modig

Inläggav Ahbez » ons dec 18, 2013 4:02 pm

Modig lär ju bli utlånad sen när Munroe är frisk igen
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Mattias Modig

Inläggav Varanen » tis dec 31, 2013 4:53 pm

Kloker - Den 16 juni 2013 frågade du mig:

Kloker skrev:Anser du att Mattias Modig är hockey-/krona?


Samma dag svarar jag:


Varanen skrev:På frågan hockey/krona vet jag inte, men så här skrev jag 14 juni 2012:

Varanen skrev:Hela denna silly är knas. Jag kan inte längre någon hockey (som om jag någonsin gjorde det...). Och de av er som misstänkte att chief Evertsson och undertecknad var samma person kan lugna era nerver. I min värld chansar vi nu mer än vi gjorde inför förra säsongen. 15 AS-spelare som vi visste skulle kriga järnet byts ut mot en slapp MIF-back, en stjärncenter som lämnar laget om han inte vinner, en finsk legendar i målet som inte lär sin kollega någonting och skjuter puckar efter junisar - bara för att han kan. Till det kan vi lägga Mr Backhandflipp från FBK...och en keeper som kanske är frisk...

Självklart kommer jag att älska laget. Chiefen gör det bara onödigt svårt så här på förhand.

Välkommen MM! Täpp igen truten på mig - snälla.


och 17 juni 2012 i samma tråd om MM:

Varanen skrev:Vi får hoppas, men chiefens trackrecord vad gäller keepers är inte på samma nivå som övriga lagdelar. Vi kan räkna in, om vi tar med säsongerna han var ass och samarbetade med majoren, följande mindre succéartade målvakter:

Koivula, Törnqvist, Åkerström, Grotnes, Karjalainen, Bengtsberg, Brage, Schürch, Spångberg, Thalberg och Krizan.

Alla ovan nämnda skall inte anses som totala floppar, men... :roll:

Riktigt bra under Evertssons regim har Hadelöv, Fasth, Alsenfelt och Gerber varit. Av någon anledning gillar han att chansa på målvaktsposten. Något jag verkligen inte tycker vi ska göra. Undantagen är Gerber och Norrena, som förutom relativt hög ålder, verkligen inte är några chansningar. De har båda haft flera mästerskap på meritlistan när de värvats hit.


Jag hade inte värvat Modig. Jag hade inte haft tålamod att vänta tills han når samma form han hade i Luleå. Men det är mycket som var knas enligt mig under förra silly. Ortio är inte en rekommendation från mig, utan en spelare jag tror vi jagar. De finska målvakterna var inte bra under senaste VM. Innebär det att de inte platsar i SHL? Nej.


Du gillade inte svaret eftersom du skrev:

Kloker skrev:Ok. Väl rutat. Respekterat förutsägbart. Men hockey-/krona skall man väl ändock förtjäna?


Den 6 december 2013 håller jag med Socker när han ger Modig betyget 1 av 5 i tråden Truppen i Halvtid och så har vi ditt inlägg från den 17:e december i den här tråden då du hävdar att jag aldrig har en åsikt förrän en diskussion är avslutad. Ett påstående jag tycker är orättvis. Men jag går inte med i några lynch-mobbar som skriker "bränn, bränn, bränn!".
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » tis apr 15, 2014 4:38 pm

Jag hoppas verkligen att en fot i röva på M.M också kommer inom det snaraste. 8O

Värvningen av M.M var en rejäl chansning som inte slog väl ut. Tjugotalet matcher på två säsonger talar sitt tydliga språk. Papegåja-Tråja i division 1 kanske vore något?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav vlk » tis apr 15, 2014 5:16 pm

Kloker skrev:Jag hoppas verkligen att en fot i röva på M.M också kommer inom det snaraste. 8O

Värvningen av M.M var en rejäl chansning som inte slog väl ut. Tjugotalet matcher på två säsonger talar sitt tydliga språk. Papegåja-Tråja i division 1 kanske vore något?


Vårt målvaktspar : Steen och Modig [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » tis apr 15, 2014 5:54 pm

Nu får vlk ta och lugna ner sig ett par kilometer. Det enda som jag vill ha är bekräftelsen på att M.M blir kängad.

Lugn och fin.

:D :wink:

Målvaktssidan ska vara i rang. Alltså en uttalad förstamålvakt med bra backup. Strategin om att målvakter ska spela på lika villkor kanske funkar i A.S men inte i SHL. Man ska ha en förstamålvakt!

Lassila knockade Munroe i sin första match. Modig kände vinddraget och segnade ner på sitt dåliga knä - igen.

Vi får hoppas att Nihlstorp lever upp till förväntningarna som första målvakt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav vlk » tis apr 15, 2014 6:13 pm

Kloker skrev:Nu får vlk ta och lugna ner sig ett par kilometer. Det enda som jag vill ha är bekräftelsen på att M.M blir kängad.

Lugn och fin.

:D :wink:

Målvaktssidan ska vara i rang. Alltså en uttalad förstamålvakt med bra backup. Strategin om att målvakter ska spela på lika villkor kanske funkar i A.S men inte i SHL. Man ska ha en förstamålvakt!

Lassila knockade Munroe i sin första match. Modig kände vinddraget och segnade ner på sitt dåliga knä - igen.

Vi får hoppas att Nihlstorp lever upp till förväntningarna som första målvakt.


Jag hoppas på Fasth och Steen


Sent from my iPad using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » mån okt 27, 2014 4:45 pm

Mattias Modig? Ni kommer väl ihåg bombvärvningen av superdupergallret med ett knä mer svullet än denna portalens nickedockors egon har ihop och som har en plockhandske med fler hål i än vad en hummertina har.

Han har idag fått kicken av ALLSVENSKA Bik. Två välavlönade säsonger i VLH (SHL) bidde det ingen ränta på - inte ens i andraligan.

Märkligt.

:bash:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav utep » tor okt 30, 2014 9:59 am

Modigs nya klubbadress: Nottingham Panthers!
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster