Lindhagen klar för LHC [lånas tillbaka till VLH]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav majjen » fre okt 30, 2009 10:14 am

Lindhagen, om han håller den nivå han hade förra säsongen, går lätt in som andracenter!
Den som får träda tillbaka från centerplatsen är greken. Bra hockeyspelare, sniper men rätt tunn som center på europeisk rink.
Pete kan lätt "göra en Lundhbom" = bli mycket bättre när han slipper centerrollen och få en friare roll som vinge.
majjen
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön maj 04, 2003 9:38 pm

Inläggav Anders83 » fre okt 30, 2009 10:26 am

Välkommen tillbaka!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Räven » fre okt 30, 2009 10:41 am

Tror det kan var en positiv injektion trots allt. Men det behövs också en injektion på backplats, så att vissa kan få sittaoch titta på hur man spelar på backplats.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav vlh79 » fre okt 30, 2009 10:49 am

skriver inte här ofta men undrar mycket över varför våra egna aldrig får chansen att bevisa. är våra egna produkter verkligen så mycket sämre än andra lags? Emil är i Skövde, Anton S i Halmstad, Basse i Mörrum, Björn sitter på bänken, Patrik i Gislaved. När nu Lindhagen kommer och när Marcusson blir frisk finns väl ingen plats för varken Basse eller Näslund ens på bänken om inte någon av de äldre spelarna sitter på läktaren? Har jag fel? Har Lakers i förlängningen råd med detta? Att inte få in de egna? Ingen kan säga att Basse och Patrik har gjort dåligt ifrån sig när de fick chansen förra säsongen.
vlh79
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: tor feb 09, 2006 7:31 pm

Inläggav Lakersfan_03 » fre okt 30, 2009 11:01 am

Håller med föregående talare. Får se folks reaktioner om nu Lindhagen börjar producera och kanske blir viktig i sin kedja och plötsligt så får LHC en tung skada på en ''medelmåtta'' så kallar man hem Lindhagen för resten utav säsongen.
hatar lån
Tycker man kunde ge chansen till någon egen spelare, men vi får se hur det utvecklar sig som sagt, som junior just idag hade jag varit sur
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 30, 2009 11:56 am

Om inte annat får han gärna ersätta Rahm. Har för mig att Lindhagen tidigare, stundtals, spelat back för Lakers.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » fre okt 30, 2009 12:06 pm

Hade det varit så att några av dom namnen ni skriver om är något så när lika bra som hagge så hade jag köpt det.
Hagge blir en kanonlösning även om han bara skulle vara kvar här till jul
Personligen tror jag dock han stannar hela säsongen.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 30, 2009 12:07 pm

vlh79 skrev:skriver inte här ofta men undrar mycket över varför våra egna aldrig får chansen att bevisa. är våra egna produkter verkligen så mycket sämre än andra lags? Emil är i Skövde, Anton S i Halmstad, Basse i Mörrum, Björn sitter på bänken, Patrik i Gislaved. När nu Lindhagen kommer och när Marcusson blir frisk finns väl ingen plats för varken Basse eller Näslund ens på bänken om inte någon av de äldre spelarna sitter på läktaren? Har jag fel? Har Lakers i förlängningen råd med detta? Att inte få in de egna? Ingen kan säga att Basse och Patrik har gjort dåligt ifrån sig när de fick chansen förra säsongen.
Dina frågor är berättigade, men det finns säkert förklaringar till att man inte har valt att satsa på sina egna ute i respektive klubbar. Som du vet, det ska till något alldeles extra för att en av våra juniorer eller någon av våra egna produkter ska ta en plats i våra kedjor. Konkurrensen är stenhård!

Personligen kan säkert Näslund göra mer nytta än en i nuläget medioker Fimpen. Och andra sidan, trots dålig form, besitter Fimpen mer rutin än Näslund, så det går väl jämt ut.
Senast redigerad av Lakershjärta71 fre okt 30, 2009 12:44 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » fre okt 30, 2009 12:44 pm

Det är väl ändå så att i repr. laget ska det bästa laget sättas på isen. Det är bara resultaten som räknas. Men det handlar givetvis att ha förmågan hos tränaren att ha känslan att ställa det för dagen bästa laget på isen. Han ska inte vara rädd att bänka spelare och ersätta dem men juniorer, när han anser att det är bästa lösningen

Jag tror att det är svårt att sitta alltför långt ifrån händelserna och tycka att det ska vara på ett visst sätt, för i nästa mening så gnälls det att vi tappar poäng.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 30, 2009 12:45 pm

Och till 99% förhåller det väl sig så, Räven! :wink: Men så finns det säkert klubbar som har andra strategier om vad för lag man ska ha på isen, beroende på ekonomi osv.
Senast redigerad av Lakershjärta71 fre okt 30, 2009 12:48 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » fre okt 30, 2009 12:46 pm

Lakershjärta71 skrev:Personligen kan säkert Näslund göra mer nytta än en i nuläget medioker Fimpen. Och andra sidan, trots dålig form, besitter Fimpen mer rutin än Näslund, så det går väl jämt ut.


Jo tjena..
Jag skulle inte byta Näslunds 4 poäng i Gislaved som spelar i div 1 mot Fimpens 6 i Allsvenskan.
För att tala om fimpens 49 poäng förra säsongen i grundspelet, nej tack Näslund får hoppas på skada ifall han ska in i lakers med tanke på intaget av lindhagen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 30, 2009 12:54 pm

Håller till viss del med dig Lakersfan_03. Om Fimpen ska komma i form så behöver han ju speltid. Men Janne har ju tidigare bänkat en hel del spelare som inte har hållit måttet för att istället ge sina egna produkter (juniorer) chansen.

Sen har du säkert rätt i att det blir hsh svårare för Näslund att få istid nu när Lindhagen är på ingående..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Roggan » fre okt 30, 2009 1:00 pm

Jag saknar Basses jävlar anamma!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: tor mar 06, 2003 3:47 pm
Ort: Sittplats

Inläggav Räven » fre okt 30, 2009 1:09 pm

Det verkar som om vi pratar lite om olka saker, känns det som. jag skulle också önska att våra juniorer kommer in och tar plats i laget, men jag hoppas och tror att de utvecklas bättre med nuvarande lösning och tar sin plats, när tiden är mogen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakersfan_03 » fre okt 30, 2009 1:49 pm

Ja räven självklart håller jag med i det du skriver att den lösningen nu är bäst. men vad tror du de spelarna säger om något topp lag i div 1 erbjuder kontrakt ?. Eller bottenlag i HA ?. Eller kanske något lag i ES som vill knyta till sig talangen, då drar han illa kvickt tror jag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav erok » fre okt 30, 2009 2:14 pm

Blir det så får väl Lakers sätta sig ner och kohandla. Vi supportrar vill se bästa laget på pappret. Som Varanen sa vinst drar folk. Av vinster kommer sponsorer. VLH är idag en toppklubb och som jag fattat det. Spelarna är loja i sitt spel just nu. Lindhagen kan bli vad laget behöver. En injektion på, att gör er jobb annars byter vi ut. Ungdommarna känner säkert av detta med vilket i sin tur btyder att vill de komma in i laget måste de kämpa,kämpa och åter kämpa. Fick själv lira i Rökes B lag men träna med A-laget för att kuna slå mig in som innebandymålvakt. Men hur får vi dessa Ungdommar till att bli så bra att de en dag platsar?. Bra ungdomstränare som ser vad den specifike spelaren behöver träna på för att bli bättre. En A-Lagstränare som låter de bästa visa upp sig inför honnom vilket säkert redan har skett. Nä gott folk. Inte alltid den egna prudukten är det bästa just för tillfället. Och att låta en bra spelare sitta på bänken istället för att nöta i en div ett klubb gör varken den spelaren eller klubben någon nytta.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Räven » fre okt 30, 2009 2:31 pm

Lakersfan_03: Jo, du har en poäng i det du skriver. det är givetvis jättesvårt att i förväg veta vad som är bäst av att satsa helhjärtat på egna juniorer och ge dessa plats att växa i laget med mycket istid. Nackdelen kan här vara att när de vuxit in i laget, så nyps de av ett annat klubb med mer pengar som lockbete. Det finns ingen klubbkänsla som förr i tiden.

Men sedan är det väl ändå så att vi supporters och sponsorer kräver resultat, det är på något sätt bara resultat som räknas, i framgång sker mycket automatiskt, jag tänker både på att knyta till sig tränare och spelare, samt inte minst att teckna nya sponsorkontrakt och kanske det minst lika viktiga att ha publik på matcherna som skapar stämning.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 30, 2009 2:58 pm

Räven, det du säger låter inte alls rimligt.. :roll:
..utan istället med all sannorlikhet fantastiskt rimligt att det förhåller sig så! :wink:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » fre okt 30, 2009 3:38 pm

Jag är tveksam till att Lindhagen tar en plats i 1a eller 2a kedjan. 3e kedjan känns lite onödigt att ta in lån till där tycker jag vi ''nästan'' kan lägga in en egen. och om vi kanske inte tjänar på det nu så gör vi det i slutet av säsongen. har vi klarat oss någorlunda bra hittills så kommer det bara bli bättre.
Har inget emot Lindhagen eller tycker illa om honom tycker bara inte om lån, hade vi värvat honom hade jag jublat istället. Vi får se hur det utvecklar sig
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Räven » fre okt 30, 2009 5:06 pm

Låt oss hoppas att han ger en positiv energikick till laget, vi får hoppas att våra backar kan stoppa i en polett till i huvudet, för det tycks behövas.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Svartvadet » fre okt 30, 2009 6:19 pm

Grabbar varför tror ni NHL-lagen har 7-8 Centrar? Jo enbart för konkurrens! Den som kommer att bli petad idag blir tvingad till att göra sitt absolut bästa så fort han får chansen nästa gång!

Är det bara jag som tycker att alla har inte dragit sitt strå till stacken i senaste matcherna? Lindhagen och Janne kommer att se till så att alla gör sitt yttersta!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav mollers » fre okt 30, 2009 11:24 pm

Lindhagen va kanon idag tycker jag!
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Inläggav Primeau » fre okt 30, 2009 11:35 pm

En felfri insats av Lindhagen, helt überjävlig i det defensiva arbetet!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Stoffe » lör okt 31, 2009 12:38 am

:golfclap:
Spelar grabben som han gjorde idag är han bättre än både Josef och Karlsson :!: Vi kan inte skita i sådana här lån när vi blir erbjudna, bara för att man ska ha moralen att ALLA ska spela! Höjer direkt konkuransen i laget. Nä Erik, du är mer än välkommen tillbaka! Nu ska bara Purre komma tillbaka :wink:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » lör okt 31, 2009 1:09 am

Patrik är tyvärr körd. Har man valt PRO-hockey i Ingenstans IF kan man inte komma tillbaka sen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » ons nov 04, 2009 2:11 pm

Efter att SpannJesus varit på den Årliga konferensen för BesserWissrar och putsat kristallKulor, vilket inneburit en VIT vecka på Forumet, så drar jag åter igång med följande :

Självklart petar Långa Håret Josef rakt av, problemet är inte Långa Håret utan att Lakers egna hindras av typ Gurra/Josef och Åhsberg och till viss del Jakob som visserligen gjort en helt OK insats i sin 1:a Ha säsong, VEM gör MooseLinen Glad :roll: ska MooseLinen VERKLIGEN ta Lakers till nästa nivå och fylla Hallen istället för Näslund/Basse/Sjöberg/Nilsson :?

När Man sätter Le Fimp i en 4:e Line så är det något i ett Lag som inte Stämmer :wink:

Le Fimp skall alltså enligt Staben numera vara sämre än Älgarna, efter ett antal gedigna säsonger i HA, Man tar sig för Pannan :eyecrazy:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Räven » ons nov 04, 2009 2:13 pm

Ja, han bedöms som sämre just nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Stoffe » ons nov 04, 2009 4:03 pm

Du kan inte ha sett många matcher med VLH denna säsongen med tanke på att du inte tycker Moose kedjansspelare är bättre än Le Fimp :!:
Hur var det där med swehockey´s lineup? :wink:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Box Play » ons nov 04, 2009 5:13 pm

Tilltaget kallas VAKNA men det finns kanske inte i spannjesus vokabulär???
Han har bänkats plaserats i 4:e linan för att vakna.

Omgivningen han hade från början var till stort inte förändrad utan det som hänt är att RR har inte presaterat på den nivå han kan det tog med sig Fimpen i fallet.

Förhoppningsvis hittar han tillbaka och RR till sin nivå för då smäller det.

Helt rätt coachat av JK kunde inte gjort det bättre själv, OM Näsa skall vara med skall han konkurera ut någon av de nuvarande annars är det nästa säsong för honom.

Bena har visat att så ung inte håller jämn hög prestation och för många sådana vill man inte ha på banan.

Jag sällar mig till skaran att Rahm inte vissat ännu varför han är med tillika tycker jag inte Josh visat varför han fick förlängt kontrakt.

Over and out
Box Play
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: fre nov 09, 2007 6:50 pm
Ort: En sansad värld

Inläggav Primeau » lör nov 28, 2009 5:06 pm

Långa Håret har svarat för godkända 6 poäng på sina 9 matcher med laget, dessutom redan fina +5 i plus/minusstatistiken. I tekningarna har han dalat något, men han vinner fortfarande fler än han förlorar. Han ligger f n på 51% och har i de senaste matcherna fått tampas med rutinerade tekningsrävar som AIK:s Henrik Eriksson och Moras Håkan Bogg :golfclap: Visst känns det som att hela laget har lyft sig till en helt ny dimension sedan Erik återvände, inte minst spelet i mittzon?

Hade jag varit Evert skulle jag gjort en fuling och erbjudit #40 ett fett, flerårigt kontrakt mitt framför näsan på LHC. Han är precis rätt spelare att bygga en framtida ES-satsning kring. Spel i ny hall borde också kunna locka vår hårfagre vän :P
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Stoffe » lör nov 28, 2009 6:20 pm

Jag håller fullständigt med dig Primman :ok:

Sen en grej som Hagge har gjort av sig med är dom "onödiga" utvisningar som han hade en tendens att dra på sig förra säsongen :golfclap: Han är helt klart värd ett fett kontrakt :ok:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lalin » lör nov 28, 2009 7:38 pm

Primeau skrev:Långa Håret har svarat för godkända 6 poäng på sina 9 matcher med laget, dessutom redan fina +5 i plus/minusstatistiken. I tekningarna har han dalat något, men han vinner fortfarande fler än han förlorar. Han ligger f n på 51% och har i de senaste matcherna fått tampas med rutinerade tekningsrävar som AIK:s Henrik Eriksson och Moras Håkan Bogg :golfclap: Visst känns det som att hela laget har lyft sig till en helt ny dimension sedan Erik återvände, inte minst spelet i mittzon?

Hade jag varit Evert skulle jag gjort en fuling och erbjudit #40 ett fett, flerårigt kontrakt mitt framför näsan på LHC. Han är precis rätt spelare att bygga en framtida ES-satsning kring. Spel i ny hall borde också kunna locka vår hårfagre vän :P


Och även hans "beundrare" :D
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » lör nov 28, 2009 11:54 pm

Till vilka jag tillhör. Jag grämer mig fortfarande över att vi inte kunde behålla både Putte C och Långa Håret. De skapade mycket magi tillsammans. Självklart vore Lindhagen välkommen att ingå i stommen på den trupp som försöker ta klivet till ES.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav friberg » lör nov 28, 2009 11:58 pm

ja i ES skulle han få spela i Lakers vilket han verka få svårt att få i LHC
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav Varanen » sön nov 29, 2009 12:02 am

Hehe...det är sant. Vi ska vara medvetna om att vi denna stund skapar magi. Truppen som kommer ta det legendariska steget håller på att formas. Vem vill/får ingå? Hockey är tokskoj!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster