Joakim Hillding

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Joakim Hillding

Inläggav sid » fre apr 15, 2011 8:21 pm

Hilding - "– Man har ju mål här i livet och för min del var det att komma till elitserien. Där är jag nu och då får jag sätta nya mål. Då är det landslaget och NHL och då försökte jag se i vilken klubb jag skulle kunna lyckas med det."

Frågan är hur mycket speltid Hilding kommer få i FBK skulle han göra en "Rosén" och hålla sig till 5-6 min/match så blir det svårt med landslag o NHL. Jag tror han skulle haft betydligt bättre utveckling i Lakers där han säkert skulle spela 1sta eller 2a femman. När han kommer till FBK så tror ialla fall jag mer på att det handlar om 4é femman.

I vilket fall som helst så är det jäkla tråkigt men man ska inte vara sämre än att man önskar lycka till..........
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs
 
Inlägg: 577
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:34 pm

Re: Joakim Hillding

Inläggav Lalin » fre apr 15, 2011 8:22 pm

Jag tror att Hillding kommer att få speltid. Varken mer eller mindre.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav Lakersfan_03 » fre apr 15, 2011 8:25 pm

Ni som tycker att Hillding pissar på oss tycker ni inte att Lakers pissar på Lundbohm med som gick ner i lön för att få stanna?
Jag accepterar hans klubbyte. Som många säger han förde oss till ES.
Nu väntar vi med spänning på nästa nyförvärv
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav Stoffe » fre apr 15, 2011 8:44 pm

Lakersfan_03 skrev:Ni som tycker att Hillding pissar på oss tycker ni inte att Lakers pissar på Lundbohm med som gick ner i lön för att få stanna?
Jag accepterar hans klubbyte. Som många säger han förde oss till ES.
Nu väntar vi med spänning på nästa nyförvärv


Fast det är en j*vla skillnad på att Lundbohm inte hade något mer kontrakt! Varför skriver man kontrakt egentligen?

Nä Evert slå en signal upp till Södertälje, där sitter det nog en kille med elegant skridskoåkning och speluppfattning som Hillding! :whistle:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav Thelemakos » fre apr 15, 2011 10:23 pm

Har bara sett Växjö några seriematcher och 4 matcher i Kvalserien. Men tyckte att Hillding va riktigt bra. Snabb och verkar våga utmana.
Förstår att många är riktigt bittra här inne. Men som ES-lag så kommer storklubbarna i Sverige, KHL och NHL rycka i era spelare så bara att ni vänjer er är ja rädd. Lika för alla lag. Vi brukar tappa runt 10 riktigt bra spelare per säsong.

Sen har ju vi självklart lite lättare än er att hitta nya spelare. Det är jag väl medveten om. Men att man tappar spelare "uppåt"(större lag och ligor) kommer alltid vara ett problem. En tröst är väl att ni antagligen får en hygglig summa för honom och att han inte gick till HV, som borde bli era framtida rivaler, om ni lyckas bli ett stabilt ES-lag dvs.

Ni som säger att Hillding lär lira under 5 minuter har ju dock fel. Nu ska jag ju återigen säga att jag inte har någon större koll på honom som spelare. Men både Mattias Sjögren och Peppe Lundh som kom från HA förra året har i grundserien snittat 17.31 resp. 15.59 min. Exakt samma antalet minuter i snitt i slutspelet.
Det är fler minuter än spelare som Prestberg, Axelsson, Berglund, Paulsson, Micke Johansson.

Färjestad vill alltid ha 4 kedjor som alla kan producera och skapa tryck. Vi är inte lidande om några spelare blir skadade. Allt är upp till honom om han vill få speltid. Är han inte villig att göra jobbet varje dag så får han sig hyvlingar från lagkamraterna, det kan jag lova.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Joakim Hillding

Inläggav PutteA » fre apr 15, 2011 10:31 pm

Man ska veta att FBK har 17-18 forwards samt 11-12 backar i sin trupp varje säsong. Tittar man på deras roster just nu är dom 11 forwards redan inkl Hilding som tydligen är officiellt klar nu. Det är en tuff uppgift för lilla Hilding som så sent som förra säsongen spelade div 1. Han marscherar fort, ett år i varje klass. Ibland kanske det är bättre att stanna upp och tänka till lite. Eller slår nödbromsen till så småningom.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Joakim Hillding

Inläggav Hatapopcornssupportrar » sön apr 17, 2011 3:19 am

Så Hillding som spelat för er 1!! säsong går till Svenska Mästarna och Serra framförallt tycker han är ett stort svin..
Medans R.Rosen som spelat flera säsonger för er väljer att gå till ett förväntat mitten/bottenlag AIK istället för Växjö men han får inte inget skit alls... Kinda bakvänt dont ya think?
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Re: Joakim Hillding

Inläggav friberg » sön apr 17, 2011 6:46 am

hillding är tydligen bara en så kallad lycksökare anser ja nu mera och kommer gå till de som kan erbjuda honom mest stålar sen var det är för klubb det kommer han skita i.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Joakim Hillding

Inläggav Malul » sön apr 17, 2011 9:27 am

hatapop,Rosén hade gjort ett stort arbete för nästan nada lön hos oss och ingen kunde inte lyckönska honom.

Billding ska upp upp snabbt.Inget mönster man gör sig populär för,Lex Zlatan
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Joakim Hillding

Inläggav Svartvadet » sön apr 17, 2011 10:08 am

Hatapopcornssupportrar skrev:Så Hillding som spelat för er 1!! säsong går till Svenska Mästarna och Serra framförallt tycker han är ett stort svin..
Medans R.Rosen som spelat flera säsonger för er väljer att gå till ett förväntat mitten/bottenlag AIK istället för Växjö men han får inte inget skit alls... Kinda bakvänt dont ya think?


Vi förstår din tanke, men om vi ska dra oss till sanningen:

När Rosén valde att gå till Gnaget så var det för att Evertsson hade endast en (1!) centerplats öppen i truppen, och enligt mig och många andra så klarar inte Rosén av att leda en 1-2 line i ES. Hillding har en riktigt bra fart på rören och klarar av ES-tempot på den biten, och där ligger också skillnaden.

Rosén hade dessutom förslag från ES för två år sedan men valde då att stanna istället, vilket också är ett bevis på skillnad.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Joakim Hillding

Inläggav Lakersfan_03 » sön apr 17, 2011 10:12 am

Hatapopcornssupportrar skrev:Så Hillding som spelat för er 1!! säsong går till Svenska Mästarna och Serra framförallt tycker han är ett stort svin..
Medans R.Rosen som spelat flera säsonger för er väljer att gå till ett förväntat mitten/bottenlag AIK istället för Växjö men han får inte inget skit alls... Kinda bakvänt dont ya think?


I agree with you!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav Jarran_igen » sön apr 17, 2011 8:40 pm

Lycka till Hilding, och tack för att du var med och förde Växjö Lakers till Elitserien.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav dolitle » sön apr 17, 2011 9:19 pm

Tack för din Lakerstid Hillding och lycka till i fortsättningen.
Hoppas vi får se dig i landslaget inom en kort framtid.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav alfax » sön apr 17, 2011 10:20 pm

Kom precis nu hem från ett 4-dagars besök i Tyskland och visste inget om detta förrän nu ,.....men jag fick kolla en extra gång på datorn trodde jag var på fel forum trodde jag gått in på taif.s efter alla kommentarer här.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav venomizer » sön apr 17, 2011 10:26 pm

Jag förstår inte heller allt det negativa som skrivs. Kan bara hitta en orsak, folk blir så besvikna för att han är så bra och populär!

Stort tack för showen Jocke Hillding och tack för hjälpen upp till Elitserien!
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Joakim Hillding

Inläggav serra » mån apr 18, 2011 8:34 am

Herre gud :)
Ja, jag tycker han är en svikare men mest med glimten i ögat
För min del kan du fara Jocke :)

Lycka till uppe i familjen :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav Anders L » mån apr 18, 2011 8:49 am

Spelare kommer, :clap: spelare går. :clappy:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Joakim Hillding

Inläggav Anders83 » mån apr 18, 2011 12:17 pm

Ja tack för hockeygodiset Hilding.


Har man höga mål och vill satsa så gör man det , inget konstigt om så kontraktet skrevs i januari !!

Presterade man så bra som han gjorde hela säsongen så kan man ju inte säga annat än att man agerar proffsigt.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Joakim Hillding

Inläggav Lakersfan_03 » sön okt 02, 2011 1:58 pm

Joakim Hillding har -7 i Färjestad. Bra klubbval!
Dock är det endast Martin Sevc med mer istid..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav Lamme9 » tis okt 04, 2011 7:50 am

Känns som att det är nått halvgalet med den statistiken. Just nu har han snittet 28 min/match och det ställer jag mig ytterst tveksam till :wink: Skulle gissa att han snittat 12-13 min.
Lamme9
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 03, 2011 6:21 pm

Re: Joakim Hillding

Inläggav singapore » ons mar 11, 2015 1:08 pm

Enligt rykten ska Hilding vara klar för Lakers. Som 3:e eller 4:e skulle jag säga att det är bra värvning med tanke på Lajunens skador. Men om han är tänkt som 2:a center så blir jag riktigt besviken.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast
 
Inlägg: 271
Blev medlem: tor sep 19, 2013 10:58 pm
Ort: Singapore/Kalmar

Re: Joakim Hillding

Inläggav Härmapan » ons mar 11, 2015 1:22 pm

Han kan nog bli en bra andra- eller tredjecenter...
Att sätta honom i fjärdelinan känns ju helt bortkastat!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Joakim Hillding

Inläggav PutteA » ons mar 11, 2015 1:51 pm

Jag tror han ersätter Lajunen rakt av.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Joakim Hillding

Inläggav Baker » tor mar 12, 2015 8:31 pm

ersätta Lajunen? Hillding är förvisso center men inte alls samma typ av spelare. Lajunen stor och stark Hillding liten och svag. Trots att det är brist på spelande centrar är jag tveksam. Är Henessy dyrare eller har han andra tankar. För mig ser jag mycket hellre att man lägger krut på att behålla #9. En härligt gammaldags skolad center som jag tror kan snäppa upp ytterligare.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Joakim Hillding

Inläggav Lakershjärta71 » tor maj 21, 2015 3:15 pm

Jag tror att Hillding kan ta en av de tre kaptensplatserna.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav Baloo » tor maj 21, 2015 5:36 pm

Jag tror att Hillding gör en kanonsäsong och överraskar oss alla....
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Re: Joakim Hillding

Inläggav Niles » tor maj 21, 2015 6:45 pm

Tror inte direkt ALLA skulle bli överraskade. Möjligen "jag förväntar mig 15 Crosby" -supportrar :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav Baloo » tor maj 21, 2015 6:55 pm

Niles skrev:Tror inte direkt ALLA skulle bli överraskade. Möjligen "jag förväntar mig 15 Crosby" -supportrar :)


:clap: Såklart
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Re: Joakim Hillding

Inläggav Varanen » tor maj 21, 2015 8:26 pm

Vi har ett tag varit på en nivå där det inte längre handlar om bra vs dålig. Jag ser att den inställningen fortfarande ligger kvar hos vissa i Evertssons-tråden. Nu handlar det om att pussla ihop olika bra till en helhet. Om centrarna brister i snabbhet tittar man extra på potentiella snabba centrar. Om backarna skjuter som krattor tittar man extra på försvarare som avlossa bössan. Om vi har yttrar som brister i sargspelet vill man komplettera lagbygget med en ytskapare osv.

Det finns en fantasi bland vissa supportrar där man alltid kan byta ut den sämsta mot en toppspelare och därmed varje säsong få en bättre trupp. Det fungerar helt enkelt inte så. Olika roller, känslig balans i laget, och förståelsen för att säsongen summeras först efter sista matchen är avgörande. Lägg därtill de ekonomiska realiteterna så har vi ekvationen som varje chief bör följa.

Hillding är en smart värvning från flera perspektiv. Gör det lagdynamiken annorlunda än förra säsongen? Ja. Är det dåligt eller fel? Nej.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Joakim Hillding

Inläggav Härmapan » fre maj 22, 2015 12:00 am

Jsg gillar verkligen Hilding och tror säkert att han kan bli hur bra som helst på det han är bra på, men är han en tänkt uppgradering* av Lajunen (som enligt mig var vår i särklass viktigaste spelare i slutspelet - vi hade aldrig tagit guld utan honom) så får jag inte ihop logiken?

Men du får gärna förklara den för mig!

*det du kallar för att pussla ihop roller och täppa till brister
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Joakim Hillding

Inläggav Svartvadet » fre maj 22, 2015 1:12 am

Det jag tycker många har oerhört svårt i att förstå, är vikten av att behålla många spelare. Vi har en trupp där många redan känner varandra, vilket per automatik gör att alla kommer att spela lite bättre ihop nästa år. Jag är inte orolig alls, inte ens för fem öre. Hade varit betydligt mer orolig om vi bytte ut 10 spelare t.ex
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Joakim Hillding

Inläggav vlk » fre maj 22, 2015 6:45 am

Svartvadet skrev:Det jag tycker många har oerhört svårt i att förstå, är vikten av att behålla många spelare. Vi har en trupp där många redan känner varandra, vilket per automatik gör att alla kommer att spela lite bättre ihop nästa år. Jag är inte orolig alls, inte ens för fem öre. Hade varit betydligt mer orolig om vi bytte ut 10 spelare t.ex


Är det inte nästan 10 spelare vi byter ut ?? Nja, nästan i alla fall. En spelare från första linan, hela andralinan, två spelare från tredjelinan samt två dyra backar.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Joakim Hillding

Inläggav Härmapan » fre maj 22, 2015 8:22 pm

Problemet är väl som sagt att våra typ 5-6 viktigaste spelare släpps iväg...

Jag behåller gärna EXAKT samma lag som förra året, inga problem!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Joakim Hillding

Inläggav singapore » ons okt 28, 2015 2:19 pm

Hoppas han går till Frölunda.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast
 
Inlägg: 271
Blev medlem: tor sep 19, 2013 10:58 pm
Ort: Singapore/Kalmar

Re: Joakim Hillding

Inläggav Piggelin » ons nov 04, 2015 6:40 pm

Jag "tror" att Hilding snart presenteras som Frölundaspelare. :roll:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster