Säsong 11/12 med ny Arena!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Lakershjärta71 » sön jan 23, 2011 1:46 pm

Är medveten om att denna tråd kanske inte är så aktuell just nu innan vi vet om vi går upp i ES eller inte, men grundserien är i sitt slutskede, och jag skulle redan nu (den som vill) vilja föra en öppen diskussion om vilket lag vi kan tänkas presentera inför nästa säsong. Hur tänker Evertsson? Någon som tror att han får bud av elitserieklubbar? Vad kan han tänkas ha för spelare på gång om det blir ES resp HA? Vilka spelare vill ni ha hit som skulle passa in i Evertssons mall av en Lakers-spelare? Finns massor att diskutera!

Vet inte vad det står i några av kontrakten men personligen tror jag, att om vi inte går upp i ES i år kan vi mycket väl förlora både Alsenfelt, Saviano, Hillding och Josefsson till Elitserien. Tim Heed kommer förbli en "parentes" då han tillhör SSK. Skulle SSK åka ner i HA kan han mycket väl skriva på ett "riktigt" kontrakt med Lakers. Vem vet? Hur tänker Markusson med tanke på hans skador? Orkar han en säsong till trots ny Arena? Mycket är naturligtvis spekulationer nu. Men den som vill, vågar och kan, får gärna ge sin syn på saken.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav friberg » sön jan 23, 2011 4:54 pm

skulle vi gå till ES så kommer Markusson att spela till 100% skulle nog tro han vill spela ES med lakers
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav alfax » sön jan 23, 2011 6:53 pm

Lakershjärta71 skrev:Är medveten om att denna tråd kanske inte är så aktuell just nu innan vi vet om vi går upp i ES eller inte, men grundserien är i sitt slutskede, och jag skulle redan nu (den som vill) vilja föra en öppen diskussion om vilket lag vi kan tänkas presentera inför nästa säsong.

Vill bara meddela att jag vill inte vara med i denna diskussionen ... jag följer säsongen som pågår ,vi får tids nog diskutera saker och ting när säsongen är avslutad... man kanske skulle göra en undersökning vilka som vill diskutera detta nu när det återstår många matcher i grundserien och ev. kval :roll: .
Ett långt inlägg men men den som vill diskutera,,,, den skaran tillhör inte jag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Talismanen » sön jan 23, 2011 8:57 pm

Men du gav dig ändå in i diskussionen! :wink:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav alfax » sön jan 23, 2011 9:12 pm

Ja det gjorde jag för att förklara min mening mot en sån här diskussion,Men jag lovar på hedersord att inte skriva ett ord i denna tråden mer., nöjd nu :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Lakershjärta71 » sön jan 23, 2011 9:17 pm

Bra alfax! Vi klarar oss bra utan dig.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Lakersfan_03 » sön jan 23, 2011 9:19 pm

Alsenfelt spelar inte i Elitserien nästa säsong om nu inte Växjö Lakers gör det. Det vågar jag lova dig
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav nature » sön jan 23, 2011 9:22 pm

Inte Hillding och Josefsson heller.
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Lakersfan_03 » sön jan 23, 2011 9:58 pm

Nu läste jag hela första inlägget dessutom.
Har du fått fnatt lakershjärta?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Lakershjärta71 » sön jan 23, 2011 11:26 pm

Bra att du kan läsa Lakersfan_03. Då vet du ju vad tråden handlar om.
Om du tycker att jag har fått fnatt är du välkommen att säga vad just du tycker om trådämnet. Varsågod! Själv har jag blivit påhoppad av somliga här genom åren, att jag ska komma med min egen åsikt i en fråga. Vad tycker du?
Antar att reglerna är detsamma som i tidigare trådar, så om du vill prata om mig personligen att jag har fått fnatt så får du väl skapa en sådan tråd. Eller har du bara en annan åsikt, så fram med den!
Senast redigerad av Lakershjärta71 sön jan 23, 2011 11:49 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav PutteA » sön jan 23, 2011 11:47 pm

Lägg av med dessa hugg nu, och det gäller både Trådskaparen och övriga! Gillas inte tråden, så skriv inte, och till Trådskaparen: du behöver inte attackera så fort du inte gillar ett inlägg! Skärpning, annars låser jag tråden! //PutteA
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Lakershjärta71 » sön jan 23, 2011 11:56 pm

Håller med föregående talare, att om Lakers spelar i ES nästa säsong så lär de tre ovan nämnda spelarna lira med Lakers. Möjligen Krizan också.

Jag har alltid gillat Jesper Ollas som den starke slitvarg, tekniker och målskytt han är. Han gör väl nästan aldrig en dålig match. Är trots sin "Kroppshydda" väldigt rörlig och duktig på att vrida och vända bort sina motspelare. Personligen ser jag honom som en "Lakerslirare" som besitter det mesta och kan bidra laget med ännu mer kvalité. Vill se han i Lakers i en satsning mot ES ifall vi inte går dit i år. Det ska nog dock till att Ollas själv vill lämna Lif för en annan klubb, för stanna kvar i Lif, det är han för bra för att INTe få göra.
http://eliteprospects.com/player.php?player=652
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Anders83 » mån jan 24, 2011 1:18 pm

nature skrev:Inte Hillding och Josefsson heller.



Thornberg sa följande i em TV-sändning :

Om Janne Karlsson går till en annan klubb i elitserien så är nog Erik Josefsson den första han plockar med sig , en av seriens bästa 2vägscentrar .

Hilding har mycket i sig , kan mycket väl lyckas .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Lakersfan_03 » mån jan 24, 2011 9:38 pm

Det var inget personligt med mitt inlägg lakershjärta. Undrade om du fått glädjefnatt, med det menar jag att man överskattar de spelarna man har i sitt lag. Givetvis är samtliga spelare vi har i lakers bra, men de är bra för att vi har en sak som är bättre än de flesta andra i serien, vi har ett L-A-G, inte säkert de hade passat bra helt splittrade i ES. Jag tror vi behåller i stort sett alla svenskar nästa säsong med, iallafall de vi vill behålla. Går vi upp så behåller vi ännu fler ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav alfax » mån jan 24, 2011 10:39 pm

Ett mycket bra inlägg 03 :ok:
:oops: Förlåt , jag skulle inte skriva mer i denna tråd :oops: :oops: Ber om ursäkt :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 25, 2011 1:15 am

Lakersfan_03 skrev:Det var inget personligt med mitt inlägg lakershjärta. Undrade om du fått glädjefnatt, med det menar jag att man överskattar de spelarna man har i sitt lag. Givetvis är samtliga spelare vi har i lakers bra, men de är bra för att vi har en sak som är bättre än de flesta andra i serien, vi har ett L-A-G, inte säkert de hade passat bra helt splittrade i ES. Jag tror vi behåller i stort sett alla svenskar nästa säsong med, iallafall de vi vill behålla. Går vi upp så behåller vi ännu fler ;)
Du har rätt att vi har ett "L-A-G", men jag nämner också bara Alsenfelt, Hillding, Saviano och Josefsson som mina kandidater till att kanske få möjlighet att ta steget upp till ES nästa säsong.
Skulle iofs inte förvåna mig om ES-klubbar har fått upp ögonen på Lundbohms skytte och arbetskapacitet också.

Jag tycker inte att jag överskattar några spelare. Finns inga garantier att en spelare från en lägre division ska kunna platsa i ett elitserielag. Vem har någonsin hävdat det? Man kan väl se antydningar till att en spelare är unik i sin repertoar och håller en hög nivå över en säsong för, att man inte behöver ha så svårt att gissa sig till att han kanske kan utföra bra saker även i ES. Du såg väl Fabian Brunnströms utveckling (!)

Med tanke på Hilldings skridskoåkning som vi alla är imponerade av, och att han kan bemästra det mesta med en hockeyklubba så blir jag inte förvånad om ES-lag kommer att rycka i han till nästa säsong.
Så till Josefsson. Vi vet vad han kan, och borde vara en "Guldklimp" för alla hockeylag.

Givetvis, går Lakers till ES behåller vi de säkert också.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Malul » tis jan 25, 2011 9:20 am

om jag tror på något är det att vi har en stomme med spelare vi måste behålla oavsett division:

Oscar i mål.Krizan är ju alldeles för tidigt att uttala sig om.
Böna har potential och måste ta tag i detta för att kunna fortsätta prestera på högsta nivå.
Jag vet vad folk säger om detta men Gäry som nu spelat en miljard matcher för oss(nån som vet exakt?) och
är det någon som ärligt förtjänar elitserien är det han.
Transatlanterna är allihopa redo för en bättre division,detsamma gäller Josefsson,Hillding och
Åhsberg.Mm,Åhsberg ty ihop med 2 erfarna krigare vore han i sitt rätta element.
Bois förtjänar även han upprättelse i högsta svenska serien.

Markusson får gärna men håller han?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Etnoj » tis jan 25, 2011 11:45 am

Gäry har spelat MINST 300 matcher med Växjö Lakers i Hockey Allsvenskan/Division 1, hur många han spelade första säsongen i division 1 framgår inte i statistiken, men han gjorde 1+2p så det borde rimligen handla om 20 matcher till kan jag tänka mig.

EDIT: Hemma mot Leksand gör han sin 300:e match i HA i Lakersdressen!
Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"
Användarvisningsbild
Etnoj
Forumentusiast
 
Inlägg: 400
Blev medlem: ons jan 13, 2010 12:55 am
Ort: Wexio

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav serra » tis jan 25, 2011 11:48 am

Vem är BÖNA? Eller menar du BENA? :)
Tycker han har varit pissdålig.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Malul » tis jan 25, 2011 11:58 am

Etnoj skrev:Hemma mot Leksand gör han sin 300:e match i HA i Lakersdressen!


ojdå!

serra:
haha,bena menade jag.men visst är han en redig böna? :roflol:

han har potential dock,frågan är hur den ska återfås och utvecklas.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Räven » tis jan 25, 2011 1:56 pm

Han har i vart fall gått i stå :roll:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Lakershjärta71 » ons jan 26, 2011 12:40 am

Malul skrev:Jag vet vad folk säger om detta men Gäry som nu spelat en miljard matcher för oss(nån som vet exakt?) och är det någon som ärligt förtjänar elitserien är det han.
Tror du att ett ES-lag skulle värva Gäry bara för hans defensiva spel i egen zon (som är just hans gebit)? För ES-lag som nästan är "gjorda" av pengar borde kunna hitta andra backar som är lika skickligt defensivt, men som ändå är mycket mer kreativa framåt och mer tekniska i spelet än Gäry. Det är en helt annan nivå på ES, att tänka på.
Kan INTe "se" Gäry i ES.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Säsong 11/12 med ny Arena!

Inläggav Räven » ons jan 26, 2011 11:18 pm

Gäry i ES, du måste skoja på allvar Malul :|
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster