Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav Leyker » sön dec 30, 2012 11:39 am

Jag tror dessvärre att det inte spelar någon större roll med vem Rosén spelar den här säsongen, han blir inte bättre än så här just nu. Ett nytt lagbygge kommer att växa fram nästa säsong och då kommer man förhoppningsvis hitta rätt komponenter som Rosén kan vara en del i. Den här säsongens lagbygge har vacklat rejält och man har nog gjort lite missbedömningar när det gäller spelare och den ekonomiska biten.

Jag misstänker att köpet av Rosén och plan 4 bygget har dränerat mycket mer pengar än vad man räknat med.
Nu hoppas jag verkligen att guldgossen håller sig skadefri och att Lakers spelar i elitserien 13/14.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav Kloker » sön dec 30, 2012 2:09 pm

Inlägget har raderats p g a dess nedvärderande innehåll. Personangrepp accepteras inte. Skärpning!
Senast redigerad av Kloker sön dec 30, 2012 2:25 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav GS » sön dec 30, 2012 2:25 pm

Inlägget har raderats p g a att det citerade ovan olämpliga inlägg /Moderator
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav Kloker » sön dec 30, 2012 3:03 pm

Inlägget har raderats p g a att det var osmakligt och innehöll personangrepp. Skärpning! /Moderator
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav GS » sön dec 30, 2012 5:17 pm

Oj vad duktig du är Kloker pojken. Jag är fullt medveten om vad du är kapabel till här på forumet och det måste du ha en eloge för. Finns nog ingen som kan komma på så många häftiga öknamn som du och det för ju debatten framåt gällande Lakers eller?

Den dagen du visar din enorma kunskap gällande något kreativt så ska jag applådera dig för du är fantastiskt duktig på att klanka ner på alla andra här men för guds skull kom åtminstone en enda gång med något kreativt, ge oss förslag på ny sportchef eftersom den vi har enligt dig och några till inte duger.
Kom med ett enda namn på tänkbara spelare som vi borde förstärka med, för än har jag inte fått ett enda svar på de motfrågor jag ställt innan till dig när du drar igång dina fantastiska inlägg om alla misslyckanden som gjorts av de ansvariga.

Kom nu inte än en gång med ditt eviga mantra om att bara för att man inte håller med dig så är man Fjant, kisse och allt annat du lyckas få till för det återigen bevisar bara vilken människa du är, det är möjligt att folk i din bekantskapskrets enbart är sådana som håller med dig i allt du tycker och tänker men upplysningsvis så finns det folk som tänker och tycker på anat vis än du gör.

Jag tänker inte tråka ut forumet med mer debatt med dig här inne utan vill du fortsätta så är du mer än välkommen att skicka pm, du har fått den inbjudan ett antal gånger men som vanligt när man ber dig komma med något kreativt så är du puts väck.

Kram på dig

Var snäll att ta den här typen av inlägg direkt i PM i fortsättningen. Personliga vendettor är ointressanta för övriga forumbesökare /Moderator
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav mezk » sön dec 30, 2012 5:26 pm

Jag skriver inte ofta på forumet utan föredrar att läsa alla intressanta diskussioner, det finns säkert många som gör som jag.. Men allt jävlar gnatande och internettjabbande är så tröttsamt.. Hur orkar ni? Försöker ni hävda er via ett forum genom att kasta bokstäver på varandra? Väx upp och diskutera istället för att alltid sjunka till grottnivå heeeela tiden.. Sjukt tråkigt och logga in för att läsa ert skit!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
mezk
Forumamatör
 
Inlägg: 19
Blev medlem: tor maj 26, 2011 9:50 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav Räven » sön dec 30, 2012 10:31 pm

Jag börjar med att skriva utifrån att vi är kvar i ES nästa säsong.

Jag tror man måste skapa förutsättningarna för Rosén. Titta efter vilka typer av spelare som han hade bredvid sig förra året. Det är faktiskt så att han öste in poäng.
Till nästa säsong är det ett krav att dessa typer av spelare kontrakteras, annars anser jag det vara tjänstefel och det på grund av den höga kostnade Rosén är för klubben. Ska man få valuta för det, så skaffa förutsättningarna, för honom att lyckas.
I år har man inte haft förmågan att få ihop det och det bör ha gjort, att ett och annat grått hårstrå dykt upp på beslutandes skallar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Robert Rosèn

Inläggav Niles » sön dec 30, 2012 10:51 pm

Håller med. Överhuvudtaget behöver vi få lite annan karaktär på laget. Lite mer speed, lite mer tuffhet, lite mer målskytt och nån mer som kan hålla i pucken. Roséns polare borde egentligen vara två riviga forwards med målkänsla, som banar väg lite för han och ger han lite tid. Samtidigt tror jag Robbans problem är lika mycket en prestationsångest efter fjolårets succé, han är inte lika oberörd som han verkar i intervjuer.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav Räven » sön dec 30, 2012 11:34 pm

Nej, jag tror faktiskt att han lider något otroligt att inte få det att stämma.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Robert Rosèn

Inläggav Svartvadet » sön dec 30, 2012 11:43 pm

Anser inte att det handlar om det, om det är min "sågning" som ni bygger vidare på.

Klart som fan att han har för dålig omgivning. Inget snack. Jag är inte sur på honom för det, visst fan ska han leverera, men det kan låsa sig för alla. That's life. Men bara för att det ha låst sig så behöver man väl inte sluta kämpa för märket på bröstet?

Titta Davidsson i HV, perfekt exempel. Har haft en väldigt tung säsong om vi pratar produktion, men likt förbannat så krigar han på likt aldrig för. När Rasmussen och Kallio fick en "halv" 2 mot 1 idag (Rasmussen snubblade till lite) så gjorde Davidsson det som Rosén skulle ha gjort mot Frölunda - han åkte allt vad han kunde och plockade bort Kallio i sista stund.

Därför kommer Rosén aldrig att bli Kapten. Eller klubbens hjärta på isen. Kan lova att om Rosén hade haft Markussons glöd så hade han kunnat ligga på 50 pinnar i NHL - om inte mer. Till och med.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Robert Rosèn

Inläggav Räven » sön dec 30, 2012 11:56 pm

Svårt att veta vad som är vad.

Men jag hoppas och tror att föreningen med de ansvariga i spetsen försöker lösa detta, om inte annat så till nästa säsong. För att ha någon som kostar så mycket, som man inte får ut vad som tänkt är, det är inte så kostnadseffektivt.
Om han inte har rätt inställning, så måste man jobba med det. Allt går att förändra till det bättre om bara viljan finns.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Robert Rosèn

Inläggav Lakershjärta71 » mån dec 31, 2012 12:23 am

Svartvadet, jag vet inte om det är så bra att jämföra Rosén med Davidsson. Tycker du det? Den sistnämnde ska efter en lång karriär vara på nedgång både vad avser fart och produktion (och kanske är det hans sista säsong?) precis som med Kallio som inte är den han en gång var..inget konstigt med det, men Rosén ska ju inte ha nått sin topp riktigt än..är ju bara "Barnet" till skillnad från Davidsson. Rosen borde kunna hålla minst samma nivå som han hade i AIK i flera år till bara han har vilja, motivation och rätt omgivning.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Robert Rosèn

Inläggav petbir » mån dec 31, 2012 10:54 am

Det värsta man kan få är kritik på hur jävla dålig man är . Ge Robert stöd istället PUNKT
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast
 
Inlägg: 259
Blev medlem: tor sep 09, 2004 8:34 am
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav steve_saviano_theking » mån dec 31, 2012 11:14 am

Om jag t.ex. Bygger hus men isolerar dåligt och slarvar med vattenrören så hela huset blir fuktskadat. Tror du då nästa hus blir bättre om folk säger att jag gjort ett bra jobb. Utan kritik utvecklas man inte.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Robert Rosèn

Inläggav Lakershjärta71 » mån dec 31, 2012 11:24 am

petbir skrev:Det värsta man kan få är kritik på hur jävla dålig man är . Ge Robert stöd istället PUNKT
Tror du att Rosén går in här och läser i "sin" tråd?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Robert Rosèn

Inläggav petbir » mån dec 31, 2012 11:31 am

Varför inte ! Jag själv skulle gjort det.
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast
 
Inlägg: 259
Blev medlem: tor sep 09, 2004 8:34 am
Ort: Växjö

Robert Rosèn

Inläggav Charlamov » mån dec 31, 2012 12:16 pm

Till och med Ovechkin hamnade på bänken när han inte presterade. Han fattade galoppen och tog tillbaks sin plats. Namnet på ryggen, lönekuvertet eller att man råkar vara egen produkt ska inte avgöra. Här ligger Växjö efter.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav vlk » mån dec 31, 2012 12:30 pm

På något sätt måste ledningen agera och visa att det inte är ok att agera hur som helst ute på plan. Alla, även Robert, måste fan ta i och göra sitt yttersta. Kanske framförallt Robert som tjänar multum och som ska leda lagat. Va fan sänder det för signaler till övriga när han åker och glider. Bänka honom, och gör det nu. Då kanske han och övriga fattar galoppen.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Robert Rosèn

Inläggav Räven » mån dec 31, 2012 12:36 pm

Nu har jag för mig att han hade samma tempo förra säsongen i AIK, skillnaden var att han hade andra spelare bredvid sig och det var det som gjorde skillnaden. Han har inte det i år.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » mån dec 31, 2012 1:09 pm

Nej Räven. Det är stor skillnad på Robban denna säsong. Precis som Boork skriver, "Han åker runt och väntar på situationerna istället för att själv skapa dom.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Robert Rosèn

Inläggav nature » mån dec 31, 2012 1:10 pm

petbir skrev:Det värsta man kan få är kritik på hur jävla dålig man är . Ge Robert stöd istället PUNKT


Är man en av sveriges bäst betalda spelare då ska man ha lite krav på sig, va?
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav Räven » mån dec 31, 2012 1:21 pm

Putte A: Nu har ju inte Boork rätt i allt han skriver :wink: . Jag tror att hans spelaromgivning är ganska avgörande, på vad han får ut.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Robert Rosèn

Inläggav Piggelin » mån dec 31, 2012 1:48 pm

Han har väl fått ett antal chanser med dom absolut bästa spelarna som finns i Lakers idag, men utan resultat. 8-O
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav Räven » mån dec 31, 2012 1:54 pm

Jo, det har han.
Men om någon tror att han bara åker omkring på isen och lallar och struntar i att bli svett, så han slipper duscha, så tror jag att ni har fel. Det måste finnas en annan lösning och med tanke på den kostnad som han bär och som jag tidigare nämnt, så måster man lösa det. För det är väl inte möjligt att det ska se ut så här i fyra år till.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Robert Rosèn

Inläggav Svartvadet » mån dec 31, 2012 2:54 pm

Räven: Det är precis vad jag menar. Att han lallar och skiter i vad som händer på isen för "Jag tjänar ju redan mina 350 lök i månaden i fem år framåt"... Har du sett någon intervju med honom på Cmore så ser du att han väldigt sällan är riktigt svettig = han har inte tagit i sitt max.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Robert Rosèn

Inläggav Räven » mån dec 31, 2012 3:01 pm

Jo, där håller jag med dig Svarvadet. Han ser inte ut som om han dröp av svett.
Men menar du på fullaste allvar att ingen bryr sig om, att man har en spelare, som lallar runt på isen och inte bryr sig så om, vad som händer där ute?
För då lutar det närmast åt det hållet att Rosén inte trivs med hockey eller livet i stort. I så fall är det ett depressivt beteende. Jag har svårt att tro att det är så.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Robert Rosèn

Inläggav Piggelin » mån dec 31, 2012 3:29 pm

Räven skrev:För då lutar det närmast åt det hållet att Rosén inte trivs med hockey eller livet i stort. I så fall är det ett depressivt beteende. Jag har svårt att tro att det är så.
:dontknow:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav Räven » mån dec 31, 2012 3:31 pm

Nä, ingen av oss vet, men jag tror inte det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Robert Rosèn

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 01, 2013 10:54 am

Om han var depressiv så hade han nog tagit en "Timeout" från hockeyn för längesen..tycker man. Men Rosén har ju alltid "lallat" omkring även under åren med Lakers i HA. Han åkte inte mer skridskor eller kämpade mer då.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav venomizer » tis mar 19, 2013 3:29 pm

Uttagen i landslaget igen. Mycket skoj att få se honom mot Slovakien i en annan omgivning.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav Primeau » tis mar 19, 2013 7:26 pm

Alltid kul att kolla bakåt i trådarna: på två månader har Robban gått från manodepressiv föredetting till Tre Kronor! :D :ok:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Robert Rosèn

Inläggav friberg » tis mar 19, 2013 7:30 pm

Om inte annat så ger det en boost för självförtroendet i grabben
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Robert Rosèn

Inläggav Varanen » ons mar 20, 2013 12:52 am

En vettig förbundskapten tar alltid ut en lokal förmåga till en träningslandskamp. Men detta är en kraftfull markering mot vår bästa spelare, Rasmussen. I två säsonger nu har han själv bestämt när det är ok att börja dricka litervis med bernaisesås. Han har själv bestämt när säsongen är över. Inte ok i Svedala. Inte ok i NA. Bra agerat av coach Mårts-
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Robert Rosèn

Inläggav Svartvadet » ons mar 20, 2013 2:01 am

Jag tror att Mårts vill testa Rosén med lite bättre omgivning. Han vet att han är en skicklig hockeyspelare och, som han sa, hans säsong förra året var inte "tur".
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Robert Rosèn

Inläggav Räven » ons mar 20, 2013 11:46 am

Nä, precis Rosén är en kille som när han har rätt killar bredvid sig kan ösa in poäng.

Och tur det finns inte, det kan man ha vid et enstaka tillfälle, sedan är det skicklighet och kunskap det handlar om.
Samma sak när någon nämner att det är otur gång på gång, struntprat, där handlar det om oskicklighet och okunskap.

Detta skrev Kjell Johansson på ett mycket bra sätt för någon vecka sedan. Det handlade då om fiske. Han slog hål på myten när någon säger att vi var två i båten, den andre öste upp fisk och jag fick inte en fisk. Vilken tur han hade. Så fel, så fel. Det handlar inte om tur, det handlar om kunskap och skicklighet, det är därför en av två får fisk och den andre sitter och tittar på.

Så glöm det att det skulle finnas någon spelare eller lag som har tur, för det finns inte.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster