Jakob Karlsson utlånas

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Charlamov » tis nov 24, 2009 10:53 am

Ganska lysande förslag faktiskt Nedomansky. Jag hör den melodin i huvudet varje gång jag simmar på djupt vatten, brrr :cry:.

Om jag var motståndare och såg att Markusson och Hedman stegar ut på isen samtidigt som musiken spelades så tar jag det inte för otroligt att det blir två teskedar löst i kallingarna 8).
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Anders83 » ons jan 06, 2010 10:42 pm

Saxat ifrån hemsidan ...

"Man måste komma ihåg att det är ett stort kliv för en ung spelare att gå direkt från juniorhockey till en allsvensk toppklubb. Han har skött sig bra men behöver utvecklas ytterligare, detta är fullt naturligt för en så pass ung spelare.

Säkert ett stort kliv men han har gjort det bra som sagt.

Dock har Josefsson växt något fruktansvärt sista tiden och konkurrensen måste vara enda anledningen till att han är utlånad sålänge man inte väljer att ta bort en vinge och placera honom där.

Att han behöver mer utveckling i Div 1 tycker jag absolut inte är nödvändigt då han visat kvalité flera gånger och axlar en 4:e lina alldeles utmärkt.

Hoppas innerligt att vi får se Jakob som en ordinarie nästa säsong som inte behöver petas pga lån.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Det funkar ju bra för Jacke

Inläggav Stenkistan » tor feb 04, 2010 3:32 pm

Leder poängligan i OIK på 9 points. Inte illa. Där får han leda en 1:line och skaffa sig erfarenhet av kval och nervositet. Suvve inför nästa år när han ska ta över postitionen i 2:a linan. Jag tror att han är skitnöjd med denna lösning. det hade ialla fall jag varit.
Det går upp och det går ner. Hjärtat finns alltid kvar.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: ons mar 05, 2003 10:24 pm

Inläggav Anders83 » tor feb 04, 2010 3:37 pm

Han gillar det säkert, men han hade nog inte kräkts utav att på spela play-off eller kvalspel i Lakers heller.

Hedman-JK-Markusson var en magisk kedja som gav blåmärken till hela allsvenskan :cry:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Niles » tor feb 04, 2010 4:05 pm

Men det var ju knappast Karlsson som delade ut de blåmärkena väl. Och nu verkar ju Markusson fått fart i den nya lekkompisen Åhsberg. Inte helt oväntat när man analyserar den konstellationen så här i efterhand. Det ger onekligen Åhsberg lite extra tid med pucken..
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav dolitle » tor feb 04, 2010 4:22 pm

Haha nej tror faktiskt inte jag såg JK dela ut en enda tackling under sina matcher här :lol:
Han hade stora svårigheter i det fysiska spelt kring sargerna.
Inget konstigt i det när man är van vid juniorhockey, seniorhockey är grymt mkt tuffare fysiskt.

Tror att det gör han gott att spela i div 1 detta året och att han snappar upp ett å annat för att nästa säsong kunna gå in som ordinarie center i VLH igen.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tor feb 04, 2010 5:37 pm

Om man tittar på J-Hockey så inser man snart att just det fysiska spelet är mer aktivt inom J-Hockeyn, det är ju just det som de flesta saknar i ES och HA och svenska hockey, vill man se tacklingar ska man titta på J-hockey, men dolitle har inte den kollen tyvärr :(

Att JK spelar i Steelers är nog lärorikt för honom, särskilt om man ser till alternativet, läktaren i Doomen.

Enda skälet till att JK spelar i Steelers är Everts utvecklingspolitik, det har ingetning med hans skills att göra, inledningen på,serien talar sitt tydliga språk, Lakers bästa Lina.

Evert älskar Älgkött, även om de flesta vet att Oxfile är godare :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Varanen » tor feb 04, 2010 6:12 pm

Anledningen till att JK lånades ut är att Långa Håret kom tillbaka. 5 centrar ger 1 center för lite istid. Lagledningens val var att köra med Rosén, Lindhagen, Josefsson och Tsimikalis. Inget konstigt med det, och det finns inga konspirationer bakom de valen. Jag hade gjort desamma och jag hatar inte JK eller älskar älgkött något överdrivet. Din underskattning av Josefsson är häpnadsväckande och får mig att undra vad som ligger bakom. För även du måste tagit av dig din hink någon gång och sett hur mycket han bidrar med till lagets framgång.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Flanders » tor feb 04, 2010 9:02 pm

Tacklingar är väl inte detsamma som fysisk hockey? Och bortser man från alla makroperspektiv på hockey så är det fortfarande ett obestridligt faktum för de som såg Jacob Karlsson i höstas att han inte räckte till i sargduellerna. Varför kan du aldrig svara på sakliga argument herr Tjeck?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav NEDOMANSKY » tor feb 04, 2010 9:03 pm

Jodå Varanen, Josef är en ok Defensivspelare, och bra i BP, Han har begränsad spelskalle/usel tekare/inte fysisk. För Mig har Jakob mer att komma med. Konspirationsteorin är ingen Teori den är ett faktum, Evert o JK låter alltid yngre spelare tillbringa tid i Karantän innan de anses kunna få en rimlig chans att peta sina personliga favoriter, Mångas önskan om att bästa Laget spelar gäller inte, för det har Evert o Jk bestämt innan säsongen hur upplägget ser ut.

Hur många matcher säsonger ska Älgtrion få för att bli bättre, jämför dett med övriga i den trupp som deltog i Sommarträningen med A-Laget. :roll:

OM Lakers skickade Älgtrion till Mooses för utveckling så skulle det inte påverka Lakers slagstyrka negativt ett dugg. Samtliga är Mediokra spelare, där Josef är en bra Defspelare.

Min skepsis beror på att Jag anser att Man till sin klubb skall värva Klass och inte utfyllnad, det ska man klara med egna.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Baker » tor feb 04, 2010 9:46 pm

tröttsamt och förnedrande att läsa ditt älgtjat i tid och otid Neddo. Tyvärr gör det att man är mindre och mindre inne på forumet p.g.a. allt ditt tjatande. Det blir mycket scrollande för att ta sig förbi dina inlägg.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Inläggav Varanen » tor feb 04, 2010 10:53 pm

NEDOMANSKY skrev:Jodå Varanen, Josef är en ok Defensivspelare, och bra i BP, Han har begränsad spelskalle/usel tekare/inte fysisk. För Mig har Jakob mer att komma med.


Låt oss se på denna säsongs center-val utan att snöa in på pölicy-frågor. Något du kritiserat lagledningen stenhårt för att driva i absurdum, när du själv gör exakt samma sak. I år spelar vi med 2 offensiva och 2 defensiva:

1. Rosén. Vi är överens om att det är en av AS bästa centrar så det behöver vi inte diskutera vidare. Given första center.

2. Lindhagen. Det är egentligen här kontroversen borde ligga, men du gillar Långa Håret, du gillar offensiv framför defensiv, du gillar PP-spelare bättre än SH-spelare, du gillar offensiva backar framför defensiva osv. Du gillar anfallshockey helt enkelt och det är främst i offensiven du ser det du benämner skills. Det är utifrån det perspektivet du bedömer spelarna (och viktigast av allt vilken moderklubb de har). Hade JK verkligen varit bättre än Lindhagen DENNA säsong? Jag tror inte det, men det är omöjligt att svara på eftersom VLH gjorde bedömningen att JK skulle lånas ut då Lindhagen blev klar. Gjorde VLH fel som tog in en ny center? Jag anser inte det, vi visste vad Långa Håret går för och jag hoppas han blir en del av den stomme som ska ta oss ytterligare ett snäpp.

3. Josefsson. Roten till allt ont i världen. En Älgkalv. Ingen egen produkt och saknar skills (offensiv). Helt värdelös med andra ord...eller? I alla bollsporter måste man både försvara och anfalla. Detta eftersom motståndarna har en otrevlig vana att försöka göra mål. Dessutom är de så pass ohyfsade att de försöker få ihop giftiga enheter bestående av bra spelare. Borde förbjudas, men tills det blir så måste vi ha anfallsspelare som har sin främsta styrka i defensiven. När jag jämför JK med Josefsson ser jag inte de i samma roll. JK är en klassisk offensiv spelfördelare, Josefsson en lika klassisk defensiv balanserande center. En roll du menar JK hade skött lika galant. Jag tror ärligt inte det. Jag tror inte den rollen passar JK, och jag tycker inte han ska ha den eftersom han besitter andra kvaliteter.

4. Tsimikalis. Var (blev?) helt överraskande en defensiv center som antagligen hittar på allt eftersom. Jag vet inte om han varit defensiv i sin tidigare karriär, men han gör det bra. Krigar längs sargerna, har alltid tid till att trycka upp en handske i ansiktet på motståndarna, gillar att döda utvisningar och är en bra kontringsspelare. En helt annan typ än JK återigen. Det hade inte varit schysst mot JK att ge honom den här rollen.

Det jag tror retar junior-förespråkarna allra mest är uppfattningen att de som tar steget från junior till toppen av AS i de flesta fall måste härdas rent fysiskt. Ofta ökar träningsdosen markant, vilket innebär att kroppen (och knoppen) blir segare innan man hunnit vänja sig vid belastningen. Rent spelmässigt är det jobbigare att ha skäggiga gubbar hängandes på¨sig när man skall spela. Visst är det fler open ice-tacklingar i juniorserierna, men markeringen, fulspelet och uppvaktningen är betydligt tuffare i AS. Ett steg på vägen kan då vara spel i division1. Jag är av denna uppfattning och så uppenbarligen även den sportsliga ledningen i VLH. Fel säger vissa. Och där står vi...tjatandes och tjatandes och tjatandes och tjatandes och tjatandes och tjatandes om samma sak dag in och dag ut. Jag tror aldrig vi kan få samsyn i de här frågorna. Tyvärr.

Jo förresten...en sista sak. Josef är ingen bra tekare (ännu) med sina 47%, men det var inte JK heller (ännu) med sina 44%. Båda kommer bli bättre.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Anders83 » tor feb 04, 2010 10:58 pm

När JK lirade med mackan och hedman var det en helt annan energi än när Josefsson lirare.

På sikt tror jag JK kommer ta josefssons plats utan tvekan , denna säsongen tror jag dock att Josefsson är helt rätt med tanke på hur bra han är defensivt vilket vi behöver i boxplay och när det ska stängas igen.

Förra säsongen gjorde han det däremot JÄVLIGT bra offensivt ihop med Matti Aho och Lundbohm, detta året blev han tokdefensiv av någon anledning :?:

Att han blev petad är givetvis naturligt när Lindhagen kom in , Josef är ett tvärsäkert kort anser jag även JK har mer kvalité att plocka ut på sikt.

Saknar likförbannat vol.1 av demolitionlinen :!:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Flanders » tor feb 04, 2010 11:24 pm

Josefssons spel var ungefär likadant förra året som i år skulle jag vilja hävda. I Örebromatchen i onsdags tycker jag att hans formation var ungefär lika JÄVLIGT bra som jag minns Lundbohm-Josef-Aho från förra året. I normala fall har han dock sina största kvaliteter i defensiven, samt en förmåga att likt legenden Pikkarainen göra sina kedjekamrater bättre.

Energin i linan med Hedman-JK-#38 hävdar jag att det mest var vingarna som stod för. JKs -3 och 5p på 19 matcher indikerar även att den så kallade energin inte lyckades åstadkomma så värst mycket.

Jag tror att året i division ett kommer att göra JK gott, och hoppas att han kommer tillbaks med famnen full av rätt virke och utökade skills (offensiva och defensiva) när rinkarna i Växjö fryser till is i augusti.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Varanen » tor feb 04, 2010 11:29 pm

JK har potentialen att bli en framtida förste center, det kan inte Josef bli (åtminstone inte på den här nivån). Men frågan gällde vem som borde lånats ut. För mig är det som om man skulle jämföra Samuel Påhlsson med Johan Davidsson. Vem har mest skills? Men vem spelar i NHL och är med i OS? Det finns en komponent i hockey som vissa blundar för eller inte har kapacitet att se. Och då riskerar diskussionen att balla ur.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Anders83 » tor feb 04, 2010 11:32 pm

+/- är väl ändå inte riktigt rättvist att visa upp med tanke på att det spelats några matcher till sedan dess... Augustin låg väl neråt skrämmande siffror ett tag .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav NEDOMANSKY » tor feb 04, 2010 11:43 pm

Jag beundrar Din sakliga argumentation Varanen :!:

Tjatandet är det som gör Lagsport till en så intressant aktivitet :wink:

Jag håller med Dig i mycket Du skriver, Dock är just den Väg som en Klubbs ledning väljer avgörande, För Mig räcker det inte med 100% fokus på bara A-Laget, en Klubbs framgångar mäts över tid baserat på fler parametrar än så.

Att då begränsa kvalitetsnivån på spelarna baserat på ålder är trist.

Det finns en övertro på vilken betydelse och i vilken mängd unga spelare måste tampas med skäggiga farbröder för sin utveckling. Min tes är att ge de UNGA CHANSEN och bevisa i skarpa lägen att de inte håller måttet, rimligtvis med samma tålamod som för i Lakers fall Älgar.

Normal utvecklingslära bygger på att man utmanas i sitt kunnande inte av folkbokföringen.

Gandalf är 1:e Center
Långa Håret 2:e Center
Mr Gyros 3:e Center
JK 4:e Center i den DemolitionLinen som inledde serien Lysande.

Självklart behövs defensivt kunniga spelare, men varför inte då ha #40 Zetterberg som exempel istället för envägsspelare.

Skickliga spelare hanterar UTAN problem defensiva arbetsuppgifter, det hänger på tränarens kompetens att sälja detta till truppen, ett Lag med 3-4 Skapande Linor måste vara att föredra framför 2 Linor, eller...... :?

Den modell som tex, Näslund erbjudits och Dahlbeck inte var pigg på, är att fösas runt mellan olika lag och träningar, detta är i sanningen INTE optimalt för en ungdom som växer och behöver mycket sömn och studerar, en lovande junior ska kunna få koncentrera sig på en uppgift utan att behöva flacka runt på ett sätt som INGEN Senior eller Sportschef skulle vilja, Slutsats: Det är bedrövligt hur illa Man behandlar Juniorer i vissa klubbar, och samtidigt ställer högre krav på än på de Seniorer man har som ligger och spelar X-Box på fritiden och vilar sig i form.

Självklart föredrar Jag Offensiv Hockey, där Man AGERAR istället för reagerar.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Varanen » fre feb 05, 2010 12:00 am

Som jag tidigare konstaterade så kommer vi inte nå samsyn i de här frågorna, och inte heller vad gäller Josefs vara eller inte vara i laget. Jag rekommenderar både honom och dig att studera Påhlsson lite extra under OS. Zäta är grym, men Påhlsson är inte så pjåkig han heller om man inte stirrar sig blind på skills. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Malul » fre feb 05, 2010 2:58 am

Ryser av den klassiska vibb jag nås av när jag läser av Varanen fräna attack på Nedomansky,något jag väntat på länge.Tjecken behöver en likvärdig motståndare.

Vi kan ha ett av Sveriges mest levande forum då det gäller egen rannsakning,något t ex Flashbacks forum inte ens är nära.

Som egenutnämnd poängdomare i denna boxningsmatch utser jag en oavgjord ställning efter den första mycket fysiska men ärligt fajtande ronden.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Power Play » fre feb 05, 2010 7:10 am

Frågan är bara varför man skrollar förbi Neddos alla inlägg, och varför man hungrigt nyfiken och förväntansfull kastar sig över Varanens...?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Inläggav Niles » fre feb 05, 2010 9:28 am

Det är enkelt att svara på den frågan. När Zlatan lyser ilsket gul i vänsterfältet är det bara att haka på scrollmotorn och passa på att ladda kaffebryggaren. Funkar bra numera tycker jag, risken är bara att man missar nåt intressant inlägg från nån forumskribent.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav alfax » fre feb 05, 2010 10:08 am

Du menar väl inte allvar Malul när du jämför Varanen och neddos hockeykunskaper och att det står oavgjort efter första ronden,i Varanens inlägg finns det fakta och sakkunskap vilket man inte kan säja om motståndarens.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav puff » fre feb 05, 2010 10:36 am

Nej, det är inte oavgjort. Neddo är enkelspårig och trångsynt. Han tror att han är större än sporten och klubbmärket, det som han själv anklagar ledare och tränare för i ett tidigare inlägg. Varanens inlägg bygger mer på hockeykunskap och är dessutom inbjudande för andra tolkningar och gör inte anspråk på att vara det som enbart är rätt.
OK, nu kan de vanliga svaren om avsaknad av läsförståelse, bristande kunskap osv komma. det är så dumheten försvarar sig.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav Piggelin » fre feb 05, 2010 11:32 am

Jämför inte Varanens inlägg med Neddoslask :ajabaja: , det är oförskämt mot Varanen.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders L » fre feb 05, 2010 11:56 am

Jag håller med Malul om att det är oavgjort för tillfället i denna match mellan Varanen och Nedomansky.
Båda har sina ljusa stunder när det gäller hockey. Men även solen har mörka fläckar.
Fast de mörka fläckarna behöver inte alltid vara så mörka, det kanske bara är det att allt inte är vad jag tycker. Å jag har ju alltid rätt!

Men vem som har rätt och vem har fel av dessa ”gubbar”? Det kan diskuteras.

Det är alltid lätt att vara efterklok.
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Inläggav dolitle » fre feb 05, 2010 11:58 am

Dom allra flesta (med vissa undantag från mindre orter där inavel är ett varumärke) har släppt det här med att det ska vara bygdens grabbar som spelar i laget.

Vissa tycker att man ska skicka bra etablerade spelare till samarbetsklubben som straff.

Vissa förstår inte varför yngre spelare lånas ut till klubbar i lägre divisioner. Dom förstår inte att det kan vara nyttigt att spela seniorhockey på en nivå som är lite mer förlåtande för de misstag en färsking måste får göra när han går över till seniorspel.

Vissa skulle behöva kliva ner från den höga pallen dom har placerat sig själva på.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre feb 05, 2010 1:56 pm

Jag tackar ödmjukast för all den energi ollonpuff, Nilecity, En Man mer, Der Alte, isglassen, Animalwhisper kan mobilisera för att beskriva sin egen okunnighet, den som leder fram till ett fullt förtroende för allt.

Olika åsikter har av många genom historien ansetts berikande, men Inte bland dessa Anal-Fabeter :nope:

Varanen och några till har den intellektuella nivån för att på ett begåvat sätt hantera sin ståndpunkt, på den punkten gästspelar gänget ovan i periodpauserna i några minuter, överlyckliga av att få hyllas av kaffelapande lakejer.

Åsikter är som rövhäl, ingen är utan, trist då att några gör som i det kraschade Romarriket, skiter i Grupp.

Jag gläds med Er på samma sätt som man gläds med ett barn som tar sina första staplande steg, ge inte upp snart lär Ni Er Också :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Fetisov » fre feb 05, 2010 2:09 pm

En dåres försvarstal......
Fetisov
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: mån okt 17, 2005 2:43 pm

Inläggav Flanders » fre feb 05, 2010 2:29 pm

Anders83 skrev:+/- är väl ändå inte riktigt rättvist att visa upp med tanke på att det spelats några matcher till sedan dess

Jodå, visst är +/- rättvist i detta fall. På 19 matcher är det HVKarlssons facit. Det förändras inte av att det spelats fler matcher. Det är därmed inte omöjligt, kanske till och med troligt, att hans stats hade förbättrats om han fått spela 19 matcher till, men det är inte alls något säkert faktum.

Min poäng är att den energi som du framhäver inte genererade några fantastiska resultat för den individuella statistiken.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Niles » fre feb 05, 2010 2:58 pm

Fetisov skrev:En dåres försvarstal......


Scrollade förbi men jag tror dig. Som en herrelös cykel i rusningstrafik. :shocked:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre feb 05, 2010 4:08 pm

" Keep On (S)rolling In The Free World " :hbang:

Passande nog av Artisten Neil Young :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav InmeDes » fre feb 05, 2010 4:40 pm

Som f d coach för forumfemman vill jag bestämt hävda att både Varanen och Nedomansky borde vara givna i OS-truppen. Varanen för sina konstruktiva, metodiska inlägg och Nedomansky för sin framåtanda och energiska spelstil, om än något enkelspårig och förutsägbar. Men ingen har förmågan att som Nedomansky ta den ena smällen efter den andra, rätta till hjälm…. sorry spannen och köra vidare. Ovärderligt på de trånga forumen borta i Vancouver.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav puff » fre feb 05, 2010 4:56 pm

distanslöshet
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav lakers10 » lör feb 06, 2010 2:01 am

NEDOMANSKY skrev:" Keep On (S)rolling In The Free World " :hbang:

Passande nog av Artisten Neil Young :P


eh... vet inte om du är ironisk nu men den heter "Keep on rocking in the free world" :oops:
Användarvisningsbild
lakers10
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tis jan 12, 2010 2:18 pm

Inläggav Varanen » lör feb 06, 2010 2:03 am

Jag tror han ville associera till (sc)rolling in the free world, eftersom vissa läsare scrollar förbi hans inlägg. Men visst är det rocking i orginalet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster