Micke Nylander

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Micke Nylander

Inläggav Bee » fre dec 09, 2011 4:25 pm

Lakers försöker värva "nyllet" kommer bli dyrt om han väljer växjö före gnaget. Eller??
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Stoffe » fre dec 09, 2011 4:38 pm

Vart har du hört detta?
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav friberg » fre dec 09, 2011 4:39 pm

nyllet ne för faan ta inte hit fler överbetalda föredettingar som dessutom legat på dödsbädden med, det måtte väl finnas nået annet på marknaden
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Micke Nylander

Inläggav Stoffe » fre dec 09, 2011 4:47 pm

Att han är rutinerad(gammal) kan jag hålla med om. Men han håller på våran center-sida
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Bee » fre dec 09, 2011 5:07 pm

Fick höra det från en källa med god insyn i lakers värvningar. Som jag förstår så ligger inte EVERT o sover hela dagarn..
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Räven » fre dec 09, 2011 6:40 pm

Jag håller med dig om att Evert inte ligger och sover nu, han jobbar så in i helvete på att lösa lagpusslet. Han är en vinnarskalle och accepterar inte alls det vi ser just nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Micke Nylander

Inläggav Stoffe » fre dec 09, 2011 11:07 pm

Nu bekräftar Stubben att Evert jagar Nylander
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Lalin » fre dec 09, 2011 11:19 pm

Nylander är en stor favorit till mig. Men hur är han idag? Spelsinnet finns nog kvar men han börjar att bli till åren. Han är inte känd för att jobba hemåt som det brukar klagas på här. Han är inte en utpräglad målskytt. Han är en trollgubbe med öga för att hitta bra pass. Jag har dock svårt att se hur Markusson och Nyllet skulle kunna komma överrens? :P
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Stoffe » fre dec 09, 2011 11:43 pm

Det är lätt fixat!!!

Reddox-Nylander-Iggy
Saviano-Moran-Kallio
Soares-Rasmussen-Paddlaren
Markusson-Josefsson-Hjalmarsson

Sen skriver jag till tomten att jag önskar mig en back också i julklapp :D
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Klonis » lör dec 10, 2011 1:14 am

Usch inte Nylander hoppas att det är ett löst rykte
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Micke Nylander

Inläggav PutteA » lör dec 10, 2011 1:52 am

Känns inte som en värvning vi behöver. Jag tycker vår forwarduppsättning är ok, är det nånstans vi behöver lägga pengarna så är det på baksidan. Nyllet är/har varit en härlig spelartyp, men inte rätt för oss just nu.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Micke Nylander

Inläggav Lalin » lör dec 10, 2011 10:07 am

Reddox-Nylander-A Eriksson
Saviano-Moran-Kallio
Soares-Rasmussen-M Eriksson/Bois
Iggy-Josefsson-Hjalmarsson
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Räven » lör dec 10, 2011 11:01 am

Nylander eller inte, det som behövs är en spelare med samma karisma som Shjon Podein hade när han kom. Han lyfte laget mentalt, vart enda gubbe tog djupare andetag. Nylander kan faktiskt vara en sådan.

Vi behöver en spelare med pondus och erfarenhet som har den mentala inställningen att göra resultat, inte att komma hit och spela av en rad med matcher, tjäna pengar och sedan dra när om vi flyttas ner till HA.
Senast redigerad av Räven lör dec 10, 2011 12:42 pm, redigerad totalt 1 gång.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Micke Nylander

Inläggav Piggelin » lör dec 10, 2011 12:37 pm

Jag tror nog att Evert jagar ett par backar också. Nyllet kan vara ett av Everts villospår för att få jobba ifred. :dontknow:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Leyker » tis dec 13, 2011 5:39 pm

En hård tackling i ryggen på Nylander och det är godnatt och adjö för resten av hans säsong eller till och med karriären...Gamla skadeskjutna gubbar är väl inget att satsa på, det finns det tillräckligt med i laget.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Coffe #800 » ons dec 14, 2011 7:01 pm

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4077052.ab

sådär då får man kanske svar varför hans grabb helt plödsligt börjar spela i Södertäljes J20 :P
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Micke Nylander

Inläggav Lakershjärta71 » fre dec 16, 2011 3:15 pm

Är det rätt väg att gå då, att värva en avdankad 39-åring, som kanske bara spelar 1 max 2 säsonger till?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Lemieux » fre dec 16, 2011 3:25 pm

Han är väl ändå klar för SSK redan? Vilket jag personligen tycker vore skönt så Evert inte får nåt hjärnsläpp och plockar in honom!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Micke Nylander

Inläggav Charlamov » fre dec 16, 2011 3:47 pm

Lika korkat resonemang som att Jagr skulle vara slut. Nyllet överglänser alla i VLH.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav nature » fre dec 16, 2011 4:06 pm

Som jag skrev i den andra tråden så tar jag gärna Zigmund Palffy tillsammans med Nyllet. Gamlingen snittar nästan 2p per match i Slovakiska Ligan, som håller AS klass. (53p på 28 matcher)
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Micke Nylander

Inläggav widiot » fre dec 16, 2011 5:00 pm

Hehe, har med nämnt Zigmund ;), men tror endast han spelar hockey av goda gärningar och inte för pengarnas skull. Tycker dock han lätt skulle vara värd att ringa upp... Vilket namn de skulle vara, känns lite osannolikt dock.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Micke Nylander

Inläggav PutteA » fre dec 23, 2011 12:22 pm

Nyllet verkar ha bestämt sig för SSK enligt MrMadhawk. Inget bekräftat, men enligt han själv ganska tillförlitlig källa!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Micke Nylander

Inläggav widiot » fre dec 23, 2011 1:03 pm

Man gråter inte floder precis. Girig 39-åring. Låter ej bra för Lakers
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Micke Nylander

Inläggav Primeau » fre dec 23, 2011 1:18 pm

Där ser man. Metoden Hängmattescouting har det lite tufft just nu.

(Evärt sägs ha varit i Danmark och letat spelare. Det närmaste Europa han kom var pråmen i Puttgarten: tre flak Gösser för 120 SEK :wink: )
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Micke Nylander

Inläggav bratsson » lör dec 24, 2011 7:41 pm

– Jag hoppas såklart att han skriver på för SSK och hjälper dem. Jag har pratat med honom om det, men vet att även Växjö har varit på honom. Jag har pratat med Janne Karlsson, som undrat vilken form han är i, och jag har varit ärlig mot Janne och sagt hur Micke är.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4126467.ab
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Micke Nylander

Inläggav Varanen » lör dec 24, 2011 10:15 pm

Jag vill inte att vi värvar "Nyllet".

* Konflikt med Washington eftersom han utnyttjade sin NTC (no trade-clause). Utestängd från lagets träningar, utlånad till Jokerit januari 2010 där han inte imponerade. Snittade 0,5 poäng/match.

* Lång frånvaro på grund av skada vid nästan 40-års ålder. Bröt nacken hösten 2010 efter bara 7 AHL-matcher.

* En tryout hos Philly i augusti 2011 efter en personlig begäran från Jagr, som inte lyckades leda till ett kontrakt. Detta pga av en ljumskskada enligt Nylander själv. Enligt en lokal bloggare ville Philly bara underlätta för Jagr rent socialt.

* Ingen fortsättning i Schweiz. Varför? Nu säger Eldebrink att hans Kloten, som Nylander spelar med tillfälligt, absolut inte skulle ha råd med honom. Dessutom vill han inte förstöra för SSK säger han. Rent skitsnack givetvis. Eldebrink är professionell och skulle värva framför näsan på vem som helst om han trodde det skulle gynna Kloten. Zürich tecknade först en tryout på en månad, och förlängde den sedan med 6 veckor, för att besluta att inte förlänga vidare.

* AIK var snabba med att man inte var intresserade. Mumlar något om att det hela tiden varit knas i kommunikationen. Valde Pavlikovsky före.

* Expressen nämner skador under hösten, bla missade han de tre senaste veckorna i ZSC.

* Känns inte som att Nylander kan tända till i Växjö. Alla sociala bitar talar också emot.

* Passar han ens in i VLH:s spel? Vi är som bäst när vi snabbt förflyttar pucken upp i banan, dvs typisk kontringshockey. Nylander är själva motsatsen till en kontringsspelare. Han vill hålla i pucken själv och dribbla sig framåt. Något vi sagt att vi vill ha, alltså någon som kan hålla i pucken och lugna ner. Men jag tror det blir alldeles för mycket av det goda med "Nyllet".

* Det enda som talar för honom är PP. Men det är faktiskt inte i den spelformen vi har problem.

* Dessutom får jag känslan av att han är dyr. Någon på forumet trodde inte han var dyrare än Conny Strömberg. Personligen tror jag han är i en helt annan prisklass. Helt annan.

* Eldebrinks uttalande om att han har pratat med Janne Karlsson, som undrat vilken form han är i, och han har varit ärlig mot Janne och sagt hur Micke är, låter inte spontant som att "Nyllet" är i ES-form.

Vi behöver en konstruktiv center, men jag hoppas på någon annan. SSK känns som det bästa alternativet för alla parter. Vore skoj för AS som serie.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav bratsson » sön dec 25, 2011 12:07 am

Ok. Jag tycker du skall bli nästa sportchef Varanen!
Klockerana analyser och med riktig fakta bakom dig!


Varanen skrev:Jag vill inte att vi värvar "Nyllet".

* Konflikt med Washington eftersom han utnyttjade sin NTC (no trade-clause). Utestängd från lagets träningar, utlånad till Jokerit januari 2010 där han inte imponerade. Snittade 0,5 poäng/match.

* Lång frånvaro på grund av skada vid nästan 40-års ålder. Bröt nacken hösten 2010 efter bara 7 AHL-matcher.

* En tryout hos Philly i augusti 2011 efter en personlig begäran från Jagr, som inte lyckades leda till ett kontrakt. Detta pga av en ljumskskada enligt Nylander själv. Enligt en lokal bloggare ville Philly bara underlätta för Jagr rent socialt.

* Ingen fortsättning i Schweiz. Varför? Nu säger Eldebrink att hans Kloten, som Nylander spelar med tillfälligt, absolut inte skulle ha råd med honom. Dessutom vill han inte förstöra för SSK säger han. Rent skitsnack givetvis. Eldebrink är professionell och skulle värva framför näsan på vem som helst om han trodde det skulle gynna Kloten. Zürich tecknade först en tryout på en månad, och förlängde den sedan med 6 veckor, för att besluta att inte förlänga vidare.

* AIK var snabba med att man inte var intresserade. Mumlar något om att det hela tiden varit knas i kommunikationen. Valde Pavlikovsky före.

* Expressen nämner skador under hösten, bla missade han de tre senaste veckorna i ZSC.

* Känns inte som att Nylander kan tända till i Växjö. Alla sociala bitar talar också emot.

* Passar han ens in i VLH:s spel? Vi är som bäst när vi snabbt förflyttar pucken upp i banan, dvs typisk kontringshockey. Nylander är själva motsatsen till en kontringsspelare. Han vill hålla i pucken själv och dribbla sig framåt. Något vi sagt att vi vill ha, alltså någon som kan hålla i pucken och lugna ner. Men jag tror det blir alldeles för mycket av det goda med "Nyllet".

* Det enda som talar för honom är PP. Men det är faktiskt inte i den spelformen vi har problem.

* Dessutom får jag känslan av att han är dyr. Någon på forumet trodde inte han var dyrare än Conny Strömberg. Personligen tror jag han är i en helt annan prisklass. Helt annan.

* Eldebrinks uttalande om att han har pratat med Janne Karlsson, som undrat vilken form han är i, och han har varit ärlig mot Janne och sagt hur Micke är, låter inte spontant som att "Nyllet" är i ES-form.

Vi behöver en konstruktiv center, men jag hoppas på någon annan. SSK känns som det bästa alternativet för alla parter. Vore skoj för AS som serie.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Micke Nylander

Inläggav Varanen » sön dec 25, 2011 1:56 pm

bratsson skrev:Ok. Jag tycker du skall bli nästa sportchef Varanen!
Klockerana analyser och med riktig fakta bakom dig!

Det skulle jag säkert bli om de här grabbarna köper upp VLH. :wink: :lol:

Chief Evertsson gör lite mer än kollar runt lite på nätet. Det kan jag lova. Dessutom älskar jag 1-0 hockey, fighter, tacklingar, tycker målvakternas butterfly-stil är crap, och ogillar målkameror, meningslösa presskonferenser, hysterin kring zorromål, och att man flippar in puckar på mål istället för att skjuta. Bättre att moderna människor tar hand om den moderna hockeyn.

Om chiefen mot förmodan skulle värva "Nyllet" kan det vara början på slutet på Evertssons era i VLH. För mycket står på spel för att en total flopp på den värvningen kan accepteras. Alltså bör chiefen låta bli den här affären även utifrån ett rent egoistiskt skäl. Gamblingen kan givetvis gå hem och då vinner han alla Nobel-pris på en gång. Nobelprisvinnare eller sparken? Det blir inget mitt emellan. Nyllet gör ingen Lundbohm eller Iggulden och anpassar sig. Antingen är han the big star, eller en belastning.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav Varanen » sön dec 25, 2011 2:40 pm

Ville bara tillägga att med sådan här högprofil-värningar kan allt hända. Kanske ingår Nylander i ett paket? Kollade lite snabbt vad som fanns i Rytiri Kladno, som ägs av Jaromir Jagr. Men såg inget intressant på pappret. Och nej, jag tror inte att Nyllet och Jagr presenteras tillsammans på en presskonferens i Vida Arena på tisdag. :lol: Däremot är Jagr säkert beredd att hjälpa sin gamla kompis genom att se till att han får en bra tjeckisk sniper vid sin sida nu när han återvänder till gamla Svedala.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Micke Nylander

Inläggav bratsson » sön dec 25, 2011 6:03 pm

eller en http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8684 från året 95/96 hade varit gött ;-)
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Micke Nylander

Inläggav Lemieux » sön dec 25, 2011 6:14 pm

bratsson skrev:eller en http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8684 från året 95/96 hade varit gött ;-)

Fast ska du ha siffror så kan inget jämföra sig med Mr. Lemieux säsongen 83/84, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9679 jag har iaf aldrig sett någon vara nära att utmana den skörden under en säsong! :P
Snitta över 4 poäng är INSANE! :twisted:
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Micke Nylander

Inläggav Svartvadet » mån dec 26, 2011 3:29 am

Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Micke Nylander

Inläggav Coffe #800 » mån dec 26, 2011 4:34 am

Jisses.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Micke Nylander

Inläggav Lemieux » mån dec 26, 2011 12:30 pm

haha de där va riktigt sjukt! :P
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Micke Nylander

Inläggav PeacE_FroG » ons dec 28, 2011 9:45 am

[url][http://hockey.expressen.se/nyheter/1.2663091/nylander-vet-inte-var-ryktena-kommer-ifran/url]
Jaha hur ska detta gå :-) Klart som fan Nyllet håller för elitseriespel, förstår inte hur vissa ens kan tveka att han inte gör det, det enda är väl att han löper en del risk för skador...kan i o för sig förstå viss tvekan efter Krizan värvningen förra året..men de två spelarna har helt annan karaktär och psyke...och fysik status..Karol var väl lite småfet om jag inte minns fel
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: ons nov 12, 2003 1:41 am
Ort: Växjö HC 1980

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 29 gäster