Oskar Alsenfelt

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav friberg » tis apr 24, 2012 8:40 pm

å så värvar de en 1e målis Modo nu så tråkigt för Oscar
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav alfax » tis apr 24, 2012 8:46 pm

Vem var han? har redan glömt honom... men duktig i kvalserien var han :clap: men tror nog att han får inrikta sig på andraspaden igen trots pengarna han får av modo.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav GS » tis apr 24, 2012 9:10 pm

alfax skrev:Vem var han? har redan glömt honom... men duktig i kvalserien var han :clap: men tror nog att han får inrikta sig på andraspaden igen trots pengarna han får av modo.


Detta var väl ett lågvattenmärke Alfax?
Oskars hysteriska form av kvalserien var väl en av de största bidragande faktorerna till att vi lyckades ta oss upp i ES och trots att han nu valt att prova sina vingar i en annan klubb så kan jag aldrig glömma det Oskar har bidragit med i Lakers.

Ena dagen så dom gudar för oss supporters, nästa dag så är dom bortglömda, nja jag vet inte om jag ställer upp på detta tänkande, men det är ju jag det och andra ser säkert saken på annat vis. Vad är rätt och vad är fel? Kanske inget av det.

Ska vi glömma alla hjältar för det de gjort för oss så fort de lämnar klubben?
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav alfax » tis apr 24, 2012 9:28 pm

Förlåt mej GS :oops: Jag erkänner ett dumt inlägg av mej :oops: inte riktigt vad jag menade med det ,han var en hjälte i kvalserien inget tvivel om det och det kommer han alltid bliva ihågkommen av mig som.Men vad jag menade var att han trodde nog att han gick till modo för att få förstaspaden och det är han inte mogen för ännu i elitserien vilket också modo har funnit sej i och värvar nu en trolig förstamålvakt. jag unnar Oscar all framgång!!!
Jag erkänner att mitt inlägg var ett lågvattenmärke såsom man kunde tyda det. :oops:
Senast redigerad av alfax tis apr 24, 2012 9:32 pm, redigerad totalt 1 gång.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav PutteA » tis apr 24, 2012 9:28 pm

Alla som var med om att ta upp Lakers är mina hjältar och kommer att för alltid så förbli!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav alfax » tis apr 24, 2012 9:36 pm

Helt rätt Putte precis som jag skrev i Johan Jonsson tråden.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav Lillklonis » tis apr 24, 2012 9:47 pm

oscar och hillding är två killar som gillar pengar! Hoppas den nya målvakten i modo är grymt bra så oscar få sitta på bänken!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav PutteA » tis apr 24, 2012 9:57 pm

Jag gillar också pengar. Önskar jag hade betydligt mer av den varan!!!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav alfax » tis apr 24, 2012 9:59 pm

Precis vd jag tänkte Lill-kloinis ,han trodde väl inte själv att han tar förstaspaden i modo(eller) utan pengarna avgjorde.
Senast redigerad av alfax tis apr 24, 2012 10:01 pm, redigerad totalt 1 gång.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav GS » tis apr 24, 2012 10:01 pm

Lillklonis skrev:oscar och hillding är två killar som gillar pengar! Hoppas den nya målvakten i modo är grymt bra så oscar få sitta på bänken!


Hur vet vi att det var pengar i Oskars fall som gjorde att han valde Modo? Minns jag rätt så var Lakers länge med i tankarna innan han bestämde sig. Kanske han trodde på större möjlighet att utvecklas i Modo, kanske bra kontakt med målvaktstränaren som gick från lakers till Modo?

Skillnaden mellan Hilding och Oskar i mina ögon är att Hilding verkade ha förhandlat klart med Färjestad innan kvalserien var färdigspelad medan Oskar åtminstone väntade till serien var klar samt förde även en förhandling med Lakers.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav sumpen » tis apr 24, 2012 10:14 pm

GS skrev:Hur vet vi att det var pengar i Oskars fall som gjorde att han valde Modo? Minns jag rätt så var Lakers länge med i tankarna innan han bestämde sig. Kanske han trodde på större möjlighet att utvecklas i Modo, kanske bra kontakt med målvaktstränaren som gick från lakers till Modo?

Det kan varit så enkelt att modo ville ha honom så pass mycket att de erbjöd mer och mer möny tills Oscar tyckte att det va värt att gå dit, därav han tvekade.
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav PutteA » tis apr 24, 2012 10:19 pm

Eller var det kort och gott så att en återförening med Marcej lockade Oscar tillräckligt för att till slut välja Modo.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav nature » tis apr 24, 2012 10:25 pm

Hur fan kan man ens jämföra Alsenfelt med Hillding? Hillding utnyttjade sitt ES klausul trots att Lakers tog steget upp. Ingen och inget kan jämföras med Hillding

Är övertyggad om att Alsenfelt hade stannat om Lakers hade erbjudit honom 100 lax i månaden. Det är han värd och det är inte mycket för en ES målvakt.

Gissar fortfarande att man försökte gå den snåla vägen.

Och vad är det som säger att han inte är tänkt som förstemålis i Modo? Målvakten de värvat har harvat i österrikiska ligan, en liga som håller AS klass!
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav Lillklonis » tis apr 24, 2012 10:54 pm

Är 95% säker på att han gick för att han fick mer pengar däruppe.Har en rätt bra källa på det. Jag tror han hade utvecklats mer här i växjö än nu i modo!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav Coffe #800 » tis apr 24, 2012 11:05 pm

han gick nog givetvis framför allt för pengarna men till viss del för Swosch.

men där emot så kommer han ju betydligt mycket mer speltid i Modo än här i växjö... troligvis... ( då vi inte har någon målvakt än ) :P

det är ju inget toppradarpar som ska dela på spaden i Modo direkt...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav mollers » tis apr 24, 2012 11:12 pm

Nu när ni ändå håller på så kan man ju också nämna att Ilkka bara gick för pengarna. Till en sämre liga dessutom
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav Coffe #800 » tis apr 24, 2012 11:18 pm

Hade jag också gjort om jag fick DUBBELT så mycket betalt som han skulle fått här i växjö... inte en tvekan
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav mollers » tis apr 24, 2012 11:20 pm

Fast nu var det ju så att Ilkka hela tiden krävde mer pengar. Enligt väldigt trovärdig källa
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav Svartvadet » ons apr 25, 2012 12:15 am

mollers skrev:Fast nu var det ju så att Ilkka hela tiden krävde mer pengar. Enligt väldigt trovärdig källa


Först och främst, NLA och ES är minimal skillnad. Att kalla NLA för en sämre liga, bara för det är massa schweizare (som vi fick pisk mot x2 för en veckan sen) håller inte. NLA är en väldigt bra liga, de bästa lagen brukar slå våra dito.

Att han krävde mer pengar var väl ganska väntat? Du måste räkna på skatten med, 500 i månaden i Sverige är INTE 500 i Schweiz.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav A87 » ons apr 25, 2012 6:53 am

Ny ramsa när MoDo kommer på besök:

"Hur känns bänken? Hur känns bänken? Hur känns bänken Alsenfelt?"
A87
Forumamatör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: tor jan 26, 2012 11:15 pm

Oskar Alsenfelt

Inläggav PutteA » ons apr 25, 2012 8:26 am

I min värld är hån mot gamla hjältar tabu, that's it.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav A87 » ons apr 25, 2012 8:38 am

Om en spelare inte är lojal mot klubben varför ska klubben (läs supportrar) vara lojal mot spelaren. Det är inte så att Alsenfelt drog till NHL utan han drog till en direkt konkurrent, klart att vi ska få honom ur balans genom ramsor osv.
A87
Forumamatör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: tor jan 26, 2012 11:15 pm

Oskar Alsenfelt

Inläggav PutteA » ons apr 25, 2012 9:28 am

Det funkar inte för mig. Att kräva lojalitet från alla spelare som någonsin kommer till vår klubb, och som följd då kräva att man inte represtenterar en konkurrerande klubb är för mig helt omöjligt. Efter 16 år i Toronto Maple Leafs avslutade Salming i Detroit Red Wings. Tror du han blev hånad när han kom tillbaka med Detroit till Maple Leafs Garden. Nä, knappast, han fick stående ovationer och en grym respekt från över 20.000 åskådare.

Jag kommer aldrig acceptera hån mot Alsenfelt, aldrig.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav Piggelin » ons apr 25, 2012 10:22 am

PutteA skrev:Det funkar inte för mig. Att kräva lojalitet från alla spelare som någonsin kommer till vår klubb, och som följd då kräva att man inte represtenterar en konkurrerande klubb är för mig helt omöjligt. Efter 16 år i Toronto Maple Leafs avslutade Salming i Detroit Red Wings. Tror du han blev hånad när han kom tillbaka med Detroit till Maple Leafs Garden. Nä, knappast, han fick stående ovationer och en grym respekt från över 20.000 åskådare.

Jag kommer aldrig acceptera hån mot Alsenfelt, aldrig.


Håller med dig fullständigt, Putte.
Det börjar likna Tengsry-beteende i vissa inlägg, och där går fan i mig gränsen.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav puff » ons apr 25, 2012 11:39 am

Tro faan att man inte skall håna en spelare oavsett om de spelat här eller inte tidigare. det är väl en helt annan sak att få dem lite ur balans genom vitsiga ramsor för att vinna matchen. Inte tusan vill jag offra tre poäng genom att ge motståndarmålvakten (läs) ovationer och hyllningsramsor bara för att han spelat här tidigare. Det här med hjälte för att de tog upp lakers i elitserien kan väl vara Ok men de hade för tusan betalt för att spela och utförde ett jobb och dessutom så var det väl också en fördel för dem själva att vara i ett vinnande lag. Inbilla mej inte något annat än att den meriten används av spelaren för att förhandla upp sin lön och därmed gå till det lag som erbjuder bäst förutsättningar (kan var lön, boende, fritid, utbildning )etc. Ni lever i en drömvärld om ni hjälteförklarar spelare för att de utfört sitt jobb och om ni går och tror att de offrade all svett och möda för att just lakers skulle gå upp. Nä hylla och stötta de spelare som just nu spelar i Lakers (inkl Linder) och stötta dem så att de presterar max. Nog tusan kommer man i färjestad att göra allt för att störa ut berglund då han kommer dit. I bland blir det bara lite för gulli gulligt bland lakejerna.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Oskar Alsenfelt

Inläggav PutteA » ons apr 25, 2012 11:48 am

Håller inte med dig tyvärr. För mig är hela det laget som tog oss till ES speciellt. Vill ni håna Oscar när han kommer till Vida i höst bara för att ni tror ni får honom ur balans, så gör det, men jag kommer ALDRIG hänga på i sånt. Jag tänker inte hylla honom å nått sätt, men inte heller håna honom. Däremot ska jag sjunga halsen av mig för de spelare som representerar de blå/orangea, that's me!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav serra » ons apr 25, 2012 12:25 pm

"Ni lever i en drömvärld om ni hjälteförklarar spelare för att de utfört sitt jobb och om ni går och tror att de offrade all svett och möda för att just lakers skulle gå upp"


Sjävklart inte Puff. Jag håller med dig. Dom gjorde det för att Modo skulle gå upp........8O
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav Lemieux » ons apr 25, 2012 1:30 pm

Kombinationen en högre lön samt en riktig målvaktstränare som man dessutom vet sen tidigare att man har bra samarbete med, gör väl klubbytet ganska självklart? Skall också tilläggas att så länge Gerber vaktar Växjös kasse så blir speltiden reducerad för Oskar. Nu är det ju ingen av oss som vet vad han fått för garantier från Modo men som jag ser det efter deras andra målvaktsvärvning så kommer Oskar definitivt få visa vad han går för kommande säsong!

Att han skulle vara mogen eller icke mogen att axla en första målvaktsplats i ett ES lag tror jag inte nån här inne egentligen besitter kunskap av, vad jag känner är att han iaf besitter förmågan att utvecklas till en landslagsmålvakt inom några säsonger och hoppas också att så blir fallet!

Hur man än vrider och vänder på det så är detta spelarnas jobb och klubbkänsla tex är i mina ögon ett väldigt överhype'at ord, tro fasen att lönen spelar stor del i deras beslut. Jag som jobbat åt samma företag i 5 år hade ju inte tvekat en sekund om våra konkurrenter hade ringt och erbjudit mig en rejäl löneökning för att göra exakt samma jobb!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav Flanders » ons apr 25, 2012 1:40 pm

Om jag minns rätt fick Fasth en hörbar applåd från Västra stå när han kom hit och höll nollan för AIK i höstas, och om (mot all förmodan) Alsenfelt skulle göra detsamma för modo i vinter kan jag tänka mig att applådera honom också efter matchen. Jag tycker att det är en fin gest att uppmärksamma tidigare krigare när de kommer på besök, men det betyder ju inte att man måste jubla hela matchen igenom för varenda bra ingripande ex-Laker'n gör.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav puff » ons apr 25, 2012 1:47 pm

svaren på mitt inlägg är en aning förvridna och delvis naivt barnsligt av serra.
Putte- jag skrev att man inte skulle håna ändå fortsätter du med just det ordet. Jag vill minnas att vi samtliga deltog i ramsan " vem fan är viktor Fast, för vi har Oskar i målet osv" Detta var väl en ypperlig ramsa, där jag inte tycker att man hånar men ändå stöttar våra spelare och eventuellt stör motståndaren. Men ni kanske också förnekar att viktor fast spelade hos oss tidigare. Klart en viss skillnad var ju att han inte var med i laget som tog oss upp till elitserien.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Oskar Alsenfelt

Inläggav PutteA » ons apr 25, 2012 1:54 pm

Nej, jag ser inte det som en direkt hånramsa, samtidigt fanns ju inte Victor i närheten när vi sjöng den för Oscar. Det var ju mer en hyllning till Oscar än var det var ett hån mot Victor!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav puff » ons apr 25, 2012 4:17 pm

Om jag inte minns fel så sjöng vi den då vi mötte AIK. Fast stod i AIK målet och höll nollan. oscar i vårt mål med lite sämre resultat. alltsdå båda närvarande.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav skarza » ons apr 25, 2012 4:43 pm

Tror inte den sjöngs med tanke på att det aldrig fanns något tillfälle den matchen. Oscar gjorde ju inte precis sin bästa match den dagen. :D
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast
 
Inlägg: 494
Blev medlem: tor mar 02, 2006 8:01 pm
Ort: Växjö

Oskar Alsenfelt

Inläggav PutteA » ons apr 25, 2012 7:40 pm

Men ramsan uppkom ju i kvalserien förra året och där fanns ju knappt Victor med.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Oskar Alsenfelt

Inläggav Piggelin » fre okt 12, 2012 10:11 am

Det verkar bli tufft för Oskar i Modo.

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... fran-mora/
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 39 gäster