Favorit i repris?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vilken "hemvändare" ser du helst i VLH 09/10?

A. Steve Saviano
42
47%
B. Johan Andersson
38
43%
C. Miikka Männikkö
8
9%
D. Någon annan (motivera!)
1
1%
 
Antal röster : 89

Inläggav PutteA » fre apr 17, 2009 8:52 pm

Usch Challe, Nolan va en riktigt bra spelare, synd att hans inställning var så dålig när han var här. Gillade honom skarpt!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Anders83 » lör apr 18, 2009 11:43 am

Varanen skrev:Han är för ung Anders, minst 15 år för ung...


äh gå upp 20 kg så hjälmen knappt passar så löser det sig :lol:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Esselle » tis apr 21, 2009 3:40 pm

Röstade på Saviano, detta trots att Johan Andersson är min favoritspelare som någonsin har spelat i Lakers. Resonemanget är det att Saviono vart mycket bra i finska förstaligan men Johan har inte spelat mycket i Frölunda på två säsonger - är han fortfarande på topp trots dålig matchning? Fast helst vill jag ha båda till Lakers :)
~Ooh, des fouf!~
Användarvisningsbild
Esselle
Forumentusiast
 
Inlägg: 481
Blev medlem: tor sep 25, 2003 9:29 am
Ort: Växjö

Inläggav Mano » tis apr 21, 2009 3:55 pm

Jag vill ha Torsten tillbaka.. 8)
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast
 
Inlägg: 462
Blev medlem: tis jul 20, 2004 8:36 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Per Carlsson » tis apr 21, 2009 3:57 pm

Haha, Torsten.
Bara han inte sätter sig med ekonomin på kansliet igen så!!! :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav dolitle » tis apr 21, 2009 9:31 pm

May The Thorst be with you!

Torsten är grym.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Dave » tis apr 21, 2009 10:23 pm

Om jag måste välja mellan Stig och Bois så blir det med en liten marginal Stig för min del.. Bois kan säkert prestera bättre i poängprotokollet men Stig kan nästan lyfta ett helt lag med sin inställning och riv o slit
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs
 
Inlägg: 701
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:44 pm
Ort: Kontinenten

Inläggav Varanen » tis apr 21, 2009 10:46 pm

Dave skrev:...men Stig kan nästan lyfta ett helt lag med sin inställning och riv o slit


Och det är precis så jag beskriver Bois. Saviano är i grunden en liten tekniker som dessutom fullföljer i varje situation. Inte direkt någon grovjobbare. Men just förmågan att fullfölja VARJE gång är den största skillnaden mellan AS och ES.

Skönt att Mano röstade på the Great Thoorst. Då är vi två som röstat på någon annnan (fortfarande Honkanen i mitt fall).

Edit: Såg nu att Mano inte vågat rösta enligt sitt hjärta. Buuuu...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14037
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Dave » tis apr 21, 2009 11:03 pm

Så såg inte jag Stig.. Lakers vinner hösten 2006 hemma mot Björklöven med 7-3. En av de bästa matcher jag sett Lakers spela. Lakers vinner matchen för att dom drar upp tempot direkt från start och Björklöven blir av bara farten helt överkörda och det är Stig som går i bräschen för allt. Gör bara en assist på förstamålet tror jag men han visar vägen och lyfter alla andra.. Matchen efter mot Rögle borta förlorar Lakers i sudden med 5-6 om jag minns rätt. Stig åker på sin skada i den matchen oxå och det bara luktar formasvacka nu när Stig är borta. Nästan alla man pratade med sa att Stig är inte hela laget och så mycket i poängprotokollet har han inte bidragit med. Jag visste att nu skulle det bli tungt.. och det blev det också!! Ska man kolla krasst på det så var nog Stigs närvaro i laget den säsongen viktigare än man kunde ana..
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs
 
Inlägg: 701
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:44 pm
Ort: Kontinenten

Inläggav Varanen » tis apr 21, 2009 11:36 pm

Jag håller helt med om att han är en moralhöjare med hög arbetsmoral. Jag tror vi uppfattar begreppet grovjobbare lite annorlunda. För mig är Markusson en grovjobbare - skapar ytor genom kompromisslöst närkampspel, bökar längs sargerna, stångar sig blodig framför kassen osv. Saviano har inte de fysiska förutsättningarna, men han är en grovjobbare i bemärkelsen att han jobbar stenhårt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14037
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav erok » tis apr 21, 2009 11:43 pm

En spelare som duttar med pucken kan väl aldrig vara en moralhöjare :wink: Inte för oss i publiken i allfall :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Varanen » tis apr 21, 2009 11:45 pm

Nu vet jag inte om du syftar på någon speciell spelare, men Stig är så långt från en lallare man kan komma. Men de måste ju få spela de med, men inte i VLH. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14037
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav erok » tis apr 21, 2009 11:55 pm

Tänkte inte på stig utan rent generellt. :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Per Carlsson » ons apr 22, 2009 8:30 am

Dave, att det blev en formsvacka efter Rögle borta då Stig skadades tror jag beror på flera faktorer. Dels hans skada, men även att Jarno blev skadad och att Nolan lämnade laget. Han hade trots allt bidragit väldigt mycket till det offensiva spelet även om han var så långt ifrån moralhöjare som man kan komma.

Jag vill jättegärna ha tillbaka Stig, men jag har tittat på en del gamla matcher från den tiden då han spelade i laget och måste säga att han blivit lite mytomspunnen. Många gånger åker och åker han men det händer inte så mycket. Han skapar ytor och utvisningar till lagets fördel, men en sån som Johan Andersson är poängmässigt mycket mer kreativ plus att han oxå skapar ytor och gör ett grovjobb OCH är en underbar retsticka att ha i laget. Vet inte vad jag ville egentligen med detta inlägget men vi får väl hålla tummarna så hårt vi bara kan så kanske dom kommer båda två! :D
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Charlamov » ons apr 22, 2009 10:09 am

Jag tror aldrig Lakers haft en bättre forecheckare än Stiig. Han for runt som skinnet på p*****n och gjorde två mans jobb samt att han hade en förmåga att stoppa stenhårda puckar i midjehöjd (knähöjd för normalstora).
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » ons apr 22, 2009 5:29 pm

Med STIG på Isen så Forcheckade Lakers med TVÅ 8O Man och De 4 övriga skötte MittZon :wink:

STIG HAR / HADE samma effekt på Publiken som IBRA, Varje gång Han var på isen så var det spektakulärt bara genom Hans SNABBHET och skapande av situationer som normala Spelare INTE åstadkommer.

Han var en REN NJUTNING att Beskåda :clap:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Box Play » mån apr 27, 2009 6:24 pm

My vote is Saviano, one of the best players I have seen in the DOOM.
Nolan kunde också sin sak det är helt klart, mig gör det inget om de signar BOIS, Stig och Nolan vilken line men vem skulle spela center????

Over and out
Box Play
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: fre nov 09, 2007 6:50 pm
Ort: En sansad värld

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster