Mattias Modig

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Mattias Modig

Inläggav fjenebeck » tor jun 14, 2012 1:04 pm

Och där var sista pusselbiten lagd!

http://vaxjolakers.se/artikel/23817/
Användarvisningsbild
fjenebeck
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: lör apr 02, 2011 12:17 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav ollebolle » tor jun 14, 2012 1:16 pm

Välkommen till Lakers!
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Mattias Modig

Inläggav Leyker » tor jun 14, 2012 1:26 pm

Får verkligen hoppas att han kan vara hel kommande säsong så att de gamla skadorna inte börjar spöka!
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav vlk » tor jun 14, 2012 2:50 pm

Hur långt sträcker sig kontraktet. Är detta målvakten för Lakers de kommande 5 åren månne ??? Kanske.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Mattias Modig

Inläggav Fredrik R » tor jun 14, 2012 2:50 pm

2 årskontrakt.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » tor jun 14, 2012 3:25 pm

Med all säkerhet en mycket billig chansning av Henrik Evertsson. Modig har stått nio matcher på två säsonger och han verkar vara enormt skadebenägen och knappast den stekhetaste målvakten på elitnivå.

Ett rejält nerköp kontra Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Niles » tor jun 14, 2012 5:39 pm

Säkert en målvakt som har väldigt mycket i sig. Dock en stor chansning med hänsyn till skadehistoriken. Utgår från att han är helt frisk nu i alla fall.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Rex » tor jun 14, 2012 5:46 pm

Kloker skrev:Med all säkerhet en mycket billig chansning av Henrik Evertsson. Modig har stått nio matcher på två säsonger och han verkar vara enormt skadebenägen och knappast den stekhetaste målvakten på elitnivå.

Ett rejält nerköp kontra Alsenfelt.


Man kan ju inte veta om det är ett nerköp. Eller har du sett in i framtiden. En chansning är det dock. Man han lär ju knappast vara dyr eller ha särkilt svårt att acceptera andra spaden.

Han har nog mycket hockey i sig och kan blir en riktig succé.
Vi får helt enkelt vänta och se.

Hjärtligt välkommen iaf Mattias.
Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast
 
Inlägg: 253
Blev medlem: sön dec 22, 2002 3:52 am
Ort: Från vettet

Re: Mattias Modig

Inläggav Klonis » tor jun 14, 2012 6:08 pm

Tror nog han är väl igenomgången annars hade dom inte skrivit ett 2års kontrakt

Välkommen hit !!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Mattias Modig

Inläggav Varanen » tor jun 14, 2012 6:43 pm

Hela denna silly är knas. Jag kan inte längre någon hockey (som om jag någonsin gjorde det...). Och de av er som misstänkte att chief Evertsson och undertecknad var samma person kan lugna era nerver. I min värld chansar vi nu mer än vi gjorde inför förra säsongen. 15 AS-spelare som vi visste skulle kriga järnet byts ut mot en slapp MIF-back, en stjärncenter som lämnar laget om han inte vinner, en finsk legendar i målet som inte lär sin kollega någonting och skjuter puckar efter junisar - bara för att han kan. Till det kan vi lägga Mr Backhandflipp från FBK...och en keeper som kanske är frisk...

Självklart kommer jag att älska laget. Chiefen gör det bara onödigt svårt så här på förhand.

Välkommen MM! Täpp igen truten på mig - snälla.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Leyker » tor jun 14, 2012 6:53 pm

När man ser bilden på Mattias Modigs operationsärr hoppar man inte direkt jämfota av entusiasm inför hans debut i Lakers. Men vågar man gambla som Evertsson gör och samtidigt jämföra äpplen med päron så kanske det kan gå vägen... :wink:
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Malul » tor jun 14, 2012 7:55 pm

Varanen,den dag du är toknöjd med alla vävningar så är vi illa ute :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Mattias Modig

Inläggav Svartvadet » tor jun 14, 2012 9:09 pm

Varanens lag:

Augustin - Augustin - Augustin
Augustin - Augustin

Augustin - Augustin - Augustin
Augustin - Augustin

Augustin - Augustin - Augustin
Augustin - Augustin

Augustin - Augustin - Augustin
Augustin - Augustin

:wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Mattias Modig

Inläggav ollebolle » tor jun 14, 2012 9:21 pm

De LHF-källor jag varit i kontakt ger ett blandat intryck. Verkar vara en kanonkille vid sidan av. Enighet råder om en förmåga att släppa mycket returer och stor potential. Spelet runt kassen verkar ha en del i övrigt att önska, några menar att han är ojämn.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Mattias Modig

Inläggav Varanen » tor jun 14, 2012 9:21 pm

Svartvadet - Ser rätt bra ut. Släng in lite Galärslav, Bois, Gurra, Bena, och krydda med lite NHL-flavour on top of it all i egenskap av röd oxe så är jag helnöjd. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Mattias Modig

Inläggav Erland » tor jun 14, 2012 9:29 pm

Mycket intressant värvning om knät håller..
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör
 
Inlägg: 97
Blev medlem: tis okt 11, 2011 1:06 pm
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Towen » tor jun 14, 2012 9:57 pm

Vi får hoppas att Modig är en potent joker, men grundtanken är väl ändå att Norrena skall göra en överjävlig säsong och bara genom att skälla ut allt och alla fullständigt intimidera motståndarna och spika igen minst i klass med Gerber föregående säsong. =)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Coffe #800 » tor jun 14, 2012 11:41 pm

Vinst eller super förlust !! :..
Välkommen hit Mattias grymt roligt !!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Mattias Modig

Inläggav Power Play » fre jun 15, 2012 7:05 am

Leyker skrev:När man ser bilden på Mattias Modigs operationsärr hoppar man inte direkt jämfota av entusiasm inför hans debut i Lakers. Men vågar man gambla som Evertsson gör och samtidigt jämföra äpplen med päron så kanske det kan gå vägen... :wink:


Ha ha... Det knäet behöver han ju fan BH till...! :D
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Mattias Modig

Inläggav ollebolle » fre jun 15, 2012 10:45 am

Jonas Åström som skriver på hockeynonsens kommenterar: Sveriges mest orättvist kritiserade målvakt får alltså chansen i Växjö. Kul för Modig, skadefri kan han göra det bra. Men en STOR chansning
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Mattias Modig

Inläggav Kloker » fre jun 15, 2012 3:26 pm

Leyker skrev:När man ser bilden på Mattias Modigs operationsärr hoppar man inte direkt jämfota av entusiasm inför hans debut i Lakers...

Men dra åt helvete vilken jävla knöl - omfattande knäoperation. Två rejäla skador har det varit på samma knä. Trasat korsband och illa tilltygad knäskål.

Heja Norrena - håll dig hel för i satan...

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Mattias Modig

Inläggav Räven » fre jun 15, 2012 9:05 pm

Ja, det här kan väl kallas för en fantastisk chanstagning, inte illa att ha så mycket is i magen. Fisk eller fågel, ja vem vet. kan bara hoppas att det är den billigaste spelaren i truppen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Mattias Modig

Inläggav Ahbez » lör jun 16, 2012 12:53 am

Modig kan prestera mkt bra på elitnivå det är inte det som gör mig orolig iaf! Kan han hålla sig hel tror jag han kan bli ännu bättre än Alsenfelt som backup
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Mattias Modig

Inläggav ollebolle » lör jun 16, 2012 11:55 am

Modig lär ju behöva träna ikapp en hel del. Hoppas att det innebär att det kommer satsas på målvaktsträning nu då.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Mattias Modig

Inläggav Coffe #800 » lör jun 16, 2012 12:59 pm

det jobbas för fullt med målvaktsträningen är vad jag har hört. ställde nämligen frågan till Janne K på årsmötet och han sa att de jobbas på med målvaktsträningen... och som du säger nu så behövs de verkligne en målvaktstränare på heltid!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Mattias Modig

Inläggav Leyker » lör jun 16, 2012 2:20 pm

Coffe #800 skrev: det jobbas för fullt med målvaktsträningen är vad jag har hört. ställde nämligen frågan till Janne K på årsmötet och han sa att de jobbas på med målvaktsträningen... och som du säger nu så behövs de verkligne en målvaktstränare på heltid!


Innebär detta att Anders "Ankan" Svensson kommer vara lite mer närvarande den kommande säsongen eller kommer man plocka in extra stöd utöver Ankan?
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Coffe #800 » lör jun 16, 2012 3:18 pm

vet inte riktigt hur det är tänkt.... men Ankan ingår fortfarande i organisationen så att säga...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Mattias Modig

Inläggav jebbe » sön jun 17, 2012 12:45 pm

Jag kan tänka mig att Viktors knä ser nog likadant ut. NHL klubbar köper nog inte hem något som de inte tror på, och Viktor är även Sveriges landslags 1:a målvakt. Men jag håller nog med om att det är en chansning. Förmodligen har chiefen koll, som vanligt.
Lakej i med och motgång
Användarvisningsbild
jebbe
Forumentusiast
 
Inlägg: 261
Blev medlem: tor okt 16, 2008 10:07 am
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Varanen » sön jun 17, 2012 6:14 pm

Vi får hoppas, men chiefens trackrecord vad gäller keepers är inte på samma nivå som övriga lagdelar. Vi kan räkna in, om vi tar med säsongerna han var ass och samarbetade med majoren, följande mindre succéartade målvakter:

Koivula, Törnqvist, Åkerström, Grotnes, Karjalainen, Bengtsberg, Brage, Schürch, Spångberg, Thalberg och Krizan.

Alla ovan nämnda skall inte anses som totala floppar, men... :roll:

Riktigt bra under Evertssons regim har Hadelöv, Fasth, Alsenfelt och Gerber varit. Av någon anledning gillar han att chansa på målvaktsposten. Något jag verkligen inte tycker vi ska göra. Undantagen är Gerber och Norrena, som förutom relativt hög ålder, verkligen inte är några chansningar. De har båda haft flera mästerskap på meritlistan när de värvats hit.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Ahbez » sön jun 17, 2012 6:24 pm

Grotnes var bra vill jag minnas!
Norrena får ses som en chansing då vi inte vet hur mycket han har kvar att ge, han har ju trots allt inte blivit bättre de senaste säsongerna precis! :roll:
Målvaktssidan är det enda som oroar mig liiiite, men jag tror Norrena kommer göra en bra säsong trots allt!
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Mattias Modig

Inläggav Varanen » sön jun 17, 2012 6:30 pm

Grotnes är den enda målvakten med två stötar. :wink: :lol: Han kanske inte var någon flopp, men inte var han någon flipp heller.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Lakershjärta71 » sön jun 17, 2012 9:15 pm

Varanen skrev:Koivula, Törnqvist, Åkerström, Grotnes, Karjalainen, Bengtsberg, Brage, Schürch, Spångberg, Thalberg och Krizan.

Alla ovan nämnda skall inte anses som totala floppar, men... :roll:

Jag vill nog påstå att Spångberg VAR en flopp, och Thalberg och Koivula var väl inte heller helt "Vattentäta".
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Stoffe » sön jun 17, 2012 9:35 pm

Ahbez skrev:Norrena får ses som en chansing då vi inte vet hur mycket han har kvar att ge, han har ju trots allt inte blivit bättre de senaste säsongerna precis! :roll:
Målvaktssidan är det enda som oroar mig liiiite, men jag tror Norrena kommer göra en bra säsong trots allt!


Hur ska du ha det?

Och vad grundar du på att Norrena blivit sämre dom senaste säsongerna?
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav Jarran_igen » tis jun 19, 2012 2:42 pm

Lite kompletterande info på norrbottenskurirens websida. Intervju med Modig och info om avsaknad av medicinsk klausul.
http://www.kuriren.nu/sport/default.aspx?articleid=6453677

Klar för Växjö
Luleå. Mattias Modig har skrivit ett tvåårskontrakt med Växjö Lakers.
- Det känns ruskigt kul, säger den förre Luleåmålvakten.
Strax efter klockan tolv under torsdagen kunde kuriren.nu avslöja att Mattias Modig, 25, återvänder till elitserien för spel med Växjö Lakers.
En dryg timme senare kom pressmeddelandet som bekräftade värvningen.
När Norrbottens-Kuriren fick tag i Mattias Modig per telefon var han glad över
tvåårskontraktet.
- Det känns helt rätt och jag är verkligen sugen på att spela hockey igen, säger han och syftar på sina två senaste säsongers skadeelände i Pittsburgh Penguins organisation.

Flera operationer
Förra året spelade han inte alls och säsongen innan det blev det endast nio ECHL-matcher med tredjelaget Wheeling Nailers. Istället har 25-åringen fått fokusera på rehabiliteringsträning från flertalet knäoperationer.
- Det har varit två tuffa säsonger utan hockeyn. Nu är jag sugen på att ta mig tillbaka, säger Modig som väntas kliva på is inom de närmaste veckorna.
- Jag vet inte när. Men det är nära nu, knäet har blivit mycket bättre.
Norrbottens-Kuriren har följt Modigs väg tillbaka. Under frånvaron har 25-åringen medgett att han har upplevt en viss osäkerhet över sin framtid på ishockeyrinken. Men Växjös medicinska team har undersökt Modigs knän och kommit fram till att den inte behövs någon skadeklausul i tvåårskontraktet.
- Det känns riktigt bra att få den här möjligheten. Det är ett rakt tvåårskontrakt och nu vill jag vara med och konkurrera på allvar, säger den förre Luleå Hockey-målvakten som kommer att göra upp med Fredrik Norrena om förstaspaden.

Ska ge Norrena en match
Växjös sportchef Henrik Evertsson hoppas att Mattias Modig ska ge den finske förre Linköpingmålvakten en ordentlig match.
- Vi vet att Norrena kan stå 48 till 50 matcher om det krävs. Vi har utrymme för att ge Mattias tid att ta sig tillbaka, sen hoppas vi han kan ge honom en ordentligmatch, säger Evertsson.
-Vi visste såklart om hans skadehistorik och har studerat den noga. Men vi känner oss så freds som man kan göra med en målvakt som har åkt på
flera svåra knäskador.

Jämförs med Fasth
Evertsson jämför Modigs knäproblem med landslagsmålvakten Viktor Fasth, som tillhörde Växjö mellan 2008 och 2010.
- Viktor hade minst lika svåra knäproblem under några år. Där såg vi att man kan komma tillbaka om man sköter sin rehab på ett bra sätt, säger han.
- Vi ser samma resultat och målmedvetenhet när det gäller Mattias och då
bedömer vi oss villiga att ta den risken.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Mattias Modig

Inläggav ljung93 » tis jun 19, 2012 7:55 pm

Bra läsning från kuriren :) känns gott att han är så taggad och att Evertsson verkligen tror på honom !
För alltid Lakej
Användarvisningsbild
ljung93
Forumamatör
 
Inlägg: 128
Blev medlem: sön okt 11, 2009 8:25 pm
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster