Erik Josefsson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » ons feb 29, 2012 5:19 pm

alfax skrev:Men detta hände vid en tekning och var inte framför mål ,försvarar du fortfarande Sannys beteende då.
Hoppas verkligen han blir avstängd några matcher.


Sanny är back och vid tekning ställer han upp inte långt från målet, Josefsson enligt er backade ju mot mål om jag förstått er rätt. Är ju mer eller mindre omöjligt utan att ha klipp på händelsen men ja, hade han om inte Sanny gett han crosscheckingen tagit sig in på mål för att vara ett hot, göra en eventuell styrning, ta en retur, vart nu pucken var i sammanhanget så försvarar jag att Sanny gör nåt för att få bort motspelaren och förhindrar ett eventuellt mål. Jag försvarar inte att han samtidigt skadar en spelare.

En Växjöback hade gjort exakt samma sak i en sån här viktig match, och gjorde det garanterat minst 10 gånger under matchen utan att det blev skador. Kanske är Växjöförsvaret för snällt, vilket gör att ni ligger 9a för tillfället och vi ligger 5a för stunden, inte vet jag.
Ert försvar kanske helt enkelt har samma tankesätt som er, och borde istället börja käka taggtråd framför egen kasse och visa vilka som bestämmer i ert målområde, utan att på nåt sätt spela över gränsen.

Sökte på Holmström och hittade denna. 15 sekunder in i klippet. Såna smällar tar Holmström 5 st av i varje byte han ställer sig framför mål.
http://www.youtube.com/watch?v=Aqp-2nyJ4l8
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav Åryd Lakej » ons feb 29, 2012 6:00 pm

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4450388.ab
Bara max otur för Josef att den tar som den gör.Crosscheckingar existerar ju i varenda match å
domarn tar väl kanske ngn procent som utvisnig.
Tråkigt för oss å Josef.....
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1670
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Re: Erik Josefsson

Inläggav Fredrik R » ons feb 29, 2012 6:10 pm

Thelemakos menar alltså att det som Sanny gör inte är över gränsen. Okej. Fine!

Men allvarligt, om man ska behöva spräcka njuren på en motspelare bara för att ligga 5:a istället för 9:a så ligger jag nog fan hellre 9:a och har 20 Växjöspelare som har kört "fair play" och som dessutom har ett rent samvete.

Sanny Lindström:

"Ja, det är tråkigt"....
Ja, det är väl det minsta man kan säga...

"Jag ska försöka ringa honom idag"
Försöka? Nej men vad schysst. Släta undan det lite enkelt med ett telefonsamtal och sedan gå vidare bara. Det gör säkert allt bättre.

Olyckshändelse?
Ja, varenda skada Växjö får verkar vara en olyckshändelse enligt vissa... :|
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Erik Josefsson

Inläggav Charlamov » ons feb 29, 2012 6:19 pm

Thelemakos skrev:
alfax skrev:Men detta hände vid en tekning och var inte framför mål ,försvarar du fortfarande Sannys beteende då.
Hoppas verkligen han blir avstängd några matcher.


Sökte på Holmström och hittade denna. 15 sekunder in i klippet. Såna smällar tar Holmström 5 st av i varje byte han ställer sig framför mål.
http://www.youtube.com/watch?v=Aqp-2nyJ4l8


Det är en viss skillnad på Holmström och Josefsson, eller vilken annan spelare som helst i ES.

Men jag har extra förstärkning på vaderna för målvakterna slår mig hela tiden med klubban och så har jag en bättre ryggplatta som skyddar mot alla crosscheckings. Ibland kan jag få fem i rad utan att domarna bryr sig medan det räcker med en på annan spelare för att de ska blåsa.


Finns det någon utespelare i ES har ryggplatta? Knappast.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » ons feb 29, 2012 6:24 pm

Fredrik R skrev:Thelemakos menar alltså att det som Sanny gör inte är över gränsen. Okej. Fine!

Men allvarligt, om man ska behöva spräcka njuren på en motspelare bara för att ligga 5:a istället för 9:a så ligger jag nog fan hellre 9:a och har 20 Växjöspelare som har kört "fair play" och som dessutom har ett rent samvete.


Visar du mig ett klipp på det hela där du bevisar att det inte är fair så blir det lättare för mig.

Frögren, Sanny och Sevc har tillsammans 950 matcher i FBK och det är första gången jag läst att nån blivit såpass skadad av de så att en njure pajjar. Om det kostar att få det på samvetet för att under dessa 950 matcher få fira 5 guld så tar jag och nog även spelarna det varje dag i veckan.

Charlamov: Nej Josefsson är inte samma spelartyp som Holmström men försvararna ser ingen skillnad på vem det är som åker in framför kassen.
Tror ingen har likadan ryggplatta som Homer men vet att Kåberg lirade med specialskydd eftersom han fick så mycket crosscheckingar i ryggen. Vet inte om det va innan eller efter men 09/10-säsongen fick han mer eller mindre helt förstörd eftersom han tvingades spela med så stora mag/ryggsmärtor från alla hugg.
Förra finalserien lirade han istället med 5 frakturer i ansiktet efter att ha blivit träffad av en puck.
Det gör ont på alla sätt å vis att åka in framför kassen helt enkelt.
Senast redigerad av Thelemakos ons feb 29, 2012 6:37 pm, redigerad totalt 1 gång.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav serra » ons feb 29, 2012 6:26 pm

99 av 100 sådana croscheckingar händer det ingenting med spelaren.
En jävla otur att den tar illa.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Erik Josefsson

Inläggav Fredrik R » ons feb 29, 2012 6:32 pm

Thelemakos skrev:
Fredrik R skrev:Thelemakos menar alltså att det som Sanny gör inte är över gränsen. Okej. Fine!

Men allvarligt, om man ska behöva spräcka njuren på en motspelare bara för att ligga 5:a istället för 9:a så ligger jag nog fan hellre 9:a och har 20 Växjöspelare som har kört "fair play" och som dessutom har ett rent samvete.


Visar du mig ett klipp på det hela där du bevisar att det inte är fair så blir det lättare för mig.

Frögren, Sanny och Sevc har tillsammans 950 matcher i FBK och det är första gången jag läst att nån blivit såpass skadad av de så att en njure pajjar. Om det kostar att få det på samvetet för att under dessa 950 matcher få fira 5 guld så tar jag och nog även spelarna det varje dag i veckan.


Okej, det är alltså värt en krossad njure på en motspelare för att få vinna några SM-guld?
Då vet vi. Själv resornerar jag inte riktigt så. Men det är ju din åsikt...
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Erik Josefsson

Inläggav PutteA » ons feb 29, 2012 6:36 pm

Tror du Josefsson håller med dig??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Erik Josefsson

Inläggav Charlamov » ons feb 29, 2012 6:44 pm

Dags att sluta spekulera och förlita sig på att AB kört en seriös intervju med Josefsson. Jag vet hur kvällstidningar arbetar men...

När Sportbladet pratade med Josefsson hade han fått ett samtal av FBK-spelaren.

– Han har ringt och skickat lite "krya på dig"-hälsningar, det uppskattas.

Vad säger du om tacklingen?

– Det är inte så mycket att säga. Den tar precis mellan skydden, på helt fel ställe. Det är inget oschysst och det var inget illa menat från hans sida.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Erik Josefsson

Inläggav PutteA » ons feb 29, 2012 6:44 pm

serra skrev:99 av 100 sådana croscheckingar händer det ingenting med spelaren.
En jävla otur att den tar illa.


Så kan man inte heller resonera Serra.

99 gånger av 100 kör jag utan problem i 170 här på gatan utan att köra på nån..........

Om 99 nya crosscheckingar kommer en snett framifrån istället och tar sönder mjälten, och nån förlorar livet. Ska vi resonera likadant då? Det gäller att tänka på konsekvenserna, och behovet av att crosschecka någon så pass, vid en tekning förefaller som väldigt ogenomtänkt och korkat. Aga hade haft lite mer förståelse för situationen om det varit framför mål, i AE:s fall, även om inte det heller är något försvar, men vid en tekning??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » ons feb 29, 2012 7:02 pm

Fredrik R skrev:Okej, det är alltså värt en krossad njure på en motspelare för att få vinna några SM-guld?
Då vet vi. Själv resornerar jag inte riktigt så. Men det är ju din åsikt...


Om tufft spel under 10 års tid ger oss 5 guld med ett samvete av en krossad njure på en motspelare så skulle jag självklart ta det.
Om du säger till Sanny, du får göra om situationen en gång till, men du ska veta att om du gör crosscheckingen igen så kommer du att krossa njuren på motståndaren. Tror du då att han skulle göra det? Självklart inte.
Sanny har säkert delat ut crosscheckingar tusen ggr under sin elitseriekarriär utan att nåt har hänt. Denna tog bara olyckligt.

Under samma tid som han varit i ES har det blivit minst hundra hjärnskakningar, flertalet brutna ben, en jäkla massa käkben som gått åt skogen, brutna näsor i massvis. 98 i Karlstad fick Libor Prochazka delar av halspulsådern avskuren av en Färjestadskridsko och var millimeter från att förblöda på isen.
Hockey är en kampsport som utspelar sig i hög fart. Olyckor, skador osv kommer alltid hända när det utdelas tacklingar eller hugg, när folk landar fel, krockar med olika saker. Klubbor, å puckar styrs upp i ansiktet osv.

Om ni lirar en avgörande match i Kvalserien framöver så tror jag knappast ni vill att era backar ska mjuka till sig å sluta med sina crosscheckingar eftersom det då innebär fler målchanser för motståndarna. Även om det kan innebära njurskador bevisligen.

PutteA: Självklart håller han inte med. Å det ska han väl heller inte. Samtidigt tror jag inte att Lindström håller med dig.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » ons feb 29, 2012 7:08 pm

Charlamov skrev:Dags att sluta spekulera och förlita sig på att AB kört en seriös intervju med Josefsson. Jag vet hur kvällstidningar arbetar men...

När Sportbladet pratade med Josefsson hade han fått ett samtal av FBK-spelaren.

– Han har ringt och skickat lite "krya på dig"-hälsningar, det uppskattas.

Vad säger du om tacklingen?

– Det är inte så mycket att säga. Den tar precis mellan skydden, på helt fel ställe. Det är inget oschysst och det var inget illa menat från hans sida.


Se där, så mkt för det mordförsöket av Lindström. Ingen har sett händelsen, och bara för att nån blir skadad så måste det vara ett jätteöverfall. Precis samma tänk som tyvärr Elitseriedomarna har. Så fort nån ligger kvar på isen så måste en regelrätt tackling beivras med ett matchstraff. Även om samma tackling hade varit en i mängden om spelaren hade rest sig upp direkt.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav Räven » ons feb 29, 2012 7:08 pm

Det jag tycker är bedrövligt är att inte domarna är kapabla att döma för dessa typer av spelare. Finns tendensen i ett lag med fula spelartyper, så handlar det om att ha ett öga extra och se vad de har för sig på isen. Givetvis ta varje förseelse som de gör och på så sätt stävja idiotin.

Hockey ska vara tufft, men inte fan ska det finnas crosscheckingar som skadar spelarna allvarligt, det ska fan i mig inte vara några crosscheckingar alls. :evil:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Erik Josefsson

Inläggav PutteA » ons feb 29, 2012 7:22 pm

Nu har det ju framkommit att det inte var Sevc som satte crosscheckingen på AE, utan även där var det Sanny Lindström. Så frågan är ju vad han var ute efter denna match, när han med samma vapen lyckas få två spelare av banan. Som tur är kom den ena tillbaka, den andra är säsongen förstörd för.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » ons feb 29, 2012 7:31 pm

PutteA skrev:Nu har det ju framkommit att det inte var Sevc som satte crosscheckingen på AE, utan även där var det Sanny Lindström. Så frågan är ju vad han var ute efter denna match, när han med samma vapen lyckas få två spelare av banan. Som tur är kom den ena tillbaka, den andra är säsongen förstörd för.


Eller så tar vi inte samma diskussion igen, om ännu en händelse som ingen har sett eller har klipp på. Utan inser att folk skadar sig även från regelrätta tacklingar och liknande saker, eller pga oflyt.
Våran Bastiansen fick hjärnskakning mot Luleå efter att ha blivit trippad. Shit happens i Ishockey.

Varken Färjestad som klubb eller dess fans har krävt nån avstängning efter att Reddox(??) nästan bröt nacken eller snudd på dödade Kristofer Berglund vid sargen.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav Sura-pelle » ons feb 29, 2012 7:33 pm

Tror inte att det är vad Josefsson känner innerst inne. Det är mer ett svar som passar bra i medierna för att inte blossa upp något "större" som tex aftonbladet kan gotta sig i och sälja lösnummer på.
Men det är klart, tror man på allt som står i tidningarna så gör man. Det är väl det enda nöjet man har i K-stad.
Kvällstidningarna..

Jag hade iallafall inte känt så som Josefsson citeras i AB om någon hade förstört min säsong med att krossa en njure. Det var bara otur, jo men eller hur, ta den om rödluvan också..

Vilken tillfällighet förresten att det är Sanny Lindström som höll på att sabba AEs säsong också.
Bara av en händelse så råkar det vara lilla oskyldiga Fanny Lindström. Den jävla suggan..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Erik Josefsson

Inläggav erst91 » ons feb 29, 2012 8:12 pm

Herregud vad det lipas här, jävligt tråkigt att josef blev skadad men sånna här crosschekingar händer ju iprincip hela tiden, självklart synd att denna tar olyckligt. Och att fbk har domaren med sig och sånt blir man ganska trött på att höra, lika mycket tjuvnyp åt båda hållen.
erst91
Forumamatör
 
Inlägg: 28
Blev medlem: tis feb 14, 2012 6:00 pm

Re: Erik Josefsson

Inläggav Daste » ons feb 29, 2012 8:15 pm

erst91 skrev:Herregud vad det lipas här, jävligt tråkigt att josef blev skadad men sånna här crosschekingar händer ju iprincip hela tiden, självklart synd att denna tar olyckligt. Och att fbk har domaren med sig och sånt blir man ganska trött på att höra, lika mycket tjuvnyp åt båda hållen.
this
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Erik Josefsson

Inläggav Räven » ons feb 29, 2012 8:45 pm

Om dessa crosscheckingar händer hela tiden, så är något fullständigt åt helvete. För dessa spelare ska i första hand tillbringa sin tid i utvisningsbåset och förhoppningsvis se när de får ett mål i baken var gång det händer.

Skulle inte domarna ha tillräckligt bra syn, så kommer det som jag egenligen inte gillar, kör över dem med ismaskinen. Hur som helst, så hör inte det här hemma inom hockeyn och måste stävjas med alla medel.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Erik Josefsson

Inläggav Svartvadet » ons feb 29, 2012 9:15 pm

Har man spelat back på en hygglig nivå så känner man till ett utav de vanligaste knepet:

Crosschecka mot ryggen och sedan trycka klubban neråt (så man fastnar i motståndarens "byxkant") för att spelaren ska trilla bakåt. Fult? Ja. Effektiv? Så in i helvete!

Sen håller jag med om att Sanny kanske drog det hela ett steg för långt, men hela hockeysverige vet ju om att han använder dessa knep när han spelar. Har alltid gjort, kommer alltid att göra. Jag gillar inte att man håller på så, personligen, men han var i alla fall man nog till att ringa och beklaga över det inträffade... Tror ni Ledin/Jämtin hade gjort det? Ytterst tveksamt.

Ishockey är en kampsport, man tar smällar och man ger smällar. De som försöker jämföra med "på gatan" (i ren sosse-anda) är ju helt ute och cyklar... Jeremy Roenick fick sin käke bruten i en klockren tackling utav Derian Hatcher - inget straff. Utvisning iofs, men inget riktigt straff. På gatan så hade en bruten käke räknats till GROV misshandel.

Det är supertrist att Josen är skadad, en utav våra viktigaste. Att han blev skadad på detta sättet är trist, men det är också en sån sak som händer. Lite realister måste vi vara!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Erik Josefsson

Inläggav Åryd Lakej » ons feb 29, 2012 11:30 pm

Räven om du har möjlighet att kolla på hur det gick till så kan man knappt tro att ngt händer,dom åker ihop lite grann!
Jämför man med alla crosscheckingar vid tex PP spel framför målet så är detta en piss i havet.
Skadan Josef fick är fan inte en chans på miljonen....Sån otur finns fan inte.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1670
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Re: Erik Josefsson

Inläggav Räven » ons feb 29, 2012 11:44 pm

Åryd Lakej: jag menar kanske inte den här händelsen specifikt, men jag tycker att på alla de matcher som jag sett under den här säsongen, så sker ganska mycket regelvidrigt framför mål, som domarna bör stävja, annars flyttas hela tiden gränsen hos spelarna åt fel hål. Jag tycker att fult spel missgynnar hockeyn.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » tor mar 01, 2012 12:09 am

Såg reprisen av händelsen nu och det är skrattretande att vi ens sitter å pratar om denna sak.
Josefsson backar mot FBK-målet å hamnar i Sannys åkbana. Sanny tar emot honom med klubban.

Att Josefsson blir skadad av det är inget annat än maximal oflyt för honom och en gåta för oss andra.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav Åryd Lakej » tor mar 01, 2012 12:10 am

Håller med till 100%
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1670
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Erik Josefsson

Inläggav PutteA » tor mar 01, 2012 12:25 am

För de som spelat hockey och själv utfört crosscheckingar vet att det behövs inte mycket för att tillfoga smärta och skada om det görs på rätt ställe. Är stället oskyddat också så behövs det inte mycket. En klubba är hård och området för njuren är ett mjukdelsområde. Men skit samma, nu är det som det är. Crosscheckingen på AE var inget heller då.........
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Erik Josefsson

Inläggav Svartvadet » tor mar 01, 2012 12:41 am

Den på AE ska vara utvisning alla dagar i veckan, inget snack. Han är aldrig puckförare när det insker
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Erik Josefsson

Inläggav Malul » lör mar 17, 2012 2:13 pm

Rykten går nu även om Erik,någon som hört hur det går med honom o Lakers?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Erik Josefsson

Inläggav Stoffe » lör mar 17, 2012 2:24 pm

Vadå för rykten?
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Erik Josefsson

Inläggav Kloker » lör mar 17, 2012 2:31 pm

Äsch, det snackas om att AIK lagt bud på Josefsson. So what? Om Erik Josefsson vill vandra golgatan E4 norrut upp mot Hufvudstaden. Låt honom då göra det.

Ingen är oersättlig. Vi får helt enkelt beakta och se hur Henrik Evertsson hanterar sin huvudvärk...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Erik Josefsson

Inläggav Stoffe » lör mar 17, 2012 2:52 pm

Håller med om att ingen är oersättlig! Men helt klart skulle det svida mer om Josef försvann än Alsenfelt!

Josef är en väldigt viktig kugge som jag ser som lagkapten denna säsongen
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Erik Josefsson

Inläggav petbir » lör mar 17, 2012 3:26 pm

Kapten är väl Markusson. Om han fortsätter.....


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?dgunqu
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast
 
Inlägg: 259
Blev medlem: tor sep 09, 2004 8:34 am
Ort: Växjö

Re: Erik Josefsson

Inläggav Coffe #800 » lör mar 17, 2012 8:30 pm

Josefsson är en kille man verkligen sak försöka behålla!

han är som de sägs ovanför, en blivande Lagkapten !!!! VIKTIGT kugge i laget minst sagt !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Erik Josefsson

Inläggav PutteA » sön mar 18, 2012 3:05 am

Min absoluta favorit i Lakers. Blir bedrövad om han inte blir kvar. En av mina fem viktiga byggstenar i Lakers. Signa 5 år med killen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Erik Josefsson

Inläggav ON THE WAY UP » ons mar 21, 2012 11:30 pm

Förlänger, fan så gott :)
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs
 
Inlägg: 798
Blev medlem: ons feb 26, 2003 9:48 am
Ort: Hovshaga

Re: Erik Josefsson

Inläggav Coffe #800 » ons mar 21, 2012 11:35 pm

2 nya år !!!! JAAAAAAAAAAAAA

FY FAN VA KUNG !!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster