Coach Janne Karlsson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Coach Janne Karlsson

Inläggav Leyker » fre feb 03, 2012 10:34 am

Jag tycker det vore på sin plats att Janne Karlsson får en ny fräsch tråd, hittade ingen annan så jag startar upp den här. Janne är nu inne på sin 5:e säsong som tränare för VLH och jag tycker det vore på sin plats att vi diskuterar lite mer om herr Karlssons roll som tränare. Eller är han alldeles för helig att ifrågasätta?

Till att börja med saxade jag en kommentar ur en intervju med Enestubbe efter förlusten mot Luleå:

– Vi är inte helt i form och i dag spelar vi inte alls så som vi vill. Jag tror att det beror på att vi är lite i obalans efter att ha fått tillbaka skadade spelare och fått in en del nya. Ändå känns det som att vi ändå "är där". Det kommande speluppehållet ska användas till att träna hårt, sa Janne Karlsson.


Är det inte tränarens roll att hålla balansen i laget när skadade spelare kommer tillbaka?
Har han haft för bråttom att släppa in Kallio i förstakedjan?
Janne var tidigare känd för att bänka spelare som inte presterade, har han för mycket respekt för Kallio eftersom han varit i första kedjan hela säsongen medans de andra har åkt berg och dalbana?
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Varanen » fre feb 03, 2012 10:43 am

Finns mycket att diskutera. Långt mer än angående chief Evertsson i mitt tycke. Men, alltid detta men, även coach Karlsson lär sig. Jag tror ES-upplevelsen har varit omtumlande även för honom. Allt är på en helt annan nivå. Pengarna, den massmediala uppmärksamheten, den internationella aspekten osv osv. Vi måste våga ha en organisation som tillåter folk att växa och lära sig av misstag. Annars blir vi ett annat MIF, LIF och dylikt. Coach Karlsson är alltså också en rookie, så som många andra i VLH. Men det innebär givetvis inte att hans arbete inte ska diskuteras, värderas och vägas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Malul » fre feb 03, 2012 12:50 pm

Framförallt vill jag sen JK yttra någon form av känslor,riv ner något.Slå någon.Ge något en finger.
Skäll ut en maskot.Vad som helst!

Sen måste Josefsson premieras för sitt hjärta för klubben,det han visade under skadekrisen var ren och skär magi,han om någon är våran förstacenter.Ge honom chansen.

Frågan är om Janne kan göra något inför Hv ö h t,tiden finns ju inte för att ändra något drastiskt.Men som någon skrev efter AIK-matchen så efter Lakers ledningsmål slutade AIK tänka och gick på känsla och tog över hellt och hållet.Kan Jk få laget att spela som det självspelande piano man såg i början ännu en gång slår vi alla överallt.

Hockey är tok-enervernade och tokskoj.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Mike Modano » fre feb 03, 2012 1:39 pm

Janne har visat sig genial när det gäller att trycka fram det bästa ur hockeymedelmåttor! Han har kunnat motivera och elda på de spelare som vet om att de är sämre än snittspelaren (= alla allsvenskaspelare). Problemet tycker jag är att han nu inte får ut något liknade ur de som är bättre än snittet = alla våra fina nyförvärv(snudd på landslagsmän allihop).

Lyssnar inte rutinerade och erfarna hockeyspelare på en nybörjarcoach som Janne? Jag fortsätter att hävda att vår spelartrupp inte är så här dålig som spelet visat de senaste matcherna! Det är ledarskapet/kompetensen/ideérna/taktiken/moroten(?) som är fel!

Hur länge har hockeymördaren kontrakt?
Han någon köpt melodifestivalbiljett till Hellgren?
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Lemieux » fre feb 03, 2012 4:30 pm

Du menar alltså att Janne är en hockeymördare?
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Leyker » fre feb 03, 2012 5:42 pm

I flera förlustmatcher och "after ice" program har Leif Boork bokstavligen läxat upp herr Karlsson och han har stått snällt med mössan i hand och ursäktat sig. Jag är fullt medveten om att Janne är en rookie på den här nivån, men hur långt ska det få gå innan skeppet sjunker fullständigt? Många pratar om ca 30 miljoner i TV pengar, men jag tror själva omsättningen på 100 milj kronor samt alla arbetstillfällen väger tyngre när man ramlar ur elitserien.

Tränaren är ändå den som ska vara ankaret i ett lag och i organisationen, ibland tror jag Janne kan vara lite väl hastig och impulsiv på den här nivån. Det fungerar i allsvenskan men inte i elitserien med den enorma budget man har på spelbrädet. Har Lakers råd med att låta Janne mogna som tränare i elitserien eller skulle han mogna bättre om han fick vara assisterande en säsong? Han talar ju hela tiden om ödmjukhet så det vore nog inga problem...
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Lemieux » fre feb 03, 2012 5:44 pm

Helvete vad det svänger mellan succé och fiasko på detta forumet! Ryck upp er för helvete!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Daste » fre feb 03, 2012 5:46 pm

Lemieux skrev:Helvete vad det svänger mellan succé och fiasko på detta forumet! Ryck upp er för helvete!

^this
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Lemieux » fre feb 03, 2012 5:49 pm

Kan förövrigt berätta en rolig grej från idag.

Stod och skulle betala på ica och där stod en gubbe jämte och tjatade som fan om hur kassa Lakers va och att han minsann visste att Janne inte skulle vara kvar nästa säsong. Då gled Johan Markusson upp i kön och sen blev de ganska tyst på gubben! :P
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Coffe #800 » fre feb 03, 2012 7:25 pm

Kungligt ! :P haha
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Talismanen » fre feb 03, 2012 7:48 pm

Lemieux skrev:Helvete vad det svänger mellan succé och fiasko på detta forumet! Ryck upp er för helvete!


Är nog inte bara på detta forum det svänger. Såhär är det att va supporter. Och nog fan har vi den rätten kom inte å säg nått annat. Dom som inte pallar det har inte på den här nivån att göra.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav friberg » fre feb 03, 2012 8:33 pm

Lemieux skrev:Kan förövrigt berätta en rolig grej från idag.

Stod och skulle betala på ica och där stod en gubbe jämte och tjatade som fan om hur kassa Lakers va och att han minsann visste att Janne inte skulle vara kvar nästa säsong. Då gled Johan Markusson upp i kön och sen blev de ganska tyst på gubben! :P



RESPEKT
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Primeau » fre feb 03, 2012 8:45 pm

Lemieux skrev:Då gled Johan Markusson upp i kön och sen blev de ganska tyst på gubben!


Hade jag varit gubben hade jag passat på att fråga Markusson varför i helvete ingenting fungerar i Lakers spel, såväl offensivt som defensivt.

Sen hade jag bett honom köpa 2 kg citroner åt sig själv! 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Leyker » fre feb 03, 2012 8:52 pm

Är nog inte bara på detta forum det svänger. Såhär är det att va supporter. Och nog fan har vi den rätten kom inte å säg nått annat. Dom som inte pallar det har inte på den här nivån att göra.


Jag håller med fullständigt!
I idrottens värld är man aldrig bättre än i den senaste prestationen, inget är hugget i sten.
Det somliga verkar ha glömt är att elitserien är den 3:e bästa ligan i världen och dessutom så genererar det stora summor pengar för en mindre stad och klubb.

Det kanske har gått lite för fort för att folk verkligen ska smälta vad det innebär? Om Växjö Lakers spelar i elitserien nästa säsong så tror jag ärligt talat att Janne Karlsson skulle utvecklas mer som tränare om han fick vara assisterande coach under en säsong i Lakers.

Klubben har inte råd i det långa loppet att låta herr Karlsson hålla på att laborera och lära sig själv efter hand. Visst har Janne sina goda stunder men jag upplever att han är alldeles för labil emellanåt, åtminstone på elitserienivå.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Lemieux » fre feb 03, 2012 9:12 pm

Talismanen skrev:
Lemieux skrev:Helvete vad det svänger mellan succé och fiasko på detta forumet! Ryck upp er för helvete!


Är nog inte bara på detta forum det svänger. Såhär är det att va supporter. Och nog fan har vi den rätten kom inte å säg nått annat. Dom som inte pallar det har inte på den här nivån att göra.

Jag håller med dig men vad jag menade va att vissa verkar kritisera bara för att ha nåt att kritisera och inte riktigt tänker igenom vad som är fel.. Vissa kan ju nästan berömma en sak ena matchen och sen påstå att laget är kassa på det nästa match..
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Talismanen » fre feb 03, 2012 9:30 pm

Jo det kan jag i sin tur hålla med dig om!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Leyker » fre feb 03, 2012 10:29 pm

Men är det inte så det är i idrottens värld?
Idrott är färskvara vare sig det är ishockey eller nåt annat, så visst fan kan det vara himmel eller pannkaka.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Lemieux » lör feb 04, 2012 4:39 am

jo men då ska de fan ta mig också vara förtjänad pannkaka och inget jävla dravell nån drar ihop för att dom inte vet hur dom ska kritisera! (ingen nänmn)
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Leyker » lör feb 18, 2012 9:57 pm

Är det någon här inne som kan förstå mina ifrågasättande tankar om Janne Karlssons sätt att coacha efter Timråförlusten? Han är alldeles för yvig, ojämn och rör om för mycket i formationerna. Hur i helvete kan han bänka Saviano som är en hårt checkande spelare och som kan vända spelet snabbt?

Dessutom var han straffhjälte senast. Nej Janne Karlsson ska vara assisterande tränare nästa säsong i elitserien, det behövs någon mer rutinerad och lugnare tränare som kan lyfta fram spelare istället för tvärtemot. Kolla bara på Roger Melin, han verkligen lyfter hela AIK och får alla att prestera på sitt yttersta.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Niles » lör feb 18, 2012 10:05 pm

Jag vill nog ha ett byte på tränarposten, en ståndpunkt som växt fram. Ramlar vi ur som vi gör om vi spelar som mot Timrå är det självklart att vi måste ha någon som kan börja om. Stannar vi kvar är det nog tyvärr minst lika viktigt att få in nytt blod.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Räven » lör feb 18, 2012 10:08 pm

Jag tror också att man måste förnya saker och ting, det gör man inom företagsvärlden, för att få in nya influenser och det behöver vi också om vi ska utvecklas. just nu känns det inte så speciellt bra och i framtiden behöver vi nytänkande.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav KaptenHaddock » mån feb 20, 2012 8:17 pm

Janne på livstid!
"Den där banderollen där Heineken är utbytt mot Heikkinen är kanske det största jag varit med om i min karriär. Det är en sak som jag kommer minnas hela livet."
Användarvisningsbild
KaptenHaddock
Forumamatör
 
Inlägg: 39
Blev medlem: tor nov 10, 2011 2:42 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav friberg » mån feb 20, 2012 9:47 pm

ja förstår frustationen som många har ang JK även ja har det så men det ska ju nämnas att han är ju faktiskt nybörjare i ES han med liksom många i laget är, så om han nu väljer att fortsätta så tror ja det kommer hända saker och det har vi sett innan ju inte sant?
tror det kommer bli så att vi kommer klättra några placeringar varje år precis som det skedde i HA så om vi nu hamnar i ingemansland efter 55 spelade omgångar så kommer vi nog gå te Slutspel nästkommande år.
JK tar nog stora lärdomar av detta 1a år och kommer hitta tillbaka till sitt djävlar anamma som innan, han har det nog inte så lätt mao nu det är tryck på han från alla håll inte minst från oss fans även om han inte vill säga det rakt ut så känner han det.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav ollebolle » tor feb 23, 2012 3:20 pm

Jag har sett en del uppgifter om att många av spelarna inte är särskilt förtjusta i Janne och hans ledarstil. Finns det någon substans i det eller är det bara skitsnack?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav TwoTwo » tor feb 23, 2012 3:45 pm

Dom rykterna hör man då och då. Var det inte till och med på löpsedlarna under kvalserien i våras?
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör
 
Inlägg: 210
Blev medlem: tis jul 26, 2011 2:19 pm
Ort: Småland

Coach Janne Karlsson

Inläggav Power Play » tor feb 23, 2012 4:25 pm

I hur många sammanhang är skitsnack om chefen helt obefintliga? Kamma till er och kom in i matchen för fan!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Stenkistan » fre feb 24, 2012 1:06 pm

Komihåg att vi är här för att etablera oss i ES. Ge det tid. Janne har dem spelarna han har och får anpassa spelet efter det. Klarar vi kontraktet så tror jag att vi kommer få se andra typer av spelare till nästa år. Att vara coach över ett hockeylag går inte att jämföras med att vara chef på ett civilt jobb. Helt olika förutsättningar. Jag säger bara vilka chefer intervjuas i TV efter en arbetsdag och där o då får stå tillsvars för sina beslut just den dagen.
Dock skulle jag vilja se mer individuella coachingsamtal med spelarna där brister många hockeyledare. Jag tror faktiskt att AIK har kommit längst där. Det gäller att bygga individer. Det finns ff för mycket av den gamla skolan kvar inom hockeyn, modernt ledarskap har inte fått fotfäste ännu och tyvärr ser man detta även nedåt i åldrarna.
Lagen skaffar sig 2,3,4:e tränare å kallar dem för diverse, fys,MV men talet om kortsiktiga mål, långsiktiga mål personlig utveckling pratas det mindre om. man måste våga se individerna i en lagidrott. Det funkar inte att bara bänka en spelare.
Det går upp och det går ner. Hjärtat finns alltid kvar.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: ons mar 05, 2003 10:24 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Leyker » sön feb 26, 2012 1:47 am

Jag håller med ditt resonemang Stenkistan.

Men att låta en huvudtränare samtidigt lära sig hur man ska coacha ett lag i elitserien och dess regler så kan det antingen sluta riktigt illa eller ta alldeles för lång tid. Jag vill ha kvar Janne och hans passion för hockeyn men jag tycker han kan kliva åt sidan en eller två säsonger som assisterande tränare.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Lakershjärta71 » sön feb 26, 2012 3:02 pm

Pinsamt, konstigt, sjukt, märkligt, idiotiskt, tafatt är det hur fan Lakers kan få för sig att vilja starta så desperat och offensivt som man gjorde i första perioden mot Brynäs? Varför har man inte gjort det under de senaste 10-15 matcherna för!?? Då tror jag att laget hade kunnat göra fler mål och hålla undan i flera matcher och kanske rent av varit klara för slutspel. Jag har ingen förståelse alls för JK:s spelidé! Att spela så passivt och defensivt match efter match efter match är som, att begå "självmord"! Nu har laget satt sig själva i den här situationen mycket tror jag pga JK:s defensiva spel, som knappt skapar ett skott på mål!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav friberg » sön feb 26, 2012 3:05 pm

LH ja tycker du själv kan gå ner å coachar laget om du tycker allt är så skit annars kan du bara hålla din stora trut stängd .
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Lakershjärta71 » sön feb 26, 2012 4:59 pm

friberg skrev:LH ja tycker du själv kan gå ner å coachar laget om du tycker allt är så skit annars kan du bara hålla din stora trut stängd .
Allt är inte skit, men mycket har varit dålig alldeles för länge vad avser coachning, taktik, inställning, desperation mm som försatt Lakers i nuvarande situation. Det är spelarna som ska göra "det", men JK har det övergripande ansvaret. Man ser ett klart "mönster" när laget nu har förlorat de tre senaste och kanske de viktigaste matcherna på hela säsongen (2 är bottenlag) med 1-2, 1-2, 1-2.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Varanen » tor mar 01, 2012 5:34 pm

Jag skriver det här inlägget i denna tråden även om det handlar om AIK och LHC. Det kan vara förändringar på gång vad gäller ledarstabs-filosofin i Hockeysverige. Bakgrunden är ryktet som säger att chief Gozzi och coach Melin inte kommit överens om vilken roll Melin skulle ha i framtiden. Melin sägs ha blickat mot gräsätarna i ManU och då särskilt sir Fergusons freebasarroll som General Manager. Inte att förväxlas med den från hockey mer bekanta, renodlade, sportchefsrollen. Nej, här handlar det om att bli klubbens "starke man" och få göra det man själv känner för. Eller som det heter på finare språk, "ha mindre operativt ansvar". I klarspråk handlar det om att Melin vill styra allt, men vill inte hålla på med tjafs som fysträningar, isträningar, oglamourös scouting, gnälliga spelare osv. En roll som även oldtimern Boork har sagt kan locka tillbaka honom till klubbhockeyn.

I det här fallet stöder jag Gozzi helt och hållet. Jag vill att en tränare ska träna och leva med laget i vardagen. Dessutom anser jag att själva sportchefsrollen på många håll inte är tillräckligt tydlig. Att då dessutom föra in en sir Ferguson-roll i ekvationen kan bara leda fel. AIK stod på sig trots att man kommer få utstå kritik, LHC väljer att gå på Melins linje. Hoppas inte VLH får för sig att anamma detta "nytänk" när man planerar för framtiden. Med det sagt så förstår jag "gubbarna". Vem skulle inte vilja ha en fri roll i sitt arbete, ta de stora greppen och dessutom med en fet löneökning och en adlig titel? Baron Melin, anyone? :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Varanen » mån mar 12, 2012 4:58 pm

Konstigt att ingen har reagerat på forumet med tanke på att coach Karlsson var gästexpert hos Viasat igår? Väntade mig något i alla fall. Samtidigt är nog ingen så konspiratoriskt lagd som jag, vilket är tur det.

* Coach Berglund ut från Viasat för den journalistiska objektivitetens skull.
* Rykten om Sam Hallam till Växjö. En tränare som säkert inte saknar anbud. Nöjer han sig med att vara assisterande?
* Coach Karlsson gör ett överraskande inhopp som gästexpert för redan nämnda koncern igår.

Kan vara rena tillfälligheter och har antagligen inget med varandra att göra, men jag gillar konspirationer som sagt. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Svartvadet » mån mar 12, 2012 5:22 pm

Jag satt och tänkte i samma banor, men samtidigt så tror jag att det ligger till såhär (utan konspiration :lol: )

- Hallam kommer till oss som Assisterande för att ta över i framtiden, Evert vågar aldrig satsa allt på ett så pass fräscht kort.
- Janne fick chansen att vara med som Expert för att känna på hetluften, han har allt som krävs för att jobba som Expert i framtiden - en blivande Wikegård. Så varför inte testa chansen? Fick säkert en hygglig timlön för jobbet.
Viasat finner nog Janne oerhört intressant dessutom, nu när det är "kvaltider" - han vet hur man ska göra.

Dessutom så tror jag att Anders Öman kan ha haft ett finger i spelet här, han pratade om "Hur ska jag utveckla Janne?" och detta är ju ett bra sätt att utveckla den mediala -biten. Så får Janne känna på att stå på andra sidan för en gång skull.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Coach Janne Karlsson

Inläggav Piggelin » lör mar 31, 2012 11:14 am

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster