Petr Vampola

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Petr Vampola

Inläggav Power Play » ons maj 23, 2012 1:07 pm

Ja, jag tycker också det är konstigt om siffran ska knytas till en arena och inte till klubben. Det är ju ändå för klubben som spelaren utfört sitt värv och fått utmärkelsen av. Inte arenan.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Petr Vampola

Inläggav Niles » ons maj 23, 2012 2:14 pm

Klart att siffran är knuten till klubben.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Svartvadet » ons maj 23, 2012 2:31 pm

Okok, då frågar jag (en blind jävel som jag är) om herr Nilssons #14 hänger i Vida idag?

Hur som hur, vet att olika klubbar har olika "regler"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Petr Vampola

Inläggav Power Play » ons maj 23, 2012 3:50 pm

Den frågan vill jag också ha svar på. Är numret pensionerat så är det. Oavsett om man bygger ny arena. Ytterst märkligt att den inte flyttats över till Vida tycker jag.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Petr Vampola

Inläggav spaceghoat » ons maj 23, 2012 3:51 pm

Finns ju två olika sorters pensioneringar. Hittar ingen källa nu lite snabbt, men den ena är bara i arenan och den andra i klubben. Tror diskussionen var uppe för ett tag sen.
spaceghoat
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: sön sep 18, 2011 7:40 pm

Re: Petr Vampola

Inläggav JohnnyParrot » ons maj 23, 2012 4:06 pm

Det hänger inget i Vida.
JohnnyParrot
Forumamatör
 
Inlägg: 47
Blev medlem: mån jan 18, 2010 4:19 pm

Petr Vampola

Inläggav Power Play » ons maj 23, 2012 4:23 pm

Jag ska kolla om jag kan få några svar på detta! Återkommer...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Petr Vampola

Inläggav Svartvadet » ons maj 23, 2012 4:53 pm

spaceghoat skrev:Finns ju två olika sorters pensioneringar. Hittar ingen källa nu lite snabbt, men den ena är bara i arenan och den andra i klubben. Tror diskussionen var uppe för ett tag sen.


Precis detta jag menar. Arena varianten handlar oftast om att spelaren har "Utfört något stort på denna isen" och klubb varianten handlar om "Varit en legendar i klubben under många år"

Skulle själv säga att Nilsson är utav den första varianten. Helt öppen åsikt dock.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Petr Vampola

Inläggav serra » ons maj 23, 2012 4:55 pm

Jag tycker ingen mer ska få använda #14 men att tröjan ska vara kvar i Lakerdoooooome
Det var ändå där #14 tillbringade hela sitt vuxna liv...:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Zebbe » ons maj 23, 2012 5:34 pm

Nr #14 kan hänga inne i Doooomen, den mest pinsamma händelsen i klubbens historia kan hänga där.
VIDA är nytt fräscht och vacker. Där ifrån kan vi bygga våra framtida legender. men Nr 14??? låt mig skratta.
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs
 
Inlägg: 586
Blev medlem: mån nov 21, 2005 9:32 am
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Ahbez » ons maj 23, 2012 6:18 pm

hahaha, kommer ihåg att jag var på matchen då #14 hissades i taket men kan ärligt talat inte komma ihåg varför den hissades?
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Petr Vampola

Inläggav Lakershjärta71 » tor maj 24, 2012 6:48 pm

Stoffe skrev:Magnifikt :clap: :clap: :clap: :clap:

Spännande se Rosén och Vampola trolla, faaaaaaaaaan vill ha Augusti nu :)
Rosén och Vampola i all ära, men om det skulle hända att någon av dessa hamnar på skadelistan så tycker jag att laget genast ser tunnare ut. Då ska man också komma ihåg, att Kallio inte är den målskytt han var en gång..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav friberg » tor maj 24, 2012 7:33 pm

har precis för mig att han producerade som faan i slutet eller?
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Petr Vampola

Inläggav Lakershjärta71 » fre maj 25, 2012 12:52 am

Ja, och? Det var ju för väl det, att han kom igång då. Kallio är inte den han var för 7-8 år sedan. Som du märker börjar hans produktion att successivt minska..Vi har fått behålla stommen i laget i form av många grovjobbare som man inte kan påstå är några utpräglade snipers, därför är min åsikt att skillsen skulle sjunka markant om någon av herrarna Rosén och Vampola skulle bli skadade. Det är bl.a de som ska göra skillnad till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav DeLarge » fre maj 25, 2012 1:38 am

Har riktigt go känsla på denna värvningen!
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Petr Vampola

Inläggav ratscore » fre maj 25, 2012 1:50 am

Lakershjärta71 skrev:Ja, och? Det var ju för väl det, att han kom igång då. Kallio är inte den han var för 7-8 år sedan. Som du märker börjar hans produktion att successivt minska..Vi har fått behålla stommen i laget i form av många grovjobbare som man inte kan påstå är några utpräglade snipers, därför är min åsikt att skillsen skulle sjunka markant om någon av herrarna Rosén och Vampola skulle bli skadade. Det är bl.a de som ska göra skillnad till nästa säsong.


Rosén och Vampola är inte de enda som är menade att göra poäng i Lakers kommande säsong... Reddox, Josefsson (som klev fram under skadetiderna efter jul), Kallio, Moran, Andersson, Johansson, Rasmussen, Saviano, Heed, Holøs, Urbas(?)... Har jag missat någon? Det här laget faller inte med en eller två spelare, din oro känns löjlig...
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Petr Vampola

Inläggav ollebolle » fre maj 25, 2012 8:33 am

Fan vad skadad jag är. Skriver någon Andersson tar det ett tag innan jag fattar att det är bois som åsyftas. I mina ögon led vi förra säsongen framför allt av bristande spelskicklighet hos backarna, för få alternativ i pp, för få centrar och för få vassa målskyttar. De tre första är åtgärdade (även om det finns frågetecken) och kan till ganska stor del kompensera för den sista. Även om jag skulle vilja ha in någon spelare till känns det bättre än inför förra säsongen. Det här laget ska ta sig till slutspel.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Petr Vampola

Inläggav steve_saviano_theking » fre maj 25, 2012 8:38 am

Jag kan tycka att vi har en av de bättre forwards uppsättningarna i elitserien, minst top 6-7. Är det något som skulle oroa är det i så fall backarna, som vanligt ;) Men som den här sillyn har sett ut är jag positiv!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Petr Vampola

Inläggav Talismanen » fre maj 25, 2012 10:54 am

En av dom 7 bättre forwardsuppsättningarna då. Nästan som den bästa då ju :)
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Bee » fre maj 25, 2012 11:05 am

Hur man än vänder o vrider på det ser laget betydligt bättre ut iår. Det ända som oroar är om Colorado hämtar över Holös igen...
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav serra » fre maj 25, 2012 11:08 am

Det skulle ju innerbära ett tvåväggskontrakt för Holös och så dum är han väl inte? :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Petr Vampola

Inläggav Power Play » fre maj 25, 2012 12:45 pm

Tänk på att han är från Norge Serra.... ;)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Petr Vampola

Inläggav Lakershjärta71 » fre maj 25, 2012 1:10 pm

ratscore..vi har inte värvat mycket på forwardssidan till nästa säsong, därför ska Rosén och Vampola för mig vara två spelare som ska göra skillnad i Lakers den här säsongen. De ska vara en del i förstakedjan som ska producera. De ska visa "Vägen" som tar oss till slutspel. Vi vet heller inte hur A.Johansson (ingen ES-rutin) kommer att agera. "Fågel" eller "fisk"? Förhoppningsvis kommer alla som hade sin debut i ES första säsongen att höja sig ett snäpp.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav ratscore » fre maj 25, 2012 1:38 pm

Man har inte behövt värva mycket då det redan finns spelare kvar från förra säsongen, spelare som levererade då och som är ännu mer samspelta nu. Visst, man vet inte hur nya spelare funkar, men med rätt förutsättningar ska detta inte vara något problem. Tycker fortfarande din "oro" är "löjlig" och kanske lite "tagen" ur "luften" :/
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Petr Vampola

Inläggav Power Play » fre maj 25, 2012 1:53 pm

"Ha ha"... Hur kul "som" helst. " :D "
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Petr Vampola

Inläggav Niles » fre maj 25, 2012 2:02 pm

"Vampola" "är" "en" "stark" "värvning". :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Lakershjärta71 » fre maj 25, 2012 3:46 pm

ratscore..JK sa bl.a. det här på föreläsningen på universitetet:
Spelare som är skickliga och gör det där lilla extra och spelare som ska göra målen i laget. Det är de här man bygger laget på, själva mixen med hjärtat och skills. Får man ihop den kemin så får man ihop ett riktigt bra lag.

Du får tycka att det låter löjligt. Skulle det sedan uppstå skador på någon/några av våra viktigaste spelare så får du tycka att det är löjligt.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav ratscore » lör maj 26, 2012 3:10 am

...och det är väl precis det vi har i VLH? Skillsen finns hos de flesta övriga spelare, inte minst de jag tidigare räknade upp...

Vad händer då om Jeremias eller Gurra blir skadade? Är det kört då eftersom en del av hjärtat i laget försvinner...?

Jag är ledsen, men dina kalkyler glappar!
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Petr Vampola

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 26, 2012 2:56 pm

Min bedömning är att vi skulle kunna ha råd att få Jeremias eller Gurra skadad en tid eftersom vi har liknande spelare som kan göra samma jobb. Alla har sina roller i laget, men anser att det inte är detsamma som om Rosén eller Vampola skulle bli skadad på forwardssidan eftersom de är exceptionella och den typen av spelare som behövs för att vi ska gå till slutspel.

Visst, möjligheten finns att vi går till slutspel ändå även om vi får Vampola och Rosén skadade tidigt på säsongen, men det är inte särskilt troligt.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav ratscore » lör maj 26, 2012 3:05 pm

Men nu går du i cirklar runt dig själv. Först menar du att Rosén och Vampola tillhör den där viktiga fördelningen mellan hjärta och talang i Växjö Lakers och att det är därför de inte får skadas. Men du skiter fullständigt i om någon av hjärtespelarna skadas. Är inte fördelningen lika viktig då? Och precis som jag skrev i mitt första svar till dig, det finns en hel drös med andra poängfarliga talanger i Växjö. Växjö faller INTE med Rosén och Vampola. Om du ska svara på detta med ytterligare dravel, tänk till en gång innan du klickar på "submit".
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Petr Vampola

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 26, 2012 3:14 pm

Hjärta och talang, klart det är viktigt och att det hänger ihop. Men när den yttersta spetsen faller bort då?
Så om jag frågar så här..
Tror du att Lakers går till slutspel utan lagets "spetsar" Vampola och Rosén? Tror du att laget klarar sig lika bra utan dom? JA eller NEJ? De har ju inte värvats för ingenting..Du tror inte Evertsson skulle leta efter ersättare?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Lalin » lör maj 26, 2012 3:36 pm

Du har en poäng 71! Rosén och Vampola måste leda det här laget. De måste producera! Annars ligger vi dåligt till igen. Mycket hänger på dessa två herrar.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 26, 2012 3:43 pm

Precis Lalin, det är ju det jag menar. Vissa spelare ska leda laget, men det utesluter ju inte att det måste finnas talang och hjärta i laget. Tror inte att Jeremias eller Gurra skulle kunna leda laget med att producera som Rosén och Vampola ska bidra med..och LEDA laget i en fröstakedja..hm..Jeremias och Gurra får gärna för mig skrapa ihop ungefär lika många poäng som Rosén gjorde själv förra säsongen, men det är inte särskilt troligt.
Senast redigerad av Lakershjärta71 lör maj 26, 2012 3:52 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Stoffe » lör maj 26, 2012 3:46 pm

Men vadå? Ska vi värva 30 forwards då för att vara säkrade mot skador?

Alla lag har en förste femma som man inte vill ha skadade. För man blir då kraftig försämrade....
Och om nu Vampola och Rosén blir skadade så har vi ändå skillz i truppen. Vi har då fortfarande Moran,Kallio,Reddox,Rasmussen och Saviano son ska bära offensiven. Förstår inte resenomanget faktiskt
Skador får man alltid räkna med
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav ratscore » lör maj 26, 2012 3:53 pm

Lakershjärta71 skrev:Hjärta och talang, klart det är viktigt och att det hänger ihop. Men när den yttersta spetsen faller bort då?
Så om jag frågar så här..
Tror du att Lakers går till slutspel utan lagets "spetsar" Vampola och Rosén? Tror du att laget klarar sig lika bra utan dom? JA eller NEJ? De har ju inte värvats för ingenting..Du tror inte Evertsson skulle leta efter ersättare?


Allt jag har sagt är att det finns andra spelare som kan klivafram och göra jobbet OM det skulle hända att Rosén eller Vampola försvinner ett tag. Men på dig låter det som att du menar att laget är byggt runt Rosén och Vampola (trots att det är våra sista värvningar...) Och jag tror definitivt inte att det hade varit någon omöjlighet att vara del av den övre halvan av tabellen utan dem, allt beror på hur man får laget att fungera.

Med det sagt menar jag inte att Rosén och Vampola inte är välkomna, jag tyckte bara att du gjorde en märklig antydan på att allt går käpprätt åt helvete om någon av dem blir skadad...
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster