SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav vlk » fre dec 30, 2011 10:50 pm

Världen anropar evertsson , världen anropar evertsson, hallå, hallå, svara, snälla svara, det pågår en elitserie och det ser inte bra ut, hallå, vi försöker hålla ett skepp flytande.......Är i behov av flera ytterligare friska och kompetenta besättningsmän, SOS SOS
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav vlk » fre dec 30, 2011 11:31 pm

EVERT HAR VAKNAT ALLDELES FÖRSENT, BÖRJADE REDAN MED URBAS SKADA DÅ MAN KAXIGT MEDDELADE ATT HAN INTE BEHÖVDE ERSÄTTAS, VARFÖR VÄRVADES HAN DÅ ? NU HOPPAS JAG ATT HAN KOMMER MED NÅGRA REJÄLA FÖRSTÄRKNINGAR SNART, LAKERS FICK FAN HYBRIS DÅ VI UNDER FÖRSTA HALVAN SLAPP SKADOR OCH EN HEL DEL PUCKAR RAMLADE RÄTT, TRODDE MAN VAR BÄTTRE AN MAN VAR, NU SITTER MAN DÄR MED SKÄGGET I BREVLÅDAN, LAGET SLITER OCH KÄMPAR, PUBLIKEN KOMMER OCH ENGAGERAR SIG, STYRELSEN SER ALLVARET, NU SKA OCKSÅ EVERT UPP TILL BEVIS !!!!!
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Pysslingen » lör dec 31, 2011 12:29 am

Om du läst tidningen så jobbar Evertsson med att hitta nyförvärv. Det är ju inte precis så att han sitter och latar sig hela dagarna.
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast
 
Inlägg: 324
Blev medlem: mån mar 08, 2010 11:15 am
Ort: Lakerdoome

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Piggelin » lör dec 31, 2011 12:45 am

Jag ser fram emot nästa vecka. :roll:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav AN » lör dec 31, 2011 1:02 am

Den 31/1, efter matchen mot AIK har vi 12 matcher kvar. Då avgörs allt. Förändringen, hur den ser ut, måste komma ett bra tag innan dess.
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Power Play » lör dec 31, 2011 10:41 am

Är oerhört glad att vi har en sportchef som inte får hybris och tokvärvar spelare bara för att det ska gå fort. Är också oerhört glad att vi har en sportchef som vill jobba i lugn och ro, utan ett spann med journalister hängandes över skrivbordet.

Kort och gott en mycket seriös och proffessionell sportchef. Och han är anställd av MITT lag.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav vlk » lör dec 31, 2011 11:42 am

Power Play skrev:Är oerhört glad att vi har en sportchef som inte får hybris och tokvärvar spelare bara för att det ska gå fort. Är också oerhört glad att vi har en sportchef som vill jobba i lugn och ro, utan ett spann med journalister hängandes över skrivbordet.

Kort och gott en mycket seriös och proffessionell sportchef. Och han är anställd av MITT lag.


Nä, det kan han inte beskyllas för; att det går fort. Väntar fortfarande på en ersättare för urbas. I övrigt är vi överens. Det är dock lustigt att vissa likställer tokvärva med att visa handlingskraft. Men, det är ju något som dom får fundera över.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Power Play » lör dec 31, 2011 12:40 pm

Och vad grundar du åsikten om utebliven handlingskraft på? På vilket sätt är Evertsson inte handlingskraftig?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav vlk » lör dec 31, 2011 1:21 pm

Power Play skrev:Och vad grundar du åsikten om utebliven handlingskraft på? På vilket sätt är Evertsson inte handlingskraftig?


Jag vänder på frågan och säger " på vilket sätt visar evertsson handlingskraft ?"
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Primeau » lör dec 31, 2011 1:25 pm

45 p på 34 matcher – VLH har hittills tagit 1,3 p per match. För att undvika KS lär det behövas åtminstone 74 p, vilket innebär att VLH i dom återstående 21 matcherna måste ÖKA sitt poängsnitt till närmare 1,4. Änte bra …

Tyvärr har VLH:s poängsnitt dalat under den andra kvarten av serien. Att man hittills har snittat 1,3 p/match beror på den lyckade inledningen med bl a osannolik utdelning vid straffläggningarna.

Som spelet ser ut nu, och med skadorna man har, blir det garanterat negativt kval framåt vårkanten.

Gott Nytt År Evert – simma lugnt! :eeeh:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Varanen » lör dec 31, 2011 1:37 pm

Skandal att ES aldrig hann stängas trots att alla argument talade för det hela tiden. Tror vi redan nu att vi åker ur, ska vi göra det på ett sätt som får Hockeysverige att hata oss ännu mera. Sälj Bono...och någon till om de går att sälja och värva in slagskämpar för pengarna. Kan man inte med skicklighet, kan man kompensera med nävarna. Ett gammalt hockeyordspråk. Åtminstone åker vi ut i skandal och kontrovers. Jag vill inte be om ursäkt för att vi fick vara med de fina gossarna en säsong.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Primeau » lör dec 31, 2011 1:54 pm

Jag är benägen att hålla med dig. VLH är för jävla flata och menlösa den här säsongen, inte alls det popcorn-gäng jag hade hoppats på. Ett talande exempel på detta var i förra hemmamatchen mot LHC, när Bois fick en klubba uppkörd i ansikten och låg ner på isen. Då tillåts Norrena (av alla jävla människor) åka fram och slå på honom två ggr utan att någon VLH-hare ingriper :ajabaja:

"Någon" skulle ha golvat Norrena i det läget (Game penalty hade kvittar, vi torskade ju ändå matchen).

Sälj både Hekinnen och Iggulden. Värva två ryska as för hälften av pengarna. Använd dom återstående miljonerna till att försöka ta oss tillbaka till ES nästa säsong.

Let's go down with style! :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav widiot » lör dec 31, 2011 2:53 pm

Jag är inte orolig.

Oavsett om Växjö spelar slutspel eller Kvalserien så är jag övertygad om att laget ändå spelar Elitserien tills nästa säsong.

Tror det här laget kan klara detta utan värvningar. Visst jag ser gärna också 1-2 nya spelare, men då ska det inte vara några stora chansningar eller desperata värvningar. Då är det bättre att låta den befintliga truppen tugga på.

Å andra sidan tror jag snart vi får se en ny spelare i Lakers.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Power Play » lör dec 31, 2011 3:11 pm

vlk skrev:
Power Play skrev:Och vad grundar du åsikten om utebliven handlingskraft på? På vilket sätt är Evertsson inte handlingskraftig?


Jag vänder på frågan och säger " på vilket sätt visar evertsson handlingskraft ?"


Nänä, försök inte. Du påstod - inte jag. Berätta för oss vad Evertsson sitter och inte gör.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav vlk » lör dec 31, 2011 6:01 pm

Power Play skrev:
vlk skrev:
Power Play skrev:Och vad grundar du åsikten om utebliven handlingskraft på? På vilket sätt är Evertsson inte handlingskraftig?


Jag vänder på frågan och säger " på vilket sätt visar evertsson handlingskraft ?"


Nänä, försök inte. Du påstod - inte jag. Berätta för oss vad Evertsson sitter och inte gör.


Jag har påstått att jag vill att Evert visar handlingskraft. Det står jag för till 100 %. Hur hans dag på jobbet ser ut har jag inte en aning om. Det jag vet är att det kräver sin man för att ro hem de spelare som behövs. Hoppas innerligt att Evert grejar det. Jag är personligen besviken på hur man bedömde och agerade på urbas skada. Minus i kanten i min bok.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Power Play » lör dec 31, 2011 6:37 pm

Han jobbar för fullt, vår Evert. Den som tror nåt annat bör nog byta intresse till schack eller nåt annat. Och det kommer spelare, det kan jag försäkra. VAD som kommer beror på vad som finns tillgängligt, om spelaren/arna VILL spela för oss, och vad de kostar. En ekvation som många i kören här inne tycks ha svårt att förstå. Jag räknar inte dig dit vlk.

Glöm heller inte att det är bara ett par veckor sedan som styrelsen sa okej till att ta nya utgifter på spelare.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav vlk » lör dec 31, 2011 6:48 pm

Power Play skrev:Han jobbar för fullt, vår Evert. Den som tror nåt annat bör nog byta intresse till schack eller nåt annat. Och det kommer spelare, det kan jag försäkra. VAD som kommer beror på vad som finns tillgängligt, om spelaren/arna VILL spela för oss, och vad de kostar. En ekvation som många i kören här inne tycks ha svårt att förstå. Jag räknar inte dig dit vlk.

Glöm heller inte att det är bara ett par veckor sedan som styrelsen sa okej till att ta nya utgifter på spelare.


Personligen tror jag att så gott alla begriper och instämmer i vad du skriver. Att Evert arbetar, bla bla bla. Jag vet inte var alla får ifrån att vissa inte skulle förstå det här. Jag hittar ingen som skriker att man ska tokvärva dåliga komplementspelare. Dessa anklagelser kommer från de som antingen inte vågar tycka någonting eller från de som klappar medhårs vad som än sker.

Jag trodde att man låg nära en forward då man kickade åsberg. Inget fel i att kicka honom men jag trodde att något nytt var på gång. Nu tickar tiden och poängskörden sinar. Minus i kanten nummer två i min bok.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav PutteA » sön jan 01, 2012 5:52 am

Vad är det som säger att Åhsberg kickades? Han kanske valde att gå vidare då han märkte att det blir svårt att få speltid här.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Mike Modano » sön jan 01, 2012 9:51 pm

PutteA skrev:Vad är det som säger att Åhsberg kickades? Han kanske valde att gå vidare då han märkte att det blir svårt att få speltid här.

http://www.vaxjolakers.se/artikel/15693/
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav PutteA » sön jan 01, 2012 10:36 pm

Ja men då fick han ju inte sparken utan kontraktet gick ut och förlängdes inte, och jag tror Åhsberg är nöjd med de. Han håller inte för ES, och kommer aldrig göra, så enkelt är det. Han petar ingen i dagens Lakers. Däremot är han en högklassig HA spelare!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Lakershjärta71 » mån jan 02, 2012 12:24 am

Var det nödvändigt att öppna en tråd för denna diskussion? Diskussionen om Evertsson hade väl fungerat ypperligt i den tråd vi redan har.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Varanen » mån jan 02, 2012 8:18 pm

Primeau skrev:Sälj både Hekinnen och Iggulden. Värva två ryska as för hälften av pengarna. Använd dom återstående miljonerna till att försöka ta oss tillbaka till ES nästa säsong.

Let's go down with style! :lol:

Ironin flödar både här och där, Jag tycker ändå det är viktigt att vi försöker samla oss. Misstag har gjorts, misstag håller på att ske och vi krossar inte HIFK, Berlin, HV, St Petersburg i silly-galenskapen. Ok then. Vad göra?

Hela säsongen har varit så äcklickt (hänvisning till Derelickt från världens bästa rulle) seriös. Coach Karlsson har gått ner i vikt, säger bara ES-mässiga saker och skrattar åt varje förlust med en axelryckning. Vår kapten nämner i varje intervju att vi är nykomlingar och att det går upp och ner.

Hysterin är säkert total. Men vi måste börja sätta oss i motståndarbåsen och ta en sipp ur deras vattenflaskor. Tomas Ledin visade vilken respekt vi åtnjuter i verkligheten. Den respekten måste vi återgälda. Annars är vi snart i AS utan att någon fattade varför.

Per Ledin om den dagen när han får syn på oss igen...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Primeau » ons jan 04, 2012 1:00 am

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Lemieux » ons jan 04, 2012 1:32 am

Primeau - Sen tycktes jag mig även se att Sean Avery står utan kontrakt! :)
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav rawspont » ons jan 04, 2012 11:15 am

Primeau skrev:Komsi komsi ...


Flexibel kille.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Jarran_igen » ons jan 04, 2012 11:39 am

"Komsi-komsi grabben" har på denna och de två senaste säsongerna gjort 138 NHL-matcher och mäktat med hela 2 poäng som forward. Honom ska vi ha :clap: :clap: :lol: :lol: Nu står humorn högt!!! Det är sant - när man inte vill gråta så kan man åtminstone skratta.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Primeau » ons jan 04, 2012 4:10 pm

”Komsi komsi” är inte värvad för att göra poäng – tvärtom! 8)

Min förhoppning är att VLH under sina sista (?) månader i ES skall förvandlas till en svensk motsvarighet till det ryska skandallaget Vityaz Chekhov; om vi nu ska åka ut så hoppas jag det blir till tonerna av THE BIG BANG! :twisted:
Varanen var inne på det i ett inlägg häromdagen: Janne K beter sig numera som en from liten skolpojk och #38 tycker vi är här för att se och lära …

SLUTA MESA, visa fighterhjärta och förvandla fr o m nästa hemmamatch Vida Arena till en slaktbod!
Värva två (gärna tre) slaktare som ser till att ställa till med skandaler och ett rent helvete för allt och alla innan serien är över. Den Brända Jordens Taktik :whistle:

På tal om Vityaz, så är deras värsta sluggers kanadicker (Jon Mirasty, Jeremy Yablonski och Kip Brennan). VLH har fyllt kvoten med icke-EU-spelare, tyvärr kan t ex svinet Sean Avery ¬– som någon nämnde ovan – därför inte bli aktuell. Men det finns trots allt en del ryska och baltiska granitnävar att få tag på ibland KHL:s bottenlag. Här är några exempel på spelare som nog kunde röra om i popcorngrytan, om bara Evert med miljonerna gav dom chansen:

Stanislav Romanov
Alexei Vasilchenko
Vladimir Denisov
Jere Karalahti

När det gäller den sistnämnde så krävs det nog att Evert "tänker utanför boxen" :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Kjellsson » ons jan 04, 2012 4:20 pm

Dock finns det ju ett problem, Ryssland och Kazakhstan tillhör ju EU ungeför lika mycket som Nordkorea och Uraguay...
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Primeau » ons jan 04, 2012 4:36 pm

Det får bli "Komsi komsi och Karalahti då.

Iggulden, Bad Moran och Heikkinen kan Evert sälja, och på så sätt frigöra platser till ryska sluggers.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Varanen » ons jan 04, 2012 7:36 pm

Karalahti är lite för bra för Vityaz Chekov. Men i övrigt delar jag din uppfattning Primeau. :wink:

Det jag tycker är tråkigt, rent allmänt i debatten, är att den alltid polariseras. Antingen är man ett ufo som inte förstod att ES var en tuffare serie än AS och gnäller för att man inte fattar bättre, eller så är man en diehard "fanboy" som försvarar allt den egna klubben och spelarna gör och är toknöjd med allt. Vi är alla någonstans närmare mitten på den skalan.

Det jag fruktade innan säsongen (och egentligen redan gjort flera säsonger) är att vi ska börja vara till lags. Att vår ambition sakta börjar luta åt att bli accepterade, till och med respekterade, av "de andra". Såg ett inlägg i en annan tråd där en supporter till ett kulturlag myndigt förklarade att "resten av hockeysverige" länge skrattat åt oss, men så gjorde vi några väletablerade värvningar och tog några överraskande poäng i början, vilket var bra gjort. Men nu är vi utskrattade igen eftersom ingen i vårt clown-sällskap förstod att serien är lång, fast man nogsamt hade försökt förklara det för oss.

Det är med den bakgrunden jag skrivit vad jag gjort i den här tråden, och varför jag stöder Primman i hans resonemang. Kanske är inte lösningen som vi föreslår den ultimata, men jag vill inte att vi sakta bara försvinner ner i kloaken tillsammans med regnvattnet. Som de galna clowner vi är måste föreställningen få ny fart! Vad hade "kulturen" inte gjort i vår situation? En Vityaz kanske skulle smaka?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Primeau » ons jan 04, 2012 8:22 pm

Anton Hedman har bara gjort 3 p i år (enda målet kom givetvis mot Lakers), hans -9 är sämst i hela Modo. Kanske kan Evert lyckas få hit honom igen? Modo är säkert rätt sugna på att få in någon som producerar lite bättre Anton, och Chiefen behöver ju inte berätta något för Foppa & Co om Den Brända Jordens Taktik :lol:
Fan vet om han inte borde ta hit Martin Laumann-Ylven också, jag såg att han blev ledig idag :ok:

Våld är alltid sista utvägen. Men nu är jag så förbannat trött på allt lallande.
SLÅ er fram pojkar! Slakta!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Coffe #800 » ons jan 04, 2012 8:44 pm

ska vi ta hit Hedman för att få lite mer tyngd och glöd i laget så kan vi ju plocka hit denna killen :
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10230
Raitis Ivanans

:twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil:
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Varanen » ons jan 04, 2012 8:57 pm

Det måste till en attitydförändring. Inget existerande hockeylag är tillräckligt bra för att ta en pinne i Vida. Besökarna är säkert ambitiösa spelare och ledare som gör sitt allra bästa. Det räcker med att vi går ut med den infon i ett pressmeddelande innan säsongen.

- Men det är inte realistiskt att tro att vi bara kan vinna hemma Varanen. Hockeysverige skulle skratta åt oss.

Hockeysverige (vilka det nu är?) skrattar nog åt oss oavsett. Faktum är att vår överdrivet ödmjuka inställning och vår stora förståelse för hur bra alla är har bidragit till färre poäng hemma. Kan vi inte mäta oss i klubbteknik, skridskoåkning, taktiskt kunnande, skott och närkampsspel, så måste vi kompensera med annat. Därav hockeyhandskarnas lösa passform. Varje förlust är obegriplig. Varje förlust skall associeras med kontrovers, inte med ett skratt och en axelryckning. Inte ett uttalande där vi konstaterar att vi är nykomlingar och det går upp och ner, eller att vi vann matchen i matchen med lika många på isen, eller att vi har mycket att lära.

Och för att ingen ska få för sig några dumma idéer så gäller allt inom de hockeymässiga ramarna. Skandal och kontrovers utanför de sammanhangen är gräsätning. Det är laget, och enbart laget, jag talar om. Gäller säkert också Primeau.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav Jarran_igen » ons jan 04, 2012 8:58 pm

Problemet jag har med "att åka ner med dunder och brak (bråk)"-resonemanget, är att det innebär en acceptans av att det ändå går åt helvete, låt oss göra det med buller och bång!!

Jag har inte riktigt kastat in handduken ännu, men vet att man inte vinner alltför många matcher med en spelare mindre på isen. Än så länge tror jag att vi faktiskt (med rätt kompletteringar till laget) har en fair chans att nå slutspel.

Det är grunden för mitt resonemang.
Senast redigerad av Jarran_igen sön jan 15, 2012 12:58 am, redigerad totalt 1 gång.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: SOS SOS Anropar evertsson SOS SOS

Inläggav vlk » tor jan 05, 2012 12:00 am

Skitsnack, laget ska göra sitt jobb och Evert ska ge laget bästa förutsättningar. Denna chansen till elitserien får vi inte mer. Vi SKA etablera oss och med tiden vinna guld. Helst i en final mot la familja med loob på läktaren slitande sitt hår. Sen bränner vi ner Löfbergs lila arena och hoppas att Fbk tvångsdegraderas pga skattefusk.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 39 gäster