Viktor Fasth

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Viktor Fasth

Inläggav Klonis » ons okt 31, 2012 12:33 pm

Så du tror att Fasth kommer hålla nollan i alla matcher om han står ??
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Viktor Fasth

Inläggav serra » ons okt 31, 2012 12:35 pm

Jissesx2
Vad jag vill ha sagt är att Viktor är en förstärkning!!
ALLA spelare som kan förstäka laget, vare sig dom är backar, forwards eller målvakter skall tas in.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav Mike Modano » ons okt 31, 2012 6:10 pm

Kan någon upplysa mig hur det ligger till, har inte riktigt hängt med i Fasth turerna.

Räknas Fasth som NHL-spelare så vi "bryter" överenskommelsen med ligan i o m att vi tar in Fasth? Om inte, vad räknas han som?

Om han är NHL-spelare och VLH därmed bryter och ställer sig på MODO & Frölundas sida är det inte bättre och ta in några riktiga jävla as till NHL:are istället för Fasth?
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Viktor Fasth

Inläggav puff » ons okt 31, 2012 6:23 pm

Om Norrena blir skadad ,vad händer då? Jag tror att vi i så fall är riktigt illa ute. av den anledningen anser jag att vi behöver en målvakt till. Om då Viktor är möjlig att få hit så är det för mej en självklarhet att han skall spela i lakers.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Re: Viktor Fasth

Inläggav Niles » ons okt 31, 2012 8:07 pm

Fasth har ett vanligt envägskontrakt i NHL och klubben kan således inte skicka ner han till AHL. Den elitserieklubb som tar in Victor bryter överrenskommelsen med HL i samma stund. Många verkar tro att han ska spela i Lakers, jag tillhör inte dom.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav Mike Modano » ons okt 31, 2012 8:51 pm

Ok! Då ska vi fan inte ta in honom. Ska vi bryta mot hockeyligans beslut så ska det vara en riktig NHL:are, typ en ny första line! Ska man bryta och bli judas så ska man göra det ordentligt, inte med NHLprovare som Fasth!
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Viktor Fasth

Inläggav nature » ons okt 31, 2012 9:05 pm

Kommer fasth, då kommer fler NHL spelare. Annars finns det ingen logik i det hela
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Viktor Fasth

Inläggav Jimpan » ons okt 31, 2012 9:29 pm

Det går inte vara missnöjd med Norrenas insats. Inte ens VF har visat sig vara felfri i de matcher han genomfört iklädd den spygröna dressen. Att bänka Norrena och ställa VF kommer inte vara till vår fördel tabellmässigt i mars.
I ett läge där Norrena drar på sig en skada eller liknande förändras dock utgångsläget radikalt.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Användarvisningsbild
Jimpan
Forumproffs
 
Inlägg: 803
Blev medlem: mån dec 06, 2010 10:44 pm
Ort: Braås

Re: Viktor Fasth

Inläggav rawspont » ons okt 31, 2012 9:34 pm

Moralens högväktare vacklar. Man kan väl säga, som en annan kontroversiell lyriker, att moralen lutar lite, som gammaldags skrivstil.

Men, till något helt annat. Jag vaknade mitt i natten igår. Döm om min förvåning, när jag yrvaken tittar ut genom dörren, och får se några oformliga skuggor smyga runt garageknuten. I brist på hagelbössa och handlingskraft, så tog jag till morgontofflor och stekpanna. Likt en gepard, eller i alla fall någon form av kattdjur kastade jag mig ut och fick förövarna till marken. Det var en ynklig syn. Det var 3 förvirrade supportrar. Dom visste inte ens vilket lag dom höll på.

En hette visst Mike Modano. Han mumlade något osammanhängande om att man visst får vara kapitalist och ta självständiga beslut. Om det bara finns enormt mycket pengar att tjäna, annars var det tydligen fel. Det var visst samma sak när det gällde nån slags överenskommelse...på nåt avlägset sätt. Nån hette Lill-Klonis. Jag försökte lugna honom men han bara upprepade Grotnes, Grotnes, i ett närmast maniskt tillstånd. När han såg mig kallade han mig för "Fasth!" och försökte strypa mig.

Lite längre bort låg ytterligare en utsvulten figur. Han kallades tydligen Räven. Det går inte att beskriva honom på nåt annat sätt än...allmänt ängslig. Han var orolig, och ändrade sig 4-5 gånger under tiden som jag försökte få kontakt med honom. Men det var oklart vad han ändrade sig om.

Frågan var ju bara var jag skulle göra med dom. Men till ljudet av skrikande bildäck hann jag inte tänka längre. Upp på infarten flyger en pickup och ut stiger något som är svårt att sätta ord på...han ser...närmast...finsk ut. Jag hinner inte ens fråga om hans syfte med sitt hastiga inträde innan det krypande klientelet får syn på honom och skriker i panik: VARANEN!!! HELVETE!!!

Med sig har han en skrift, det är en tung skrift, som han höjer till skyarna i en vördnadsfull gest. Han börjar läsa högt ur den men det är svårt att höra i det osammanhängande virrvarret från de vettskrämda liven som han har kommit för att hämta. Jag hör bara något om...hockeymord...och mer hinner han egentligen inte säga innan ytterligare en skugga förkroppsligas bakom träden. Fram springer en herre med vingliga steg och skriker med hes stämma något om "Satans hädare!". Han rycker skriften ur dess ostadiga grepp och försöker i en fumlig rörelse sätta eld på eländet med blöta tändstickor i regnet. Det brann inget vidare, varpå han förbannade regnet med något fjärran språk...det lät som ryska.

I fjärran skriker någon något om att det finns inga pengar. Och nån annan skriker nåt om tokskoj. Och nån skriker "överenskommelse!!" i panik.

Jag vet inte...det fanns ingen sans i det, det hela kändes som en märklig dröm. Jag betraktade spektaklet med en ganska oberörd distans, fast samtidigt med både lätt avsmak och fascination. Det fanns något i vackert i det, men också något irrationellt.

Jag hade inte så mycket att yttra. Men jag bad dom städa upp efter sig.

I ögonvrån såg jag Viktor snegla ut, bakom gardinerna, inne i köket. Jag gick in till honom och vi hällde upp varsin balja kaffe.

- Ja du Viktor, sa jag. Det är som det är.
- Ja...vad ska man säga, svarade han. Det finns en första gång för allt.
- Indeed Viktor, indeed.
- Huvudsaken är att man kommer överens.
- Precis Viktor. Precis.
- Det var kul att talas vid du. Tack för kaffet.
- Det är lugnt. Vi ses i hallen. Snubbla inte på packet på vägen hem.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Viktor Fasth

Inläggav friberg » ons okt 31, 2012 9:35 pm

Fasth värmer bara upp i Teif och kommer spika igen när han kommer tebaka te oss :D
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Viktor Fasth

Inläggav milkman » ons okt 31, 2012 9:42 pm

Lugna er i ......... 6 dagar folk kommer sätta i halsen punkt slut ! Kanske kommer mer än en spelare ?!?!! Vad vet ja...
Lakej#4
Användarvisningsbild
milkman
Forumamatör
 
Inlägg: 201
Blev medlem: mån dec 30, 2002 12:26 pm
Ort: Båset

Re: Viktor Fasth

Inläggav Mike Modano » ons okt 31, 2012 11:19 pm

rawspont! Vacker lyrik. Vet dock inte vilken känsla du försökte förmedla? Mer än att du tydligen var sambo med Viktor Fasth. Men mycket fint skrivet!

Tycker inte att man ska bryta Hockeyligans beslut och verkligen inte med en spelare som Fasth! OM Öman & co har tagit beslut att ta in NHL spelare är det ju inget jag kan påverka eller ta moraliskt ansvar för. Hoppas bara att om de bryter att de gör det rejält!
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Viktor Fasth

Inläggav Piggelin » ons okt 31, 2012 11:58 pm

milkman skrev:Lugna er i ......... 6 dagar folk kommer sätta i halsen punkt slut ! Kanske kommer mer än en spelare ?!?!! Vad vet ja...


:whistle:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav vlk » tor nov 01, 2012 12:17 am

Jag tror inte på ett enda rykte om meriterade förstärkningar förrän jag ser bekräftelse på lakers hemsida. Alldeles för mycket dålig tredje och fjärdehandsinformation just nu. Egentligen bara struntprat och desperata förhoppningar.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Viktor Fasth

Inläggav petbir » tor nov 01, 2012 6:34 pm

Kolla Aftonbladet . Vart kommer dessa rykte ifrån. Att han ska till. Växjö ..........?
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast
 
Inlägg: 259
Blev medlem: tor sep 09, 2004 8:34 am
Ort: Växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav Räven » tor nov 01, 2012 6:37 pm

Rykte och rykte, det vi inte vet är vad som har diskuterats eller inte. Fasth hade kanske krav på att bli förstemålvakt och stå merparten av alla matcher. Vi vet att han vill det och det kunde inte lakers i såfall gå med på.

Så att han som det ser ut nu, väljer en fortsättning i TAIF är absolut inte likamed att det inte förts förhandlingar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Viktor Fasth

Inläggav Stoffe » tor nov 01, 2012 6:47 pm

petbir skrev:Kolla Aftonbladet . Vart kommer dessa rykte ifrån. Att han ska till. Växjö ..........?


Ja för skulle han vara klar för Lakers borde han ju sagt det till Aftonbladet! Framförallt med tanke på att VF fortfarande har kontrakt med Taif, ES är "stängd" för Lockout-spelare, och att det finns en klubb som han ev ska spela i som kanske vill släppa det först? Jaja, vad vet jag
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav Kloker » tor nov 01, 2012 7:16 pm

Jag hoppas inte att Henrik Evertsson krusar Viktor Fasth. Viktor är nu i Tattarlandet och representerar Tattarlaget. Vill han göra det så låt honom. Inga jävla kruserier!

Det finns annat för Henrik Evertsson att lägga sin avlönade energi och VÅRA pengar på. Typ - målgörare.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Viktor Fasth

Inläggav friberg » tor nov 01, 2012 9:31 pm

satt å kollade Boorkens intevju med Hallam och det var en snubbe som tittade in genom dörren bakom men vände efter ettpar sekunder men faan vad likt det var Viktor men det kan varit nån annan med.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Viktor Fasth

Inläggav GS » fre nov 02, 2012 12:30 am

Kan det vara en tillfällighet att Viktor inte spelar i för TAIF mot Karlskrona och förmodligen inte heller följer med upp till Haparanda i matchen därefter. Krånglande ljumskar sägs vara anledningen enligt Daniel Rydström på SMP.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav ollebolle » fre nov 02, 2012 12:35 am

Mycket kremlologi för tilllfället. :)
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Viktor Fasth

Inläggav Räven » fre nov 02, 2012 11:35 am

Jag tror att det är bäst att avvakta, så får vi se.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Viktor Fasth

Inläggav Lakej11 » tis nov 06, 2012 12:45 am

Norrena behöver vila i bland vi har ju ingen andre kipper att tala om. Tänk om Norrena blir skadad hemska tanke ?
Alltid Glad
Användarvisningsbild
Lakej11
Forumproffs
 
Inlägg: 997
Blev medlem: sön apr 14, 2002 3:52 pm
Ort: Växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav jasolko » tis nov 06, 2012 6:32 am

Enligt MrMadhawk så är det nu klart att Fasth lämnar Tingsryd :D


Växjö nästa kanske???
jasolko
Forumamatör
 
Inlägg: 5
Blev medlem: sön nov 04, 2012 8:41 am

Re: Viktor Fasth

Inläggav Niles » tis nov 06, 2012 9:01 am

Hope not.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav serra » tis nov 06, 2012 9:38 am

Ni som inte tycker att viktor ska komma till lakers, hur tänker ni?
Ska norrena stå alla omgångar som är kvar?????
Vad händer om han får en skada???
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav ollebolle » tis nov 06, 2012 9:48 am

Expressen skriver om det: http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... litserien/
Serra, jag gissar på att de som inte vill ha Fasth vill stå fast vid överenskommelsen.
Oavsett vad som händer mad honom så måste vi ha en reserv, vågar vi gambla med Modig?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Viktor Fasth

Inläggav Räven » tis nov 06, 2012 10:56 am

Vi måte ha in en målvakt till, då ser jag det inte som fel om vi tar in en av de bästa.
Problemet som kan uppstå, är att Fasth helst vill stå i stort sett alla matcher, det är hans personlighet, så att säga.
Norrena har väl ungefär samma personlighet, lite svårt att dela på uppdraget för mycket.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Viktor Fasth

Inläggav ollebolle » tis nov 06, 2012 11:29 am

Han verkar inställd på rehab just nu:
http://www.hockeysverige.se/article/136 ... d-tingsryd
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Viktor Fasth

Inläggav Niles » tis nov 06, 2012 2:31 pm

Serra, min grundtes är att vi inte ska frångå den överrenskommelse som en gång träffats. Den åsikten har absolut inte förändrats. Den dan lekskolan eventuellt ställer in säsongen kan vi värva NHL-spelare. Har inget hänt inom en dryg månad ställer dom nog in lekhagen NHL. Absolut bäst är om skiten drar igång därborta, helst i morgon. Jag förstår också att vi behöver värva nån spetsspelare, men är det hyperbråttom? I så fall får man lösa det på nåt alternativt sätt. Jag tror fortfarande inte att hela NHL-säsongen blir inställd utan att en lösning ligger runt hörnet. Är Fasth dessutom skadad är det väl av akademiskt betydelse.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav Räven » tis nov 06, 2012 3:11 pm

Just nu tror jag inte på Fasth heller. För är han skadad, så kommer Lakers inte att skriva kontrakt med honom och det ska de inte göra heller, utan det ska vara en målvakt som kan gå in direkt och inte ha skadeproblem.

Jag tror inte NHL kommer igång innan nyår och jag har en känsla att de är lika tjurskalliga båda parter, så det är inte omöjligt att det blir inställt resten av säsongen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Viktor Fasth

Inläggav Varanen » tis nov 06, 2012 5:27 pm

Håller med Niles i frågan. Det finns andra än lockoutspelare. En stabilare, säkrare och långsiktigare lösning.

Vad det gäller konflikten så tror jag det blir spel redan 1 december. Arbetsgivarsidan har inofficiellt nu gått med på att gällande kontrakt ska gälla (wow! :wink: ). Facket hade aldrig gått med på annat.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Viktor Fasth

Inläggav Power Play » tis aug 06, 2013 12:47 pm

Satt i möte med Evertsson i Vida idag. 8)

Tre målisar? Tja, varför inte? :D
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Viktor Fasth

Inläggav friberg » tis aug 06, 2013 1:17 pm

Såg han å många andra gamla Lakers spelare på skills. Ja det hade inte varit fel om Viktor anslöt igen :-)
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Viktor Fasth

Inläggav PutteA » tis aug 06, 2013 1:27 pm

Reportage i SMP pappersbilagan idag om Viktor och hans familj. Han åker tillbaka till USA om två veckor!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster