David Lundbohm

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

David Lundbohm

Inläggav Nixon » fre sep 26, 2008 9:16 pm

En enkel fråga ! Vad säger ni ?

I mina ögon; otränad, fel på det, tempofattig. Jag vet; allt hänger ihop. Men, dyrast ??? i laget är väl den som skall leverera mest.

Har det inte hänt något på 10 matcher så säger jag, hitta ny klubb och in med någon annan. Det finns inte tid för sk artistspelare att aklimatisera sig i månader när de bara stannar sex månader. Det är ingen välgörenhet och inget kafferep där vi skall mysa och ha det trevligt. Vi pratar om heltidsproffs som tjänar långt mer än de flesta av oss.


Så, vad säger ni ?
Nixon
Forumamatör
 
Inlägg: 74
Blev medlem: lör dec 29, 2007 11:59 am
Ort: Växjö

Inläggav Baloo » fre sep 26, 2008 9:21 pm

3 matcher är för lite för att skicka ham någon.... Men jag tror och hoppas att han kommer igång snart..
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav Nixon » fre sep 26, 2008 9:24 pm

Det var du som sade 3 matcher. Jag sade inte en match mer än 10 om inget har hänt som gör honom till en ledande center.
Nixon
Forumamatör
 
Inlägg: 74
Blev medlem: lör dec 29, 2007 11:59 am
Ort: Växjö

Inläggav Nesse » fre sep 26, 2008 10:20 pm

Om Lundbohm nu skulle vara så otränad och fuskat med sin sommarträning så är jag förvånad över att Evertsson plockade hit honom. Hans agent borde kunnat ge besked vad för slags träning Lundbohm har lagt ned innan seriestarten. Eller är han bara trögstartad.
Nesse
 

Inläggav erok » fre sep 26, 2008 10:25 pm

Kan ju ha lurat evert :? sagt hoppas han visa sin bästa sida av det han kom hit för mot leksand
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lalin » lör sep 27, 2008 7:52 am

Lundbohm sa att Växjö var bättre än vad han trodde. Hoppas det inte är ett dåligt omen, utan ren och skär ödmjukhet. Jag ger han mer tid.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav PeacE_FroG » lör sep 27, 2008 9:00 am

Det är nu mot Leksand genombrottet skall ske, behövs en kvalitets center av rang som klliver fram mot ett sådant bra motstånd som Leksand om han nu är en "sådan" det återstår ju och se, men blir det ingen förbättring om ett par matcher så tycker jag Evert ska ta fram kikaren igen o kika på något annat alternativ. :wink:
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: ons nov 12, 2003 1:41 am
Ort: Växjö HC 1980

Inläggav Nesse » lör sep 27, 2008 10:04 am

Lalin skrev:Lundbohm sa att Växjö var bättre än vad han trodde. Hoppas det inte är ett dåligt omen, utan ren och skär ödmjukhet. Jag ger han mer tid.
TPS är väl ändå ett bättre lag än Lakers :roll: Tror nog inte att Lundbohms svaga spel hittills har med Lakers kapacitet på isen att göra. I så fall är SM-liiga överskattat.
Senast redigerad av Nesse lör sep 27, 2008 10:09 am, redigerad totalt 2 gånger.
Nesse
 

Inläggav Lalin » lör sep 27, 2008 10:07 am

Ja du Nisse, det får man nog förutsätta :wink:

Vad jag menade med mitt tidigare inlägg är följande. Lundbohm kanske inte platsade längre i Finland. Kommer till svenska andraligan och inser att det krävs mer än att ställa ut skridskorna på isen.

Men med all logik så måste han fortfarande besitta kvalité som räcker till för allsvenskan :roll:

Vi får ge han ett par matcher till för att acklimatisera sig i staden och i VLH. :P
Senast redigerad av Lalin lör sep 27, 2008 10:13 am, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Klonis » lör sep 27, 2008 10:09 am

Lugn gossar ge killen nån matcher till så ska ni se
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Charlamov » lör sep 27, 2008 12:03 pm

Det kan inte vara som så att Evert EGENTLIGEN tänkte köpa Davids brorsa Bryan Lundbohm men förväxlade dom båda en sen fredagskväll i hemmakontorets grogghöljda dimma 8O? Fan vet om det inte är så...?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Primeau » lör sep 27, 2008 12:30 pm

Hahaha, veckans konspirationsteori!
Men med tanke på att Evert alltid haft ett gott öga till spelare som levererar på löpande band i Danmark, så kan du mycket väl vara inne på rätt spår här...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav C70T5 » mån sep 29, 2008 3:44 pm

Mr Lundbohm får bortamatchen mot Leksand på sig - levererar han inte då som (för)väntat så skall han skickas ut från armén. Jag begriper mig inte på daltandet kring lagets bäst betalda Krigare. Otränad, bedrövligt flås, en vecka på is - INNAN han äntrar isen till en av europas bästa andraliga. Dollargripen ligger på minus tre - vilket är sämst i hela armén. Skärpning!

Leverera points-/krona - eller försvinn.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Niles » mån sep 29, 2008 4:32 pm

Det finns ju ändå nyanser mellan att dalta och att totalsåga någon efter 3 matcher. Och du kära volvo har inte och har aldrig haft nåt mellanläge. Blir han inte bättre lär han försvinna så småningom, ge han chansen tills dess.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » mån sep 29, 2008 5:17 pm

Man ska inte behöva ge stjärnan i laget flertalet matcher för att utmärka sig på isen - det är väl för fan ingen junior som vi diskuterar. David Lundbohm måste höja sig tiotaligt på isen - nu ligger han på minus tre. Var det nyanserat nog?

Inget annat lag (dess supporters) i HockeyAllsvenskan hade försvarat en sådan oerhört medioker insats som David Lundbohm hittills har gjort.

Det sista halmstrået finns dock kvar - onsdag, match borta mot Kempes pöjkar. Sågas eller icke sågas?

Upp till bevis mr. Lundbohm.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Primeau » mån sep 29, 2008 5:29 pm

Jag ställer mig bakom C70:s inlägg vad gäller kritiken mot Lundbohm: killen har hittlills varit fruktansvärt dålig i seriematcherna. Kollar man på tv-bilderna från Uppsala Nya Tidning efter Almtuna-matchen så blir man ju alldeles kallsvettig: #68 syns komma glidandes på efterkälken vid precis vartenda AIS-anfall. -3 och 1 assist hittills är dessutom pissdåligt för att komma från en tilltänkt förstecenter, jag är tveksam till att han ens håller för allsvenskan.

Mitt sista hopp står till att han gjorde en bra match mot Taif - samt att han faktiskt har en fin statistik. Och det är väl på grund av den som han är här....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Lalin » mån sep 29, 2008 6:36 pm

"Det sista halmstrået finns dock kvar - onsdag, match borta mot Kempes pöjkar. Sågas eller icke sågas?"

Det är inget lätt mostånd som han ska visa upp sig från sin bästa sida emot.
Då gäller det att han också får hjälp! VLH måste överprestera för att ha en chans. Det tror i alla fall jag.

Ett par matcher till behövs. Men han får kämpa om en plats som alla andra.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » mån sep 29, 2008 7:21 pm

Trots att Zinkspannen har samma egenskap som en Bödelhuva så är jag beredd att vänta LÄNGRE än till efter Starsmatchen att låta schavotten falla, något säger Mig att skälen till # 68 insats är rimliga :whistle:

Dock har det som visats upp pendlat mellan Hirvonen och Calder och då var dessa inte tänkta som 1:A Centrar :eeeh:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Box Play » mån sep 29, 2008 8:04 pm

Du din Zink-Hink!!!!!!

Vår #68 är inte bra behöver tempo och skridskoåkning hans spelsinne ser dock inte ut att vara något fel på, han är där han skall vara men orkar inte hela vägen (läs tempo och skridskoåkning och snabbhet)
När han fått möjlighet att träna, åka e.t.c. skall vi dömma inte innan ge honom 10 matcher sen byter vi.

Har sett din dialog i en annan tråd och i sak är jag till 100 % med på vad du skriver men sättet att komma dit är många Tischonovs väg är inte bra även om det finns mycket erfarenhet där.
Du nämner Tommys bok den är bra....

Alla hockeymammor förtjänar inte att dras över en kam!!!! jag har upplevt många hockeypappor varit väldigt krävande och "trott" att just deras pojke blir nästa NHL stjärna bara han får spela med de som har mest talang!!!!!!!!!!

Du är inne på en öm tå för många men ack så viktig ..... alla skall utvecklas på sin nivå och ha kul det är det som driver barnens utveckling framåt samt ger sporten bredd!!

Vad jag menar är vad du varit med om i ASK hör till det förgångna och skall så förbli, de är där de förtjänar att vara med eller utan din galla och det vore mycket snyggare utan kan jag upplysa dig om.

Gör nu som du säger se framåt heja Lakers upp till Elitserien och glöm det som varit Lakers är här för att stanna.

Over and out
Box Play
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: fre nov 09, 2007 6:50 pm
Ort: En sansad värld

Inläggav Varanen » mån sep 29, 2008 9:41 pm

Efter Nybro-matchen (21/9) var jag beredd att ge Lundbohm en månad till och ser man till VLH:s spelschema avkunnar jag min dom efter Norrlands-turnén (19/10). Vi har hemmamatch mot Mariestad den 24 oktober, men jag anser att matcherna fram dit skall räcka.

Det jag främst vill se förbättras är vinnarinstinkten, samarbetet med femman och viljan att vara en del av laget. Minst lika viktiga faktorer som rena skills, alltså att kunna åka skridskor, passa, skjuta osv. Han krävde en tung roll i laget, men verkar inte vilja ta den nu när den konkret erbjuds. Tung roll=Mycket ansvar. Kanske ångrar han sitt beslut att spela för oss? Kanske vantrivs någon i hans omgivning? Ansvaret kanske känns för mycket att hantera? Något är det som gör att han inte presterar i närheten av den nivå han verkar ha kapacitet att göra.

Även om jag på intet sätt accepterar att spelare inte skött sin sommarträning, hoppas jag förklaringen i detta fall enbart är den. Det är något som kan åtgärdas under säsongens gång även om både mr Lundbohm och VLH säkerligen ångrar sin slapphet i dagsläget. Både arbetstagaren och arbetsgivaren har gått miste om en del hockey under "rehabiliteringen" som varit, och som vi har framför oss. Ingen rolig sits för någon av parterna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav A-sta » mån sep 29, 2008 9:58 pm

Enligt uppgift har Mr. Lundbohm fått lite extra träning, fixar han det inte kommer schavotten att falla. Tror inom Varanens tidsram.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav Primeau » mån sep 29, 2008 11:06 pm

A-sta skrev:Enligt uppgift har Mr. Lundbohm fått lite extra träning

Peter Ströms ersättare skall träna sig i att ersätta Peter Ström? :oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Nesse » mån sep 29, 2008 11:11 pm

C70T5 skrev:Mr Lundbohm får bortamatchen mot Leksand på sig - levererar han inte då som (för)väntat så skall han skickas ut från armén. Jag begriper mig inte på daltandet kring lagets bäst betalda Krigare. Otränad, bedrövligt flås, en vecka på is - INNAN han äntrar isen till en av europas bästa andraliga. Dollargripen ligger på minus tre - vilket är sämst i hela armén. Skärpning!

Leverera points-/krona - eller försvinn.

/T5!!
Varför är det ingen som kritiserar sportchef Evertsson? Var det rätt att han släpade hit Lundbohm när han borde vetat om att han bara hade varit på is i en vecka?
Nesse
 

Inläggav Niles » tis sep 30, 2008 11:31 am

:lol: Aldrig kritiserar? Finns dom som inte gör annat kan jag meddela.

Ställ frågan så här i stället. Blir alla värvningar bra värvningar? Självklart inte. Vissa blir så fel att kontrakten bryts i den mån det är möjligt, andra kan bli rent formidabla eller bara hyfsade. Vi har haft alla kategorier flera gånger, precis som varenda hockeylag i Sverige haft. Vågar dock påstå att vi lyckats väl över åren med våra resurser, väldigt väl till och med. Den som aldrig har gjort nåt mindre bra med något i sitt jobb kan räcka upp handen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » tis sep 30, 2008 11:59 am

Tror nog att Mr Lundbohm kommer vakna till , han har spelsinnet men något har satt käppar i hjulet för honom frågan är bara vad. Lundbohm och Dino har visat kvailtéer ihop dock har det varigt snålt i inledningen av serien men jag är ganska säker på att den kedjan kommer vakna till liv med besked.
Så här lät det förra säsongen oxå och det sågades virke efter behag. "Det sura virket" är min personliga favorit från förra säsongen 8)
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 30, 2008 12:05 pm

Är det något som Evert fått så är det väl Kritik, men efter 8 av 9 p UTAN 1:A Center så är det liksom inte läge :nope:

Skulle #68 vara en flopp så finns Deg till ersättare, OM DET BEHÖVS :wink:

ps. In Me BASSE !!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Räven » tis sep 30, 2008 10:23 pm

Det är ingen gissning att säga "Lundbohm sitter löst, riktigt löst"
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Niles » ons okt 01, 2008 8:05 am

Är det ingen gissning måste du berätta mer Räven. Jag har alltid velat veta allt om laget som ingen annan vet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Räven » ons okt 01, 2008 10:06 pm

Vi får se hur det går, det är givetvis upp till honom själv, vilken inställning han har på träning/match och vid sidan om. Fixar han inte det, så är det bara att packa trunken, inget konstigt med det. Kostar man, så ska man också leverera, det är ingen välgörenhetförening som han kommit till.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Bruno » ons okt 01, 2008 11:14 pm

För att vara förste center så hade jag skickat hem Lundbohm NU! Men vi får väl se vad han uträttar de kommande två matcherna, därefter borde man ta ett beslut vad rör hans framtid i Lakers. Inte senare!
Bruno
 

Inläggav PutteA » tor okt 02, 2008 12:31 am

Tur du inte bestämmer då.Kommer man in som dessa artistspelare gör, så måste man ju ge dom en ärlig chans för böveln. 4 omgångar är ju ingenting. I mitt tycke ca 10 omg i alla fall. Nu levererade han ju mot Leksand, så han kanske är på G!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav erok » tor okt 02, 2008 7:59 am

Vet inte vem man ska skylla på. Antingen har evert inte varit ärlig mot David å berättat hur jävla bra AS är eller så har han trott att, fan AS. Här kommer jag bli kung utan att behöva förta mig i sommarträningen. Med tanke på detta utalandet i SMP.

Allsvenskan är en riktigt bra liga. Jag hade inte väntat mig att tempot skulle vara så här högt. Leksand spelade väldigt snabbt, speciellt i powerplay.
Senast redigerad av erok tor okt 02, 2008 8:10 am, redigerad totalt 1 gång.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Niles » tor okt 02, 2008 8:05 am

Vem är Lindblom?
Nej, det är tur att vi har en lagledning som bestämmer och inte otåliga fans. Jag tror David kommer tillföra mycket framöver, det sämsta som kan hända är väl att man lyssnar på belackare och på nåt enda sätt äventyrar ekonomin. Men det är osannolikt som tur är.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav erok » tor okt 02, 2008 8:08 am

Väl jag inte skrev vad vissa kallar han för :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Niles » tor okt 02, 2008 8:10 am

Ja, det är ju mer pinsamt så klart. Å andra sidan är det inga fans som man vill hålla sig i när det blåser.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster