Patrick Galbraith

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Patrick Galbraith

Inläggav Malul » sön jul 10, 2011 2:21 pm

Så viskas det om att vi kommer få en dansk målvakt(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16205)

Över 91% 2 säsonger i rad i allsvenskan visar ju på en bra jämnhet och med ökat förtroende i en elitserieklubb borde Patrick kunna ta nästa steg i karriären,hoppas jag.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Patrick Galbraith

Inläggav friberg » sön jul 10, 2011 4:32 pm

det viskas ja men hur troligt är det och det står inget om det på EP heller om att han ryktas hit
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Patrick Galbraith

Inläggav PutteA » sön jul 10, 2011 4:33 pm

Vart ifrån kommer viskningarna Malul??

Inlägg via Tapatalk
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Patrick Galbraith

Inläggav IceWOMEN » sön jul 10, 2011 9:00 pm

Enligt den här intervjun är det solklart att det är en högre serie än AS som är hans mål. Hur många ES-klubbar finns det som inte har klart med sina mv-värvningar? "Viskningen" verkar inte helt osannolik även om den inte ens har hunnit bli ett rykte ännu.

http://www.hockeysverige.se/article/11933309/ryktena-stammer-inte
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

Re: Patrick Galbraith

Inläggav widiot » sön jul 10, 2011 10:29 pm

Jag säger så här: Håller med de flesta om att man hellre ser något mer etablerat än Patrick Galbraith, om man säger så. Samtidigt tycker jag han är underskattad. Skulle mycket väl kunna ta nästa steg i Lakers, som så "många" andra målvakter har gjort.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Patrick Galbraith

Inläggav Räven » mån jul 11, 2011 3:31 pm

Jag tror inte att det är läge att ta en målvakt som kanske skulle kunna ta nästa steg i vårt lag. Vill vi vara kvar i ES så måste det till en målvakt som håller ES-status redan från början, plus en back som gör detsamma. Våra ambitioner är slutspel och då måste man ha material för det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Patrick Galbraith

Inläggav Malul » mån jul 11, 2011 4:04 pm

Jag känner oxå att det är riskfyllt med Oscar och Galbraith men de rutinerade målvakterna har sugits upp med dammsugare av alla sportchefer.Vi måste ju ha en målvakt till,prekärt läge helt klart.

Vi får helt klart förlita oss på att Oscar är så bra i hela serien som han var i kvalserien samt att alla backar överpresterar samtidigt som våra forwards levererar,då vinner vi hela baletten!Annars kommer det bli tungt.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Patrick Galbraith

Inläggav Niles » mån jul 11, 2011 5:17 pm

Jag är inte så negativ till dansken när man ser till alternativen, som knappt verkar finnas. Nåt har ju gått snett med flera kontakter man haft i pipeline, vilket Evert hintat om. De flesta gånger jag sett han har han varit duktig, och han är ju faktiskt bara 25. Visst hade en superdupermålis varit avsevärt bättre och..svindyrt..och svårt att hitta, men å andra sidan kanske det skapar lite mer utrymme om det nu funderas på en back till. Jag tar i alla fall Galbraith tio gånger hellre än Krizan..om det varit ett alternativ vet jag inte. Vi får se vad som händer.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Patrick Galbraith

Inläggav Primeau » mån jul 11, 2011 9:36 pm

Att det dröjer med Galbraith kanske beror på att Evert håller på och dealar med Salo om vad det kostar att köpa loss den lille pølsemannen från hans kontrakt med Leksand?

Enligt den här artikeln så skall Galbraith själv köpa sig fri från kontraktet med masarna, men är det lär nog bli klubben han går till som får skjuta till en extra slant. Så brukar det funka.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Patrick Galbraith

Inläggav Niles » mån jul 11, 2011 9:58 pm

Salo är en liten springpojke i sammanhanget, begåvad med en sena som håller upp röven.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster