David Laudius

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: David Laudius

Inläggav Kloker » sön apr 24, 2011 12:25 am

Tagga ner? Varför då? Att Laudius inte fixar lir i ES och att Röäven ser en talang i honom som jag anser är helt åt fanders, ska jag då inte ha min fulla rätt att spy ut det då? Tydligen inte. Rätt så trist faktiskt.

Varanen skrev:Tagga ner Kloker annars kommer jag börja tjafsa med dig efter varenda inlägg du gör.


Intressant - jag kanske gör detsamma.

Problemet är att du attackerar och blir personlig kloker. Alla har rätt att, som du säger, spy ut sin åsikt, och du har även rätt att tala om att du tycker nån annan har fel. Men det är skillnad på de och att samtidigt ge personen ifråga både öknamn och annat. Fortsätt att spy ut din galla, men ge fan i att göra det med personangrepp. Du har rätt till din åsikt, men det har även Räven i detta fall. Så som moderator ber jag också om nedtaggning!! //PutteA
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: David Laudius

Inläggav Räven » sön apr 24, 2011 11:44 am

Jag vill faktiskt skriva att någonstans måste det finnas lite respekt, det saknar personen bakom nicknamnet Kloker totalt.
Jag accepterar faktiskt inte att bli angripen på det sättet som han/hon gör. Min pseudonym är Räven och inget annat.
Jag tackar dig Putte för att du markerar och ett tack även till dig Varanen. Precis som ni säger så måste alla få ha sin åsikt och sina synpunkter, så länge det inte strider mot moral och etik.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: David Laudius

Inläggav friberg » sön apr 24, 2011 4:30 pm

Räven får ja göra ett litet inflik här bara , ja tror de flesta här respekterar en med hockeykunnande som du mer än nån som precis kommit in och börjat skriva på forumet , kolla bara antal inlägg och de talar ju för sig självt så nog tror ja du är mer respekterat alltid, även om du får lite mothugg ibland hehe :wink:
så nog om det återgå till topic dvs Laudius.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: David Laudius

Inläggav Räven » mån apr 25, 2011 10:41 am

Tack Friberg, det värmer faktiskt att läsa. :D

Vi får se framöver hur Laudius utvecklas, kanske i TAIF, som det skrivs just nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: David Laudius

Inläggav Lakershjärta71 » mån apr 25, 2011 11:26 am

Nu kan ju de som överdrivet haussade upp Laudius innan, som om han var redo för ES tänka om. Jag sa tidigare att han skulle bli mer eller mindre "överkörd" i ES. Nu har ni svar på tal. Evertsson ger honom inte nytt kontrakt. Ingen hade väl väntat sig nåt annat!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: David Laudius

Inläggav PutteA » mån apr 25, 2011 12:24 pm

Vadå Evertsson ger honom inte nytt kontrakt??? Laudius hade kontrakt över nästa säsong men har valt själv att bryta det! Så det kan väl anses som att Laudius själv insett att speltiden kommer bli minimal i ES för hans del och inte utvecklande!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: David Laudius

Inläggav friberg » mån apr 25, 2011 1:21 pm

http://www.smp.se/sport/laudius-till-tingsryd-liksom-lidhammar(2740339).gm

tebaka till brottsplatsen tydligen så nu blir väl bönnerna glada
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: David Laudius

Inläggav Sura-pelle » mån apr 25, 2011 1:23 pm

Hahaha!
Ja, de kommer nog fortsätta precis som vanligt bönnerna, välkommna honom och köra på som om ingenting har hänt. Att vända kappan efter vinden kallas det. Något som TAIFare är otroligt duktiga på.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: David Laudius

Inläggav Lakershjärta71 » mån apr 25, 2011 1:26 pm

PutteA skrev:Vadå Evertsson ger honom inte nytt kontrakt??? Laudius hade kontrakt över nästa säsong men har valt själv att bryta det! Så det kan väl anses som att Laudius själv insett att speltiden kommer bli minimal i ES för hans del och inte utvecklande!!
Oavsett han valde själv att gå i tron att få minimal istid eller inte fick nytt kontrakt av Evertsson så märker du ju att Laudius själv inser att han inte kommer att duga i ES. Han tror ju inte ens på sig själv. Han verkar iaf inte vilja kämpa om en plats i Lakers för ES-spel. Då saknas det ju "nåt".
Senast redigerad av Lakershjärta71 mån apr 25, 2011 1:33 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: David Laudius

Inläggav Lakersfan_03 » mån apr 25, 2011 1:30 pm

Laudius tog rätt beslut. Jag hade själv tagit samma beslut i Laudius läge. Att gå från en toppspelare i div1 till ett lag i Hockeyallsvenskan som även de är ett topplag är ett stort steg, när han sedan inte får så mycket speltid så vore det väl konstigt om han ens trodde på spel YTTERLIGARE en div högre?
Han är inte dum Laudius, TAIF kommer göra honom gott.
Tack för lånet av honom TAIF. Och ni som inte trodde ni var vår farmarklubb ? :wink:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: David Laudius

Inläggav Niles » mån apr 25, 2011 4:50 pm

Stackars Laudius, har hans rådgivare sagt upp sig?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: David Laudius

Inläggav Lakersfan_03 » tis apr 26, 2011 6:12 pm

Klar för Tingsryds AIF
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: David Laudius

Inläggav Malul » tis apr 26, 2011 6:26 pm

haha,en hjältes återkomst!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: David Laudius

Inläggav Coffe #800 » tis apr 26, 2011 8:47 pm

lycka till Ladde !!
Kör hårt !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster