Ifrågasättande - Dav$d Lundböhmb

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Dav$d Lundböhmb

Ja
66
73%
Nej
24
27%
 
Antal röster : 90

Inläggav Varanen » mån feb 23, 2009 9:59 pm

Det har verkligen varit intressant att följa Lundbohms säsong så här långt. Väldigt vilsen i början, såg till och med håglös och ointresserad ut bitvis. Coach Karlsson underlättade ju inte direkt inskolningen till svensk hockey genom att köra Åhsberg och Fashutdinov som vingar. Knappast några defensiv-kungar. Blev inte bättre av att Hedman tog ryssens plats. Laget vann men Lundbohm åkte på stryk. Hans kedja var en belastning.

Vändningen för Lundbohm kom när Putte C kallades in som center och Lundbohm fick gå vinge (okt/nov). Ansvaret blev mindre för femman som helhet och han kunde koncentrera sig på att göra "his thaaang". Men det verkligt intressanta är utvecklingen efter det. Han tjurade inte ihop och ville lämna som en del utländska stjärnor hade gjort. Han har inte bara fortsatt koncentrera sig på det offensiva spelet, utan har utvecklat sin defensiv efterhand. Tyder på att han vill utvecklas som spelare och har en viss ödmjukhet. Jag tror dessutom inte han var riktigt förberedd på AS. Spelar han för oss nästa säsong är han det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Niles » mån feb 23, 2009 10:09 pm

David är en ruskigt duktig hockeyspelare och ensam hetare än hela förstalinan just nu, Fimpen är väl den enda som sticker ut i den kedjan för tillfället.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Nej!

Inläggav Hockeyoraklet » tis feb 24, 2009 8:49 am

Vi måste ju komma ihåg att Lundbohm värvades som förste center, en spelare som skulle vara bäste man i laget även när han har en dålig dag. och där kan väl alla hålla med om att han inte uppföljt förväntningarna. men han är ju ingen dålig spelare för det , håller ju mkt god AS-klass...men tyvärr för oss..ingen förste center....
Användarvisningsbild
Hockeyoraklet
Forumamatör
 
Inlägg: 94
Blev medlem: tis okt 07, 2003 8:54 am
Ort: Hemifrån

Inläggav friberg » tis feb 24, 2009 4:00 pm

nu spelar et väl ingen större roll om han inte är förste center för som ja ser det så har han gjort ett jävligt gott jobb som vinge och tycker han ska förbli det ,grabben är ju grym och spelar bättre å bättre.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav pedda » tis feb 24, 2009 4:14 pm

Aho,Ström,Lundbohm evert behåll de spelarna
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon
 
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis apr 15, 2003 6:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Hockeyoraklet » tis feb 24, 2009 4:37 pm

friberg skrev:nu spelar et väl ingen större roll om han inte är förste center för som ja ser det så har han gjort ett jävligt gott jobb som vinge och tycker han ska förbli det ,grabben är ju grym och spelar bättre å bättre.



Visst har han gjort ett mkt gott jobb men tror dock att evert och karlsson inte är riktigt nöjda med honom...han är helt enkelt inte den ledare på isen som han vara värvad till.
Inte säker på att man vill behålla honom utan hålla den platsen öppen för någon annan transantlant
Användarvisningsbild
Hockeyoraklet
Forumamatör
 
Inlägg: 94
Blev medlem: tis okt 07, 2003 8:54 am
Ort: Hemifrån

Inläggav Varanen » tis feb 24, 2009 10:25 pm

Det är möjligt att ledningen gör den bedömningen, men jag tror att de avvaktar till säsongen är färdigspelad. Det gäller i hockey att vara bäst när det gäller som mest. Skall bli intressant att se vilka som är ledarna på isen när det handlar om att vinna eller försvinna. Vi kommer nog få se både positiva och negativa överraskningar. Lundbohm känns som en joker i sammanhanget, men hans formkurva är i alla fall lovande.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Anders83 » ons feb 25, 2009 11:27 am

Det jag gillar med lundbohm är att han hela tiden jobbar , det spelar ingen roll om han precis missat ett gludläge utan han fortsätter gneta oavsett vad, FÖr att Lundbohm ska fungera behöver han för det första en center com är vaken och den andra ingrediensen som jag tycker har gynnat honom är tempo! Där faller Aho in i bilden . Ström kommer vakna till i Play-off det är jag övertygad om , så pass mycket rutin har han och nerverna spelar förhoppningsvis inte honom ett spratt.

Som center lyckades inte Lundbohm och jag tror trots allt det berodde på hans omgivning ifrån start, om det var en coachmiss eller om det beror på Lundbohms brist på ledarskap vet jag inte men det känns konstigt att en Center ifrån SM-Liiga som hade linemates som stack till HV bland annat inte fixar uppgiften i hockeyallsvenskan?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Piggelin » ons feb 25, 2009 12:24 pm

Min önskan är att "ta hem" Johan Andersson från Frölunda. Han måste ha en djävla träsmak i häcken efter allt bänknötande i dom senaste matcherna. Jag tror inte Frölunda vill förlänga med honom, eftersom han efter två säsonger sitter fast som trettonde forward.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » ons feb 25, 2009 12:46 pm

Försök locka tillbaka både Johan och Weinstock.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Piggelin » ons feb 25, 2009 1:36 pm

Urban Omark har gjort 65 poäng på 33 matcher i Asplöven i Div.1.
"Ta hem honom" :!:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » ons feb 25, 2009 2:14 pm

Omark..nej tack. Lillebror däremot :wink:

Johan hoppas jag man jobbar hårt på, drömspelare för oss. Weinstock också, men eftersom han lämnade när han gjorde vill han väl inte hit igen. Lundbohm vill jag ha ett år till.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Stoffe » ons feb 25, 2009 3:21 pm

Finns EN anledning till att jag inte skulle vilja se Lundbohm nästa säsong stavas S A V I A N O. Annars behåll Lundbohm en säsong till!
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lillklonis » ons feb 25, 2009 3:32 pm

klart som fan att evert ska göra allt för att ha kvar Lundbohm! killen har snart gjort 40 poäng :!: .. spelar ingen roll om han va värvad som förste center. han passade inte som det och nu har han flyttat ut som vinge där han har varit hur bra som helst! jag tror han kan bli ännu bättre nästa år nu när han vet hur spelet är i allsvenskan.
tjänstefel av evert om han inte erbjuder David nytt kontrakt.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Inläggav Charlamov » ons feb 25, 2009 5:58 pm

Knappast tjänstefel att inte erbjuda Lundbohm nytt kontrakt. Jag blir inte riktigt klok på honom... irrationell, bra skridskoåkning och skott, men gör ofta tolspontana saker med pucken som leder till farligheter bakåt. Tror det finns andra och bättre spelare för den slanten han håvar in.

Kalle Olsson, VIK, som någon nämnde, vore helt rätt att få hit.

Byter gärna ut Anton Hedman mot Marcus Jonasén, Leksand. Den grabben banar väg, precis som spelartypen ska göra.

Vill inte IKO köpa tillbaks Tom Linder?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Lillklonis » ons feb 25, 2009 6:22 pm

lundbohm har hållt en jämn och en riktigt bra nivå sen han blev utflyttad. han har varit lakers bästa spelare från nyår till nu.. han har alltid kämpat och slitit i varje match.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Inläggav serra » ons feb 25, 2009 6:31 pm

Lakers bästa spelare är #18..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Lillklonis » ons feb 25, 2009 6:46 pm

inte efter nyår :!: men sett över hela säsongen så är 18 bäst.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Inläggav Anders83 » ons feb 25, 2009 6:52 pm

C.Magnusson har spelat bra hela säsongen , han sliter i varenda byte och går sällan bort sig. Klart bästa forward !
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Fredrik R » ons feb 25, 2009 6:55 pm

Någon som sett C70t5 på länge?
Sedan Lundbohm började producera så är han spårlöst försvunnen. :lol:
Han kanske förstod att #68 inte är helt oduglig trots allt?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Stoffe » ons feb 25, 2009 7:58 pm

Efter nyår tycker jag herr Carlsson har varit våran klart bästa spelare! Hoppas verkligen att Evert gör ALLT för att förlänga med honom
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav pedda » fre feb 27, 2009 5:50 pm

Se till nu att förlänga med Lundbohm
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon
 
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis apr 15, 2003 6:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » sön okt 11, 2009 12:22 am

Varanen skrev:Det har verkligen varit intressant att följa Lundbohms säsong så här långt. Väldigt vilsen i början, såg till och med håglös och ointresserad ut bitvis. Coach Karlsson underlättade ju inte direkt inskolningen till svensk hockey genom att köra Åhsberg och Fashutdinov som vingar. Knappast några defensiv-kungar. Blev inte bättre av att Hedman tog ryssens plats. Laget vann men Lundbohm åkte på stryk. Hans kedja var en belastning.

Vändningen för Lundbohm kom när Putte C kallades in som center och Lundbohm fick gå vinge (okt/nov). Ansvaret blev mindre för femman som helhet och han kunde koncentrera sig på att göra "his thaaang". Men det verkligt intressanta är utvecklingen efter det. Han tjurade inte ihop och ville lämna som en del utländska stjärnor hade gjort. Han har inte bara fortsatt koncentrera sig på det offensiva spelet, utan har utvecklat sin defensiv efterhand. Tyder på att han vill utvecklas som spelare och har en viss ödmjukhet. Jag tror dessutom inte han var riktigt förberedd på AS. Spelar han för oss nästa säsong är han det.


Bästa spelare totalt sett under de inledande 7 matcherna. Nu letar vi efter magi i samspelet mellan geniet Rosén och vår tilltänkte första center. LHC vill gärna ha center-typer som ytterforwards. Tanken med det är att ha fler spelare med hög spelförståelse och som ser hela isen. Skall bli mycket intressant att följa vad resultatet blir för oss. Le Fimp är ju inte heller en hockeyanalfabet direkt. Tre spelare som förstår hockey och som jag hoppas hittar den magi coach Karlsson letar efter. Förutsättningarna är goda att så blir fallet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 46 gäster