Noah Welch

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Noah Welch

Inläggav Räven » fre aug 23, 2013 1:58 pm

Ja, Noah säger så och Sam säger en annan sak. De pratar inte samma språk om man säger så, inte ens när båda pratar engelska.

Han kunde sagt till SMP att han är tillbaka inom 1-2 veckor, det är en lindrig skada. Men nu valde han läget att skapa egna fantasier om vad det är för skada. Bra eller dåligt, det vet inte jag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Noah Welch

Inläggav Niles » fre aug 23, 2013 4:37 pm

Han är nog tillbaka snart, ungefär vad båda säger.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Noah Welch

Inläggav Räven » fre aug 23, 2013 4:45 pm

Ja, det hoppas jag verkligen
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Noah Welch

Inläggav Daste » lör sep 07, 2013 9:08 pm

Welch såg ut att vara på isen idag under jippot. Nån som vet hur det går för honom?



Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Noah Welch

Inläggav Daste » lör sep 07, 2013 9:09 pm

Repost
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Noah Welch

Inläggav Kloker » lör feb 01, 2014 11:42 am

Jag tycker att assisterande lagkaptenen Noah Welch är en mycket bra ishockeyspelare MEN jag tycker också att han verkar vara förbannat skadebenägen och det retar mig en aning. Titt som tätt så står han utanför laguppställningen pga skada. Det verkar inte vara mycket som krävs känns det som.

Eller han kanske bara har en jävla otur?

:dontknow:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Noah Welch

Inläggav Lakershjärta71 » sön feb 02, 2014 9:58 pm

Daste skrev:Repost

Är den billigare på ICA eller Konsum?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Noah Welch

Inläggav teddy » ons okt 01, 2014 1:50 pm

Där sjönk han ordentligt i min uppfattning.
Det är faktiskt 2014. Att tro på påskharen, tomten, gud och tandfen är ju bara så.........
Att vuxna mogna män tror på hokus pokus förlöjligar bara personen i fråga.


Intervju med Noah på hemsidan.

Vad är ditt motto i livet?
- "Det är fullbordat" John 19:30.

Vem är din idol?
- Jesus.

Om du fick resa tillbaka i tiden och uppleva en händelse, vilken händelse skulle det vara?
- Kampen mellan David och Goliat.

Du får veta att jorden går under inom ett dygn, vad skulle du göra?
- Dela evangeliet om Jesus med så många människor som möjligt, därför att han är porten som alla måste gå igenom för att komma till himlen.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Noah Welch

Inläggav Svartvadet » ons okt 01, 2014 2:57 pm

Var på väg att skriva samma. Sanslöst hur man kan vara så hjärntvättad av en saga... Det är ungefär som att tro på Sagan om Ringen och svara:

Vad är ditt motto i livet?
- "Hitta ringen" sidan 182 i andra boken.

Vem är din idol?
- Gandalf.

Om du fick resa tillbaka i tiden och uppleva en händelse, vilken händelse skulle det vara?
- Kampen vid de två tornen.

Du får veta att jorden går under inom ett dygn, vad skulle du göra?
- Hitta ringen så fort som möjligt, för då får man ett evigt liv.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Noah Welch

Inläggav Malul » ons okt 01, 2014 3:20 pm

Så länge Welch har sin tro bakom sig och därmed vågar gå in i varje situation utan rädsla så är jag nöjd.
Jag bankar härmed skiten ur dig med Guds hand. Typ.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Noah Welch

Inläggav knojo » ons okt 01, 2014 3:27 pm

teddy skrev:Där sjönk han ordentligt i min uppfattning.
Det är faktiskt 2014. Att tro på påskharen, tomten, gud och tandfen är ju bara så.........
Att vuxna mogna män tror på hokus pokus förlöjligar bara personen i fråga.


Intervju med Noah på hemsidan.

Vad är ditt motto i livet?
- "Det är fullbordat" John 19:30.

Vem är din idol?
- Jesus.

Om du fick resa tillbaka i tiden och uppleva en händelse, vilken händelse skulle det vara?
- Kampen mellan David och Goliat.

