Brad Moran

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Brad Moran

Inläggav teddy » tis apr 26, 2011 10:18 am

Härligt skitkul att värvningen blev av. Kommer bli bra det här. En sak som inte försatår riktigkt. Men varför skriver folk välkommen Brad ? Och på engelska också :) Tror inte riktigt att Brad skulle få för sig att gå in på vårat forum och kolla om han fått några lyckönskningar, Inte någon av hans polare heller för den delen. Bättre att diskutera om det är en bra värvning eller inte.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Leyker » tis apr 26, 2011 10:30 am

teddy skrev:Härligt skitkul att värvningen blev av. Kommer bli bra det här. En sak som inte försatår riktigkt. Men varför skriver folk välkommen Brad ? Och på engelska också :) Tror inte riktigt att Brad skulle få för sig att gå in på vårat forum och kolla om han fått några lyckönskningar, Inte någon av hans polare heller för den delen. Bättre att diskutera om det är en bra värvning eller inte.



:roflol: :roflol: :roflol:
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Anders83 » tis apr 26, 2011 12:20 pm

Welcome !!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Brad Moran

Inläggav Malul » tis apr 26, 2011 12:46 pm

brad has been visiting this forum since Bany Lagg began!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Brad Moran

Inläggav Ericsson » tis apr 26, 2011 1:50 pm

Jag skriver väl precis hur jag vill. Det är ju samma sak som att vi skriver i de trådar där spelarna lämnar Lakers, eller hur? :) Se det som en trevlig gest bara.

Eller vill ni jag ska möta upp han på Smaland Airport med en Edmonton Oilers Jersey med #20 på mig o skrika WELCOME, Brad? :)
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Brad Moran

Inläggav Ericsson » tis maj 03, 2011 7:31 am

Somebody told me that his name was Brad
Mo Mo ran-ran-ran, Mo Mo ran-ran

Yeah, my heart stood still
Yes, his name was Brad
And when he walked me home
Mo Mo ran-ran-ran, Mo Mo ran-ran

Haha ;)
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Brad Moran

Inläggav Talismanen » tis maj 03, 2011 7:51 am

Första versen va bra och skulle kunna bli en kul ramsa. Bort med andra versen. Blir för mycket.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Ericsson » tis maj 03, 2011 9:52 am

Ok, jag erkänner. Bort me andra versen. Först raderna skulle man kunna knåpa ihop något med. ;)

Satt o nynnade på den innan. ;)

Originalet: http://www.youtube.com/watch?v=aNiYECUd2ZU
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Brad Moran

Inläggav Lakershjärta71 » fre sep 16, 2011 12:31 pm

Moran är en GÅTA!

Men jag är snäll, så jag säger bara..

Liten floppvarning.. :!:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Stoffe » fre sep 16, 2011 12:53 pm

Men nu får du f*n ge dig!

Det har gått 2 matcher i serien, vi har gjort 2 spelmål!

Tror du han ska göra 20 poäng varje match? OM du såg matchen igår hade du sett jobbet han gjorde bakom målet som ledde till Iggys 2-2 puck.

Helt otrolig vad du gnäller, njut av att vi vinner i stället
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Klonis » fre sep 16, 2011 1:05 pm

Instämmer med Stoffe 2 matcher spelade jag ger dom iaf 5-7 seriematcher innan jag börjar såga nån
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Brad Moran

Inläggav IceWOMEN » fre sep 16, 2011 4:26 pm

Floppvarning? Då är Elitprospects hokus pokus i Laberoklass:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11030

Kommer ihåg när Soares kom hur han dömdes ut för att han var så slö och lat på isen. När poängen började flöda in tystnade den skaran av pessimister och förstå-sig-påare omgående. Låt Moran få en ärlig chans, även han kan tyckas lite loj men om inte statistiken ljuger så har han hela klubban full med ketchup. Se upp när han skruvar av korken :wink:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

Re: Brad Moran

Inläggav Lakershjärta71 » lör sep 17, 2011 10:14 am

Stoffe skrev:Men nu får du f*n ge dig!

Det har gått 2 matcher i serien, vi har gjort 2 spelmål!

Tror du han ska göra 20 poäng varje match? OM du såg matchen igår hade du sett jobbet han gjorde bakom målet som ledde till Iggys 2-2 puck.

Helt otrolig vad du gnäller, njut av att vi vinner i stället
Bara för att Moran ser ut att göra något positivt i en enskild situation som lyckligtvis leder till ett mål betyder det inte för mig att han har imponerat eller glänst eller att jag är nöjd med honom hittills. Tycker inte det är fel att uppmärksamma spelare som man förväntar sig mycket av och ska göra skillnad. Hockeyn är ofta "svart och vit" vad gäller ris och ros, det ser vi inte minst i media, men jag tror nog du också tycker att man ska ha mycket högre krav på honom än han har gett sken av hittills.

Och Linder kanske är en latebloomer? Så vi kanske inte ska ifrågasätta någon spelare alls?
Senast redigerad av Lakershjärta71 lör sep 17, 2011 11:03 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Lamme9 » lör sep 17, 2011 10:48 am

Det är trots allt stor skillnad om man "dömmer ut" någon man sett i 3-4 säsonger jämfört med någon som gjort två tävlingsmatcher. Brad kommer bli enormt viktigt.
Lamme9
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 03, 2011 6:21 pm

Re: Brad Moran

Inläggav Stoffe » lör sep 17, 2011 12:20 pm

Men man kan inte sätta Flopp-varning på en spelare efter 2 matcher! Framför allt inte näår vi har gjort 2 spelmål och han inte har gjort någon poäng. Han vann väl "poängligan" på försäsongen?

Efter matchen mot Örebro har du hackat varje match på Iggy. Nu gjorde han mål mot Luleå, och vips så var han inte ifrågasatt från din sida.

Hoppas Moran gör ett mål idag nu då så slipper man höra det gnället mer.
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Lakershjärta71 » lör sep 17, 2011 2:48 pm

Jag menade att det är floppvarning om inte Moran levererar som det är tänkt att han ska under låt sig de första 10-20 matcherna.
Måhända gjorde Iggy mål.. :roll: Han är trots det ff ifrågasatt av mig.

Linder gör också mål ibland, trots det så spyr man galla..!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Kloker » lör sep 17, 2011 3:09 pm

Jag tycker att J.K ska bänka ALLA spelare. Vrf? Jo, planen är att sätta LH71 på alla - ALLA - positioner på isen. En typ av schizolösning. Backup? När det är darrigt, nervigt, svettigt, skitnödigt och tårögdt för någon av LH71's sex hockeyEinstens på isen så finns Svarten till hjälp. Blöjbyte, kelning, omhuldande, vägledning, regressionsbearbetning, kammning, påklädning, rakning (med mjuk handduk) - ALLT och ALLA skall tas väl om hand om. Neuroleptika?

Evert, signa LH71 och Schwarten - veäääessta radionparet...

:mrgreen:
Senast redigerad av Kloker lör sep 17, 2011 3:28 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Brad Moran

Inläggav Stinklink » lör sep 17, 2011 3:23 pm

LH71! Snälla gör oss alla en tjänst och lämna forumet. Jobbigare och framför allt trögare användare har aldrig funnits på forumet. Man börjar ju undra vad ditt problem är.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör
 
Inlägg: 241
Blev medlem: tis feb 16, 2010 2:12 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Svartvadet » lör sep 17, 2011 10:33 pm

Tänkte att jag inte skulle svara på detta, men jag kände att jag var tvungen till att sjunka till Klokers miserabla nivå...

Kloker, ditt gamla ålarens - om jag inte är heeeeeelt "out of bounds" så är väl du den som har varit inne på mest baklängesmål härinne? Lundbohm, hör jag klockorna slå?! :mrgreen:
Älskar annars hur du, på det bästa av alla infantila sätt, lyckas få med ord som "blöjbyte" i ditt något halvdana vokabulär! Stora applåder, är sjukt imponerad!

Du kanske skulle ta och byta olja, C70T5? Förr var du snabb och ganska "sportig", idag luktar du Wunderbaum och går endast igång någon gång ibland...

Vi gillar dig ändå - du är ju trots allt forumets alldeles egna Tom "Jag-vet-inte-hur-man-passar" Linder :mrgreen:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Brad Moran

Inläggav Lakershjärta71 » lör sep 17, 2011 11:37 pm

Stinklink skrev:LH71! Snälla gör oss alla en tjänst och lämna forumet. Jobbigare och framför allt trögare användare har aldrig funnits på forumet. Man börjar ju undra vad ditt problem är.
FEL, stinklink! Du däremot har ett problem här, det är att du inte respekterar andras åsikter! Du använder också ett "språk" som ingen är värdig här på forumet! Dock måste jag tyvärr meddela dig att det ser mörkt ut för dig att kunna få bort mig från forumet.
Obs! Jag har inte ifrågasatt DIN åsikt. Tänker inte göra det heller. Du får så gärna behålla den för dig själv för du har rätt att tycka som du vill. Men personer som du med ditt uttryck anser jag personligen inte värdig en föra en seriös diskussion med. Du får kamma till dig först!

(Kloker! Hur många varningar har du fått nu? Har du koll på räkningen?)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Kloker » sön sep 18, 2011 2:21 pm

Haha, Schwarten, din lilla myspysare, tagga ner så du inte bryter en nagel av allt ditt fruntimmerstangentspletande. Jag måste med handen på hjärtat medge att det är så otroligt lätt (och roligt!) att skriftligen bitchslappa dig eftersom du rapar samma stammande hockeygallimatias hela tiden. Om, och om, och om, och OM igen. Trots detta aprapande så är jag ett bigt fan av sonika skribenter som dig som inte hajar när thä båttom is nådd så därför kommer jag att fortsätta följa dina - per definition - fantastiska alster av hockeyprofetia. Men rätt som det är så loggar jag in och vattenkastar dig i ögat. Välj dina ord och ANALyser med noggranhet. S(o)å beware - i'm everywhere.

:mrgreen:

LH71, du min käre ovän, du har redan nått botten. Starkt uttryckt, du är femton meter under botten. Nough said.

:lol:

---

På det stora hela så är offensiven jämfört med förväntning aningen smolkig. Det är bara och hoppas att spetsspelarna som är hitvärvade för dyr kosing tar sig i kragen, växer in i elitseriekostymen och levererar pinnar som förväntat. Och detta gäller inte bara Brad Moran utan det är ganska så jämt skägg över hela fw-sidan.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Brad Moran

Inläggav Malul » sön sep 18, 2011 2:37 pm

Och här påminns man igen av den fantastiska funktion forumet numera erbjuder,man kan välja att slippa se vad olika användare skriver genom att klicka i ovän-knappen.Gudagåva.

Samtidigt inser man att man kanske pratar inför döva öron om alla är ovänner med mig :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Brad Moran

Inläggav Hjälmtvång » fre okt 14, 2011 10:08 pm

Vilken flopp!!
Lägg in den högt
Hjälmtvång
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons mar 14, 2007 11:48 am

Re: Brad Moran

Inläggav Primeau » lör okt 15, 2011 1:37 pm

Bad Moran har bara varit bra i en match hittills – mot Modo för snart tre veckor sedan. Med tanke på att han lirar mellan Iggulden och Kallio, och dessutom får massvis med speltid i PP, är hans 4 p hittills definitivt inte godkänt Jag tror att bortskeppade Dustin Johner faktiskt hade gjort bättre ifrån sig om han fått ha samma position och roll i laget (förstecenter).

Morans kontrakt löper även över nästa säsong ...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Brad Moran

Inläggav Kloker » lör okt 15, 2011 1:53 pm

Jag fattar inte varför Brad Moran ideligen premieras speltid? Han måste tamigfan rycka upp sig. Han är här för att leverera pinnar. Hitintills så har det varit ganska så döfött på den fronten. Makabra fyra poäng (2+2) på elva matcher har den hitskeppade kanadicken mäktat med. Inte godkänt. Brad Moran har ju enligt sitt curriculum vitae ett brett register och god hockeypotential. Vi vet vad han är kapabel till att utföra på isen och i poängprotokollet.

Nu är det dags för ovannämde att plocka fram hockeyrepertoaren och ge belackarna på tafsen. Gör han inte det ikväll eller i nästa match eller i matchen därefter så har han ju hela nästa säsong på sig också...

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Brad Moran

Inläggav Lalin » lör okt 15, 2011 1:59 pm

Han måste börja att åka skridskor. Röra sig på ett helt annat vis . Men värre är att vi har för dåligt genomsnitt av bra femmor. Men kriga det har vi alltid varit duktiga på. :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav vlk » lör okt 15, 2011 3:41 pm

Håller med, en flopp är vad det är hittills, trist,
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Brad Moran

Inläggav Varanen » lör okt 15, 2011 3:57 pm

Kan inte säga emot, eller hitta något som gör det. Moran är ett fett fiasko så här långt. Kanske dags att lyfta upp Sebastian Nilsson i a-truppen? Målvakten, förste backen och förste centern kan inte floppa om man vill nå framgång. Gerber och Heikkinen har motsvarat, och till och med överträffat, mina förväntningar. 2 rätt av 3 möjliga. Men inte bra nog.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav nature » lör okt 15, 2011 3:57 pm

Äsch, vi ger honom 10 matcher till. Han kanske gör en Iggy, då är han back on track.

Och kanske beror allt på hans omgivning? Kallio har bara gjort 1 riktig spelmål hittills. Moran ska vara den som assisterar och Kallio ska vara målgöraren
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Brad Moran

Inläggav Charlamov » lör okt 15, 2011 4:39 pm

Utifrån priset på Moran och kvalitén på vinet/spelaren hittills så får han Ej prisvärt. Som jmf måste "iGold" rankas som Fynd.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Lakershjärta71 » ons okt 19, 2011 2:01 pm

Jaså du Kloker så du har upptäckt det nu, att inte Moran är nån "hit" hittills? :lol:
Senast redigerad av Lakershjärta71 ons okt 19, 2011 2:06 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Brad Moran

Inläggav Malul » ons okt 19, 2011 2:06 pm

Jag tycker Moran växer in mer och mer.Gött.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Brad Moran

Inläggav Ericsson » ons okt 19, 2011 2:27 pm

Moran kommer få en explosionsartad poängproduktion inom kort..
Det har jag alltid trott.. Vänta 4-5 matcher sen så ;)
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Brad Moran

Inläggav Lamme9 » ons okt 19, 2011 2:35 pm

Poängmässigt har han kanske inte motsvarat allas förväntningar men tycker ändå han gör mycket saker bra.
Med lite medstuds hade han haft ett par pinnar till och jag tror det handlar en del om tillfälligheter att han inte gjort mer assist. Moran är en extremt smart spelare och gör många små saker riktigt bra. Detta kanske inte uppmärksammas av den stora massan som bara tittar i poängprotokollet.
Gudarna skall veta att det inte kan vara helt lätt att spela med Kallio vad det gäller det defensiva arbetet. Tycker Moran drar ett jättelass på den punkte. Och nu när Iggy är ytter har även han gjort avkall på en del defensiva uppdrag (vilket inte alls bara är av ondo iofs, men ändå)
Moran bombar dessutom hem tekningarna numera efter en lite tveksam inledning.

Jag är nöjd och helt övertygad att poängen kommer rulla in i snabbare takt framöver, för dem som tycker det är allt han skall kan bedömmas utefter.
Lamme9
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 03, 2011 6:21 pm

Re: Brad Moran

Inläggav Leyker » mån sep 17, 2012 11:16 am

Dags att sparka igång denna tråd, det är samma gnäll i årets start på säsongen som vid föregående år. Sen dog tråden ut den 19 oktober förra året, han kanske har lite längre startsträcka innan han kommer igång på riktigt? :D
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster