Johan Andersson (trojanen)

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Johan Andersson (trojanen)

Inläggav Lakersfan_03 » tor apr 09, 2009 11:22 am

Johan Andersson klar för Färjestad 8O
http://nwt.se/sport/folj_fbk/article512201.ece
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav serra » tor apr 09, 2009 11:24 am

din jävel..;)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Klonis » tor apr 09, 2009 11:24 am

ha ha ha
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Lakersfan_03 » tor apr 09, 2009 11:24 am

Haha visstfan ska serra va den första
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Niles » tor apr 09, 2009 11:42 am

Så lågt skulle aldrig Johan sjunka så det gick jag inte på. :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Sura-pelle » tor apr 09, 2009 11:56 am

Jag trodde inte Ljungbytattare gick till den klubben där man får mest pengar. Jag trodde det var hjärta som gällde för Trojaner?
Kunde inte tänka mig att dom kunde sälja sig så lätt till ett "köpelag" som Färjestad.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Inläggav Slavik » tor apr 09, 2009 2:46 pm

Sura-pelle skrev:Jag trodde inte Ljungbytattare gick till den klubben där man får mest pengar. Jag trodde det var hjärta som gällde för Trojaner?
Kunde inte tänka mig att dom kunde sälja sig så lätt till ett "köpelag" som Färjestad.


Stefan 8 Nilsson, Roger Johansson och nu Johan Andersson, Färjestad vet var man hittar spelare med hjärta.
http://www.troja-ljungby.com/9D47609663 ... B10B8AB19D
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs
 
Inlägg: 767
Blev medlem: tis jan 01, 2008 10:26 pm
Ort: Ljungby

Inläggav Malul » tor apr 09, 2009 2:54 pm

ett riktigt hjärta vore att enbart spela för sin moderklubb hela sin karriär,alternativt göra en Kenny.Allt snack om hjärta utöver ovanstående är nonsens.

Daniel Håkansson(582 matcher!Respekt!) o Gäry(Farmarklubbar fyller enbart det syfte att spelaren försöker få plats i sitt moderlag) är två exempel.Plut och Åkesson,Grans med flera lämnar konstig eftersmak..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Slavik » tor apr 09, 2009 2:59 pm

Tänkte mer hjärta att offra sig och göra allt för det laget man spelar i. Men du kanske aldrig sett 8:an och Ragge spela? :dontknow:
Tror inte att varken Håkansson eller Gäry har fått några vidare anbud från elitserien...
Senast redigerad av Slavik tor apr 09, 2009 3:02 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs
 
Inlägg: 767
Blev medlem: tis jan 01, 2008 10:26 pm
Ort: Ljungby

Inläggav CrossChecking » tor apr 09, 2009 3:00 pm

Malul skrev:ett riktigt hjärta vore att enbart spela för sin moderklubb hela sin karriär,alternativt göra en Kenny.Allt snack om hjärta utöver ovanstående är nonsens.

Daniel Håkansson(582 matcher!Respekt!) o Gäry(Farmarklubbar fyller enbart det syfte att spelaren försöker få plats i sitt moderlag) är två exempel.Plut och Åkesson,Grans med flera lämnar konstig eftersmak..



Daniel har gjort en bit över 600 matcher, skulle tippa på 644 st...
Användarvisningsbild
CrossChecking
Forumamatör
 
Inlägg: 44
Blev medlem: tis sep 16, 2008 10:47 pm

Inläggav Varanen » tor apr 09, 2009 3:12 pm

Fast detta är enligt mig en pseudo-debatt helt i klass med trum-diskussionen eller den om var skötena råkade befinna sig när spelarna ploppade ut.

Fallet Oscar Andersson är verklighet. Det blir så ibland. Det förstår alla utom hjärt-fanatikerna som bokstavstroget maler på med sina anatomiska kunskaper om vem som har störst hjärta. Jag vill att alla som representerar Lakers gör sitt bästa under den tid de är i klubben. Både förening och spelare kan må bäst av att bryta samarbetet. Ibland är brytningen mer ensidig, ibland helt ömsesidig. Så ser verkligheten ut. Verkligheten vinner alltid över fantasin. Fallet Oscar Andersson är verklighet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav PutteA » tor apr 09, 2009 6:36 pm

Om vi nu ska prata hjärta så vill jag hänga på Slavik angående Ragge J. Den typen av spelare i svensk hockeyhistoria är sällsynta. Ragge gav alltid 100+100% för det lag han representerade, om de sen var Tomtelands hockeystolthet, Gnällaget från soliga Karlstad eller Tre Kronor spelade ingen roll. Jag kan Ragge, då vi först och främst tillhör samma åldersgrupp, och att jag spelat otaliga gånger mot honom under pojk och juniorålder. Det är den enda spelare som representerat mitt enda hatlag som jag hyser full respekt för.

Bor han fortfarande i Karlstad eller vart finns den mannen idag??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav röd-vit » tor apr 09, 2009 6:47 pm

PutteA skrev:
Bor han fortfarande i Karlstad eller vart finns den mannen idag??


Japp, han bor kvar i Karlstad och arbetade sist jag hörde i Färjestads organisation..Var uppe i Löfbergs Lila samma år som den invigdes och han gav oss en rundtur i den fantastiska arenan :P ....
Kommer hem ibland och besöker sin familj i Ljungby men man får hoppas på att hans söner en dag få trä på sig den underbara röd-vita tröjan :wink:
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån feb 21, 2005 4:40 pm
Ort: Jönköping

Inläggav röd-vit » tor apr 09, 2009 6:50 pm

Slavik skrev:
Sura-pelle skrev:Jag trodde inte Ljungbytattare gick till den klubben där man får mest pengar. Jag trodde det var hjärta som gällde för Trojaner?
Kunde inte tänka mig att dom kunde sälja sig så lätt till ett "köpelag" som Färjestad.


Stefan 8 Nilsson, Roger Johansson och nu Johan Andersson, Färjestad vet var man hittar spelare med hjärta.
http://www.troja-ljungby.com/9D47609663 ... B10B8AB19D


Kan man lägga till Rickard Wallin som fick sitt stora genombrott i Troja :wink: ?!
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån feb 21, 2005 4:40 pm
Ort: Jönköping

Inläggav PutteA » tor apr 09, 2009 7:07 pm

Neee du röd-vit, hold your horses nu. Bara för att Wallin gjort en säsong i Troja. Han är Västerås:are, that´s it min vän!!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Slavik » tor apr 09, 2009 7:41 pm

Kommer ihåg att Wallin och David Nyström båda födda 80, kom till Troja samtidigt och var kedjekompisar. Den som utmärkte sig mest var Nyström, nu spelar han i Halmstad i div 2... Snacka om skilda världar!
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs
 
Inlägg: 767
Blev medlem: tis jan 01, 2008 10:26 pm
Ort: Ljungby

Inläggav FALCONETTI » tor apr 09, 2009 8:38 pm

En gammal arbetskompis till mig; Nicklas Sjökvist får vi inte glömma.
Han var en jävel på att hitta målet ,sen gick hans knä sönder så det var slutspelat.
Användarvisningsbild
FALCONETTI
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:52 pm
Ort: LJUNGBY

Inläggav NEDOMANSKY » tor apr 09, 2009 9:39 pm

Bara för att sätta = mellan Troja och FBK, Richard Wallin, Christian Berglund, Greger Artursson, Le Fimp :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Hatapopcornssupportrar » fre apr 10, 2009 1:38 am

Det går inte att jämföra Kenny Jönsson med NÅGON annan spelare i svensk hockey när det gäller hjärta... Finns givetvis fler spelare som t.ex Håkansson som har ännu fler säsonger än Kenny..Men och här är det stora MEN-et... Han har vunnit OS-Guld,VM-Guld mängder av säsonger i NHL och typ 80% av lagen i NHL ville ha honom, mängder av lag i Ryssland ville/vill ha honom...Han flyttade hem till Rögle..när vi låg i allsvenskan....världens bästa back..i allsvenskan... Så nej...det går inte att jämföra Kung Kenny med någon annan med tanke på den enorma klass han håller.... Hans tårar och sättet han kysste klubbmärket ikväll får mig att tänka dåliga tankar...han är nära att sluta...och jag ber till gudarna att han kör en säsong till...Han spelar fortfarande i en alldeles egen division så hoppas hoppas hans rygg blir bättre!
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Svartvadet » fre apr 10, 2009 2:00 am

Hatapopcorn, jag håller med dig till 90% (Lidström är världens bästa back i mina ögon :wink: ) men att Kenny väljer sitt Rögle i alla väder är väldigt stort!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav NEDOMANSKY » fre apr 10, 2009 5:00 pm

Kenny är Kung med flera aspekter, SKILLS givetvis, HJÄRTA sjjälvklart, Hjärna Javisst, Pytsar Man i egna slantar i Moderklubben (Tränningshallen), skulle vilja se Markus Näslund göra det samma :roll:

Kenny lär göra som Jörgen, tyvärr :(
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Lakersfan_03 » fre apr 10, 2009 9:39 pm

Ågren i Nybro kan vi också kalla för Hjärta
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav erok » fre apr 10, 2009 11:51 pm

De enda som verkligen visar hjärta för en klubb är vi supportrar. Oavsett vilka spelare eller ledare vi har i klubben stöttar vi dem i med å i motgång. Att spelare å ledare lämnar å tillkommer får vi supportrar leva med.

Spelarna gör bara sitt jobb å det jobbet är att till vilket pris som helst få laget att vinna matcherna. Sen att det finns spelare som vill spela för sin moderklubb några sersonger innan de slutar sin kariär tar vi supportrar imot med tacksamhet :wink:

Att byta klubb som supportrar finns liksom inte på kartan. Vi tar spelarna till våra hjärtan eller sågar vi dem till fotknölarna. :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Hatapopcornssupportrar » lör apr 11, 2009 4:15 am

Kenny:Vm-GULD,os-guld,Mängder av NHL-säsonger,Lagkapten, OS och VM:S bästa back flera gånger... Och sen Johnny Ågren...bra jämförelse...my god...
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Anders83 » lör apr 11, 2009 8:36 am

Kenny är lika bra som han är ful thats it!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav serra » lör apr 11, 2009 10:43 am

Hatapopcornssupportrar skrev:Kenny:Vm-GULD,os-guld,Mängder av NHL-säsonger,Lagkapten, OS och VM:S bästa back flera gånger... Och sen Johnny Ågren...bra jämförelse...my god...


Men du..tro du han inte syftar på sjävla HJÄRTAT för klubben och INTE en jämförelse mellan spelkvaliten mellan dom två?

Hoppas du inte är så trög så du tro det...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Hatapopcornssupportrar » lör apr 11, 2009 2:14 pm

För mig är det en ENORM skillnad pga detta..Det finns t.ex folk med hjärta som Håkansson i troja som förvisso är bra..Men att ändå BARA spela i moderklubben när hela världen vill ha en...DET är något extremt och som bara finns hos kung Kenny.Det är vad jag menar....
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Lakersfan_03 » lör apr 11, 2009 2:26 pm

JONNY ÅGREN 100% HJÄRTA!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Svartvadet » lör apr 11, 2009 5:04 pm

Säsongen 01/02 så hade Daniel Håkansson anbud ifrån 10 elitserieklubbar, det är väl på vippen till nästan lika starkt!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster