Åhsberg till ES.

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Lalin » tis apr 26, 2011 10:59 pm

Brads handleder och Åhsbergs målsinne kan nog gifta sig! :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Anders83 » ons apr 27, 2011 12:19 pm

Ja visst gubben i lådan är ju bra att ha men han fullföljer ju inte direkt och skulle han tvingas till sargen så kissar han ju nästan ner sig.

Fullfölj för bövelen!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Stoffe » ons apr 27, 2011 12:53 pm

Spelar Åhsberg som han gjorde i KS, ja då blir han rejält nyttig för oss nästa säsong!
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Kesoo » ons apr 27, 2011 6:18 pm

Stoffe skrev:Spelar Åhsberg som han gjorde i KS, ja då blir han rejält nyttig för oss nästa säsong!


Om han spelar som han gjorde de första 3 matcherna ja! Men som han agerade mot Elitserielagen var ju bedrövligt att se. Vågade inte vårda puck och livrädd för att få en tackling! Kan han få bort den rädslan är han elitseriematerial!
För alltid Lakej!
Användarvisningsbild
Kesoo
Forumamatör
 
Inlägg: 55
Blev medlem: mån aug 24, 2009 12:02 am

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Leyker » ons apr 27, 2011 8:48 pm

Håller med! Åhsberg borde ge och tåla lite stryk i närkamperna om han ska hålla på elitserienivå, det fungerar inte att såsa runt och drälla som han tenderar att göra. Han är en fantastisk skridskoåkare och har bra handleder men ack så klen han är i närkamperna, svansen mellan benen direkt!
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Niles » ons apr 27, 2011 8:55 pm

Imponerad att ni orkar älta Åhsbergs spelstil om och om och om och om igen. Kan ni inte bara inse att han har den spelstil han har och att han inte kommer förändra den? Han är en sniper, han är ingen grovarbetare eller närkampsspelare. Hallå..knack..knack.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Anders83 » ons apr 27, 2011 9:10 pm

Men suck själv... till och med Saviano går fullt ös in i en närkamp och smurfen får dessutom med sig pucken väldigt ofta.

Men det visar väl sig om ägg i brallorna håller på ES nivå .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav serra » tor apr 28, 2011 8:12 am

Men nu diskuterade dom ju inte storleken anders utan SPELSTILEN.
Att be Åshberg tacklas och riva loss längs sargkanten är ju som att be Marskusson börja slå flippass..

Låt Åshberg göra det han är bäst på, mål bakom förlängda mållinjen! :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Leyker » tor apr 28, 2011 9:04 am

Min poäng är:

Ska du överhuvudtaget spela hockey på elitserienivå måste du tåla att gå in i närkamper och ha ögonen öppna, det är ingen spelstil utan mer ett faktum. Då kan Åhsberg inte förlita sig på att han ska gömma sig i ett hörn och hoppas på att göra mål vid förlängda mållinjen, i så fall kommer han manglas ner rejält.

Vad hände med Mc Nevin i elitserien? Han har också sin spelstil men är alldeles för slö med blicken för att hinna uppfatta vad som händer. Inte konstigt han gick skadad större delen av säsongen. PANG in i sargen!
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Lillklonis » tor apr 28, 2011 10:04 am

åhsberg har den spelstilen och han gör sina poäng, alla spelare har olika spelstiler. Åhsberg är en sniper av hög klass som sagt. varför tror ni andra elitserielag ville ha honom?
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Daniel » tor apr 28, 2011 10:21 am

jag vet inte om jag vill hålla med där att på 279 matcher i AS göra 94 mål
men vi får se hur han klarar det i ES
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Malul » tor apr 28, 2011 11:54 am

han har tid på sig att bli en ny Chrille!
Just wait and see!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Stoffe » tor apr 28, 2011 11:59 am

Leyker skrev:Min poäng är:

Ska du överhuvudtaget spela hockey på elitserienivå måste du tåla att gå in i närkamper och ha ögonen öppna, det är ingen spelstil utan mer ett faktum. Då kan Åhsberg inte förlita sig på att han ska gömma sig i ett hörn och hoppas på att göra mål vid förlängda mållinjen, i så fall kommer han manglas ner rejält.

Vad hände med Mc Nevin i elitserien? Han har också sin spelstil men är alldeles för slö med blicken för att hinna uppfatta vad som händer. Inte konstigt han gick skadad större delen av säsongen. PANG in i sargen!


HAHAHA det var nog kanske den dummaste jämförelsen jag läst :oops:

Josh först längre skadeupphåll får han när han är FÖRST ner mot SARGEN för att plocka upp en dumppuck men Pikkarinen trippar honom så Josh flyger in i sargen och bryter foten/benet!

Andra gången blir han fult tacklad i ryggen när han är FÖRST ner till SARGEN och grisen Falk kör på han bakifrån!!!

Kanske man ska undvika sargerna?
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Daniel » tor apr 28, 2011 12:03 pm

Stoffe skrev:
Leyker skrev:Min poäng är:

Ska du överhuvudtaget spela hockey på elitserienivå måste du tåla att gå in i närkamper och ha ögonen öppna, det är ingen spelstil utan mer ett faktum. Då kan Åhsberg inte förlita sig på att han ska gömma sig i ett hörn och hoppas på att göra mål vid förlängda mållinjen, i så fall kommer han manglas ner rejält.

Vad hände med Mc Nevin i elitserien? Han har också sin spelstil men är alldeles för slö med blicken för att hinna uppfatta vad som händer. Inte konstigt han gick skadad större delen av säsongen. PANG in i sargen!


HAHAHA det var nog kanske den dummaste jämförelsen jag läst :oops:

Josh först längre skadeupphåll får han när han är FÖRST ner mot SARGEN för att plocka upp en dumppuck men Pikkarinen trippar honom så Josh flyger in i sargen och bryter foten/benet!

Andra gången blir han fult tacklad i ryggen när han är FÖRST ner till SARGEN och grisen Falk kör på han bakifrån!!!

Kanske man ska undvika sargerna?


ja eller i det sista fallet kan man tycka att Josh får skylla sig själv när han ser Falk komma vänder han ryggen till
ett mer och mer förekomande syndrom i Svensk hockey :?
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Stoffe » tor apr 28, 2011 12:13 pm

Grejen var mer den att jaf försvarade Josh för hans spelstil. Visst han vände ryggen till, men lik förbannat måste väl ändå spelare lära sig att visa respekt för varandra? Jaja detta har inte med Åhsberg att göra längre så tillbaka till tråden!!!!


Jag är sjukt nöjd att han väljer att stanna i Växjö, alla lag behöver sina egna gubben i lådan.

:clap:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Leyker » tor apr 28, 2011 3:22 pm

Stoffe skrev:
Leyker skrev:Min poäng är:

Ska du överhuvudtaget spela hockey på elitserienivå måste du tåla att gå in i närkamper och ha ögonen öppna, det är ingen spelstil utan mer ett faktum. Då kan Åhsberg inte förlita sig på att han ska gömma sig i ett hörn och hoppas på att göra mål vid förlängda mållinjen, i så fall kommer han manglas ner rejält.

Vad hände med Mc Nevin i elitserien? Han har också sin spelstil men är alldeles för slö med blicken för att hinna uppfatta vad som händer. Inte konstigt han gick skadad större delen av säsongen. PANG in i sargen!


HAHAHA det var nog kanske den dummaste jämförelsen jag läst :oops:

Josh först längre skadeupphåll får han när han är FÖRST ner mot SARGEN för att plocka upp en dumppuck men Pikkarinen trippar honom så Josh flyger in i sargen och bryter foten/benet!

Andra gången blir han fult tacklad i ryggen när han är FÖRST ner till SARGEN och grisen Falk kör på han bakifrån!!!

Kanske man ska undvika sargerna?



:clappy:
Det verkar som poängen i mitt inlägg helt har missförståtts, jag jämför inte Mc Nevin med Åhsberg utan poängterar vikten att ha blicken med i spelet och våga gå in i närkamperna. Det är ingen spelstil det handlar om utan ett faktum, nog sagt om det. Jag ser fram emot att se Åhsberg i elitserien och se vilken nivå han håller.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Åhsberg till ES.

Inläggav Stoffe » tor apr 28, 2011 8:50 pm

117 poäng på 158 matcher talar sitt egna språk!
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster