Jonas Holös

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Jonas Holös

Inläggav Räven » tis okt 18, 2011 10:33 am

Mycket, mycket pengar handlar det om i alla fall.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Jonas Holös

Inläggav serra » tis okt 18, 2011 10:35 am

Klart han kostar.
Men ska vi ha hit bra spelare så får det göra det, och så länge det går under spelarbudget så skiter jag i vad han kostar :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav teddy » tis okt 18, 2011 10:57 am

Hoppas bara att han levererar som defensiv back. För offensivt får vi inte hoppas på så mycket. Trots sitt tunga backskott. Han gjorde bara ett mål på två säsonger sist han va i elitserien.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Jonas Holös

Inläggav Lakersfan_03 » tis okt 18, 2011 11:51 am

För de pengarna måste han prestera ser annars ingen anledning till att peta våra nuvarande backar . För mkt pengar i mitt tycke om över 400 000 i månaden stämmer . Råd har vi men behövs verkligen en sådan spelare med den lönen ?? Givetvis är de skillnad på holös o gärry men är kluven trots detta
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Malul » tis okt 18, 2011 11:55 am

Samtidigt kan en värvning av denna dignitet betyda skillnaden på slutet,om han gått till Brynäs skulle vi halkat efter dom istället ligger vi bättre till.Det kan vara guld värt i slutändan.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Jonas Holös

Inläggav frecor » tis okt 18, 2011 12:52 pm

Aftonbladet har räknat på sitt egna lilla sätt:
"Sign on bonus på 2 miljoner kronor blir ca 4 miljoner kronor omräknat till ”vanlig” inkomst." De räknar om en bonus till en vanlig löneskatt som inte existerar på sign on bonus och sedan räkna ihop det till hans bruttolön varje månad.
Enligt aftonbaldet är siffrorna:
Han har 220 000/mån år 1, 250 000/mån år 2 + sign on bonus på 2 miljoner

En bra lön till en spelare av denna klass. Det kostar att få bra spelare.

Välkommen Holös :clap:
frecor
Forumamatör
 
Inlägg: 77
Blev medlem: lör dec 15, 2007 1:39 pm
Ort: Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Svartvadet » tis okt 18, 2011 1:04 pm

Aftonbladet ska alltid bre på lite extra! Tror Expressens siffror är närmre verkligheten! Sign-on bonus på två miljoner, det existerar inte i Sverige...

Sen får ni räkna på att hans lön i år är fördelat på ett Artistkontrakt, då blir det mer flis till honom och samma kostnad för oss!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Jonas Holös

Inläggav nature » tis okt 18, 2011 1:09 pm

Gillar inte riktigt att detta går över media....

Men lönen kan stämma. Hans sign on bonus är i princip hela Dan Spangs lön, därefter får han en ganska vanlig månadslön.

Är han värt det eller inte går inte att sia om. Men en sak är säker, vi var ganska desperata efter en klass back och Holös är förmodligen den bästa backen man kunde få.
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Jonas Holös

Inläggav nature » tis okt 18, 2011 1:10 pm

Svartvadet, fick inte Klasen en sign on bonus på 8 mille? hehe....
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Jonas Holös

Inläggav Niles » tis okt 18, 2011 1:32 pm

teddy skrev:Han gjorde bara ett mål på två säsonger sist han va i elitserien.


Nej, men 9 mål var det. Tror nog han kommer skramla ihop en hel del pinnar, har säkert haft en stadig utveckling sen sist han var här. Och speltid kommer han få gott om.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Jarran_igen » tis okt 18, 2011 3:35 pm

Om Brynäs erbjöd lite över 200.000 kr som Brynäs sportchef Sundlöv verkar ha läckt ut (bl a Hockeyexpressen), så lär Holös ha fått aningen mer hos VLH. Bra så.
Är finanserna ok och det ryms inom budget, så ska det inte vara något problem. När bokslutet väl summeras ihop så har vi svaret.

Det roligaste just nu är att läsa Sundlövs olika bittra/beska kommentarer runt om i olika intervjuer. Surt sa räven, och Micke Sundlöv kan få ett eget kapitel i boken "Things losers say". :roflol: :roflol:

Forza Evertsson.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Stupet » tis okt 18, 2011 3:39 pm

Tycker det är totalt väderlöst!!!!
han är knappast lika bra som Johan Davidsson, Joel Lundqvist eller Jan Hlavac....
Hade hellre tackat ja till nån av dom 3 för dom pengarna..
Evertsson måste nog ändra sitt uttalande om att Holös skulle vara lika bra som Ilkka Heikkinen..
För den lönen så ska han fanimej vara mycket bättre annars anser jag att pengarna är kastade i sjön
Men det är vad jag tycker
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Jonas Holös

Inläggav serra » tis okt 18, 2011 3:44 pm

är det totalt väderlöst att få in en bra back med pengar som finns i spelarbudget stupet?
Kom in i matchen för fan
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav mollers » tis okt 18, 2011 3:46 pm

Stupet du är nog den enda här inne som inte tycker om holös hehe
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Jonas Holös

Inläggav Svartvadet » tis okt 18, 2011 3:50 pm

Stupet skrev:Tycker det är totalt väderlöst!!!!
han är knappast lika bra som Johan Davidsson, Joel Lundqvist eller Jan Hlavac....
Hade hellre tackat ja till nån av dom 3 för dom pengarna..
Evertsson måste nog ändra sitt uttalande om att Holös skulle vara lika bra som Ilkka Heikkinen..
För den lönen så ska han fanimej vara mycket bättre annars anser jag att pengarna är kastade i sjön
Men det är vad jag tycker


Nu ska vi inte sväva iväg för mycket herr Piontkowski! Ska vi lägga alla korten på bordet så kan vi urskilja följande:

Holös ger oss en dimension i PP som vi kommer ha nytta utav. Mäktigt direktskott och rightare, mumma!
Heikkinen vs Holös:
7 matcher 0 - 39 matcher 6 points i NHL
0 matcher VM/OS - 42 matcher VM/OS

Holös gjorde dessutom 5 poäng på 7 matcher i VM förra året.

Han är nog minst lika offensiv som Heikkinen. Om inte ännu bättre tack vare att han är Right.

I dagsläget så finns det kanske 5 backar på marknaden som är Rightare och Offensiva. 4 utav dessa vill inte spela i ES. Hur mycket pengar tror du klubbarna är villiga att betala för Holös då? Smakar det så kostar det.

Vi har definitivt inte köpt grisen i säcken.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Jonas Holös

Inläggav Stupet » tis okt 18, 2011 3:51 pm

Jag tycker inte illa om Holös men jag tycker det är för mycket pengar...
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Jonas Holös

Inläggav Anders L » tis okt 18, 2011 3:54 pm

Ingen mer än Evert och någon mer i Lakers vet vad han kostar. Bara spekulationer.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Jonas Holös

Inläggav serra » tis okt 18, 2011 3:55 pm

Stupet skrev:Jag tycker inte illa om Holös men jag tycker det är för mycket pengar...


Vad kostar han då stupet?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Anders L » tis okt 18, 2011 3:57 pm

Tillgång vs efter frågan! :eeeh:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Jonas Holös

Inläggav Power Play » tis okt 18, 2011 4:30 pm

Och hur ända in i glödheta kan ni lita på uppgifter som står i kvällsblaskorna?? Jag litar fan knappt på TV-tablåerna....
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Jonas Holös

Inläggav Niles » tis okt 18, 2011 4:37 pm

Jag brukar tro tvärtemot vad som står i kvällspressen. Träffprocenten blir högre på det sättet. Aftonbladet gissar ju till alla sina rubriker..däremot så är tidningen alldeles utmärkt när man ska elda i kaminen. Något dyr dock.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Räven » tis okt 18, 2011 4:38 pm

Han kostar mycket, riktigt mycket, det räcker väl med det, eller?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Jonas Holös

Inläggav Lalin » tis okt 18, 2011 4:53 pm

Jag tycker att det kostar för mycket generellt. Men samtidigt är jag medveten om att det är så här det ser ut. Klass kostar pengar. Vill man överhuvudtaget ha en chans att konkurrera på den här nivån, så måste man slanta upp för vissa spelare. Tillgång och efterfrågan styr priset. Jag är glad över värvningen och hälsar Holös välkommen till Växjö!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Varanen » tis okt 18, 2011 5:05 pm

Ingen behöver bli upprörd för att Stupet tycker Holös känns dyr. Kan vara väl använda pengar eller VLH:s största fiasko-värvning någonsin. Ingen som vet det ännu. Alla går på känslan.

Jag tror inte att han liknar Heikkinen i sitt spel. Det bygger jag mest på att det omöjligt kan finnas många som gör det, och som dessutom skulle hamna i samma lag. Missförstå mig rätt nu. Bono är en favorit, men Holös är nog mer "konservativ" i sin spelstil. En bra, normal, och gedigen hockeyspelare. En Bono är suveränt, två kanske en för mycket... :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Thelemakos » tis okt 18, 2011 5:38 pm

Stupet skrev:Tycker det är totalt väderlöst!!!!
han är knappast lika bra som Johan Davidsson, Joel Lundqvist eller Jan Hlavac....
Hade hellre tackat ja till nån av dom 3 för dom pengarna..
Evertsson måste nog ändra sitt uttalande om att Holös skulle vara lika bra som Ilkka Heikkinen..
För den lönen så ska han fanimej vara mycket bättre annars anser jag att pengarna är kastade i sjön
Men det är vad jag tycker


Nu tjänar ju iaf Davidsson och Hlavac mer än dubbla om vi utgår från att Holös tjänar närmare 250-300 papp i månaden. Så där kan du lugna dig lite.

Men va hände här egentligen? Vad hände med uttrycket hockey per krona som ni brukar mynta, eller hur det går.
Jag förstår att ni länge suktat efter en offensiv back men att ge en spelare som Jonas Holös över 250k och kanske rent av mot 350k-strecket är helt sinnes, vi lär väl dem kommande dagarna få en mer exakt siffra. Nog för att ni verkar ha råd för tillfället men det finns ju framtida säsonger att ta se efter oxå.

Stackarn får ju enorm press på sig nu och nog bäst för norrbaggen att han presterar right away.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Jonas Holös

Inläggav Stoffe » tis okt 18, 2011 5:48 pm

Stupet skrev:Jag tycker inte illa om Holös men jag tycker det är för mycket pengar...


Öppnar du och aftonbladets Holös lönespec mån tro?

Detta är helt nytt för ALLA oss som följer Växjö. Inte bara på sportsligt plan, utan även i Hänt Extra(Kvällspressen). Man ska inte tro på allt man läser i Aftonblaskan. Vad tror du, dom eller Sundlöv vet om vad Evert gett Holös i lön eller bonusar och vad nu all skit heter? Vi spelar i Elitserien, vi får räkna med sådana här rubriker.
Inte blir det bättre av att sitta bakom ett tangentbord och skriva ut sin ilska

Välkommen Holös! Hoppas du sänker La Familja ala Loob på lördag
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Niles » tis okt 18, 2011 5:53 pm

Loob bryr sig inte, han är i Ukraina och kollar expansionsplaner för guds gåva till hockeyn. Just nu lär han sig vända på tabellen för att visa på lagets förträfflighet i förhandlingarna :lol:

Holös är tydligen en hyvens kille, kommer nog trivas bra här.
Senast redigerad av Niles tis okt 18, 2011 6:02 pm, redigerad totalt 1 gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Lalin » tis okt 18, 2011 5:58 pm

Vad har du att erbjuda för spelare till Växjö istället Thelemakos? Kolla upp prislappen på ditt eget lag innan du tjafsar om vad våra spelare kostar. Du hade väl helst sett att vi inte hade värvad någonting alls inför elitseriedebuten. Dina ord väger lätt som dun i sammanhanget.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Varanen » tis okt 18, 2011 6:03 pm

Thelemakos skrev:Men va hände här egentligen? Vad hände med uttrycket hockey per krona som ni brukar mynta, eller hur det går.

Men i konceptet hockey/krona ingår att erbjuda rätt spelare pengar överhuvudtaget. Många tror felaktigt att det handlar om att ha den billigaste truppen. Iggulden tjänar nog en bra slant, Gerber behöver nog inte enbart äta nudlar i slutet på månaden och Heikkinen hatar antagligen inte Helsingfors (eller Bern eller Karlstad eller Berlin eller Ö-vik).

Ja, vad hände? Inget nytt under solen. The Love train is still rollin´.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Jonas Holös

Inläggav dolitle » tis okt 18, 2011 6:03 pm

Det är dumt att spekulera i enskilda spelares lön, speciellt när dom kommer från en sur konkurrent som gick miste om godbiten.

Hockey-per-krona funkar lite annorlunda i ES än HA.

När vi summerar säsongen och har ngt/ngr lag bakom oss som har högre spelar budget, har vi bättre hockey-per-krona än dem.

Bra spelare på denna nivån kostar 'lite' mer än på lägre nivå.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Jonas Holös

Inläggav Charlamov » tis okt 18, 2011 6:05 pm

Jag skulle inte bli förvånad om kvällstidningarnas siffror kommer från Sundlöv. Besvikelsens överdrift typ. Tror knappast Holös, VLH eller Gunnar P yppat något.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Jonas Holös

Inläggav lampan » tis okt 18, 2011 6:10 pm

Jag ser ju hellre att en som spelar tjänar såna pengar.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2593828/bremberg-far-250-000-utan-att-spela
Har du stormat isen älskar du VLH
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 411
Blev medlem: tis mar 11, 2003 2:17 pm
Ort: växsjö

Re: Jonas Holös

Inläggav Kloker » tis okt 18, 2011 6:19 pm

Thelemakos skrev:Stackarn får ju enorm press på sig nu och nog bäst för norrbaggen att han presterar right away.

Hela Kaffegökens BK har ju ränneskita pga prestationsångest. Majoriteten av spelarna rensar väl ungefär en och en halv till tre hundratusen laxar vid varje månadsslut. Lägg därtill Looben och Rundan säkerligen OCKSÅ rensar sexsiffrig laxfångst vid varje månadsslut. Stackare! Inte undra på att det stinker...

:cry: :mrgreen:
Senast redigerad av Kloker tis okt 18, 2011 6:30 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Jonas Holös

Inläggav Thelemakos » tis okt 18, 2011 6:30 pm

Varanen skrev:
Thelemakos skrev:Men va hände här egentligen? Vad hände med uttrycket hockey per krona som ni brukar mynta, eller hur det går.

Men i konceptet hockey/krona ingår att erbjuda rätt spelare pengar överhuvudtaget. Många tror felaktigt att det handlar om att ha den billigaste truppen. Iggulden tjänar nog en bra slant, Gerber behöver nog inte enbart äta nudlar i slutet på månaden och Heikkinen hatar antagligen inte Helsingfors (eller Bern eller Karlstad eller Berlin eller Ö-vik).

Ja, vad hände? Inget nytt under solen. The Love train is still rollin´.


Skillnaden är ju att Iggulden är en stjärna i Elitserien, Gerber mångmeriterad målvakt med enorma erfarenheter från alla möjliga ligor(främst NHL) och Heikkinen är en riktig klassback. Tror inte ens nån av de tjänar lika bra som Holös gör.

Dolitle: Jag är inte Brynäsare.

Kloker: Skillnaden är ju att när en ganska "omeriterad" och ung spelare värvas för de här pengarna mitt under säsongen och det blir sån uppståndelse av det i media så blir ju självklart pressen större. Speciellt när det handlar om en enda spelare och inte ett helt lag som för oss där ingen på egen hand ska frälsa laget. Sen har vi ju fått tagit skit senaste veckorna oxå.

Sen var det nån som sa att jag skulle ge er en annan spelare istället. Med tanke på att det är nu folk vänder hem från NA när de inte platsar (a la Holös) och även nu som en hel del får kicken från underpresterande lag i KHL vilket vi sett senaste dagarna bara så kommer det garanterat dyka upp intressanta namn för lag som letar. För samma prislapp som Holös fick kan man få en riktigt meriterad spelare. Eller rentav 2 spelare som skulle göra bra ifrån sig i ES.

Folk verkar ta illa upp bara för att man skriver att det är ett galet överpris för Holös, vilket hela hockeysverige kan skriva under på. Det är ju skitsamma vilken klubb det är som värvar, är lönen det snackas om.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Jonas Holös

Inläggav friberg » tis okt 18, 2011 6:48 pm

själv föredrar ja en spelare som är 24 år och ha grymt bra meriter för hans ålder och betalar lite extra då han är fortfarande på uppåtgående än att ta in gamla spelare över de 30 som visst är meriterade men inte så mycket uppåtgående som en 24 åring men dock känns många av dem som att de sjunger på sista versen.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 65 gäster