Du får veta att jorden går under inom ett dygn, vad skulle du göra?
- Dela evangeliet om Jesus med så många människor som möjligt, därför att han är porten som alla måste gå igenom för att komma till himlen.


I mina ögon steg han. Att våga säga vad han tror på. Plus att det är väl upp till honom vad han vill tro på? Vill han tro på Gud och Jesus, låt han göra det. Vill du tro på att en man som heter Leif sitter på Jupiter och kontrollerar allt som händer på jorden, gör det, det är helt upp till dig, jag tycker inte det gör dig till en sämre person. Men däremot tycker jag att när du kritiserar en person för hans religösa övertygelse gör dig till en sämre person.

Gör det honom till en sämre hockeyspelare om han tror på Jesus? Snarare tvärtom tror jag det gör honom till en bättre. Rhett #49 är ju även han troende och sa till c-more att han och några till samlas varje vecka för att studera Bibeln. Sjunker han också i din ögon?
knojo
Forumamatör
 
Inlägg: 21
Blev medlem: fre dec 31, 2010 3:49 pm

Re: Noah Welch

Inläggav alfax » ons okt 01, 2014 3:42 pm

Instämmer helt med Er Malul och Knojo var och en får ha sin tro. inget som säger att de inte har rätt som tror på att det finns en gud.
Senast redigerad av alfax ons okt 01, 2014 5:47 pm, redigerad totalt 1 gång.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Noah Welch

Inläggav Anders L » ons okt 01, 2014 3:55 pm

Alfaxar.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Noah Welch

Inläggav Niles » ons okt 01, 2014 5:49 pm

Ja, att raljera över människor som har religiösa åsikter och tror på Jesus är väl bra jävla korkat. Men uppenbarligen finns det människor som är bra jävla korkade.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Noah Welch

Inläggav vlk » ons okt 01, 2014 6:08 pm

knojo skrev:
teddy skrev:Där sjönk han ordentligt i min uppfattning.
Det är faktiskt 2014. Att tro på påskharen, tomten, gud och tandfen är ju bara så.........
Att vuxna mogna män tror på hokus pokus förlöjligar bara personen i fråga.


Intervju med Noah på hemsidan.

Vad är ditt motto i livet?
- "Det är fullbordat" John 19:30.

Vem är din idol?
- Jesus.

Om du fick resa tillbaka i tiden och uppleva en händelse, vilken händelse skulle det vara?
- Kampen mellan David och Goliat.

Du får veta att jorden går under inom ett dygn, vad skulle du göra?
- Dela evangeliet om Jesus med så många människor som möjligt, därför att han är porten som alla måste gå igenom för att komma till himlen.


I mina ögon steg han. Att våga säga vad han tror på. Plus att det är väl upp till honom vad han vill tro på? Vill han tro på Gud och Jesus, låt han göra det. Vill du tro på att en man som heter Leif sitter på Jupiter och kontrollerar allt som händer på jorden, gör det, det är helt upp till dig, jag tycker inte det gör dig till en sämre person. Men däremot tycker jag att när du kritiserar en person för hans religösa övertygelse gör dig till en sämre person.

Gör det honom till en sämre hockeyspelare om han tror på Jesus? Snarare tvärtom tror jag det gör honom till en bättre. Rhett #49 är ju även han troende och sa till c-more att han och några till samlas varje vecka för att studera Bibeln. Sjunker han också i din ögon?


Stämmer, att våga stå för sin tro är stort.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Noah Welch

Inläggav vlk » ons okt 01, 2014 6:08 pm

Niles skrev:Ja, att raljera över människor som har religiösa åsikter och tror på Jesus är väl bra jävla korkat. Men uppenbarligen finns det människor som är bra jävla korkade.


Tack för den, kan bara hålla med.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Noah Welch

Inläggav Ahbez » ons okt 01, 2014 7:59 pm

Vad spelarna ägnar sig åt vid sidan av rinken har inte vi med att göra, det är deras prestationer på isen som är relevanta!
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Noah Welch

Inläggav Anfall » ons okt 01, 2014 10:06 pm

Man blir mörkrädd, varför ska man dömma en människa bara för att han tror på gud?? Jag trodde att vi levde i en upplyst och modern tid, men icke. Inte alla i alla fall. Några lever kvar i sin inskränkta värld där alla måste tycka som dem. Vilken trist värld det skulle vara. Ungefär som i Nordkorea. ..
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs
 
Inlägg: 618
Blev medlem: ons nov 03, 2004 12:09 pm
Ort: Sveriges trädgård

Re: Noah Welch

Inläggav mollers » ons okt 01, 2014 10:54 pm

Nu bryr jag mig inte ett skit i om folk väljer att vara religiösa. Men att påstå att religion skulle vara modernt gjorde mig bara tvungen att skriva något. Ha ha! Min tro är iaf vetenskap om ni är intresserade, tolkningar av 2000 år gamla böcker tilltalar inte mig .

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1649
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Noah Welch

Inläggav Svartvadet » ons okt 01, 2014 11:12 pm

Det har väl aldrig handlat om att tro på en "Gud/Övermakt" eller? Handlar snarare om att tro på något som står skrivet i en bok. En bok som folk på något sätt använder som fakta, vilket gör det hela ännu löjligare.

Tro på någon form av "Gud/Övermakt" det får han gärna göra, det skiter jag i. Men att vara insnöad på att man måste tro på Jesus för att han är någon port till himmelen... Ja. Men, tro på vad du vill, jag kommer såga det - men det är varje människas val om man vill tro på något eller inte.

Lite OT:
Om han nu tror på himmelen, där allt är helt magiskt, varför försöker man fördröja sin ankomst dit? Nu har nog iofs Noah ett hyggligt liv, där man kan leva på att spela ishockey. Men de som har de sunkigaste jobben i Världen, där allt är piss och inte en krona över till något roligt - varför lever man då sunt och hälsosamt för att leva LÄNGRE? Något man kan fundera över.

Kan någon förklara hur Noah blev 900 år? Eller hur ALLA djur fick plats på Noahs ark? Till och med känguru, även om båten inte ens var i närheten och det inte har hittats skelett från samma djur på något annat ställe än Australien? Eller hur det kunde ta Moses 40 år att gå 50 mil? Eller att Jorden är 10.000 år gammal?

Men, återigen, tro på vad tusan du vill. Vissa tror på Bibeln, andra tror på Påskharen, någon tror på Tomten. Några tror ju till och med på Star Wars.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Noah Welch

Inläggav teddy » tor okt 02, 2014 8:13 am

I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Noah Welch

Inläggav Daste » tor okt 02, 2014 8:23 am

Vilken icke-diskussion det här är. Låt killen tro på vad han vill.

Kan man inte respektera en så simpel sak som att människor kan ha andra trosuppfattningar än en själv så... Ja, då får man ta sig en funderare.

Själv tycker jag ett sånt bemötande är inskränkt och trångsynt.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Noah Welch

Inläggav teddy » tor okt 02, 2014 9:00 am

Att vuxna människor 2014 tror på en man som bor i molnen, talande ormar och personer som lever tills dom är 900 år. Det är skrämmande.

Dessutom landet USA som ska vara "världspolis" där deras ledare ska styra världen mm tror på mombo jumbo gör mig livrädd. Att dom handlar i guds namn.

All religion är skit för mänskligheten och kommer alltid att vara. Kolla bara IS just nu. Kolla bara korstågen på 1000-talet. Alla krig genom historien är så gott som religionskrig.

Så att inte få tycka att någon som tror på det krigsmaktgalna hokus pokus är tragiskt. Jag jämför religösa människor med mentalt sjuka. Båda lider av någon form av mental störning och lever i en låtsatsvärld.

Och det är inte inskränkt och trångsynt att tycka så. Tvärtom. Ni som tror på gud eller låter folk tro på religioner är trångsynta. Det är som att tycka att SD är ett bra parti. Dom är inte rasister. Låt dom vara. Religion har gjort så mycket ont och hemskt i världen genom 2000 år. Men ändå respekterar ni om som tror på sagorna. Men så fort någon ifrågasätter så blir det ett jävla liv. Ffolk får gärna tro på vad dom vill så länge det inte är religion.
Jag tror på mänskligheten, godhet, lycka, godhet och kärlek. Och att vi själva genom våra handlingar kan åstadkomma det. Inte via någon man i molnen och hans son.
sen tror jag på Växjö Lakers med.

Så dom får tro på detta påhitt och lögner. Men jag får inte motsäga det och påstå att det är just påhitt och lögner. Folk som tror på gud är som trettonåriga pojkar som fortfarande tror på tomten. Vakna upp och sluta vara så barnsliga.

Kanske var en dum ide att flytta till Sverige. Världens minst religiösa land. Vad beror det på? Jo för att dom flesta av oss är mer upplysta. Eller har han kommit hit för att sprida ordet?


men angående Noah så är han en grym back. Bra speluppfattning med stabila tacklingar.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Noah Welch

Inläggav Daste » tor okt 02, 2014 9:16 am

Så du kan på riktigt inte respektera en åsikt eller uppfattning som skiljer sig från din egen? :) Det är vad detta handlar om, inte ifall folk krigar i religionens namn eller USA leker ordningsvakt.

Man behöver inte tycka om det, men alla har rätt till sin egen tro. Själv är jag inte troende, men bryr mig lika mycket om vad Noah Welch tror på som jag bryr mig om vad du gör i sovrummet. Varför? För att så länge det inte går ut över mig eller andra så är det inte min ensak.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Noah Welch

Inläggav Daste » tor okt 02, 2014 9:19 am

Sen skulle många historiker och politiker ha en del annat att säga om religionens roll i krig/politik genom åren, men det är en helt ovidkommande diskussion i det här ämnet.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Noah Welch

Inläggav Niles » tor okt 02, 2014 4:47 pm

Lite kul att se nån göra sig till talesman om vad som är rätt och fel att tro om universum. Som om nån av oss vet hur allt egentligen hänger ihop. Att sätta likhetstecken på ALL religion och IS verksamhet var ju också otroligt begåvat. IQ 140 på den slutsatsen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Noah Welch

Inläggav Härmapan » tor okt 02, 2014 5:27 pm

Kan vi inte ta de urtrista existensiella frågorna i en annan tråd?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3309
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Noah Welch

Inläggav Sergej » mån okt 06, 2014 8:44 am

Och vad detta har med hockey att göra??? Vi skulle lika väl kunna skriva vilken färg på strumpan människan har, för det är minst lika intressant.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sergej
Forumamatör
 
Inlägg: 11
Blev medlem: tis apr 05, 2011 8:41 pm

Re: Noah Welch

Inläggav Svartvadet » tis okt 07, 2014 1:28 am

Nej, det har inget med hockeyn att göra. Inte alls. Men det har med Noah att göra, detta är Noahs tråd.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Noah Welch

Inläggav Ahbez » tis okt 07, 2014 2:16 am

Svartvadet skrev:Nej, det har inget med hockeyn att göra. Inte alls. Men det har med Noah att göra, detta är Noahs tråd.


Detta är väl inget jävla skvallerforum, tråden ska handla om Noah som hockeyspelare, inte privatperson
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Noah Welch

Inläggav mollers » tis okt 07, 2014 1:06 pm

Roligt hur många som sätter regler här. Finns det inga regler satta?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1649
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Noah Welch

Inläggav Lillen » sön jan 04, 2015 12:01 pm

Helvete vad han växer match för match nu..
Å går på offensiv mer å mer.. Å åker skridskor som aldrig förr :clap:
Welch for the Captain!!! 8)
Lillen
Forumamatör
 
Inlägg: 174
Blev medlem: tor okt 04, 2012 2:54 pm

Re: Noah Welch

Inläggav PutteA » sön jan 04, 2015 12:21 pm

Instämmer!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Noah Welch

Inläggav singapore » sön jan 04, 2015 2:42 pm

Håller med. Tror han skulle växa ännu mer om han får C:et samtidigt som Kallio kan fokusera på sitt eget spel mer. Det skulle han behöva.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast
 
Inlägg: 271
Blev medlem: tor sep 19, 2013 10:58 pm
Ort: Singapore/Kalmar

Re: Noah Welch

Inläggav ivc » tis mar 31, 2015 2:06 pm

Daniel Enestubbe ‏@enestubbe
Noah Welch lämnar Växjö. Klar för Modo.
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster