Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 10:48 am

Stoffe skrev:
EAIK skrev:
Stoffe skrev:Är det hockeyligan som spelar in videon också?


Vad har det med saken att göra? Du pratar om kossor medan vi andra diskuterar hästar.

Att på riktigt tycka att spela in en video och publicera är samma sak är något helt sjukt måste jag säga. Helt allvarligt kan du ju inte mena att det är samma sak?


Svara på frågan ska du få ett svar på vart jag vill komma


Ok, så nu när jag bevisat att de är hockeyligan som publicerat så ska du på allvar gå in och beskylla oss för att spela in videon?

Troligtvis kan avtalet redan vart klart vid tillfället men AIK inte haft avtalet med Esa klart och därför skulle det inte publiceras. Efter det läckte tack vare hockeyligan ville väl även växjö skriva in att man inte skulle avslöja summan och därför kommer inte videon komma ut igen.
EAIK
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: fre maj 04, 2012 3:46 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav Daste » ons maj 23, 2012 10:50 am

Kan ingen mod typ.. Låsa den här urspårade tråden? Vill man diskutera rutiner vid publicerande av filmsnuttar så kan man starta en ny tråd.

Eller åtminstone rensa upp lite i pajkastningens spår.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Robert Rosèn

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 10:51 am

Ska enkelt summera detta;

AIK får 5 miljoner som allt pekar på. Inga uppgifter tyder på något annat. Spelar ingen roll att ni kanske inte betalar lika mycket då Rosen själv indirekt betalar genom att ha lägre lön första året i Växjö. Det är fortfarande så att AIK får 5 miljoner.

AIK publicerade inte videon, man spelade in och laddade upp utan att publicera för att ha det färdigt. Hockeyligans webbansvariga läcker videon.

Ni får gärna bevisa mig något annat än detta men då med en källa eller förklara VARFÖR det inte är så. Inte bara "jag har hört höhö"
EAIK
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: fre maj 04, 2012 3:46 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav Stoffe » ons maj 23, 2012 10:58 am

6 rader utan att ens har svarat på 1 liten enkel fråga.....

Men okey då svarar jag väl själv, givetvis har AIK spelat in videon. Hur har hockeyligan fått den?

Du är av uppfattningen att allt var klart när ni spelade in videon, jag har en uppfattning.
Om Rosén var klar för Lakers för 14 dagar sedan varför presenterades det inte då? Och kom inte dragandes med att Lakers väntade in Pirnes, för Lakers är inte skyldiga AIK någonting
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav Niles » ons maj 23, 2012 12:00 pm

1. AIK-fansen tror att dom fått 5 miljoner. :)

2. Man spelar in alla filmer långt i förväg..i fall det skulle inträffa nån gång. :clappy:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » ons maj 23, 2012 12:19 pm

EAIK skrev:Nej,snälla rara du kan inte missa detta helt allvarigt.

http://www.vaxjolakers.se/trupp/VLH/3283

Kolla på Rosen där, du menar alltså att det är Växjö som publicerat alla videos och dessutom bilden på han i AIK tröja?


Ja, jag menar att Växjö själva publicerar allt sitt eget material som ligger på Växjös sida. Hockeyligan styr inte detta. Däremot använder hockeyligan klubbarnas material och länkar till. Bl.a i elitserienplay. Likväl som klubbarna länkar till varandras material med taggar av exempelvis spelare, matcher etc.

Växjös material lägger Växjö upp, och ingen annan. Jag tar för givet att samma gäller alla klubbar. Allt annat vore ytterst märkligt.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Robert Rosèn

Inläggav Svartvadet » ons maj 23, 2012 1:04 pm

Hahaha EAIK har ju verkligen visat prov på okunnighet!

"Om du har någon koll på hur webben fungerar så vet du detta" -
Om DU har någon koll på hur WEBBEN fungerar så vet du detta:

Det är oftast EN (1!!!) knapptryckning mellan att Ladda-upp till att PUBLICERA. Varför... varför, varför, varför skulle då AIK vara så amatörmässiga att man inte har en webbansvarig? Det är ju ganska självklart för mig iaf.

Nu ska vi dessutom ha ännu roligare åt dig :mrgreen:

Du har konspirationer om att Rosén valde Lakers för pengarna, och att hans flickvän inte alls är sjuk (trots att det finns fakta på detta) samtidigt så kommer du in till oss och gnäller över att DU har fakta om vad som hände på Webben när vi har konspirationer. Varför är dina mer rätt? Jo, för att två stycken STOCKHOLMS TIDNINGAR skrev om detta. Lagom paradox?

(Tror jag hörde en råttfälla smälla av)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Robert Rosèn

Inläggav Bee » ons maj 23, 2012 2:07 pm

Svartvadet vad fick du luft ifrån? kan vara det bästa du rapat fram på flera år!!!

Att RR skulle dra hit för pengar kan vara det största skämtet någonsin. Tänk själva om han spelat ut sitt kontrakt, hade han kunnat välja o vraka bland ES/KHL med höga sign on bonusar/löner....
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav spaceghoat » ons maj 23, 2012 2:40 pm

Det framgår ingenstans att AIK kommer/har fått 5 miljoner. Enligt lakers hemsida så köper vi ut han från kontraktet, sen vet jag inte om det är värt fem miljoner.
spaceghoat
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: sön sep 18, 2011 7:40 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 2:45 pm

Stoffe skrev:6 rader utan att ens har svarat på 1 liten enkel fråga.....

Men okey då svarar jag väl själv, givetvis har AIK spelat in videon. Hur har hockeyligan fått den?

Du är av uppfattningen att allt var klart när ni spelade in videon, jag har en uppfattning.
Om Rosén var klar för Lakers för 14 dagar sedan varför presenterades det inte då? Och kom inte dragandes med att Lakers väntade in Pirnes, för Lakers är inte skyldiga AIK någonting


Nej, allt var inte klart då hade man så klart publicerat nyheten. Men man kan ha spelat in den pga Gozzi har varit borta och man ansåg att man var så pass nära i dealen att de gick att spela in.

Och om Lakers väntade in Pirnes? Nej, ingen aning men man har troligtvis haft överenskommelse att man väntar med att gå ut med nyheten eller att AIK inte skrivit på något. Spelar egentligen ingen roll vilken av anledningarna.
EAIK
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: fre maj 04, 2012 3:46 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav spaceghoat » ons maj 23, 2012 2:46 pm

Nej, bara du har rätt så spelar det ju ingen roll för dig :)
spaceghoat
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: sön sep 18, 2011 7:40 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 2:50 pm

Svartvadet skrev:Hahaha EAIK har ju verkligen visat prov på okunnighet!

"Om du har någon koll på hur webben fungerar så vet du detta" -
Om DU har någon koll på hur WEBBEN fungerar så vet du detta:

Det är oftast EN (1!!!) knapptryckning mellan att Ladda-upp till att PUBLICERA. Varför... varför, varför, varför skulle då AIK vara så amatörmässiga att man inte har en webbansvarig? Det är ju ganska självklart för mig iaf.

Nu ska vi dessutom ha ännu roligare åt dig :mrgreen:

Du har konspirationer om att Rosén valde Lakers för pengarna, och att hans flickvän inte alls är sjuk (trots att det finns fakta på detta) samtidigt så kommer du in till oss och gnäller över att DU har fakta om vad som hände på Webben när vi har konspirationer. Varför är dina mer rätt? Jo, för att två stycken STOCKHOLMS TIDNINGAR skrev om detta. Lagom paradox?

(Tror jag hörde en råttfälla smälla av)


Vänta, du verkar vara en av många som inte förstår hur elitserien play är uppbyggt. Ingen klubb publicerar videos, man "ger" dem till hockeyligan som sen publicerar dem. Man kan publicera nyheter utan hockeyligans intresse (det som klassas som http://www.name.se/artikel men elitserien play har man ingen administratörs rättighet till om du tror det.

Ni verkar inte förstå skillnaden mellan
A; Egna domän och hemsidan > Styrs av egen webbansvarig
B; Hockeyligans hemsida och video system (kallat Elitserien Play) som styrs av hockeyligans webbansvariga.

Du kanske tror det fungerar som youtube, men nej det gör de inte.

Och ang Rosens payment. I princip alla hockeyjournalister säger 5 miljoner och aktiva inom hockey. Bloggare som mrmadhawk, mariehallman osv. Vad annars anser ni man ska gå på? Kan ni visa mig en källa där det framgår något annat än 5 miljoner så vill jag gärna läsa det.
EAIK
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: fre maj 04, 2012 3:46 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav Bee » ons maj 23, 2012 3:13 pm

Klart det är 5millar. Lakers bäst spenderade miljoner hittills!! Att få en av ES bästa centrar att skriva ett fem års kontrakt. I min värld en super affär...
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » ons maj 23, 2012 3:43 pm

EAIK, det finns EN endaste källa på de fem miljonerna, och det är AIK. Alla ställen som i alla fall jag har läst källhänvisning på (vilket är förvånansvärt få) så har det handlat om, ja just det, AIK, och den video som las upp. Har du nån annan källhänvisning i något media får du gärna visa det. Jag är ganska säker på att det inte finns nån.

Sen om det ÄR fem miljoner eller inte är liksom inte grejen. Vet man inte, och kan lämna fullgod källa, så vet man inte. Och då kan det vara 100 miljoner man sprider rykte om. Det blir liksom inte trovärdigt. SPECIELLT inte när en journalist skriver det. Det trodde jag man begrep t.o.m i Stockholm?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » ons maj 23, 2012 3:45 pm

Och angående den omtalade videon, så låg den ju inte på elitserien play. Den låg på AIK:s hemsida. Vad är det du inte förstår med det?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Robert Rosèn

Inläggav Svartvadet » ons maj 23, 2012 4:46 pm

Jo, jag förstå självklart hur det fungerar. Det du inte förstår är detta:

AIK sköter väl sin egen hemsida? Det du säger just nu är att Elitserienplay (hockeyligan) har FULL rättighet till att gå in på AIK:s hemsida, eller Växjös, och placera ut vilken goja dom vill? Är ganska övertygad om att det fungerar såhär:

Klubben väljer en Video, "vill vi dela med oss utav den till Hockeyligan eller vill vi ha den själv tillsvidare?" och i det valet så kan inte hockeyligan gå in på www.aikhockey.se och publicera vilken skit som helst. Alltså fallerar ditt argument ganska så kraftigt. Att hockeyligan har en server med diverse klipp på är jag övertygad om, att man har rättighet till att göra vad man vill med andra klubbars hemsidor tror jag inte ett dyft på. Ergo - okunnighet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Robert Rosèn

Inläggav PutteA » ons maj 23, 2012 5:15 pm

EAIK: Jag pratade med Växjö Lakers IT-ansvarige Jonas Gustavsson precis. Han säger så här ang. det du hävdar:

Jag skickar inget till hockeyligan, jag sköter all publicering själv, såväl text, bild och video. Självklart att det måste fungera så - hockeyligan är ingen censurorganisation, det enda som vi har gemensamt är att vi använder samma hemsidesystem, inget annat. De har inget med vår information att göra.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Robert Rosèn

Inläggav Svartvadet » ons maj 23, 2012 5:22 pm

Och där fullbordade PutteA sitt hattrick mot Rått-Kenny, 10-0 på tavlan! Vart finns försvaret? :mrgreen:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Robert Rosèn

Inläggav Niles » ons maj 23, 2012 5:25 pm

Jag tror helt enkelt det var så att Gozzi skulle testa videokameror på OnOff. Man ser ju tydligt att han håller i den själv, och en säljare ställer frågorna. Han kom på ett kul manus till filmen som han sen skulle publicera på sitt egna nätalbum. Av en ren tillfällighet råkade han öppna publiceringsmodulen till Aik´s hemsida, och märkte inte misstaget eftersom det är nästan identiskt med det program han brukar använda privat. Det mest oturliga var att användarnamn och lösenord råkade vara samma av nån outgrundlig anledning. Efter 20 minuter upptäcker han sitt misstag, tar bort filmen och ringer Hockeyligan som lovar ta på sig skulden för fadäsen :mrgreen:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav Slagskott » ons maj 23, 2012 6:43 pm

Tämligen festligt ändå med diskussionen kring övergångssumman. När parter i målet uttalar sig så kommer givetvis andra lagets supportrar ifrågasätta och motsäga sig uppgifterna. AIK är ju ett aktiebolag så för eller senare kommer vi få tillgång till siffrorna och kunna stänga det här caset. Fram tills dess går det ju bara att spekulera. Men va fan det är ju det man älskar.
Användarvisningsbild
Slagskott
Forumamatör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 31, 2011 9:38 am

Re: Robert Rosèn

Inläggav PutteA » ons maj 23, 2012 8:53 pm

Finns ingen chans i världen att du kommer komma åt några specifika siffror i vare sig Växjös eller AIK:s bokslut. Du får reda på omsättning, vinst eller förlust, men knappast något kring enskilda verifikationer eller konton. Verkligheten kommer aldrig att komma fram, det är därför journalister med sådan säkerhet kan säga att "Så är det, ifrågasätt mig inte, jag vet". För ingen kommer någonsin kunna motbevisa dom. Och just nu känner dom sig ännu säkrare då dom vet att avtalet mellan Växjö och AIK är sekretessbelagt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Robert Rosèn

Inläggav Läktarexperten » ons maj 23, 2012 10:12 pm

Slagskott skrev:Tämligen festligt ändå med diskussionen kring övergångssumman. När parter i målet uttalar sig så kommer givetvis andra lagets supportrar ifrågasätta och motsäga sig uppgifterna. AIK är ju ett aktiebolag så för eller senare kommer vi få tillgång till siffrorna och kunna stänga det här caset. Fram tills dess går det ju bara att spekulera. Men va fan det är ju det man älskar.


Jag var själv mycket skeptisk till siffran 5 miljoner. Men det finns två källor som tämligen tvärsäkert hävdar att det är fem miljoner och det är två som jag har relativt stort förtroende för. Den ena är Enestubbe som skrivit om det i Smp och den andra är Mr madhawk. Känner jag Enestubbe rätt så skulle han inte formulera sig som han gjort enbart på AIK och Aftonbladet som andrahandskällor. Jag är tämligen säker på att han har andra källor.

Signaturen EAIK må vara förvirrad på många sätt, men när det gäller övergångssumman är han nog inte helt fel på det.
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast
 
Inlägg: 320
Blev medlem: tor sep 18, 2003 3:16 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav Slagskott » ons maj 23, 2012 10:17 pm

PutteA skrev:Finns ingen chans i världen att du kommer komma åt några specifika siffror i vare sig Växjös eller AIK:s bokslut. Du får reda på omsättning, vinst eller förlust, men knappast något kring enskilda verifikationer eller konton. Verkligheten kommer aldrig att komma fram, det är därför journalister med sådan säkerhet kan säga att "Så är det, ifrågasätt mig inte, jag vet". För ingen kommer någonsin kunna motbevisa dom. Och just nu känner dom sig ännu säkrare då dom vet att avtalet mellan Växjö och AIK är sekretessbelagt.


Åh fan. Tack för den infon. Var tämligen tvärsäker på att man inte kunde "gömma" en summa som låt säga 5 miljoner i en sådan rapport. Men man lär sig varje dag. Då kommer vi verkligen inte få reda på någon summa.
Användarvisningsbild
Slagskott
Forumamatör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 31, 2011 9:38 am

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » tor maj 24, 2012 1:02 am

Läktarexperten skrev:
Slagskott skrev:Tämligen festligt ändå med diskussionen kring övergångssumman. När parter i målet uttalar sig så kommer givetvis andra lagets supportrar ifrågasätta och motsäga sig uppgifterna. AIK är ju ett aktiebolag så för eller senare kommer vi få tillgång till siffrorna och kunna stänga det här caset. Fram tills dess går det ju bara att spekulera. Men va fan det är ju det man älskar.


Jag var själv mycket skeptisk till siffran 5 miljoner. Men det finns två källor som tämligen tvärsäkert hävdar att det är fem miljoner och det är två som jag har relativt stort förtroende för. Den ena är Enestubbe som skrivit om det i Smp och den andra är Mr madhawk. Känner jag Enestubbe rätt så skulle han inte formulera sig som han gjort enbart på AIK och Aftonbladet som andrahandskällor. Jag är tämligen säker på att han har andra källor.

Signaturen EAIK må vara förvirrad på många sätt, men när det gäller övergångssumman är han nog inte helt fel på det.


Enestubbe är också en journalist, en bra journalist som jag också uppskattar. Men i det här fallet vet han precis lika lite eller mycket som alla andra! Det är ofarligt för dessa personer att köra "jag vet racet". Ingen kommer kunna motbevisa. Och när det gäller MrMadhawk så var han den största skeptikern av alla när summan kom ut. Han har påverkats mycket av journalister som tex Stubben. Höken kan vi grilla lite på årsmötet i frågan!!! Så kom på årsmötet vett ja ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Robert Rosèn

Inläggav ollebolle » tor maj 24, 2012 9:06 am

Jag kan tänka mig att upplägget ser ut ungefär som mrmadhawk beskrev det, dvs att Rosén betalar en stor del av övergångssumman genom att vara billigare den första säsongen. Varför skulle det vara så otroligt?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Robert Rosèn

Inläggav steve_saviano_theking » tor maj 24, 2012 10:06 am

Vill börja med att säga att jag tycker det är skitkul att få tillbaka Rosen till Lakers. Men tanken slog mig att hade vi inte lagt 5 000 000 på Rosen (om summan stämmer). Hade vi kanske kunnat behålla Ilkka. Bara en fundering jag hade. Jag TROR att Ilkka hade varit viktigare att behålla än att få hit Rosen. Jag tycker alltså inte att Rosen är en dålig värvning men jag hade hellre haft kvar Ilkka.

Men de pengarna hade kanske inte räckt till ändå? ;)
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Robert Rosèn

Inläggav Bee » tor maj 24, 2012 10:08 am

Utan att veta så är känslan att lakers hostar fram 5 millar till gnaget. RR får skippa sign on bonus, spela för mindre lön typ dom två första åren. Vilket betyder att VLH/Gnaget båda gör en super affär. Tyvärr så är ju enbart Robban den stora förloraren ekonomiskt i detta fall. Men visst ingen har ju tvingat honom att avbryta sitt kontrakt.

Hur som helst kommer han vara spelaren att bygga laget runt dom närmaste åren :clap: :clap:
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav ollebolle » tor maj 24, 2012 10:21 am

Bee skrev:Hur som helst kommer han vara spelaren att bygga laget runt dom närmaste åren :clap: :clap:

Det är väl det som är tanken, man bygger för framtida segrar. Ilkka var brutalt bra förra säsongen, men kommer nog aldrig bli en del i ett lagbygge sett över längre tid.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Robert Rosèn

Inläggav Härmapan » tor maj 24, 2012 9:11 pm

En liten reflektion som slog mig men som kan vara värd en tanke är att Rosen gick till AIK trots att han hade kontrakt med MODO förra året? Visst skrev han väl tvåårskontrakt med MODO?
I detta fall började det väl dessutom knaka långt innan serien var slut (han var ju bänkad på slutet i KS)!

Jag har faktiskt hört någon som sa att de hört att de tror AIK gav honom ett kontraktförslag mitt under brinnande kvalserie. Alltså måste det vara sant!

Kan inte någon bekräfta detta för i så fall så jar ju AIK gjort sig skyldiga till den största synden i svensk idrottshistoria och något de själva är beredda att mörda för...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav fjenebeck » tor maj 24, 2012 9:21 pm

" Robert Rosén trivdes inte i Modo och bröt kontraktet efter en säsong i klubben. "

Enligt http://blogg.allehanda.se/natrassel/2012/05/21/rosen-ar-inte-vard-fem-miljoner/
Användarvisningsbild
fjenebeck
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: lör apr 02, 2011 12:17 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav Härmapan » tor maj 24, 2012 9:57 pm

fjenebeck skrev:" Robert Rosén trivdes inte i Modo och bröt kontraktet efter en säsong i klubben. "

Enligt http://blogg.allehanda.se/natrassel/2012/05/21/rosen-ar-inte-vard-fem-miljoner/


Säger vem???

Jag har som sagt hört någon som sa att de hört att de tror AIK gav honom ett kontraktförslag mitt under brinnande kvalserie. '

Spelar ingen roll vad AIK hittat på för lögner rörande detta! Detta är bara efterhandskonstruktioner för att rädda sig från stämningar och bad will!

Det är så äckligt att jag inte finner ord!
Bomba, mörda, förfölj och förnedra! Stäm dom! Jag tycker att man ska lägga ner hela föreningen!


Obs! Du ser inte likheterna? RR trivs inte i klubben och vill röra på sig... Hur vet vi att inte aik kontaktade honom? "källa på det" som vår förvirrade vän EAIK skulle säga!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav skarza » tor maj 24, 2012 10:07 pm

Robert Rosen hade 1+1 med Modo och valde att avbryta andra säsongen, vilket är helt enligt reglerna.
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast
 
Inlägg: 494
Blev medlem: tor mar 02, 2006 8:01 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav Bee » fre maj 25, 2012 10:21 am

Att RR flyttade efter ett år från modo var väntat med tanke på att Challe vägrade ge honom chansen. Däremot när det väl var kris i KS ficka han mycket speltid och levererade direkt. Han var väl den som gjorde det förlösande 1-0 målet i sista matchen mot SSK?
Tror Modo hade spelat i AS förra säsongen om inte han klivit fram i KS...

STOR SKILLNAD PÅ 1+1 KONTRAKT ÄN TVÅ ÅRS KONTRAKT. GNAGET GJORDE INGET FEL NÄR DOM KONTAKTADE HONOM MITT I KVALSERIEN...
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav fjenebeck » fre maj 25, 2012 10:48 am

Bee skrev:
STOR SKILLNAD PÅ 1+1 KONTRAKT ÄN TVÅ ÅRS KONTRAKT. GNAGET GJORDE INGET FEL NÄR DOM KONTAKTADE HONOM MITT I KVALSERIEN...


OKEJ TACK FÖR ATT DU SKRIVER MED CAPS LOCK
Användarvisningsbild
fjenebeck
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: lör apr 02, 2011 12:17 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav serra » fre maj 25, 2012 11:09 am

Så man får kontakta och skriva kontrakt med en spelare som 1+1 kontrakt under pågående säsong????
Hade jag ingen anning

Att sedan Robban skrev kontrakt med AIK under kvalserien stämmer ju inte Bee
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster