Niclas Lundgren

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Anfall » tor mar 28, 2013 2:15 pm

Varför måste allt analyseras in i minsta detalj på detta forum? Oftast av de besserwissrar som anser sig kunna ishockey in i minsta detalj.

Ja ja, nu kommer kommentarer som: "Det är fritt att skriva sin åsikt" Blablabla.....

Fan, var lite glada och stolta att vi har 3! Spelare i landslaget!
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs
 
Inlägg: 618
Blev medlem: ons nov 03, 2004 12:09 pm
Ort: Sveriges trädgård

Sv: Niclas Lundgren

Inläggav mollers » tor mar 28, 2013 2:18 pm

Enögda horungar som inte kan acceptera att folk tycker olika.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav rawspont » tor mar 28, 2013 2:47 pm

Anfall skrev:Varför måste allt analyseras in i minsta detalj på detta forum? Oftast av de besserwissrar som anser sig kunna ishockey in i minsta detalj.
Ja ja, nu kommer kommentarer som: "Det är fritt att skriva sin åsikt" Blablabla.....


Det är fascinerande hur det kan anses devalverande att analysera. På ett forum. 8O
Om ens vokabulär och kognitiva spänst sträcker sig till "alfax" och "high-five" eller om ens tålamod inte klarar av någon form av problematisering så är det väl...egentligen inget annat än ett tecken i tiden på det samhälle vi lever i...förvisso... 8)

Jag tycker fortfarande folk har svårt att hålla isär saker. Det är kul för honom att han är med. Men sen är det mycket svepande formuleringar som att "även juniorer får chansen"..."bra för Lakers"..."pågående slutspel"..."förbereda nya spelare för landslaget framöver"...och liknande.

Det svarar ju inte på den enkla frågan: Varför är just HAN med? Kul. Men jag fattar inte.

Nu får man väl en spade kreatursskit över sig, men Tommy Söderström pratade lite om landslaget i Expressen för en tid sedan. Han nämnde nåt om att landslaget är lite urvattnat nu för tiden, jämfört med förr. Det är ju lite så. Inget man kan påverka. Men det är ju inte riktigt den där fjädern som det var en gång i tiden. Men, det är ett sidospår och kanske inget som ska relateras till den här uttagningen som säkert går att motivera på många sätt....

Man får ju komma ihåg att Lundgren är en spelare som har ifrågasatts mycket under säsongen. Även av den självciterande Varanen. Hans innebandytäckningar kommer kanske till bättre pass i landslaget? :) Förlåt...kunde inte låta bli...

Klart man blir förvånad när hamnar i Landslaget. Även om det är en generositetsuttagning.
Så...kul för honom och Lakers. Men rätt märkligt. Eller? Vem såg det komma? :) Ni får ju för fasen erkänna att ni har tänkt exakt samma tanke? Liiite svårmotiverat. Men visst, det är opassande och ofint att påpeka det. Ingen fara, ni behöver inte göra det. Det faller på mig. Fram med spadarna, ös på, det är lugnt.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Anfall » tor mar 28, 2013 3:54 pm

Hej o hå, med spade vi gå... :lol:

Jag är lika förvånad som alla andra men tycker det är skitkul att han är med. Den enda som kan svara på varför han är med är väl Pelle Mårts? Varför inte fråga honom och nöja sig med det svaret?

Hur eller hur, kul för Niclas är det. Tråkigt bara att en del supportrar sågar honom innan han fått chansen att visa om han håller måttet. Mårts verkar tro på honom iaf.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs
 
Inlägg: 618
Blev medlem: ons nov 03, 2004 12:09 pm
Ort: Sveriges trädgård

Niclas Lundgren

Inläggav Malul » tor mar 28, 2013 11:48 pm

Det man borde fråga sig är vad det har för värde att spela en träningsmatch mitt under brinnande slutspel?
Lite som fotbollens Asien-turnéer.
Vill man hålla alla utslagna spelare i form,de ytterst få som kommer deltaga i VM framöver?
Kul för de inblandade spelarna som kanske inte kommer spela fler matcher sedan i landslagsdressen.

Stor humor att artistskatten ställer till det för NHL-killarna som var här under säsongen förresten,de får ringa Evert o be om tips.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Baloo » lör mar 30, 2013 1:39 pm

Lillklonis skrev:Som sagt va en mycket stabil back på väg uppåt i sin karriär! Stort grattis :clap:


Jag är glad att i alla fall någon delar min positiva inställning till både Niclas och uttagningen i Landslaget.

Sen skiter jag i om det är en Landskamp mitt i brinnande slutspel, i brist på andra osv, det är ju väldigt få som kastas in direkt i en OS final..... Alla är vi barn i början och om detta är det första och enligt andra helt obetydliga landskampen så skiter jag i det, utan lyckönskar Niclas och både tror och hoppas han kommer smäcka alla jävla lipsillar på fingrarna..

Kom igen nu Niclas
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Svartvadet » ons okt 29, 2014 9:49 pm

Grattis Lundgren till Karjala!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Varanen » ons okt 29, 2014 11:32 pm

Skoj! Även om han haft det lite tungt på sistone, så är han en av de bästa svenska defensiva backarna i Europa.

Off-topic är att Kiiskinen är uttagen till Lejonen. Något som inte nämnts någonstans tidigare vad jag kunnat se. En intressant match-i-matchen då våra lag möts. Det bästa VLH har att erbjuda defensivt mot det bästa offensivt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Niclas Lundgren

Inläggav bratsson » mån nov 10, 2014 9:22 am

Hur gick det för han och kiiskinen? Gjorde dom det bra?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav sampan » ons nov 12, 2014 12:47 am

Lundgren gjorde en stabil och lugn match.

Kiiskinen var riktigt farlig flertalet gånger, det var väl den kedjan som skapade mest iaf.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav venomizer » ons aug 19, 2015 3:45 pm

Borta fyra månader är länge. Trist! Hoppas det var säkerhetsmarginal i det beskedet.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Härmapan » ons aug 19, 2015 10:05 pm

Knäoperation o tillbaka i full träning om 4 månader...
Sen ska han jobba sig i form och komma in i tempot!
Känns som att vi får räkna honom som en förstärkning inför ett ev slutspel...
Jävligt trist!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav DeLarge » ons aug 19, 2015 10:25 pm

Då bryts till slut sviten... och Åke Unger kan ej kalla Lundgren för "Järnmannen" längre...
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1070
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Kloker » tor aug 20, 2015 8:24 am

Ett avbräck helt klart. Evertssons lösning är att hiva upp ytterligare en (sjuttonårig) fjunis som ersättare. Jag begriper fan inte hur Hönan resonerar.

Måtte dessa ungtuppar blomma ut - det är ju bara ett GULD Vi har att försvara...

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Lakershjärta71 » fre aug 21, 2015 11:51 am

Vilket lag som helst skulle rent teoretiskt kunna ha samtliga spelare skadade nu (dock inte särskilt troligt), men inte ens Sveriges bästa sportchef kan förutse något sådant. Att få några spelare skadade vid den här tiden på försäsongen är ett hockeylags vardag, glöm inte det.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Niclas Lundgren

Inläggav teddy » tor feb 04, 2016 4:45 pm

Ryktas till Örebro.
http://mrmadhawk.se/
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Härmapan » tor feb 04, 2016 5:21 pm

Nej, behåll!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Kenny jönsson » tor feb 04, 2016 6:12 pm

teddy skrev:Ryktas till Örebro.
http://mrmadhawk.se/
vore högst olyckligt om han sticker till Örebro :!:
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör
 
Inlägg: 181
Blev medlem: sön dec 01, 2013 7:29 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Piggelin » fre mar 02, 2018 7:26 pm

Det går utför för Niklas Lundgren,är på väg till Örebro, igen! :roll:
Enligt Mr:madhawk
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Niclas Lundgren

Inläggav smashinlovely » lör mar 03, 2018 9:39 am

Tråkigt för honom, gillade alltid Lundgren.
Han har ju inte gjort bort sig i LHC, så möjligen är det mer pengar för honom i Örebro.
Plus han vill väl ha nära hem.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Härmapan » lör mar 03, 2018 5:56 pm

Vår stabilaste back när vi vann guld - mr 0 misstag!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav sampan » tor mar 08, 2018 6:40 pm

En av få backar jag gärna sett här igen. Ruggigt stabil, iaf när han var hos oss. Vet inte hur han spelat sen han lämnade oss.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav smashinlovely » tor mar 15, 2018 11:02 am

Uppenbarligen bär det av till Gävle för Niclas. Ändå ett lyft för Lundgren även om jag personligen inte har mycket till övers för Brynäs.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Niclas Lundgren

Inläggav bratsson » lör mar 07, 2020 3:04 pm

Signa han på ett fett 5-års kontrakt och det samtidigt som Rosén och bygg laget kring dem [emoji1317]Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Niclas Lundgren

Inläggav Varanen » lör mar 07, 2020 3:30 pm

Riktigt snyggt. Varför bara göra något bra på isen när du samtidigt kan leka med motståndet? :D Han har en annan variant som är effektiv och det är när han vänder bort motståndet samtidigt som han använder höften/rumpan för att hålla honom på avstånd.

En detalj i spelet jag inte gillade förra gången han var här var vad jag kallar "innebandy"-täckning framför kassen. Jag anser att backarna ska stå upp i möjligaste mån för att behålla rörelsefriheten. Viktigare att fokusera på blad-mot blad och låta keepern få ett bra synfält. Men jag har inte sett en massa knästående denna vändan ännu. Inte mer än resten av laget då vi är tokpressade i egen zon. Vore suveränt om han lärt sig bort från det. I så fall kunde han kanske ge Erixon lite tips om vikten att stå upp.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 20 gäster