Tomas Netik

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tomas Netik

Inläggav PutteA » lör feb 11, 2012 8:43 pm

Å andra sidan så är han en av tre spelskickliga backar som vågar vårda och hålla i pucken. Tillsammans med Heikkinen och Pilar. Också sällan Holös går förlorande ur en sargfight. Men visst har han en del kvar att visa av sitt register, det håller jag med om!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Tomas Netik

Inläggav Kloker » lör feb 11, 2012 8:50 pm

Jag tycker att Jonas Holös började glansartat. Gjorde mål och spelade med pondus. Nu har han dippat avsevärt. Klöset som fanns när han premierade har försvunnit. Glöden måste tillbaka inför vad som komma skall.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Tomas Netik

Inläggav Dannedd » lör feb 11, 2012 11:23 pm

Kloker skrev:Jag tycker att Jonas Holös började glansartat. Gjorde mål och spelade med pondus. Nu har han dippat avsevärt. Klöset som fanns när han premierade har försvunnit. Glöden måste tillbaka inför vad som komma skall.


tycker tvärtom att Holös faktisk i mina ögon blivit stabilare sista tiden...men alla ser vi saker olika =)
tycker han har 2 brister och det är skottet som inte ofta går på mål när han försöker att gå på lite mer kraft, plus hans spel i offensiva zon, måste kunna slå en passning parallellt med blå :bash: det defensiva spelet finns inte mycket att klaga på...

Primeau skrev:Fast den tiden finns ju inte, det är här och nu som gäller. Netik har fått snuskigt bra betalt för att göra massvis med mål – inte att åka omkring och leta efter formen.


Att tro att en spelare som Tomas Netik kan komma in och dominera på en gång förstår jag inte riktigt. Kanske går om man heter Jagr eller nått. Alla lag har ju olika spelsätt att sätta in sig i, plus att han kommer till en annan liga och land också för den delen med allt vad det innebär. Och till råga på allt så har det bara varit bortamatcher än så länge med mycket resor. Skulle säga att mandomsprovet blir mot Linköping, då har han fått några matcher att sätta sig in i laget. Sen tycker jag han ska matchas hårdare, speciellt i pp tillsammans med en spelskicklig puckhållare och ölen framför mål.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Tomas Netik

Inläggav PutteA » sön feb 12, 2012 12:15 am

En annan parameter som är viktig gällande Netik är att han aldrig spelat utanför Tjeckien och Slovakien. Bara att för första gången komma till en helt annan kultur, språkproblem etc är parametrar som kan påverka hans spel till en början. Med Netik gäller nog tålamod. Precis som Ölvecky tror jag Netik kommer starkt nu på upploppet!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Tomas Netik

Inläggav Primeau » sön feb 12, 2012 12:18 am

Dannedd skrev:
Att tro att en spelare som Tomas Netik kan komma in och dominera på en gång förstår jag inte riktigt.

Sen tycker jag han ska matchas hårdare, speciellt i pp tillsammans med en spelskicklig puckhållare och ölen framför mål.


Sant, men någon spelskicklig puckhållare finns tyvärr inte i Växjö Lakers. Visst kan Heikkinen vara kylig med pucken emellanåt, men någon utpräglad playmaker finns inte i detta laget (Brad Moran gör sina assistpoäng, men han är inte alls den puckvårdande center som jag hoppades på).

Håvar en spelare in 90.000 kr PER MATCH så förväntar åtminstone JAG mig att han ska dominera. Hittills har Netik inte tillfört ett endaste skit till att höja vare sig spelet eller målproduktionen.

Sen en annan sak: jag anser att Växjö spelar ES i särklass tråkigaste hockey, med något slags ålderdomligt zonförsvar kombinerat med noll anfallsvilja :ajaj: Tomas Netiks förvirrade uppträdande förmildras något av detta faktum.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Tomas Netik

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 12, 2012 10:27 am

Holös har ju varit fenomenal i många matcher. Han har absolut behövts.
Du förstår fortfarande inte Primeau. En spelare som knappt tränat med ett lag anser du ska prestera direkt? Spelar ingen roll vad han tjänar, en spelare är enbart värd den summa pengar som någon är villig att betala för honom. Evertsson öppnade plånboken och Netik nappade.

Du kan seriöst inte mena att du trodde han skulle in och dominera direkt?? Seriöst?

Efter att den kommande veckan är slut så tror jag vi kan göra en mer rättvis bedömning. Jag vet att han är dyr men även han måste få i varje fall mer än 2-3 matcher att anpassa sig?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Tomas Netik

Inläggav Primeau » sön feb 12, 2012 11:34 am

90.000-Netik har spelat 53 minuter ES-hockey än så länge. Daniel Åhsberg fick 18 minuter längre tid på sig att bevisa att han (inte) dög :whistle:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Tomas Netik

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 12, 2012 11:36 am

Var du en av dem som ville skicka hem David Lundbohm med ? ;)
Han visade att han dög och därmed basta!
Netik kommer producera den här veckan, vill du slå vad? :bash:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Tomas Netik

Inläggav Primeau » sön feb 12, 2012 11:39 am

Lundbohm sitter petad i Västerås numera.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Tomas Netik

Inläggav Lemieux » sön feb 12, 2012 11:42 am

90.000 /match blir det väl om vi hamnar plats 9-10? Som jag förstått det så har han ju en summa för resten av säsongen, vilket gör att en ev kvalserie eller slutspel så sjunker ju hans pris. För övrigt så tror jag han kommer in mer och mer i det och vara en god tillgång för laget!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Tomas Netik

Inläggav Power Play » sön feb 12, 2012 1:19 pm

Lemieux skrev:Som jag förstått det så har han ju en summa för resten av säsongen, vilket gör att en ev kvalserie eller slutspel så sjunker ju hans pris.


...vilket, med Primmans logik, skulle innebära att blir det fler matcher än grundserien så ska den gode herr Netik börja prestera sämre och sämre. Tänk om vi går till final?! Fyyy vad kass han kommer vara då... Stackarn.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Tomas Netik

Inläggav Primeau » sön feb 12, 2012 1:58 pm

Så vad ni säger är att Netik har fått en klumpsumma på 1.170.000 SEK för återstående del av säsongen, oavsett om det blir 13 matcher (3 spelade, 10 kvar nu) eller att dom går till SM-slutspel? 90.000 x 13 = 1.170.000.

Skulle Växjö gå ända till en sjunde och avgörande final, och fram till dess spela sju matcher i både kvarten och semin, så kommer Netik spela sammanlagt 34 matcher.

Väldigt osannolikt, men eftersom det är så ni verkar resonera så kör vi på det viset: i så fall har Evertsson betalat rena reapriset för den tjeckiske måltjyven, endast 34.411 kr PER MATCH. I bästa fall :oops:

Hockey per krona?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Tomas Netik

Inläggav sjön » sön feb 12, 2012 2:38 pm

Om Netik endast gör ett endaste mål men just det målet som håller oss kvar i elitserien så skulle han vara värd betydligt mer i lön än vad han har just nu.
sjön
Forumamatör
 
Inlägg: 196
Blev medlem: mån nov 17, 2003 2:12 pm

Re: Tomas Netik

Inläggav Jck » sön feb 12, 2012 2:51 pm

Ni som kräver att Netik ska prestera från dag 1 kan aldrig ha tittat på KHL-hockey / tjeckisk hockey.

Spelsystemen som används i Sverige skiljer sig något oerhört från hur man spelar i KHL där man spelar en helt annan hockey, gå rakt på kassen, individuell skicklighet går allt som oftast före samspelet, anfall före försvar.

Knappast den hockeyn som Växjö Lakers levererar just nu. Jag tror dock att Netik är skicklig nog att komma in i det inom ett par matcher, jag skulle vilja se honom ta för sig lite mer än vad han gjort hittills och att man bygger spelet mer runt honom när han är på isen, dvs spelar en hockey som är lite mer lik vad han är van vid.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Tomas Netik

Inläggav Lemieux » sön feb 12, 2012 3:44 pm

Primeau skrev:Så vad ni säger är att Netik har fått en klumpsumma på 1.170.000 SEK för återstående del av säsongen, oavsett om det blir 13 matcher (3 spelade, 10 kvar nu) eller att dom går till SM-slutspel? 90.000 x 13 = 1.170.000.

Skulle Växjö gå ända till en sjunde och avgörande final, och fram till dess spela sju matcher i både kvarten och semin, så kommer Netik spela sammanlagt 34 matcher.

Väldigt osannolikt, men eftersom det är så ni verkar resonera så kör vi på det viset: i så fall har Evertsson betalat rena reapriset för den tjeckiske måltjyven, endast 34.411 kr PER MATCH. I bästa fall :oops:

Hockey per krona?

Jag säger inte att det är så, bara vad jag har hört, rätt eller fel är jag fel man att svara på!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Tomas Netik

Inläggav Dannedd » tis feb 14, 2012 10:07 pm

Dobrý večer Tomaš!!!!!! =) DO TOHO ČECHY!!!!!!!!!!
Var det någon som tvivlade??? 8)

PS. har inte sett målet ännu =)
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Tomas Netik

Inläggav PutteA » tis feb 14, 2012 10:30 pm

Så var grabben igång, å vilket mål sen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Tomas Netik

Inläggav Per Carlsson » tis feb 14, 2012 10:33 pm

Ruskigt snyggt!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Re: Tomas Netik

Inläggav Räven » tis feb 14, 2012 10:52 pm

Otroligt snyggt mål :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Tomas Netik

Inläggav Fredrik R » tis feb 14, 2012 11:57 pm

Höj lönen!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Tomas Netik

Inläggav Coffe #800 » ons feb 15, 2012 1:24 am

Bra strut idag !

har hört att han har 10 000 :- extra / varje mål han gör. så det är bara bocka och buga grattis !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Tomas Netik

Inläggav Lemieux » ons feb 15, 2012 2:35 am

Det kallar jag fan sniper avslut på hög nivå! Tror den här killen kommer växa enormt sista matcherna och detta målet va nog en stor lättnad för honom!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Tomas Netik

Inläggav Leyker » ons feb 15, 2012 8:22 am

har hört att han har 10 000 :- extra / varje mål han gör. så det är bara bocka och buga grattis !


Skulle verkligen vara förödande om Netik är den enda i laget som kan få 10.000 kr extra för varje mål.
Vore det inte bättre om samtliga spelare får 10 lök extra vid varje mål!!?
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Tomas Netik

Inläggav Lakersfan_03 » ons feb 15, 2012 9:24 am

Tror inte att han får 10 000
Per mål.om det stämmer låter jag vara osagt. Så länge de är
Spekulationer bara så är
De ingen mening att ens diskutera ett eventuellt rykte.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Tomas Netik

Inläggav Leyker » ons feb 15, 2012 9:54 am

Men är inte det mesta som diskuteras här inne på forumet spekulationer och rykten?
Det är ju inte direkt en källa att vända sig till för att hitta hård fakta. :)
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Tomas Netik

Inläggav Coffe #800 » ons feb 15, 2012 10:11 am

haha ja jäklars. va bara tvungen att slänga in de inlägget för de har varit ett jävla tjat om hans lön! :P haha

fasen va ni reagerar snabbt asså :P :D

Snyggt mål var det !!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Tomas Netik

Inläggav Leyker » ons feb 15, 2012 10:24 am

:roflol: :clap: :roflol: :clap:
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Tomas Netik

Inläggav PutteA » ons feb 15, 2012 11:12 am

Hehehe!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Tomas Netik

Inläggav Lakersfan_03 » ons feb 15, 2012 4:24 pm

Har forskat lite grann.
Netik har ingen målbonus på 10 000:-
Däremot en rejäl bonus om vi når slutspel...
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Tomas Netik

Inläggav Coffe #800 » ons feb 15, 2012 6:15 pm

haha hörru dudu Lakej_03 du är inte lika duktig som jag på att dra igång rykten !! :D PAJAS ! ;) :clap:
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Tomas Netik

Inläggav Lakersfan_03 » ons feb 15, 2012 8:43 pm

Mitt är inget rykte Coffe ;)
Det är dessutom inte BARA Netik som får en rejäl bonus om vi når slutspel, det är en hel del spelare som har det inskrivet =). Hursom så tjänar Växjö en grym slant på att ta sig dit!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Tomas Netik

Inläggav Daste » ons feb 15, 2012 9:39 pm

Trodde det var standard med slutspelsbonus.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1390
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Tomas Netik

Inläggav Niles » ons feb 15, 2012 10:33 pm

Det får nog alla i laget.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Tomas Netik

Inläggav Power Play » tor feb 16, 2012 7:45 am

Självklart får de det.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Tomas Netik

Inläggav Leyker » tor feb 16, 2012 10:46 am

Jag har hört ett rykte om att ju vackrare mål dom gör desto högre bonus får dom :roflol:
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster