Deadline 31/1

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Henrik Evertsson - Deadline 31/1

Nada
7
16%
Ett
12
27%
Två
18
41%
Tre
7
16%
Fyra
0
Inga röster
Ännu fler...
0
Inga röster
 
Antal röster : 44

Deadline 31/1

Inläggav Kloker » mån jan 16, 2012 6:48 pm

Hur många spelare tror DU att sportchef Henrik Evertsson kommer att presentera innan transferfönstret stänger den 31/1?

Jag drar till med tre! En pålitlig pp-back, en tuff slugger som fredar egen zon utan pardon och en riktigt skarpslipad forward.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Deadline 31/1

Inläggav Lakershjärta71 » mån jan 16, 2012 7:07 pm

Beror helt på när Iggullden och Kallio repar sig. Är de tillbaka relativt snart och lagom i tid för eventuellt slutspel så tror jag inte att det blir mer än 1 nyförvärv till.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Deadline 31/1

Inläggav alfax » mån jan 16, 2012 7:11 pm

2 tror jag det blir en back( :!: :!: :!: ) en forward.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Deadline 31/1

Inläggav Coffe #800 » mån jan 16, 2012 7:12 pm

Alfaxar på dej Alfax!! :D

Två lediga lägenheter :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Deadline 31/1

Inläggav Kloker » mån jan 16, 2012 7:22 pm

Det finns lägenheter som är fixade och klara. Det vet ju de flesta som har intresse för Växjö Lakers och deras förehavanden. Två kojor? Märkligt - tre kojor var det senast jag checkade av läget. Men jag kan ju ha hört fel...

8)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Deadline 31/1

Inläggav Lemieux » mån jan 16, 2012 7:26 pm

Jag är som sagt inte så övertygad om att jag vill ha så mycket mer än en spelare till in, förutsatt att spelare börjar repa sig från skadorna men kan erkänna att jag har lite dålig koll på tiden hos dom. Vi har ju bevisat att vårt spelar material håller och ingen vinner på att stå med 3 extra forwards i slutet heller!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Deadline 31/1

Inläggav Lalin » mån jan 16, 2012 7:30 pm

Hoppas på åtminstone 2 spelare. Förutom Ölvecky.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Deadline 31/1

Inläggav steve_saviano_theking » mån jan 16, 2012 7:36 pm

Det är väl kvalitet och inte kvantitet som är det viktigaste! :idea:
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Deadline 31/1

Inläggav KalleB » mån jan 16, 2012 7:41 pm

Han värvar tre, två blir kvar även nästa sässong.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Deadline 31/1

Inläggav Primeau » mån jan 16, 2012 9:40 pm

Utöver Ölvecky, som jag tror får förlängt, så blir det max en spelare till (troligtvis en back).

Lakers har 8 spelare satta ur spel, 9 om man räknar med Åhsberg som trejdats vidare. Ett halvt lag ...!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Deadline 31/1

Inläggav Lakej krigare » mån jan 16, 2012 9:47 pm

två kanske tre beror lite på övriga skadors läknings tid. Vad är detför skador som finns?

En bra och stabil back som inte viker ner sig då det hettar till.

En bra tvåvägs spelare

En riktigt bra målskytt

jag hoppas på detta men är glad för allr Evert fårihop.
Lakej krigare
Forumamatör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: ons dec 07, 2011 1:42 pm

Re: Deadline 31/1

Inläggav Räven » mån jan 16, 2012 11:33 pm

Jag hoppas på två spelare till, helst tre. men om någon frågar vad jag tror att verkligheten visar, så säger jag just nu noll spelare. Det verkar inte finnas några.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Deadline 31/1

Inläggav Jarran_igen » tis jan 17, 2012 10:42 am

alfaxar på Rävens inlägg. Tror respektive hoppas på är två olika saker.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Deadline 31/1

Inläggav Lalin » tor jan 19, 2012 12:36 pm

Han måste presentera ett par dugliga namn annars är risken stor att det här äventyret över för den här gången och troligen för alltid.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Deadline 31/1

Inläggav Räven » tor jan 19, 2012 3:19 pm

Helt riktigt Lalin, men om det inte finns några spelare!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Deadline 31/1

Inläggav Varanen » tor jan 19, 2012 3:36 pm

Lalin - Du har verkligen blivit det positiva tänkandets stora mästare. Hattar som ska ätas, serier som ska trillas ur för all mänsklig framtid...dessutom får du givetvis med dig Räven i ditt korståg för optimismen. Lägger vi ytterligare till Teddys glada skriverier mot den egna klacken och sittplats så har vi ett vinnande koncept här på forumet :wink: :lol:

Det finns spelare och det kommer hända mer på den sk marknaden innan 1 februari. Men jag tror att vissa måste inse att det inte är de mest lyckade, prisvärda, lirarna som blir lediga nu. Kanske måste vi ha spelare på lån, kanske måste vi lägga en del resurser på övergångssummor, kanske måste vi acceptera att vi i det här skedet inte har råd att ta in bärande spelare till laget. Om man är ES bästa spelare så är man nog kvar i sin nuvarande klubb eller åtminstone otroligt dyr.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Deadline 31/1

Inläggav Lalin » tor jan 19, 2012 3:49 pm

Är det bara jag och räven som ser ett eventuellt skräckscenario i vitögat? Jag är orolig för att VLH har fört och vunnit för få matcher på egen hand. Det känns som att vi har haft ett (synd att vi inte hade det i slutet mot SAIK! Varje poäng är nu livsviktig.) otroligt flyt många gånger. Det är inget man kan förlita sig på att ha match efter match. Eller att andra lag gör "skitmatcher" som DIF tyckte sig ha gjort senast det begav sig. Laget måste hålla en jämnare och högre nivå. Inte många skulle må sämre än jag om vi åkte ur! Min analys av laget och spelet är kanske felaktig. Jag välkomnar därför alla inlägg som talar för att VLH inte åker ur. :wink:

Ps: Få mig att känna tillförsikt för framtiden! Jag behöver det! :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Deadline 31/1

Inläggav Lemieux » tor jan 19, 2012 4:13 pm

Det är inget konstigt att vi inte klarar föra så många matcher med ett så sargat lag vi har nu.

Jag ser de så här, får vi bara tillbaka lite folk snart så vi återigen kan köra på 4 vettiga kedjor så har vi nu till skillnad från tidigare på säsongen fyra kedjor som faktiskt alla lärt sig göra mål och producera!

Jag är övertygad att detta kommer lösa sig om vi bara börjar få tillbaka lite folk, har ju faktiskt varit ett ganska extremt skadeläge nu!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Deadline 31/1

Inläggav Power Play » tor jan 19, 2012 5:23 pm

Ha ha... Räven och Lalin; Tur ni inte är suicidala! :D
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Deadline 31/1

Inläggav hagawaga » tor jan 19, 2012 5:56 pm

Lalin skrev:Är det bara jag och räven som ser ett eventuellt skräckscenario i vitögat? Jag är orolig för att VLH har fört och vunnit för få matcher på egen hand. Det känns som att vi har haft ett (synd att vi inte hade det i slutet mot SAIK! Varje poäng är nu livsviktig.) otroligt flyt många gånger. Det är inget man kan förlita sig på att ha match efter match. Eller att andra lag gör "skitmatcher" som DIF tyckte sig ha gjort senast det begav sig. Laget måste hålla en jämnare och högre nivå. Inte många skulle må sämre än jag om vi åkte ur! Min analys av laget och spelet är kanske felaktig. Jag välkomnar därför alla inlägg som talar för att VLH inte åker ur. :wink:

Ps: Få mig att känna tillförsikt för framtiden! Jag behöver det! :)


Jag tycker precis tvärtom! Om vi bortser från stimmet vi varit inne i nu efter jul så har väl hela november och, i princip, hela december varit en enda lång kavalkad av missflyt, stolpträffar och hedersamma förluster?
Såväl slump, som statistik och rättvisa talar för ett antal orättvisa/turliga segrar framöver!

Att vi i dagsläget inte för matcher är väl inget konstigt med tanke på att vi knappt får ihop ett lag och de spelare som är tänkta att föra är borta! Våra köttare gör under tiden heroisk insats!

Att Dif (och alla andra lag som får stryk av oss) tycker sig göra skitmatcher bryr jag mig 0% om! Det är klart att det svider att bli förnedrade av nykomlingen!

Jag är helt övertygad om att såväl laget som ledningen har för avsikt att gå till slutspel (och att med alla medel undvika KS) och att de är beredda att göra det som krävs för att åstadkomma detta!

Du kan således lugnt luta dig tillbaka och njuta av resan :D
hagawaga
Forumamatör
 
Inlägg: 241
Blev medlem: tor jan 17, 2008 12:14 pm

Re: Deadline 31/1

Inläggav Daste » tor jan 19, 2012 6:14 pm

Lalin skrev:Är det bara jag och räven som ser ett eventuellt skräckscenario i vitögat? Jag är orolig för att VLH har fört och vunnit för få matcher på egen hand. Det känns som att vi har haft ett (synd att vi inte hade det i slutet mot SAIK! Varje poäng är nu livsviktig.) otroligt flyt många gånger. Det är inget man kan förlita sig på att ha match efter match. Eller att andra lag gör "skitmatcher" som DIF tyckte sig ha gjort senast det begav sig. Laget måste hålla en jämnare och högre nivå. Inte många skulle må sämre än jag om vi åkte ur! Min analys av laget och spelet är kanske felaktig. Jag välkomnar därför alla inlägg som talar för att VLH inte åker ur. :wink:

Ps: Få mig att känna tillförsikt för framtiden! Jag behöver det! :)

^This.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Deadline 31/1

Inläggav Räven » tor jan 19, 2012 7:28 pm

Intressant att se, eller läsa hur olika vi är och hur olika vi ser på saker. Som vanligt finns det inget facit, alltsdå ingen kan idag säga vad det är som kommer att hända eller hur det kommer att gå.

Jag tror dock att läget inom väggarna på Vida Arena är ganska allvarligt. För är det på det viset, att det som några av oss tror, inte kommer någon ny spelare som kan lyfta laget inför de kommande otroligt viktiga matcherna, så är vi helt i händerna på om våra skadade spelare blir friska och inte nog med det, de kommer in med energi och ork av sällan skådat slag. Jag tror följaktligen inte på det, utan ska vi klara oss från negativt kval så måste något hända.

Visst sedan finns det säkert någon som säger, men jättebra om vi kommer till negativt kval istället för ingemansland, för då spelar vi in fina slantar som vi kan använda till nästa år i ES, för att åka ur, det är omöjligt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Deadline 31/1

Inläggav PutteA » tor jan 19, 2012 7:38 pm

Så resonerade Modo också förra året, och det var ju på det berömda. Även för SSK var det omöjligt att åka ur.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Deadline 31/1

Inläggav Räven » tor jan 19, 2012 7:41 pm

Japp och jag gillar inte det resonemanget.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Deadline 31/1

Inläggav Kloker » mån jan 23, 2012 9:03 pm

Det drar ihop sig. Nio dagar är det kvar för Verkställande Direktör Anders Öman och Sportchef Henrik Evertsson att komplettera laget inför det utstakade målet - elitserieslutspelet.

Detta ska bli jävligt intressant och följa...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Deadline 31/1

Inläggav Räven » mån jan 23, 2012 11:49 pm

Jo, det kan kännas väldigt intressant att följa. Tyvärr säger min magkänsla, att det som meddelas är att Peter Ö inte får någon förlängning efter sin provtid här. Jag har väldigt svårt att se vad som skulle kunna presenteras.

Får hoppas att jag har fel, för skulle det vara så, så är det väl inte riktigt bra, inför helt avgörande matcher.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Deadline 31/1

Inläggav Lemieux » tis jan 24, 2012 1:34 am

Fast får vi bara tillbaka våra skadade spelare så förstår jag egentligen inte varför ni tycker det ser så mörkt ut..
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Deadline 31/1

Inläggav Stupet » tis jan 24, 2012 1:53 am

jag tror inte att det blir några nya spelare tyvärr
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Deadline 31/1

Inläggav friberg » tis jan 24, 2012 5:28 am

börjar åsså misstänka detta, de börjar ju tillfriskna å komma tebaka lite smått och Ölen kommer nog få vara kvar.
så varför ta in fler nya nu som kan göra det värre för laget?
visst det kan bli bättre med.
känns rätt bra som det är nu ändå och dessutom sparar vi massa millar
för att stärka upp till nästa säsong istället.
vi kommer rida ut stormen och gå stärkta ur detta med alla skador som är och har varit sanna mina ord.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Deadline 31/1

Inläggav Malul » tis jan 24, 2012 11:44 am

Risken finns ju oxå att vi skapar oss ett mini-Malmö med två nya överbetalda lirare som sänker hela skeppet.

AARRGH,ge oss facit i haaand!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Deadline 31/1

Inläggav Jarran_igen » tis jan 24, 2012 11:48 am

Såg att det kom in ytterligare en röst på 0 (noll) nyförvärv idag. Nu uppe i 7 röster på noll nyförvärv.
Jag tippade detta, men hoppas fortfarande innerligt att jag har fel.

Som jag skrivit i "Evertsson-tråden" så tycker jag att vi ska gå för guld :clap: och värva en klassback och en spjutspetsforward. Slutspel är Växjö Lakers mål och dit ska vi nå !!!

Det är uttalat att pengar finns och nog tusan borde någon vilja ansluta till oss, och som kan utgöra en förstärkning av laget. Drygt en vecka kvar....
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Deadline 31/1

Inläggav Räven » tis jan 24, 2012 11:58 am

Jag tror att möjligheten ökar till nästa säsong (om vi är kvar i ES), vår attraktionskraft är inte starkt nog så här i början. Men nästa säsong om förutsättningarna är detsamma så har nog chansen ökat något.

Jag tycker att det är urtrist om vi ska behöva betala ett överpris på 25-30 % bara för att det är vi. Men så är det visst. Till samma kontraktserbjudande är vi inte på banan, dock har vi lärt oss att det gäller helheten i kontraktet och inte bara summan i kronor och ören och det är bra och framförallt hållbart när det gäller lite äldre spelare.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Deadline 31/1

Inläggav Lillklonis » tis jan 24, 2012 12:22 pm

Jag har hört ett svagt rykte om att lakers har lagt ett bud på Mats zuccarello!!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: Deadline 31/1

Inläggav Malul » tis jan 24, 2012 1:00 pm

Det låter mycket trevligt det ryktet 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Deadline 31/1

Inläggav Räven » tis jan 24, 2012 1:40 pm

Jag orkar knappt hoppas längre, det får faktiskt bli verkstad nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster