Dan Spang

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Dan Spang

Inläggav Lamme9 » mån sep 19, 2011 7:44 am

Här är några intressanta artiklar i ämnet:

http://www.defendingbigd.com/2011/9/16/ ... he-defense

http://www.defendingbigd.com/2011/9/15/ ... lready-set

Med bl a följande slutsats från skribenten:
"The conclusion was that...there probably is NOT a spot open on the defense right now, unless a complete stand out performance is observed in camp/preseason".

Om detta i sin tur betyder att Spang kan bli aktuell igen ligger utanför min bedömningshorisont, han kanske är inställd på ytterligare ett års krigande i AHL. Hur som helst verkar det vara ett riktigt långskott att han tar plats i Dallas trupp.
Lamme9
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 03, 2011 6:21 pm

Dan Spang

Inläggav Charlamov » mån sep 19, 2011 10:03 am

Tydligen blev det inte heller Texas-tränaren som blev coach i Dallas. Det var ju den främsta anledningen till att han bröt kontraktet och återvände.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Lamme9 » mån sep 19, 2011 10:07 am

Jodå. Glen Gulutzan som hade Texas förra året är huvudcoach i Dallas i år.
Lamme9
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 03, 2011 6:21 pm

Dan Spang

Inläggav Charlamov » mån sep 19, 2011 10:20 am

Då har jag fått missledande information. Ska krossa min källa :D. Lita aldrig på stalltips.

Jag borde gjort en pissliten research. Hittade snabbt info om att Gulutzan varit Head Coach i Texas de två senaste säsongerna. Lite rolig kuriosa är att han spelade både i Tranås och Vita Hästen på 90-talet.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav AN » mån sep 19, 2011 8:42 pm

Vet vi några detaljer om hur det var när han bröt i somras? Taskiga vibbar efter en kille som inte håller vad han lovar, eller i samförstånd om att få prova att ta sig in NHL och komma tillbaka om det inte lyckas? Vad har Evert för rykte i sådana fall - den som backar en gång är aldrig välkommen tillbaka eller är han "smidig" när folk är osäkra på vad de vill?
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Dan Spang

Inläggav Primeau » mån sep 19, 2011 8:51 pm

AN skrev:Vad har Evert för rykte i sådana fall - den som backar en gång är aldrig välkommen tillbaka eller är han "smidig" när folk är osäkra på vad de vill?


AN, skall man tro ryktet så har Evert en frysbox i ena hörnet av kontoret. Inuti den frysboxen står det en annan frysbox, där det – innerst i nedre frysfacket – ligger lappar med namn på spelare som en gång dissat hans erbjudande :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Dan Spang

Inläggav AN » mån sep 19, 2011 8:55 pm

OK,

då kan vi stänga den här tråden nu...
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Dan Spang

Inläggav Lamme9 » fre sep 23, 2011 7:53 am

Ingen aning om det eg betyder något så här långt, men Spang har inte varit ombytt i någon av Dallas två träningsmatcher så här långt. Bägge matcherna hur vunnits i övertygande stil och de backar som spelat har genomgående få fin kritik.

En fråga som säkert någon väl insatt kan svara på. Om han nu inte skulle klara "cuten" utan skickas ner i Texas, och om han skulle vilja röra på sig, kan han då bryta sitt 2-vägskontrakt hur som helst för spel i europa? Har tex för mig det var ett jäkla liv med Dick Axelsson när han tröttnade på farmarspel och ville hem till sverige.
Lamme9
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 03, 2011 6:21 pm

Re: Dan Spang

Inläggav Jarran_igen » sön sep 25, 2011 12:28 am

Dan Spang ute "på marknaden" igen. Dallas har lagt ut honom på waiver, och han kan köpas loss från dem...
http://tsn.ca/nhl/story/?id=376604
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav mollers » sön sep 25, 2011 1:48 am

KÖP! :D
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Dan Spang

Inläggav Varanen » sön sep 25, 2011 4:51 am

Jarran_igen skrev:Dan Spang ute "på marknaden" igen. Dallas har lagt ut honom på waiver, och han kan köpas loss från dem...
http://tsn.ca/nhl/story/?id=376604


Satan i gatan säger jag bara, detta hade jag inte räknat med. Var helt övertygad om att Spang var tänkt som en av de rutinerade i Texas. AHL har en mängd regler om hur gamla och rutinerade spelarna kan vara så de har alltid bara några få "ES-stjärnor" för publikens skull i respektive lag. Men hela ligan är egentligen en utvecklingsliga så kidsen har företräde och killar som Moran, Spang och Krog är tvingade att söka sig därifrån eftersom de inte platsar i NHL.

Detta innebär att Dallas pissar Spang rätt i nyllet...vill vi ha honom? Waiver innebär att vilken klubb som helst i Nordamerika får ta över hans kontrakt inom 48 timmar (osäker på tidsgränsen). Om ingen nappar så är Dallas fortfarande skyldiga att betala lön eller att köpa ut honom. Innan
en klubb har rätt att förmånligt köpa ut en spelare måste han placeras på Waiver (allt är givetvis relativt vad gäller förmånligt). Men eftersom Spang hade ett helt ordinärt tvåvägsavtal som gav Dallas rätt att låta DP plocka puckar i AHL så ser jag detta beslut som ren diss. De hade kunnat låta honom vara kvar och tvätta susps.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Varanen » sön sep 25, 2011 4:51 am

Varanen skrev:
Jarran_igen skrev:Dan Spang ute "på marknaden" igen. Dallas har lagt ut honom på waiver, och han kan köpas loss från dem...
http://tsn.ca/nhl/story/?id=376604

Satan i gatan säger jag bara, detta hade jag inte räknat med. Var helt övertygad om att Spang var tänkt som en av de rutinerade i Texas. AHL har en mängd regler om hur gamla och rutinerade spelarna kan vara så de har alltid bara några få "ES-stjärnor" för publikens skull i respektive lag. Men hela ligan är egentligen en utvecklingsliga så kidsen har företräde och killar som Moran, Spang och Krog är tvingade att söka sig därifrån eftersom de inte platsar i NHL.

Detta innebär att Dallas pissar Spang rätt i nyllet...vill vi ha honom? Waiver innebär att vilken klubb som helst i Nordamerika får ta över hans kontrakt inom 48 timmar (osäker på tidsgränsen). Om ingen nappar så är Dallas fortfarande skyldiga att betala lön eller att köpa ut honom. Innan
en klubb har rätt att förmånligt köpa ut en spelare måste han placeras på Waiver (allt är givetvis relativt vad gäller förmånligt). Men eftersom Spang hade ett helt ordinärt tvåvägsavtal som gav Dallas rätt att låta DP plocka puckar i AHL så ser jag detta beslut som ren diss. De hade kunnat låta honom vara kvar och tvätta susps.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Varanen » sön sep 25, 2011 4:53 am

Jarran_igen skrev:Dan Spang ute "på marknaden" igen. Dallas har lagt ut honom på waiver, och han kan köpas loss från dem...
http://tsn.ca/nhl/story/?id=376604

Satan i gatan säger jag bara, detta hade jag inte räknat med. Var helt övertygad om att Spang var tänkt som en av de rutinerade i Texas. AHL har en mängd regler om hur gamla och rutinerade spelarna kan vara så de har alltid bara några få "ES-stjärnor" för publikens skull i respektive lag. Men hela ligan är egentligen en utvecklingsliga så kidsen har företräde och killar som Moran, Spang och Krog är tvingade att söka sig därifrån eftersom de inte platsar i NHL.

Waiver innebär att vilken klubb som helst i Nordamerika får ta över hans kontrakt inom 48 timmar (osäker på tidsgränsen). Om ingen nappar så är Dallas fortfarande skyldiga att betala lön eller att köpa ut honom. Innan
en klubb har rätt att förmånligt köpa ut en spelare måste han placeras på Waiver (allt är givetvis relativt vad gäller förmånligt). Men eftersom Spang hade ett helt ordinärt tvåvägsavtal som gav Dallas rätt att låta DP plocka puckar i AHL så ser jag detta beslut som en ren diss. De hade kunnat låta honom vara kvar och tvätta susps.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav friberg » sön sep 25, 2011 8:13 am

Evertsson se till att du plockar hit Spang omedelbart NU PÅ DIREKTEN
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Dan Spang

Inläggav Lamme9 » sön sep 25, 2011 8:51 am

Nja. Tror inte det är så enkelt att de ratar honom. Tvärtom egentligen.Alla spelare måste passera waivers för att kunna skickas till AHL. De vill nog inte att han blir upplocklad av någon annan organisation och gör det därför just nu. Övriga klubbar har redan fullt med spelare som testas. Alltså liten risk att han blir upplockad.
Lamme9
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 03, 2011 6:21 pm

Re: Dan Spang

Inläggav Lamme9 » sön sep 25, 2011 8:53 am

Men jag hoppas jag har fel.......
Lamme9
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 03, 2011 6:21 pm

Re: Dan Spang

Inläggav Varanen » sön sep 25, 2011 11:09 am

Lamme9 skrev:Nja. Tror inte det är så enkelt att de ratar honom. Tvärtom egentligen.Alla spelare måste passera waivers för att kunna skickas till AHL. De vill nog inte att han blir upplocklad av någon annan organisation och gör det därför just nu. Övriga klubbar har redan fullt med spelare som testas. Alltså liten risk att han blir upplockad.

Du har kanske en poäng här, men är det verkligen så? Gäller inte Waiver-kravet bara de med envägskontrakt? Detta skall inte blandas ihop med spelare som har klausuler som gör att de inte kan skickas ner eller tradeas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Jarran_igen » sön sep 25, 2011 11:16 am

Det är nog så att Spang är på väg till att spela AHL. Lamme9:s tes om att man lägger ut detta nu är att det minskar risken för att någon ska norpa spelaren får stöd i ESPN:s artikel länkad nedan.
http://espn.go.com/blog/dallas/stars/post/_/id/12512/stars-place-seven-players-on-waivers
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Varanen » sön sep 25, 2011 11:50 am

Man lär sig något nytt varje dag. Jag trodde inte tvåvägsspelarna behövde dras via waiver. Även om risken mer är teoretisk så innebär det ju en enorm osäkerhetsfaktor för varje AHL-lag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Lamme9 » sön sep 25, 2011 2:17 pm

Visst är det så. Dock så är ju sannolikheten att kategorin spelare som Spang tillhör plockas upp, ganska minimal. Men rent generellt är det ju så att AHL lagen får finna sig i en ganska osäker vardag. De kan ju dessutom inte påverka speciellt mycket om vilken trupp de har att arbeta med. ALLT är ju på NHL lagens vilkor.

En sak som jag fortf inte är på det klara med hur det fungerar. När Evertsson värvade Spang i somras sa han att han velat ha honom redan i Januari, men att ekonomin då inte tillät det. Vad hade Spang för kontrakt förra året som han tydligen kunde bryta för spel i Europa? Varför kan han inte det i år, om han nu skulle vilja det? Evertsson sa ju till SMP i fredags att Spang inte var aktuell på grund av ett gällande tvåvägskontrakt med Dallas.
Lamme9
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 03, 2011 6:21 pm

Re: Dan Spang

Inläggav widiot » sön sep 25, 2011 2:24 pm

Man kan inte värva dem ännu. Waiver ligger väl ute i 7 dagar, och om ingen klubb har sajnat dessa spelare så blir dem free agent, vad jag fattat det som. Men om han inte blir upplockad av något annat lag, så är det kanske så att han blir free agent på AHL-marknaden, i första hand(?). Ni verkar kunna detta mer än mig såå..
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Dan Spang

Inläggav Charlamov » mån sep 26, 2011 3:23 pm

Dallas - Florida tisdag 26 september.

Dallas Lines
Ott-Wandell-Sawada
Barch-Dowell-Petersen
Tousignant-Garbutt-Schultz
Wathier-Morin-Sawada

Souray-Larsen
Grossman-Daley
Spang-Fistric

Tydligen spelade Spang även i senaste förlustmatchen mot Colorado (0-3). Total istid - 18.24 min.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Charlamov » tor sep 29, 2011 10:05 am

Dallas bantar truppen. Dan Spang förpassas till Texas training camp.
http://stars.nhl.com/club/news.htm?id=590273&navid=DL|DAL|home

Frågor:
1. Kan Spang bryta sitt kontrakt och ta ett flyg hit?
2. Vill Evertsson ha honom? Han har ju tidigare visat tendens till att bli lite tjurig när han blivit avvisad. Förutom Calle Olsson då.
3. Kan Evertsson verkligen tacka nej till Spang om möjligheten finns att ta hit honom? Antalet kvalificerade backar på marknaden verkar vara i nivå med obefintliga.
4. Har han andra backar i skjortärmen?
5. Vilka rekommendationer har han fått när han frågat Moran, Reddox och Gerber om bra backar i AHL?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Anders L » tor sep 29, 2011 11:14 am

Många frågor är det.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Dan Spang

Inläggav Lakershjärta71 » tor sep 29, 2011 5:00 pm

Jepp, fortsätter charlamov i den takten så är jag snart "ikappsprungen".. :lol:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Primeau » tor sep 29, 2011 7:27 pm

Ryssen med Röda Hjälmen ställer en rad relevanta frågor kring allas vår Spanking Dan. I rätt tråd dessutom :ok:

Spang har själv sagt att en vinter till i AHL – med dess helveteslånga bussresor över hela kontinenten – inte är ett alternativ. Man får därför förmoda att han söker sig bort från Texas inom kort. Troligtvis till Europa, eftersom han även har införskaffat sig ett spaghetti-pass.

För Everts del kan det paradoxalt nog bli tufft att få Spang på kroken en andra gång. I samma sekund som kontraktet signades förra gången, fick Dan Spang en kvalitetsstämpel på sig; det finns inte en elitklubb/sportchef den här sidan Gibraltar som inte vet att det mesta som Evert rör vid blir till ädlaste guld. Alla känner till hans track record när det gäller transatlanter och kommer Spangs namn ut på den europeiska marknaden så blir det … feeding frenzy!

Nu kan det mycket väl vara så att Evert och Danne S skiljdes åt som goda vänner, och kanske har meningen hela tiden varit att Spang ska komma hit om han inte kirrar ett NHL-kontrakt? Men Everts uttalande häromdagen (hos MisterMaddhåk?) tolkar jag i alla fall som det rakt motsatta:

”- Nej, Spang är inte längre ett namn för oss”.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Dan Spang

Inläggav Lalin » tor sep 29, 2011 8:02 pm

Jag vill inte bli påmind om att vi missade Spang! Kan ingen låsa den här tråden! :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav serra » tor sep 29, 2011 8:09 pm

vill Spang och det går så blir jag bara glad om han kommer :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Lalin » tor sep 29, 2011 8:12 pm

Ingen blir gladare än jag. :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Charlamov » tor sep 29, 2011 8:20 pm

Primeau skrev:Men Everts uttalande häromdagen tolkar jag i alla fall som det rakt motsatta:

”- Nej, Spang är inte längre ett namn för oss”.


En dimmig ridå?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Primeau » fre sep 30, 2011 6:29 pm

Antingen det eller en massiv ekport med trippla sjutillhållarlås.

I morgon är det för övrigt Moving Day, och kanske får vi svar på en del frågor redan under helgen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Dan Spang

Inläggav Varanen » fre sep 30, 2011 6:35 pm

Med det lag vi har, de poäng vi tagit, och det spel vi visat upp så hoppas jag att chief Evertsson behåller kylan nu när det börjar röra på sig. Han måste vara medveten om vad vi behöver - och det är inte första bästa.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Varanen » ons okt 12, 2011 2:09 pm

Spang hade en lyckad premiär i AHL, 1+1.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Dan Spang

Inläggav Coffe #800 » ons okt 12, 2011 2:40 pm

de va ju synd... :P
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Dan Spang

Inläggav Malul » ons okt 12, 2011 2:44 pm

Fan man saknar grabben,han gjorde så mycket för Lakers 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster