Erik Josefsson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Erik Josefsson

Inläggav Leyker » ons feb 29, 2012 11:59 am

http://vaxjolakers.se/artikel/19030/

Jahaa....det var ju typiskt! Nu har Färjestad lyckats plocka bort 2 riktigt bra spelare när de behövs som mest!!!

Om en vecka vet vi, vinna eller risk att försvinna...
Senast redigerad av Leyker ons feb 29, 2012 12:13 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Erik Josefsson

Inläggav Malul » ons feb 29, 2012 12:02 pm

Det här är nog tyvärr inte bara skillnaden mellan slutspel eller kvalspel.

Säsongens tyngsta bakslag.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Erik Josefsson

Inläggav ON THE WAY UP » ons feb 29, 2012 12:02 pm

Sinnessjukt tråkigt!
Både för oss och honom!
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs
 
Inlägg: 798
Blev medlem: ons feb 26, 2003 9:48 am
Ort: Hovshaga

Re: Erik Josefsson

Inläggav Klonis » ons feb 29, 2012 12:08 pm

Fan oxå grrrrr
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Erik Josefsson

Inläggav vlk » ons feb 29, 2012 12:15 pm

Fullständigt bedrövligt ju..............
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav Räven » ons feb 29, 2012 12:16 pm

Det här var inte bra, en av de stora kämparna i laget, som aldrig ger vika. Det var tungt, riktigt tungt. Fruktansvärt tråkigt att vi inte säkrat platsen i ingemansland.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Erik Josefsson

Inläggav Sura-pelle » ons feb 29, 2012 12:23 pm

Sådärja....
3 av dom 4 spelarna som jag trodde mest på inför säsongen är nu borta när det gäller som mest.
Urbas, Iggulden och Josefsson, den fjärde var Reddox om ni undrar.
Kan inte denna tunga säsongen bara ta slut och att vi tar den där jävla platsen i ingenmansland.
Alla tankar till Josefsson. Kämpa och kom igen som aldrig förr nästa säsong!

FAN!
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Erik Josefsson

Inläggav Snoken » ons feb 29, 2012 12:56 pm

På swehockey står det inget om någon utvisning för crosschecking. Om den tog så illa att det blir en skada så borde det ju renderat i en utvisning...eller?
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Re: Erik Josefsson

Inläggav Coffe #800 » ons feb 29, 2012 1:07 pm

nä de blev ingen utvisning... det va väll ingen som såg den antar jag...

riktigt jävla stort avbräck för oss och framför allt så jäkla tragiskt för honom...

Njurskada är ingenting man leker med....
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Erik Josefsson

Inläggav PutteA » ons feb 29, 2012 1:08 pm

Det var ju LaFamilia vi mötte. Dom tillåts göra så här. Det var inte bara Josef som blev brutalt behandlad av dessa, utan även AE blev ju brutalt krosscheckad över axeln i slutet av första. Det är så här det funkar.
Rönnmark åker runt och lallar i 60 min och vet att bara han håller sig god vän med LaFamilia har han ett gäng fina slutspelsmatcher att se fram mot.

Om det skulle vart rättvist igår skulle vi haft den dubbla utvisningsskörden med oss. För jag har sällan skådat så mycket hugg och slag och krosscheckingar med klubban som igår.

Bedrövligt, men det är som det är. Iggulden och Josef borta. Josef, vår defensivt bästa spelare, ja vad säger man, Tack LaFamilia.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Erik Josefsson

Inläggav Coffe #800 » ons feb 29, 2012 1:09 pm

den är till och med sprucken....

den där jävla Sanny lindström idioten har man fan i mej inte mycket över till!! DRA ÅT HELVETE DIN JÄVLA IDIOT !!!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Erik Josefsson

Inläggav PutteA » ons feb 29, 2012 1:15 pm

Japp, man pratar om tacklingar i ryggen m.m, detta då?? Tycker Lakers ska anmäla detta till diciplinnämnden. En sprucken njure talar väl ganska tydligt om med vilken kraft Lindström krosscheckar Josef. Ut med packet, avstängning 3 matcher, kom igen....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Erik Josefsson

Inläggav Räven » ons feb 29, 2012 1:19 pm

Det är ju helt otroligt, hur kan det bara ta så illa. Det är något som domarna borde se upp med, man måste hålla ögonen på vad som händer framför mål, det kan väl inte vara så jävla svårt att se ett överfall, som detta i allafall, eller? :evil:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Erik Josefsson

Inläggav Leyker » ons feb 29, 2012 1:32 pm

En tröst trots skadorna är ju att Johan Andersson är tillbaka och han lyckades göra mål direkt efter handskadan!!! Han är en riktig fighter och han kommer bli oerhört värdefull med sitt nypande, tjafsande och bökande. :D
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Erik Josefsson

Inläggav AHammarstedt » ons feb 29, 2012 1:45 pm

Varför blir han skadad nu? Hade sett framemot att se honom live mot frölunda imon. Detta blir tungt för laget. Han betyder massor och hans vilja är det tyvärr få som har eller i alla fall som visar den på isen. Krya på dig!
Användarvisningsbild
AHammarstedt
Forumentusiast
 
Inlägg: 298
Blev medlem: sön feb 05, 2012 1:29 pm
Ort: Växjö

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » ons feb 29, 2012 3:32 pm

PutteA skrev:Det var ju LaFamilia vi mötte. Dom tillåts göra så här. Det var inte bara Josef som blev brutalt behandlad av dessa, utan även AE blev ju brutalt krosscheckad över axeln i slutet av första. Det är så här det funkar.
Rönnmark åker runt och lallar i 60 min och vet att bara han håller sig god vän med LaFamilia har han ett gäng fina slutspelsmatcher att se fram mot.

Om det skulle vart rättvist igår skulle vi haft den dubbla utvisningsskörden med oss. För jag har sällan skådat så mycket hugg och slag och krosscheckingar med klubban som igår.

Bedrövligt, men det är som det är. Iggulden och Josef borta. Josef, vår defensivt bästa spelare, ja vad säger man, Tack LaFamilia.


Haha jisses vad många gånger man får höra sånt där. Vi är det överlägset mest utvisade laget i serien. Hela 364 utv minuter mer än er t.ex. Där vi fick 8-10 matchstraff och avstängningar första veckorna av serien bara, vissa rätta bedömningar och vissa helt tokiga. Så kom inte å säg att vi har domarna på vår sida.

I de två senaste matcherna har Wallin åkt i backen 4 gånger framför motståndarkassen i Powerplay just pga crosscheckingar i ryggen, utan åtgärd. Detta är något som domarna (iaf vissa av de) av nån anledning väljer att släppa, så då får helt enkelt spelarna inse att det kommer att göra ont att ställa sig där. Nu såg jag inte denna crosschecking på Josefsson eller vart på isen den var, men det gäller att hålla koll på vilka man möter på isen, står Sanny och Frögren framför målet så får man va beredd på att få stryk å bli flyttad på.

Frögren säger inte ett ord under matcherna utan bara åker runt å tar bort alla som kommer inom en 2-meters radie av målet, vara sig de stökar eller ej. Medan Sanny har sin roll som småful å ska göra ont att möta. Ibland tyvärr händerna lite högt i tacklingar å han har en jäkla tendens att gå bort sig. Men om det kostar några 2or på han ibland för att samtidigt få motståndarna ur balans å smårädda att ta emot passningar på vår blå eller gå in framför kassen så är det värt det.

Det måste va småfult om du ska överleva ett slutspel och kunna ta bort motståndarnas leading line. Igår är ingenting jämfört med hur mkt pain in the ass Sanny och Frögren är om några veckor.

Tråkigt med skador i ett sån här skede dock.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav ollebolle » ons feb 29, 2012 3:36 pm

Så det är en spräckt njure? Aj. Hoppas att det läker bra.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Erik Josefsson

Inläggav Niles » ons feb 29, 2012 3:36 pm

Tragiskt är ju bara förnamnet. Har Loob verkligen utrönt alla möjligheter att flytta Karlstadsskiten till Ryssland? Vi kan väl vara med och pynta lite till flytten.

Hoppas vi kan plocka ut det som krävs ur truppen trots all skit. Dags att ta fram urkraften i både spelare och supportrar inför det som komma skall.
Senast redigerad av Niles ons feb 29, 2012 3:40 pm, redigerad totalt 1 gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Erik Josefsson

Inläggav Malul » ons feb 29, 2012 3:38 pm

Hoppas att Sanny och Frögren tacklas regelrätt framöver och får se resten av säsongen från sjukhussängen.
Regelrätt alltså,som tar inuta helvete fel.Schyssta killar som ska straffas schysst.

Bitter?

Japp.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » ons feb 29, 2012 3:43 pm

Niles skrev:Tragiskt är ju bara förnamnet. Har Loob verkligen utrönt alla möjligheter att flytta Karlstadsskiten till Ryssland? Vi kan väl vara med och pynta lite till flytten.

Hoppas vi kan plocka ut det som krävs ur truppen trots all skit. Dags att ta fram urkraften i både spelare och supportrar inför det som komma skall.


Du skulle ha varit här i torsdags när han hyllades efter att ha blivit invald i Hall of Fame. Jag kunde ha fixat så att du fick en kram av honom :)
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Erik Josefsson

Inläggav PutteA » ons feb 29, 2012 3:43 pm

Thelemakos skrev:
PutteA skrev:Det var ju LaFamilia vi mötte. Dom tillåts göra så här. Det var inte bara Josef som blev brutalt behandlad av dessa, utan även AE blev ju brutalt krosscheckad över axeln i slutet av första. Det är så här det funkar.
Rönnmark åker runt och lallar i 60 min och vet att bara han håller sig god vän med LaFamilia har han ett gäng fina slutspelsmatcher att se fram mot.

Om det skulle vart rättvist igår skulle vi haft den dubbla utvisningsskörden med oss. För jag har sällan skådat så mycket hugg och slag och krosscheckingar med klubban som igår.

Bedrövligt, men det är som det är. Iggulden och Josef borta. Josef, vår defensivt bästa spelare, ja vad säger man, Tack LaFamilia.


Haha jisses vad många gånger man får höra sånt där. Vi är det överlägset mest utvisade laget i serien. Hela 364 utv minuter mer än er t.ex. Där vi fick 8-10 matchstraff och avstängningar första veckorna av serien bara, vissa rätta bedömningar och vissa helt tokiga. Så kom inte å säg att vi har domarna på vår sida.

I de två senaste matcherna har Wallin åkt i backen 4 gånger framför motståndarkassen i Powerplay just pga crosscheckingar i ryggen, utan åtgärd. Detta är något som domarna (iaf vissa av de) av nån anledning väljer att släppa, så då får helt enkelt spelarna inse att det kommer att göra ont att ställa sig där. Nu såg jag inte denna crosschecking på Josefsson eller vart på isen den var, men det gäller att hålla koll på vilka man möter på isen, står Sanny och Frögren framför målet så får man va beredd på att få stryk å bli flyttad på.

Frögren säger inte ett ord under matcherna utan bara åker runt å tar bort alla som kommer inom en 2-meters radie av målet, vara sig de stökar eller ej. Medan Sanny har sin roll som småful å ska göra ont att möta. Ibland tyvärr händerna lite högt i tacklingar å han har en jäkla tendens att gå bort sig. Men om det kostar några 2or på han ibland för att samtidigt få motståndarna ur balans å smårädda att ta emot passningar på vår blå eller gå in framför kassen så är det värt det.

Det måste va småfult om du ska överleva ett slutspel och kunna ta bort motståndarnas leading line. Igår är ingenting jämfört med hur mkt pain in the ass Sanny och Frögren är om några veckor.

Tråkigt med skador i ett sån här skede dock.


Mycket bullshit Thelemakos.

Självklart ska det göra ont och det ska vara en del tjuvnyp framför mål. Men spelarna är så kval skickliga och vet var dom ska trycka till för att det ska göra ont, men ändå inte skada, och hur dom sätter spelare ur balans. En tackling kan alltid diskuteras, och ofta har inte spelaren intentionen att tacklingen ska ta illa, men det bara blir så. En crosschecking är ALLTID destruktiv, därför spelaren vet vad han gör. En crosschecking framför mål sätter man i nedre delen av ländryggen eller på armarna, där det finns skydd men ändå känns. En crosschecking som tar njurområdet är en crosschecking på ett område på kroppen som är helt oskyddat, detta är Sanny medveten om, eller borde vara. Detta är i mitt tycke minst lika illa som en otillåten tackling. Man pratar om respekt för sina medspelare, jo, tjena. Just nu Thelemakos är Sanny Lindström den spelare jag hatar mest i hela ES, en jävla skitstövel.

Även Sevc crosschecking uppe på axeln på Anders Eriksson i slutet av första perioden är fruktansvärt ovårdat spel. Och att inget av dessa tilltag bestraffas är en skam för domarkåren, och minst lika respektlöst mot spelare, som ovårdade tacklingar.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Erik Josefsson

Inläggav vlk » ons feb 29, 2012 3:51 pm

Thelemakos skrev:
PutteA skrev:Det var ju LaFamilia vi mötte. Dom tillåts göra så här. Det var inte bara Josef som blev brutalt behandlad av dessa, utan även AE blev ju brutalt krosscheckad över axeln i slutet av första. Det är så här det funkar.
Rönnmark åker runt och lallar i 60 min och vet att bara han håller sig god vän med LaFamilia har han ett gäng fina slutspelsmatcher att se fram mot.

Om det skulle vart rättvist igår skulle vi haft den dubbla utvisningsskörden med oss. För jag har sällan skådat så mycket hugg och slag och krosscheckingar med klubban som igår.

Bedrövligt, men det är som det är. Iggulden och Josef borta. Josef, vår defensivt bästa spelare, ja vad säger man, Tack LaFamilia.


Haha jisses vad många gånger man får höra sånt där. Vi är det överlägset mest utvisade laget i serien. Hela 364 utv minuter mer än er t.ex. Där vi fick 8-10 matchstraff och avstängningar första veckorna av serien bara, vissa rätta bedömningar och vissa helt tokiga. Så kom inte å säg att vi har domarna på vår sida.

I de två senaste matcherna har Wallin åkt i backen 4 gånger framför motståndarkassen i Powerplay just pga crosscheckingar i ryggen, utan åtgärd. Detta är något som domarna (iaf vissa av de) av nån anledning väljer att släppa, så då får helt enkelt spelarna inse att det kommer att göra ont att ställa sig där. Nu såg jag inte denna crosschecking på Josefsson eller vart på isen den var, men det gäller att hålla koll på vilka man möter på isen, står Sanny och Frögren framför målet så får man va beredd på att få stryk å bli flyttad på.

Frögren säger inte ett ord under matcherna utan bara åker runt å tar bort alla som kommer inom en 2-meters radie av målet, vara sig de stökar eller ej. Medan Sanny har sin roll som småful å ska göra ont att möta. Ibland tyvärr händerna lite högt i tacklingar å han har en jäkla tendens att gå bort sig. Men om det kostar några 2or på han ibland för att samtidigt få motståndarna ur balans å smårädda att ta emot passningar på vår blå eller gå in framför kassen så är det värt det.

Det måste va småfult om du ska överleva ett slutspel och kunna ta bort motståndarnas leading line. Igår är ingenting jämfört med hur mkt pain in the ass Sanny och Frögren är om några veckor.

Tråkigt med skador i ett sån här skede dock.


Hur fan kan man sitta och försvara en kille som nästan haft ihjäl en annan människa, helt avsiktligt skadat en annan människa med en klubba. Med argumenten, det skall göra ont att ställa sig framför kassen, då jävlar låter vi backarna hugga vilt. Skulle tro att det ute i det civila hade ränderat i ett f'ängelsestraff för grov misshandel. Jag personligen kan ta slagsmål, tuffa tacklingar. Det finns dock två saker som jag på en hockeyplan föraktar mer än något annat, nämligen bentacklingar och våldsamma hugg och slag med klubban. Mot detta är en spelare helt oskyddad och skadorna blir förödande. Jag kommer aldrig att försvara en lakersspelare som gör något av detta.

Du har visat var du står i detta Thelemakos och jag håller dig inte speciellt högt. Jag tycker du ska dra dig tillbaka till ditt eget lags forum och hålla dig där. Där kommer dom att dunka dig i ryggen. Där kan ni smida planer hur hårt ni ska gå fram under slutspelet framför eran kasse.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav Svartvadet » ons feb 29, 2012 3:54 pm

Nu är ju detta oerhört tragiskt, men man fick sig ett gott skratt i intervjun på HockeySverige i alla fall:

"Förstod du redan då att det var något allvarligt?
- Nej, inte först och jag fick några smärtstillande tabletter av Färjestads läkare så att det inte skulle göra så ont.
- Det var först när jag åkt ambulans in till sjukhuset och det visade sig att jag hade urin i blodet som jag förstod att det var lite mer allvarligt. "

Dom är helt säkra på att det inte var blod i hans urin istället? :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Erik Josefsson

Inläggav ollebolle » ons feb 29, 2012 3:56 pm

Jag föreställer mig att det är ganska lätt att råka dra till i njurtrakten istället för korsryggen, det är ju inte så att spelarna står still. Finns det någon bildsekvens på smällen?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » ons feb 29, 2012 4:01 pm

PutteA skrev:Mycket bullshit Thelemakos.

Självklart ska det göra ont och det ska vara en del tjuvnyp framför mål. Men spelarna är så kval skickliga och vet var dom ska trycka till för att det ska göra ont, men ändå inte skada, och hur dom sätter spelare ur balans. En tackling kan alltid diskuteras, och ofta har inte spelaren intentionen att tacklingen ska ta illa, men det bara blir så. En crosschecking är ALLTID destruktiv, därför spelaren vet vad han gör. En crosschecking framför mål sätter man i nedre delen av ländryggen eller på armarna, där det finns skydd men ändå känns. En crosschecking som tar njurområdet är en crosschecking på ett område på kroppen som är helt oskyddat, detta är Sanny medveten om, eller borde vara. Detta är i mitt tycke minst lika illa som en otillåten tackling. Man pratar om respekt för sina medspelare, jo, tjena. Just nu Thelemakos är Sanny Lindström den spelare jag hatar mest i hela ES, en jävla skitstövel.

Även Sevc crosschecking uppe på axeln på Anders Eriksson i slutet av första perioden är fruktansvärt ovårdat spel. Och att inget av dessa tilltag bestraffas är en skam för domarkåren, och minst lika respektlöst mot spelare, som ovårdade tacklingar.


Nu är det knappast lätt att sikta var ens crosscheckingar ska ta alla gånger när spelare kommer i hög fart runt kassen osv, å det är mkt bök å stök. Det jag har hört är att Josefsson åkte in framför kassen å Sanny svarade med en crosschecking för att han själv trodde att han skulle bli tacklad.
Jag har som sagt inte själv sett händelsen så ord står mot ord. Crosscheckingar är tyvärr en del av spelet å det händer 500 gånger per match pga att domarna nästan aldrig tar utvisningar för det. Vi har som alla andra lag fått mkt skador pga liknande händelser genom åren, men tar domarna inte för det så är det inte mkt att göra.

Att tro att Sanny medvetet skulle försöka skada nån bara för att hans spelstil är småful är ju dock ganska absurt. Han vet väl inte vem Josefsson är ens. Är ju en sak om man i ett slutspel ger extra smånyp på spelare som Dick, Schremp, Rosén, Gynge, Voutalinen osv.
Sanny blev inte för inte vald till årets gentleman av domarna förra året, lr vad fan priset hette.

Vänder man på det så är det ju sjukt onödigt av Eriksson att starta gruff två gånger irad efter avblåsningar, även om det inte ger några skador så sett. Eller tacklingen i ryggen vid spelarbåset som sände en av våra spelare med huvudet först in i sargen. Men domarna drar sina utvisningar ur tombolan å man vet aldrig vad de tar för eller vad de släpper. Skador kommer alltid att hända i den här sporten tyvärr.

Angående Sevc tackling så har jag inte sett den heller. Därför jag alltid ser matcherna i repris på tv för att få en annan blick av allt som händer å sägs men Csports fuckade ur igår när reprisen skulle visas.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Erik Josefsson

Inläggav PutteA » ons feb 29, 2012 4:03 pm

ollebolle skrev:Jag föreställer mig att det är ganska lätt att råka dra till i njurtrakten istället för korsryggen, det är ju inte så att spelarna står still. Finns det någon bildsekvens på smällen?


Situationen utspelas inte ens framför mål utan på en tekning. Josef glider tydligen bakåt vid en tekning när Sanny crosscheckar honom. Jävligt ovårdat spel i mitt tycke. Finns väl sällan en anledning att crosschecka nån i den situationen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Erik Josefsson

Inläggav Lakej krigare » ons feb 29, 2012 4:12 pm

Till Thelemakos .
Du skriver att han kommer i hög fart men där har du fel hur kan man få upp en hög fart direkt efter en tekning.
Kanske kan någon av era prinsessor men även där tvivlar jag.
Det är en crosscheking som tar hårt och illa hoppas att disiplinnämden tittar på detta och dömmer ut ett lämpligt straff. Abbot fick 5 matcher så 3 - 4 kan det minst vara värt.
Jag vet att det slogs med klubbor även från Växjö spelares håll men skulle aldrig försvara någon som avsikligt försöker skada någon.
Ska vi få en atraktiv liga måste domare ha samma bedömning åt alla lag och inte låte de stora lagen ha egna regler.

Krya på dig Josefsson
Lakej krigare
Forumamatör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: ons dec 07, 2011 1:42 pm

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » ons feb 29, 2012 4:19 pm

vlk skrev:Hur fan kan man sitta och försvara en kille som nästan haft ihjäl en annan människa, helt avsiktligt skadat en annan människa med en klubba. Med argumenten, det skall göra ont att ställa sig framför kassen, då jävlar låter vi backarna hugga vilt. Skulle tro att det ute i det civila hade ränderat i ett f'ängelsestraff för grov misshandel. Jag personligen kan ta slagsmål, tuffa tacklingar. Det finns dock två saker som jag på en hockeyplan föraktar mer än något annat, nämligen bentacklingar och våldsamma hugg och slag med klubban. Mot detta är en spelare helt oskyddad och skadorna blir förödande. Jag kommer aldrig att försvara en lakersspelare som gör något av detta.

Du har visat var du står i detta Thelemakos och jag håller dig inte speciellt högt. Jag tycker du ska dra dig tillbaka till ditt eget lags forum och hålla dig där. Där kommer dom att dunka dig i ryggen. Där kan ni smida planer hur hårt ni ska gå fram under slutspelet framför eran kasse.


Bara genom att dra den liknelsen så är du ju ute på hal is i ditt tankesätt. Om jag tar med mig en klubba och trippar en gammal tant på stan eller skjuter en puck på nån som är ute å rastar hunden så ska du nog se att jag får en anmälan mot mig oxå. Lite konstigt att inte alla F1-förare har åkt fast för fortkörning ett par tusen gånger å skidskyttarna inte åker in för olaga vapeninnehav å mordförsök när de avlossar skott var och varannan dag.
Även boxare borde ligga pyrt till.

Självklart kan man inte jämföra sporter med vad som händer på gatan. Är så himla trött på folk som kommer med såna liknelser.
Straffet Crosschecking finns med i sporten Ishockey för att sådana situationer ständigt dyker upp.
Att han nästan har ihjäl Josefsson är ju oxå en jäkla överdrift. Då är ju varenda höga klubba i ansiktet livsfarligt eftersom det kan träffa tinningen och döda en spelare.

Det gör ont framför mål å har alltid varit så. Fråga Holmström varför han har extraskydd över hela ryggen.
Kommer det fram en video som visar att Sanny gör en extra ful crosschecking där han medvetet siktar på att ha sönder Josefssons njure så har jag inga problem att han får avstängning för det.

Du får tycka vad du vill om mig haha, men ska jag göra samma sak och tycka illa om dig och Josefsson för att ni påstår att Sanny har gjort något fult, som ingen ens verkar ha sett, än mindre har bild på?
Det kanske var en crosschecking som alla andra, eller så var den rent av jätteful, ingen aning.
Och ja, självklart kommer det att bli hårdare spel i slutspelet från vår sida.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav Lakej krigare » ons feb 29, 2012 4:26 pm

Någon som vet om det finns bilder på vad som händer.
Lakej krigare
Forumamatör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: ons dec 07, 2011 1:42 pm

Re: Erik Josefsson

Inläggav vlk » ons feb 29, 2012 4:38 pm

Thelemakos skrev:
vlk skrev:Hur fan kan man sitta och försvara en kille som nästan haft ihjäl en annan människa, helt avsiktligt skadat en annan människa med en klubba. Med argumenten, det skall göra ont att ställa sig framför kassen, då jävlar låter vi backarna hugga vilt. Skulle tro att det ute i det civila hade ränderat i ett f'ängelsestraff för grov misshandel. Jag personligen kan ta slagsmål, tuffa tacklingar. Det finns dock två saker som jag på en hockeyplan föraktar mer än något annat, nämligen bentacklingar och våldsamma hugg och slag med klubban. Mot detta är en spelare helt oskyddad och skadorna blir förödande. Jag kommer aldrig att försvara en lakersspelare som gör något av detta.

Du har visat var du står i detta Thelemakos och jag håller dig inte speciellt högt. Jag tycker du ska dra dig tillbaka till ditt eget lags forum och hålla dig där. Där kommer dom att dunka dig i ryggen. Där kan ni smida planer hur hårt ni ska gå fram under slutspelet framför eran kasse.


Bara genom att dra den liknelsen så är du ju ute på hal is i ditt tankesätt. Om jag tar med mig en klubba och trippar en gammal tant på stan eller skjuter en puck på nån som är ute å rastar hunden så ska du nog se att jag får en anmälan mot mig oxå. Lite konstigt att inte alla F1-förare har åkt fast för fortkörning ett par tusen gånger å skidskyttarna inte åker in för olaga vapeninnehav å mordförsök när de avlossar skott var och varannan dag.
Även boxare borde ligga pyrt till.

Självklart kan man inte jämföra sporter med vad som händer på gatan. Är så himla trött på folk som kommer med såna liknelser.
Straffet Crosschecking finns med i sporten Ishockey för att sådana situationer ständigt dyker upp.
Att han nästan har ihjäl Josefsson är ju oxå en jäkla överdrift. Då är ju varenda höga klubba i ansiktet livsfarligt eftersom det kan träffa tinningen och döda en spelare.

Det gör ont framför mål å har alltid varit så. Fråga Holmström varför han har extraskydd över hela ryggen.
Kommer det fram en video som visar att Sanny gör en extra ful crosschecking där han medvetet siktar på att ha sönder Josefssons njure så har jag inga problem att han får avstängning för det.

Du får tycka vad du vill om mig haha, men ska jag göra samma sak och tycka illa om dig och Josefsson för att ni påstår att Sanny har gjort något fult, som ingen ens verkar ha sett, än mindre har bild på?
Det kanske var en crosschecking som alla andra, eller så var den rent av jätteful, ingen aning.
Och ja, självklart kommer det att bli hårdare spel i slutspelet från vår sida.


Jag tar mig för pannan, du är ju dum på riktigt. Tycker du själv att det låter vettigt att Holmström ska behöva ha massor av extraskydd på sig för att inte få njuren spräckt bara för att åka in framför motståndarens mål. Tycker du att det är bra att denna typ av fula och skadliga satyg finns på en hockeyplan ?

Jag tycker vi ska beivra tre typer av spelförstörande och farliga moment i hockeyn 1) Våldsamma tacklingar mot huvudet 2) Fula bentacklingar 3) Våldsamma slag med klubban och fula crosscheckingar.

Ovannämnda företeelser har inte på en hockeyplan att göra. Stäng av idioterna som sysslar med sådant här för lång tid.

Men, det är min åsikt och jag har förstått din. Då lämnar vi det därhän nu med att jag vill beivra och du vill tillåta. Det är demokrati det.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav Fredrik R » ons feb 29, 2012 4:41 pm

Thelemakos skrev:
PutteA skrev:Det var ju LaFamilia vi mötte. Dom tillåts göra så här. Det var inte bara Josef som blev brutalt behandlad av dessa, utan även AE blev ju brutalt krosscheckad över axeln i slutet av första. Det är så här det funkar.
Rönnmark åker runt och lallar i 60 min och vet att bara han håller sig god vän med LaFamilia har han ett gäng fina slutspelsmatcher att se fram mot.

Om det skulle vart rättvist igår skulle vi haft den dubbla utvisningsskörden med oss. För jag har sällan skådat så mycket hugg och slag och krosscheckingar med klubban som igår.

Bedrövligt, men det är som det är. Iggulden och Josef borta. Josef, vår defensivt bästa spelare, ja vad säger man, Tack LaFamilia.


Det måste va småfult om du ska överleva ett slutspel och kunna ta bort motståndarnas leading line. Igår är ingenting jämfört med hur mkt pain in the ass Sanny och Frögren är om några veckor.
Tråkigt med skador i ett sån här skede dock.


Då får vi bara hoppas att de spelarna som mupparna Sanny/Frögren ger sig på i ett slutspel överlever och kan fortsätta med det dom älskar, spela hockey. Skulle inte fälla en endaste liten tår om det händer Lindström något i fortsättningen. Inte efter detta.

Men visst, fortsätt du bara med att försvara allt och alla runt Färjestad, vad de än gör. Någon gång kommer du väl till insikt var gränsen går. Kanske när något liknande händer "lilla söta fröken Sanny"...

Sanny Lindström. Ett jävla as säger jag. A Jämtin blir ju riktigt intelligent i jämförelse med den idioten.
Senast redigerad av Fredrik R ons feb 29, 2012 4:51 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Erik Josefsson

Inläggav Fredrik R » ons feb 29, 2012 4:47 pm

Coffe #800 skrev:den är till och med sprucken....

den där jävla Sanny lindström idioten har man fan i mej inte mycket över till!! DRA ÅT HELVETE DIN JÄVLA IDIOT !!!!


:golfclap:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Erik Josefsson

Inläggav Lakej krigare » ons feb 29, 2012 4:51 pm

Håller helt med både Fredric R och vlk om att något måste göras åt dessa typer av övergrepp.
Thelemakos du är ju inte klok om du menar att bara för att man har extra skydd kan man bli misshandlad hur som.
Är ju som att du själv skulle bära skottsäkerväst för du vet ju inte vad för idioter du kan möta ute.
Men ni kanske år det så ni är klädda då ni går ut uppe i Karlstad ni vet ju inte om ni träffar på Sanny.
Lakej krigare
Forumamatör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: ons dec 07, 2011 1:42 pm

Re: Erik Josefsson

Inläggav Thelemakos » ons feb 29, 2012 5:02 pm

vlk skrev:Tycker du själv att det låter vettigt att Holmström ska behöva ha massor av extraskydd på sig för att inte få njuren spräckt bara för att åka in framför motståndarens mål. Tycker du att det är bra att denna typ av fula och skadliga satyg finns på en hockeyplan ?


Självklart är det inte vettigt att det förekommer, men likförbannat gör det det, framför vartenda ishockeymål i NHL, Elitserien, KHL osv osv. Holmström har ju haft dessa extraskydd under hela sin karriär i NHL just för att han får ta sån stryk framför målet.
Men så länge domarna inte börjar ta oftare för såna saker eller ändrar reglerna på nåt sätt så kommer det att förekomma under varenda match som spelas.
Självklart ska det inte bli skador men det är ju inga nyheter detta direkt. ALLA spelare vet om det.

Varför domarna inte tar utvisningar oftare för detta får du maila de och fråga, men de anser väl som försvararna att området runt målvakten är "fredad" zon, där man helt enkelt får tåla smärta om man ger sig in i den leken.

Från Tomas Holmströms Wikipedia: "Hans specialitet är att vara spelaren som står framför mål för att skymma målvakten och försöka slå in returer. Han anses vara världens främste i denna position. Eftersom han får utstå hårda attacker från motståndarna i denna position har han konstruerat en rad specialskydd, bland annat en ryggplatta."

Edit: Jag har ingenstans sagt att det okej att slå å crosschecka mer för att de har extraskydd, utan att det finns spelare som bär extraskydd just för att det är såpass hårt framför mål. En jäkla skillnad, där ni vänder meningarna för att det ska passa er bäst.
Sen skyddar jag inte på något sett alla Färjestadspelare i alla lägen. Frögrens tackling igår var en solklar utvisning t.ex. Men eftersom jag inte sett denna situation å det heller inte finns nåt klipp på det så är det ju en aning svårt.

Hade inte Josefsson blivit skadad igår så hade inte en enda person snackat om detta, just för att det händer hela tiden. Samma sak som att våran spelare inte blev skadad när han blev tacklad med huvudet först in i sargen. Hade han blivit skadad hade det varit ett jäkla liv från vårat håll istället. Att ni förlorade och redan hade en spelare skadad i matchen är självklart extra bränsle på elden.
Senast redigerad av Thelemakos ons feb 29, 2012 5:08 pm, redigerad totalt 1 gång.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Erik Josefsson

Inläggav alfax » ons feb 29, 2012 5:06 pm

Men detta hände vid en tekning och var inte framför mål ,försvarar du fortfarande Sannys beteende då.
Hoppas verkligen han blir avstängd några matcher.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 22 gäster