Tim Heed

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Tim Heed

Inläggav Mike Modano » tis okt 16, 2012 9:55 pm

Han kan utveckla vad han vill och kan i valfri div. 1 klubb, där tempot är Heed-anpassat.
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Tim Heed

Inläggav Erland » ons okt 17, 2012 9:11 am

Om det är så du ser det angående Heed så kan de även skicka Augustin och Linder till samma ställe om du hänvisar till tempot i Elitserien. Heed har ju lite elitseriekvalitet i alla fall, dock håller jag med dig om att den kanske inte räcker till just förtillfället.
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör
 
Inlägg: 97
Blev medlem: tis okt 11, 2011 1:06 pm
Ort: Växjö

Re: Tim Heed

Inläggav Lakershjärta71 » tor okt 18, 2012 12:00 am

Heed har inte fått chansen att bli den PP-back han kunde bli. Tycker ni att han har fått förtroende!? Han har ju inte fått spela! Inte som jag ser det iaf.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Tim Heed

Inläggav vlk » fre nov 09, 2012 2:41 pm

Nu är Tim Heed utlånad resten av säsongen till Västerås. En bra lösning tycker jag. Dock var detta lösningen som delvis skulle ersätta Heikkinen i det offensiva spelet. Nu får fan Evertsson leverera bättre. Med facit i hand har han inte levererat denna säsong. Nu måste det bara in forwards och backar med högre kaliber än vad som han hittils levererat.

Kanske Evert hade mått bra av en utlåning ?
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Tim Heed

Inläggav Bee » fre nov 09, 2012 5:05 pm

Tim Heed fick 0 chanser här. Han kom hit som kanske AS bästa pp back, iklass med hur Ryan Gunderson presterade i Örebro. Men av Janne fick han uppdraget att hämta vatten åt dom kämpande krigarna på isen som mäktade med hela 0 mål på 50 försök i pp...

Lycka till i västerås med din kunglighet på blå!!
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Tim Heed

Inläggav Kloker » fre nov 09, 2012 5:47 pm

Så här rapade Henrik Evertsson lyriskt när Tim Heed värvades.

Många vackra lovord ifrån Sportchef Henrik Evertsson. Klyschor uppenbarligen. För Tim Heed - Heinikkens ersättare - fick ju verkligen chansen.

Henrik Evertsson verkar ju ha haft noll jävla kolla gällande denna värvningen - också...

:oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Tim Heed

Inläggav Varanen » fre nov 09, 2012 5:55 pm

Fast nu är det ju inte chiefen som delar ut istiden...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Tim Heed

Inläggav Kloker » fre nov 09, 2012 6:02 pm

Förvisso. Men ordbajset (ovan) som bokstavligen euforiskt vällde ut från Henrik Evertssons foderlucka när värvningen av Tim Heed var i hamn är ganska så anmärkningsvärd i och med att istiden för Tim Heed blev så obefintlig. Tycker du inte att det är lite märkligt? Eller är allt Coach Karlssons fel?

Uppfattningen bland de mest Evertssons-enögda-religösa på forumet är ju att Coachen och Chiefen ta mig fan hade en dialog sinsemellan när en spelare skulle värvas. Märkligt. Jag ser ingen röd linje i denna värvningen. Knappt i någon värvning.

Lex Växjö Lakers!

8O
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Tim Heed

Inläggav puff » fre nov 09, 2012 7:23 pm

Nja, det är ju inte ovanligt att det läcker ut ordbasjseri ut foderluckor. finns många exempel.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Re: Tim Heed

Inläggav Mike Modano » fre nov 09, 2012 10:36 pm

Mike Modano skrev:Äter upp Humlans matchtröja om Heed blir någon slags stjärna i VLH kommande säsong!
Han är ju svagare en "Teen mom" från MTv... Elitseriens sämsta back med världens bästa manager!
PutteA skrev:Hehehe, har sparat din text nu Modano. Den kommer jag kanske att trycka upp i ansiktet på dig nästa vår, eller kanske tidigare än så!!! ;)


Skrev det här i juni. PutteA, här trycks inte upp ett skit i ansiktet... He he! Vad fick han spela 10 min, 7-8 byten? Ja, jävlar...
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Tim Heed

Inläggav Klonis » fre nov 09, 2012 11:58 pm

Bra för Tim men tycker ändå att han inte fått chansen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Tim Heed

Inläggav PutteA » lör nov 10, 2012 12:22 am

Mike Modano skrev:
Mike Modano skrev:Äter upp Humlans matchtröja om Heed blir någon slags stjärna i VLH kommande säsong!
Han är ju svagare en "Teen mom" från MTv... Elitseriens sämsta back med världens bästa manager!
PutteA skrev:Hehehe, har sparat din text nu Modano. Den kommer jag kanske att trycka upp i ansiktet på dig nästa vår, eller kanske tidigare än så!!! ;)


Skrev det här i juni. PutteA, här trycks inte upp ett skit i ansiktet... He he! Vad fick han spela 10 min, 7-8 byten? Ja, jävlar...


Faan, är det redan vår!! Jävlar vad tiden går!! ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Tim Heed

Inläggav vlk » lör nov 10, 2012 1:10 am

Klonis skrev:Bra för Tim men tycker ändå att han inte fått chansen


Anledningen till att han inte fått chansen är väl att han helt enkelt är för dålig. Tror tränaren har bäst koll på vilka som är bra nog att spela, både Janne och Sam.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Tim Heed

Inläggav Kloker » lör nov 10, 2012 12:34 pm

Men varför värvades Tim Heed överhuvudtaget om han nu är så jävla dålig? Ekvationen går inte ihop. Sportchef Henrik Evertsson värvar Tim Heed och han får knappt spela. Trots ALLA lovord från Sportchef Henrik Evertsson.

Obegripligt.

Dumma Jan Karlsson!

:oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Tim Heed

Inläggav Räven » lör nov 10, 2012 4:58 pm

Han har väl inte levererat det man ansåg att han skulle göra. Alltså en ren och skär felbedömning av Evertsson och Karlsson.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Tim Heed

Inläggav Kloker » lör nov 10, 2012 6:54 pm

Men hur ska man som spelare kunna leverera och visa vad man går för när man inte får chansen att spela? Henrik Evertsson visste uppenbarligen precis vad han värvade för slags spelare och spenderade dollar$ på.

Bedrövligt.

Varsågod Majoren.

:|

(...mjauuu, mjauuu...)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Tim Heed

Inläggav Räven » lör nov 10, 2012 11:33 pm

Bevisligen har ett antal värvningar inte tillfört någonting och det har vi sett i resultat. Med vetskap om mål, så har det hittills varit ett rejält misslyckat pussel i spelare.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Tim Heed

Inläggav Ahbez » tor jan 03, 2013 12:34 am

Dags att kalla tillbaka Heed? Om ni nu inte tänker värva någon ersättare åt Welch!
Ge honom en ärlig chans i PP
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Tim Heed

Inläggav Mike Modano » tor jan 03, 2013 7:26 pm

Ahbez skrev:Dags att kalla tillbaka Heed? Om ni nu inte tänker värva någon ersättare åt Welch!
Ge honom en ärlig chans i PP


Nej, absolut inte! Bättre med halva-potten säljarna på backplats än Heed...
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Sv: Re: Tim Heed

Inläggav robber90 » tor jan 03, 2013 7:54 pm

Mike Modano skrev:
Ahbez skrev:Dags att kalla tillbaka Heed? Om ni nu inte tänker värva någon ersättare åt Welch!
Ge honom en ärlig chans i PP


Nej, absolut inte! Bättre med halva-potten säljarna på backplats än Heed...


tackar för förtroendet, då tar jag med mig hockeytrunken istället för lotthäftet på lördag :-)
Användarvisningsbild
robber90
Forumentusiast
 
Inlägg: 492
Blev medlem: tis jan 04, 2011 5:11 am
Ort: Braås

Re: Tim Heed

Inläggav Ahbez » fre jan 04, 2013 4:19 pm

Mike Modano skrev:
Ahbez skrev:Dags att kalla tillbaka Heed? Om ni nu inte tänker värva någon ersättare åt Welch!
Ge honom en ärlig chans i PP


Nej, absolut inte! Bättre med halva-potten säljarna på backplats än Heed...


om han nu är så dålig hur kommer det sig att han fick kontrakt av Anaheim?
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Tim Heed

Inläggav Svartvadet » fre jan 04, 2013 4:44 pm

Han fick kontrakt med Anaheim för det är småpengar för dom. Plus att dom inte ville förlora rättigheterna då han faktiskt har en offensiv som har hög potential.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tim Heed

Inläggav mollers » fre jan 04, 2013 5:30 pm

precis, efter Erik Karlssons succe vågade dem väl inte chansa. Han lär dock inte få stanna i europa nästa säsong då jag inte tror dem är nöjda med hur lakers har hanterat honom.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Tim Heed

Inläggav Varanen » fre jan 04, 2013 5:57 pm

Nöjda och nöjda...klart de vill att alla deras talanger ska ha speltid. Under en period spelade inte Heed seniorhockey någonstans. Anaheim kan säkerligen tänka sig honom i NA nästa säsong, mest för att en gång för alla se om han klarar av transatlantiskt spel, men men då har han ett 3-vägskontrakt. Det blir fortsatt spel i Europa - men inte hos oss.

Jag är absolut inte nöjd med hur allting blev. En fullständigt misslyckad värvning ur alla synvinklar. Inte minst för spelaren själv. Konstigt att coach Karlsson står och öser beröm i TV som expertkommentator, men som tränare var han inte värst sugen på att använda killen. Känns som en Evertsson-värvning, men ändå som en coach Karlsson-historia.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Tim Heed

Inläggav Klonis » fre maj 17, 2013 5:45 pm

Skellefteå nästa anhalt får vi se om dom kan få ordning på han tveksam jag
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Tim Heed

Inläggav Varanen » fre maj 17, 2013 6:13 pm

Är det några som kan göra det så är det SAIK. Han borde valt den vägen redan tidigare. Där finns de som kan hjälpa honom slutföra förvandlingen från forward till försvarare. Synd bara att han slösat bort några säsonger rent hockeymässigt. Och synd att vi trodde vi hade kompetens/tid/ork att göra vad som krävs.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Tim Heed

Inläggav Varanen » sön maj 19, 2013 5:54 pm

Varanen skrev:Jag hoppas innerligt att Anaheim, VLH, och Heed & crew delar synen på hur TH bäst når sin potential. Vi är i mitten av juni nu, och får jag höra att det inte sker någon individuell coachning måste jag ifrågasätta värvningen av coach Hallam. Vet vi inte vad vi ska göra måste en dialog med Anaheims Europarepresentanter öppnas. Av egoistiska skäl. Vi har gemensamma intressen.

Uppenbarligen hade vi inte en susning, och troligtvis hade vi ingen kontakt med Anaheim, angående Heeds utveckling. Jag rankar den här värvningen som chief Evertssons säsmsta någonsin, och en av VLH:s sämsta genom tiderna (och då har vi värvat både det ena och andra). Anledningen till att jag fortfarande är sur är att inga faktorer borde varit okända, dvs ett drömscenario för vilken chief som helst. Varför hade vår organisation inte förmågan att bryta ner för att sedan bygga upp? Hur gör man? Vi får se om SAIK kan mer hockey. Högst troligt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster