Ny målvakt!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav PeacE_FroG » tor okt 15, 2009 4:37 am

Jag ser nått där framme vid horisonten....jag ser Evert lämnar ifrån sig sin nyckel till kontoret och vem ger han den till...jo till ofelbare Nedomansky 8)
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: ons nov 12, 2003 1:41 am
Ort: Växjö HC 1980

Inläggav A-sta » tor okt 15, 2009 9:29 am

Jag tror inte att det kommer att fungera Peace.
Tjecken ska ju representera Sverige i Besserwisser VM.
Men kanske i alla fall, så duktig som han är!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav Lakershjärta71 » tor okt 15, 2009 11:52 am

Utifrån artikeln i Smp häromdagen angående Spångberg, hur i h-e kan Evertsson värva en målvakt som redan för ett år sedan var omotiverad för hockeyn?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav LasseMaja » tor okt 15, 2009 12:37 pm

Det där med att han skulle vara omotiverad köper jag inte alls!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Piggelin » tor okt 15, 2009 12:47 pm

Läs Daniel Enestubbes blogg.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » tor okt 15, 2009 1:46 pm

Lakershjärta..Spångberg gjorde en kanonsäsong i gislaved och fick motivationen tillbaka. Därför värvade Evertsson honom.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Charlamov » tor okt 15, 2009 3:41 pm

Hur stor roll spelar det EGENTLIGEN om det handlade om frånvaro av motivation eller inte??? Är ni från Örebro eller?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tor okt 15, 2009 3:52 pm

När somliga inser att De har haft fel så säger man om andra som hade Rätt att De är med i Besserwisser VM, ett för Mig helt OK och högst Mänskligt sätt att säga Jag har inte koll och skäms lite över att ha haft fel för många gånger :wink:

Evert har INGEN lyckad värvningstradition vad gäller Målvakter(utom Fasth, som inte gick att Missa), särkilt med tanke på sin bakgrund som...

Oscar A är nog en i sammanhanget BRA värvning, skolad i Malmö och sannolikt fått råd av Micce Målvakt Andreasson :wink: OM oscar nu är MOTIVERAD så blir detta riktigt BRA.

Att Evert sen gjort denna gigantiska flopp med Spångberg, där det fanns varningsklockor tidigt innan Lakers signade honom, tyder på USEL scouting som inte hör hemma i HA av en heltidsanställd Målvaktstränare.

Låt Nu Tex vara 2:e målis då Fasth är inkurant, och se till att Målvakterna får DAGLIG Träning av Kunnigt folk :!:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Niles » tor okt 15, 2009 6:12 pm

Fasth kommer spela när han känner sig kurant, om inte Oscar konkurerar ut honom. Spelar han inte vilar han eller kör rehab, enligt läkarnas rekommendation.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav A-sta » mån okt 19, 2009 9:56 pm

Tjeckens val av 2:e målvakt var med och släppte in 7 mål på 23 skott!
Kommentar Tjecken ?
BHC - Lakers 7 - 6.
Skott 23 - 37
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 20, 2009 1:29 am

Likt många Analfabeter så verkar A-sta ha svårt med läsförståelsen, MEN Jag hjälper gärna till :wink:

Så här ligger det till, Tex blev utbytt i 2:a periodens 5 minut, i 1:a sköts 9 skott mot Lakers Bur, Tex släppte 2, i 2:a skjuts 6 skott mot Lakers Bur , Tex släpper 2, sen kommer Hiller in och släpper in återstående 3 mål i matchen.

Som Du säkert känner till så spelar Lakers med ett MYCKET ungt J-20 Lag, där snitt födelsåret är -92, i en serie för -90/-91. Sannolikt tyckte Näslund att det var fantastiskt KUL och Utvecklande att få mäta Sina krafter i detta sammanhang :roll: , nåväl , Målvakter är beroende av Hur Laget och framförallt Backarna agerar, Det intressanta med Målvakter är dock deras Grundspel och inte enskilda bottennapp.

Tex var garanterat inte nöjd med sin insats, och studsar tillbaka lika snabbt, annat var det med Spångberg som saknade både Grundspel och Motivation :whistle:

ps. A-sta läser inte tidningar så Han vet inte att Markström blev utbytt i Brynäs senaste match :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav A-sta » tis okt 20, 2009 9:59 am

:clap:
Helt rätt, Tjecken.
Problemet är bara att det var juniorer från Borås som pytsade, inte Prestberg och Co. Då hade nog klockan ringt fler gånger. Eller vad tror du.
Mvh/ Analfabeten
PS! Skall ej förväxlas med en Wisserbesser. DS!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav Niles » tis okt 20, 2009 2:51 pm

Eller som vi brukar säga, skurhinkar med mindrevärdeskomplex :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav erok » tis okt 20, 2009 3:10 pm

Nån som sett vår nya målvakt träna?? Ser han stabil ut eller är det med flax han räddar puckarna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 20, 2009 3:44 pm

Du visar Din brist på Kunskap om VAD och VARFÖR en Målvakt presterar sannolikt även utespelare och Lag, troligtvis gillar Du även VärldsMästarliga Prison Leauge :roll:

Sammantaget så låter Du din okunnighet färga Ditt omdöme, Jag säger som Micce " Målvakt " Andreasson sa om Hockeyfolk, - Om ni bara visste så mycket Nötter som avlönas i denna bransch :eeeh:

Som WesserBisser/Spannjesus vad Ni vill, så lutar jag Mig tryggt tillbaka, vilande på ett trackrecord som baseras HELT på TUR :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav A-sta » tis okt 20, 2009 4:06 pm

Var god och översätt!
Mig inte förstå!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav erok » tis okt 20, 2009 4:07 pm

hahahah neddo. Jag har ingen möjlighet att se han träna. har du sett killen? Nån gång kan du väl ge en vettig förklaring :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Niles » tis okt 20, 2009 4:08 pm

Än har vi inte sett nåt vidare track i rekordet :lol:
Mest skurmedel, smileysar och bröstklappande, och Gurra is still going strong. Med tanke på att inte ens mammorna var imponerade får du nog hålla igen lite på självgodheten.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav alfax » tis okt 20, 2009 4:16 pm

Jag förstår mer och mer mammorna,verkar finnas kloka damer i Alvesta!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav fjompe » tis okt 20, 2009 5:41 pm

Alfax och Niles t.ex. är en duktig målvakt med framtiden för sig.

Ni säger att han är dålig bara för han släppte in några puckar mot borås som kanske inte är världens bästa juniorlag. Men ta i beaktning att för en målvakt är försvarsspelet som råden framför honom väldigt viktigt. Har man ett försvar som hela tiden täcker sin egen målvakt och inte tar bort returer som man bör ja då kan man inte lasta målvakten för det då han ställs inför en princip omöjlig uppgift vilket antagligen det var frågan om igår.

Målvakter som spelar i bättre lag får därför lättare att rädda puckar då dessa försvar vet hur de ska uppträda för att hjälpa sin målvakt. Växjö Lakers j-20 är inte dåligt men deras styrka ligger inte i försvaret om man säger så.

Varför tror ni annars att Tex fick stå i linköpings j-20 förra säsongen om han inte var en duktig målvakt? Dessutom hade han en helt okejstatistik när han spelade i det duktiga j-20 laget i linköping. Framförallt fick han mycket god kritik av de som såg honom spela.
Användarvisningsbild
fjompe
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:37 pm

Inläggav alfax » tis okt 20, 2009 5:53 pm

Har aldrig sagt utan han är en målvakt med framtiden för sig .men i Allsvenskan håller han inte ännu,hur gärna jag än ville för jag känner hans förfäder väldigt väl.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » tis okt 20, 2009 6:01 pm

Ingen som har sett den nya träna?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Dave » tis okt 20, 2009 6:28 pm

Jo, jag såg han träna i lördags förmiddag. Han såg bra ut(jag är dock ingen målvaktsexpert). Pratade med Janne efter träningen och han var mycket nöjd med det han sett av Oscar än så länge.

En reflektion jag själv gjort är att han verkar vara en kille som tar för sig och tar mer plats än vad Spångberg gjorde. KAn tänka mig att han är mentalt starkare och framförallt mer hungrig än sin föregångare.
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs
 
Inlägg: 701
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:44 pm
Ort: Kontinenten

Inläggav erok » tis okt 20, 2009 6:46 pm

Tack dave. Ja det låter ju bra. Raka besked tycker jag om. Att man ska behöva gissa till sig info ibland :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Niles » tis okt 20, 2009 6:50 pm

fjompe skrev:Alfax och Niles t.ex. är en duktig målvakt med framtiden för sig.

Ni säger att han är dålig bara för han släppte in några puckar mot borås som kanske inte är världens bästa juniorlag.


Var har jag sagt att han är dålig? Du får ha lite ordning på vem som säger vad tror jag. Gissa blir inte bra.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 20, 2009 7:21 pm

A-stas senaste bidrag speglar väl VARFÖR Alvesta mest skördat Ogräs i Plantskolan den 10 senaste åren, och Nu vill tillhöra Toppen i Mediokra Div.2 med endast 4-5 Egna i Truppen, det finns fler än A-sta som inte förstår i byn :roll: För De flesta ramlar Poletten ner till slut, kanske även för A-sta :dontknow:

Inte visste Jag att Du var så Gammal Alfax så Du känner Tex FÖRFÄDER, snacka om att LUGGA Staten på Pension, Starkt Jobbat :wink:

ALL tillgänglig Statistik visar att Han Håller :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster