Coach Janne Karlsson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Coach Janne Karlsson

Inläggav Power Play » lör mar 31, 2012 11:37 am

Skvallerblaskorna syr och trocklar som vanligt. Litar inte på NÅT som står där längre. Allt, precis allt, går att vinkla runt och formulera precis hur man vill. Om man vill. Och det vill dessa lågvattendjur. Alltid.

Men visst. Låt oss leka med en tanke. Ni vet ju alla hur många av oss resonerat vad gäller Hallams intåg vs. Janne. En säsong till för JK, med ett övergångsår för Hallam som ass. coach är ju vad vi alla anser som ett logiskt och troligt, och även bra, scenario. Right?

Och vips. Janne är på väg bort från klubben. Efter NÄSTA säsong.

Kvällspressen ljuger ju aldrig. Eller?


(Läste att Nyheterna är kl 22 ikväll, men fan vet...)
Senast redigerad av Power Play lör mar 31, 2012 11:39 am, redigerad totalt 1 gång.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Coach Janne Karlsson

Inläggav PutteA » lör mar 31, 2012 11:39 am

Frågan är vart detta kommer från.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Ahbez » lör mar 31, 2012 12:35 pm

det måste ju ligga något i det eftersom expressen skrivit om det :roll:
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Kloker » lör mar 31, 2012 12:43 pm

Power Play, du som verkar veta det mesta om det mesta som händer, fötter och sker inom VLH - ÄVEN DU måste ju ha hört att det finns spelare som inte är nöjda med Jan Karlsson som huvudansvarig?

Jag ALFAXAR på att du inte vet ett skit utan bara pletar på tangentknapparna precis vad dina kåmpizar på forumet vill läsa. Allt som skrivs om Växjö Lakers i negativa ordalag är alltid påhittade och falska.

Märkligt. Tycker inte Du det Påweplaj?
Senast redigerad av Kloker lör mar 31, 2012 1:09 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Coach Janne Karlsson

Inläggav PutteA » lör mar 31, 2012 1:09 pm

Det jag kan tänka mig är att man med Hallams intåg förändrar lite i ledarhierarkin. Kanske är det så att JK inte alls är tänkt som ensam huvudansvarig nästa säsong, utan man kanske helt enkelt kommer att ha två huvudansvariga kommande säsong för att sakta fasa in Hallam och ut JK. Sen läcker det ut saker och ting från olika håll och AB gör då det dom är bra på, att helt enkelt pussla ihop delarna och så får dom fram en snaskig historia. Det kan ju säkert ligga nån form av sanning i detta, men inte i det formatet det nu presenterats i.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Kjellsson » lör mar 31, 2012 1:21 pm

Inte för att jag vet om det ligger något alls i vad som kvällsblaskan skriver angående JK. Men en sak som jag faktiskt tänkt på under säsongen är att Janne inte sett ut att brinna lika mycket för uppgiften som tidigare. Jag tycker att han helt enkelt sett trött ut i intervjuer och andra sammanhang, han har inte alls sett lika engagerad ut som föregående säsonger. Jannes ögon brukade ju alltid skära som en svetslåga genom kameran. Nu tycker jag att han mest sett trött och grå ut. Jag kanske har inbillat mig eller?
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Coach Janne Karlsson

Inläggav Power Play » lör mar 31, 2012 2:14 pm

Kloker skrev:Power Play, du som verkar veta det mesta om det mesta som händer, fötter och sker inom VLH - ÄVEN DU måste ju ha hört att det finns spelare som inte är nöjda med Jan Karlsson som huvudansvarig?

Jag ALFAXAR på att du inte vet ett skit utan bara pletar på tangentknapparna precis vad dina kåmpizar på forumet vill läsa. Allt som skrivs om Växjö Lakers i negativa ordalag är alltid påhittade och falska.

Märkligt. Tycker inte Du det Påweplaj?


Du verkar vara en sån där stor och stark pojk, så jag passar nog på den. Vill inte gärna bli ovän med farliga pojkar.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Piggelin » lör mar 31, 2012 2:39 pm

Kjellsson skrev:Inte för att jag vet om det ligger något alls i vad som kvällsblaskan skriver angående JK. Men en sak som jag faktiskt tänkt på under säsongen är att Janne inte sett ut att brinna lika mycket för uppgiften som tidigare. Jag tycker att han helt enkelt sett trött ut i intervjuer och andra sammanhang, han har inte alls sett lika engagerad ut som föregående säsonger. Jannes ögon brukade ju alltid skära som en svetslåga genom kameran. Nu tycker jag att han mest sett trött och grå ut. Jag kanske har inbillat mig eller?


Precis, så har även mina tankar varit. :-?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav PutteA » lör mar 31, 2012 2:55 pm

Jag tror Janne inte riktigt har kunnat vara sig själv i Elitserien, utan kanske varit tvungen att spela en annan typ av roll, som inte är han över huvudtaget. :dontknow:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Kloker » lör mar 31, 2012 3:27 pm

Power Play skrev:Du verkar vara en sån där stor och stark pojk, så jag passar nog på den. Vill inte gärna bli ovän med farliga pojkar.

Ungefär det svar som jag förväntade mig i från dig. Fågelholken P.P har talat. Stor i orden - men liten på jorden.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Coach Janne Karlsson

Inläggav Power Play » lör mar 31, 2012 3:41 pm

Bättre kan du väl? Ta i lite vetja! :D
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav ollebolle » lör mar 31, 2012 4:42 pm

I barnprogrammet Dr Mugg kallas aftonbladet och expressen för aftonbajset och dasspappret. Det finns stunder då jag tycker att det är en komplimang.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Daste » lör mar 31, 2012 5:55 pm

Äh, skippa påhoppen grabbar. Det ger inte så mycket mer än dålig stämning. Låt den andra ha sina meningsskiljaktigheter och lämna det där.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Mike Modano » lör mar 31, 2012 6:34 pm

Hoppas att han bryter! Så vi kan få se riktig hockey i Vida... :clap: :clap:

Inte minst poäng men Lakers & DIF saknade eget spel och spelade sämst hockey säsongen 11/12!
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Coach Janne Karlsson

Inläggav PutteA » lör mar 31, 2012 6:38 pm

Rent tabellmässigt måste ju både Timrå, DIF och LHC vart sämre. Mig veterligen så ljuger ju aldrig tabellen???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Mike Modano » lör mar 31, 2012 6:40 pm

Om du inte orkar läsa inlägget så bry dig inte om att kommentera... suck.. stön...
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Varanen » lör mar 31, 2012 6:46 pm

Mike Modano - Sämst spel? Trodde aldrig jag skulle möta dagen då du förespråkar en sprallig, offensiv gladhockey med mycket backhandflips! :lol:

Dessutom har du velat bli av med coach Karlsson ett antal säsonger nu. Vi tog oss till ES efter att ha varit obesegrade i KS. Förra säsongen startade vi säsongen med 15 AS-spelare. Hockeyn måste alltid anpassas till materialet. Kunde coach Karlsson gjort något bättre? Med all säkerhet, men det jag var mest kritisk till var de oförklarligt lama insatserna laget bjöd på med jämna mellanrum. Inte det taktiska upplägget.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav nature » lör mar 31, 2012 6:52 pm

Håller med Mike. Just därför var jag livrädd för KS. Lag som Linköping hade känts betydligt säkrare där.

Timrå var t.ex det spelförande laget i alla matcher vi mötts, ändå har vi vunnit de flesta. Se nu hur det går för TIK i KS.... och Dif (vilket känns närmare, spelmässigt, Lakers än TIK)

TIK känns mer som ett ES lag i KS än Dif, inte bara för poängen utan spelet. Man har dominerat de flesta matcherna där
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Varanen » lör mar 31, 2012 7:04 pm

Kan inte hålla med. TIK har i KS spelat exakt samma spel som VLH gjort. Konstigt att vi kan se så olika på spelsystem.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Coach Janne Karlsson

Inläggav PutteA » lör mar 31, 2012 7:13 pm

Ja, det finns ju en ganska tydlig röd tråd. Och TIK har följt den fram till dagens match mot Örebro.

Modano, jag såg vad du skrev, och håller inte med dig. Förstår inte hur en del av er kan pissa så på både spelare och ledare som gjort så otroligt mycke för vår älskade förening. Tillsammans hittade dom en väg att föra oss till svensk hockeys finrum, och senare även till förnyat kontrakt...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav ollebolle » lör mar 31, 2012 7:15 pm

Har vi sett samma matcher nature? Tycker TIK mer eller mindre kapat Växjös spel från förra året.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Mike Modano » lör mar 31, 2012 7:45 pm

Tycker inte Timrå har varit fullständigt utspelat och varit parkerat i egen zon i ca 15 min/match för att sedan kontra in ett mål, vilket var Lakers upplägg... Men säger du att de kopierat Lakers är det väl så... hockeynoob.

Nature kan hockey...
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav spaceghoat » lör mar 31, 2012 9:08 pm

Hög standard.
spaceghoat
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: sön sep 18, 2011 7:40 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav friberg » sön apr 01, 2012 7:44 am

varför inte se te att Janne blir hedersLakej efter allt han gjort, han är ta mig faan den bästa tränaren som vi haft anser ja.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Leyker » sön apr 01, 2012 11:45 am

Jag tror helt enkelt att Sam Hallam går in som assisterande tränare under det första och eventuellt det andra året så Evertsson & Co får "känna lite på hur det fungerar". Det här med att Hallam skulle ersätta Karlsson helt tror jag inte. Eftersom JK har två år kvar på kontraktet och Hallam går in på två år så kommer säkerligen Hallam ta över efter prövotiden om allt fungerat bra.

Lakers har varit tydliga med att jobba med kontinuitet och det är grunden till om vi ska etablera oss i elitserien på allvar. JK kommer att inleda sin 6:e säsong när allt brakar loss till hösten, det är på tiden att lämna över stafettpinnen till en tränare som på allvar kan bygga upp Lakers etablering i elitserien.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Bamse_78 » sön apr 01, 2012 12:32 pm

Bild
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Coach Janne Karlsson

Inläggav Power Play » sön apr 01, 2012 1:49 pm

Leyker skrev:Eftersom JK har två år kvar på kontraktet...


Om jag inte minns helt galet så skrev han 2+1, vilket innebär att han kan avvika efter nästa säsong innan optionsåret träder i kraft. I övrigt är jag helt inne på ditt resonemang jag också! En överlappning med en säsong för JK och Hallam, innan den senare är tänkt att ta över.

Sex år med samma tränare är respekt. Hur många andra lag kan stoltsera med det, i kombination med motsvarande framgångar? Mycket starkt, och oerhört betydelsefullt för de framgångar föreningen lyckats med.

Sam-tidigt ( :D ) är det nog hög tid att nån annan tar över. Att upprätthålla glöd och engagemang för att fortsätta utveckla ett lag i så många år är nog svårt.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Coach Janne Karlsson

Inläggav PutteA » sön apr 01, 2012 2:27 pm

Håller med dig PP. Sen hoppas jag JK blir kvar i föreningen på nått sätt. Han är symbolen för den resan föreningen gjort. På nått sätt ska även han ha sin plats i Vida Arena tycker jag.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Coach Janne Karlsson

Inläggav Power Play » sön apr 01, 2012 5:05 pm

I kiosken? :D
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Läktarexperten » sön apr 01, 2012 8:38 pm

Ahbez skrev:det måste ju ligga något i det eftersom expressen skrivit om det :roll:


En god minnesregel är: Det behöver inte ligga något i det bara för att kvällstidningar skriver om det.

Det här är ett klockrent exempel på hur Expressen skapar en artikel utan substans.

Sedan finns naturligtvis möjligheten att Janne inte stannar hela kontraktstiden ut, men det har inget med Expressens journalistik att göra. När det gäller sakfrågan finns det saker som talar för eller emot:
* Janne har ett par framgångsrika år bakom sig i Lakers och det kan vara svårt att upprätthålla energin år efter år.
* I och med att Sam kommer har man en naturlig ersättare, t.ex. efter nästa säsong.
* Enligt källor trivs Jannes familj bra i stan och man rycker inte upp familjen hur som helst.
* Janne har levererat som tränare. Även i år måste man betrakta tabellplaceringen som klart godkänt. Varför skulle man då vilja bli av med honom?
* Det finns spelare som inte gillar Janne. So what? Finns det något hockeylag där alla spelare gillar coachen?
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast
 
Inlägg: 320
Blev medlem: tor sep 18, 2003 3:16 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Räven » sön apr 01, 2012 9:00 pm

Intressant läsning.
Vad jag har förstått så har man haft rejäla genomgångar och analyser om säsongen som varit. Vad de sedan mynnat ut i, vet bara de som varit med. Dock så tror jag att man har höga mål om framtiden och så som jag känner Anders Öhman, så finns absolut inga givna personer kvar, bara för att man har ett kontrakt, så har han aldrig fungerat i sin yrkesroll. En person ledare, spelare eller något annat som inte uppfyller de krav som man kommit överrens om ersätts med en ny kraft, för finns det ett mål, så ska man bara nå dit.

Nu är inte detta skrivet för att jag tror på en kontraktsbrytning, men några snälla varianter finns inte, på den här nivån ska bara de bäst lämpade finnas. De som vet bäst, är styrelse och ledningen i övrigt. Jag tror att de vet ganska väl vad som behöver göras.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Bee » mån apr 02, 2012 10:43 am

Tack Janne för dom här åren!!!

Ditt fruktansvärda skräp spel har faktiskt givit oss en ES plats (denna gång ingen ironi) :clap: :clap:

Men nu verkar det som tur är vara slut på spektaklet. Maken till tråkspel i ES på hemmaplan kan inte ens SSK mäta sig med hur otroligt det än låter..

Öhman o cc har väl insett att man kommer tappa publik mm om man fortsätter på samma sätt..

VÄLKOMMEN HIT SAM HALLAM :clap: :clap: :clap:
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Coach Janne Karlsson

Inläggav PutteA » mån apr 02, 2012 11:15 am

Istället för att visa den mannen respekt som gjort så mycket under lång tid för förening, ger du honom en spark i huvudet. Sådana inlägg Bee gör mig så jävla förbannad. Men du vet väl inte vad respekt är??????
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Niles » mån apr 02, 2012 11:38 am

Det är väl tur att vi spelat detta ENORMA tråkspel på hemmaplan (Men så tråkigt var det ju inte) annars hade vi inte varit kvar i ES. Med endast ett vingligt tangentbord kommer man inte så långt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav friberg » mån apr 02, 2012 11:51 am

Janne har gjort vad som krävs för att vi ska få vara kvar i finrummet efter vår första säsong och och om det blev tråkhockey el inte skiter ja i för man sparkar inte den som höll oss kvar i finrummet.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 59 gäster