David Lundbohm

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav erok » tis nov 11, 2008 8:21 am

Vi får helt enkelt dansa en måldans för killen och hoppas att det kommer lossna då :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Niles » tis nov 11, 2008 8:54 am

Eller så kan man ju sila gnällandet en aning, rätt jävla tröttsamt om du frågar mig. Tycker han gör en bra match.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav PutteA » tis nov 11, 2008 9:59 am

Tack Niles. Jag håller med dig. Jag tycker det är för mycket focus på poäng hela jäkla tiden. Tycker också Lundbohm var bra igår.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav majjen » tis nov 11, 2008 11:48 am

Jag tillhör dem som förväntar mej mycket mer av vår förstacenter! Han ska vara ledande i sitt spel. Leda offensiven och leda forwards i det defensiva arbetet. Han måste inte vara en målspruta men han ska styra spelet över hela banan.

DL har inte varit i närheten av detta. De matcher där han spelat center har jag haft hjärtat i halsgropen så snart han varit på isen. Ideliga felbeslut har gjort att vi hamnat i press i egen zon och baklängesmålen har trillat in.

DL "har gjort mindre skada" som vinge. Han är en habil forward, inget mer. Hockey per krona=mycket lite!
Sen är det tyvär så att alla nyförvärv inte kan bli framgångsrika.

Dock: igår gjorde han, i mitt tycke, sin bästa match i Lakers.
majjen
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön maj 04, 2003 9:38 pm

Inläggav serra » tis nov 11, 2008 1:28 pm

"DL har inte varit i närheten av detta. De matcher där han spelat center har jag haft hjärtat i halsgropen så snart han varit på isen. Ideliga felbeslut har gjort att vi hamnat i press i egen zon och baklängesmålen har trillat in"


Menar du allvar när du skriver att du har haft hjärtat i halsgropen varje gång han har varit inne på isen?? 8O
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Flanders » tis nov 11, 2008 1:48 pm

Lundbohm verkar spela väldigt mycket på instinkt, utan att väga in risk i sina beslut. Därför blixtrar han till ibland med oväntade grejer, men det leder också till missförstånd, där medspelare inte är med på vad han gör och tänker. Jag kan önska att han väljer sina tillfällen bättre när han chansar på detta sätt, och att han istället spelare säkrare i egen zon eller under uppspelsfasen.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav majjen » tis nov 11, 2008 1:56 pm

Inte på uppvärmningarna, Serra.
majjen
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön maj 04, 2003 9:38 pm

Inläggav puff » tis nov 11, 2008 2:14 pm

"Förväntar mej mer av en värvad förstacenter". Ett tankesätt som i alla fall inte jag förstår. Om han blir förstecenter eller inte beror inte bara på hur han själv spelar utan även på hur de andra spelarna agerar. Om han "skall"vara förstecenter (bestämt innan) så är det ett statiskt tänkande där allt blir som det är planerat. Basse borde inte gå in och ta en plats eftersom han var tänkt som 13:e forward. Rosen har utvecklats något oerhört sedan föregående säsong. Det är Rosens utveckling som gjort att han blivit förstecenter, inte att Lundbohm spelat dåligt. Om Rosen hade varit på samma nivå som förra året så kanske Lundbohm varit förstecenter och kanske också hade lyckats i den omgivningen. Men visst är det väl härligt när spelare utvecklas som robert Rosen, Basse och Emil rantatalo har gjort. Acceptera då att Lundbohm inte spelar förstecenter därför att vi har en bättre spelare som gör detta men det innebär inte att Lundbohm automatiskt skall få kicken från Lakers. Han har en annan roll nu och bedöm honom utifrån den och jag är iallafall mkt nöjd med att vi har en så duktig förstacenter. Det kanske till och med är så att vi riskerar att förlora rosen till elitserien nästa år.
sedan är det väl upp till var och en att välja om man skall antingen vara
Negativ till att den tänkta förstecentern inte blev det
eller
positiv över att en annan spelare klev fram och axlade rollen fullt ut
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav majjen » tis nov 11, 2008 2:42 pm

Evertsson har ett bra tänk i "hockey per krona". Med de resurser som Lakers har ska man försöka åstadkomma bästa möjliga lag.
Enkelt och självklart!

När man då slantar upp rejält för att skaffa oss en (vi hoppar över uttrycket förstacenter) framstående center så tycker i vart fall jag att det är tråkigt att han inte lyckas.
I centerrollen tyckte jag DL var den klart sämsta av de fyra centrar vi hade då. Det verkar det som det var fler som tyckte eftersom Carlsson fick ta över jobbet.

Att andra spelare lyckas mer än vi kanske vågat hoppas på är en helt annan och mycket trevligare fråga.
majjen
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön maj 04, 2003 9:38 pm

Inläggav Malul » tis nov 11, 2008 2:48 pm

med Lundbohm i laget ligger vi tvåa i serien,att byta ut honom nu vore kanske det största misstaget i Lakers historia....om ni frågar mig :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Charlamov » tis nov 11, 2008 6:33 pm

Igår var Lundbohms bästa hemmamatch. Visst ligger indianarna fortfarande ganska nära, men det finns andra orosmoment... tänker i första hand på Jacobsson. Han blir allt osynligare, långsammare och drar iväg passningar huvudlöst.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Anders83 » tis nov 11, 2008 6:52 pm

låter gubben i lådan bekant :whistle:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Charlamov » tis nov 11, 2008 6:55 pm

Örjan Kihlström är gubben i lådan.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Anders83 » tis nov 11, 2008 6:58 pm

Jacobsson tycker jag är väldigt upp och ner , förra året försvann han gärna i matcherna och vips där satt den.
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Bruno » tis nov 11, 2008 8:01 pm

Så länge Lakers ligger på en betryggande 2:a plats i tabellen och första-linen producerar så har jag inget att invända mig emot Jacobsson. Han är en av de mest rutinerade och klokaste spelare vi har i laget även när han inte går mål. Jag litar fullt ut på Chrille och det han uträttar. I takt med att Rosén i år hittat nätmaskorna så är det kanske inte så konstigt att Chrille får stå i bakgrunden av Roséns framgångar. Nångång skulle det tydligen lossna även för Rosén, och det har det gjort nu. Chrille får helt enkelt ursäkta.
Senast redigerad av Bruno tis nov 11, 2008 8:11 pm, redigerad totalt 4 gånger.
Bruno
 

Inläggav Per Carlsson » tis nov 11, 2008 8:03 pm

Jacobsson gör dessutom mycket grovjobb som många missar. Vinner många sargdueller, gräver fram puckar åt Rosén och Fimpen samt är ruskigt effektiv i sin backchecking.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Baloo » tis nov 11, 2008 8:24 pm

Charlamov skrev:Igår var Lundbohms bästa hemmamatch. Visst ligger indianarna fortfarande ganska nära, men det finns andra orosmoment... tänker i första hand på Jacobsson. Han blir allt osynligare, långsammare och drar iväg passningar huvudlöst.


Jag är inte med dig på detta...

Att han inte gör lika mycket mål som innan kanske stämmer. Med precis som Per skriver så har han varit grym i sin backchecking. Jag tror han har en annan roll i laget i år. Han tar mycket mer ansvar bakåt i år än någonsin innan, att han la en bakom ryggen pass i egen zon igår som inte gick hem kan väl vara förlåtet. Men huvudlösa passningar över lag? Njaaaa
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav Niles » tis nov 11, 2008 8:36 pm

CJ gör ett jättejobb på isen i båda riktingar. Rosén och Fimpen är än mer dominanta iår vilket gjort att Chrille kanske inte syns lika mycket. En sak är dock säker, när vi summerar grundserien lär har han ha sina bortåt 40p. Enormt viktig spelare för Lakers :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Bruno » tis nov 11, 2008 9:16 pm

Niles! Skönt att någon tycker likadant som mig, för en gång skull :wink:
Bruno
 

Inläggav Charlamov » tis nov 11, 2008 9:44 pm

Ohhh, det var en känslig tå det där.

Lite stats:

05/06 41 matcher - 23 mål - 22 ass - 45 p (0,56 mål/match, 1,10 p/match)

06/07 45 matcher - 24 mål - 23 ass - 47 p (0,53 mål/match, 1,04 p/match)

07/08 21 matcher - 6 mål - 8 ass - 14 p (0,28 mål/match, 0,67 p/match)

08/09 15 matcher - 4 mål - 8 ass - 12 p (0,27 mål/match, 0,8 p/match)

Nedåtgående trend. Kanske för tidigt att skrika på att göra en "Wernblom" 8). Jag vet inte vad ni kollar med, men han förlorar jävligt många dueller i sarghörnen pga att han är svagare än motståndaren. Jag tror nog att det fortfarande är meningen att han ska stänka in mål och inte ändra en spelstil som han haft sen han föddes. Då finns det bättre spelare att ta in i laget om det är en grovjobbare man är ute efter. Men han har hasplat iväg pucken ganska ogenomtänkt vid ett antal tillfällen med snabba kontringar som följd.

Nu är detta en tråd om Lundbohm så vi kanske ska oss tillbaks till ämnet och låta Jacobsson försöka stänka in en massa mål.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Bruno » tis nov 11, 2008 11:09 pm

Tycker inte att man ännu kan anse att det är en nedåtgående trend. Möjligt att han kommer att göar 8-10p mindre den här säsongen, men det tycker jag är skit samma. Man ska ha en gnutta tur och flyt också. Som sagt, Rosén tar "större" plats i år.
Säsongen 07/08 spelade Chrille bara hälften av matcherna, därav uteblivna poäng.
Bruno
 

Inläggav Loseddos » tis nov 11, 2008 11:47 pm

Jag vill nog påstå att jag aldrig har sett CJ så aktiv i brunkandet som denna säsongen. Det spelar säkerligen in på hans poängproduktion, men så länge vi har en förstafemma som är såpass bra som den är så spelar det ju egentligen inte nån roll om det är CJ, Fimpen eller Robban som målar.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Malul » tis nov 11, 2008 11:52 pm

om vi legat tvåa o rantatalo ensam gjort alla målen skulle jag vilja ha ett intakt lag oavsett!det är ju en lagsport och vårt lag peakar just nu,vi har aldrig varit bättre!

man skall inte spränga trädet man sitter i
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Varanen » ons nov 12, 2008 12:59 am

Den här diskussionen blir så mycket enklare att föra eftersom laget vinner. Det är det viktiga, faktiskt det enda viktiga. Lundbohm blev inte den förste center han var tänkt att vara. Ett misslyckande. Inga omskrivningar.

Anledningen är att han saknar det defensiva kunnandet som krävs av en center i HA. Bristen gjordes ännu tydligare genom coach Karlssons matchning av Åhsberg och Dino som ytterforwards i kedjan. Att sedan chief Evertsson minskat tränarens alternativ genom att värva Dino när vi redan har Fimpen har jag tagit upp tidigare.

Problem: Vår tänkte förste center behärskar inte defensiven.
Uppgift: Stadga upp skiten! Kedjan måste sluta läcka som ett såll.
Lösning: Kalla in Patrik Carlsson. En spelare som besitter hög hockey-smartness och allround-kunnande.
Resultat: Excellentes! Inte nog med att Carlsson gått in och bidragit till stabilitet, Lundbohm gör sig mycket bättre som ytterforward med en någorlunda fri roll. Här kan han do his thaaang i offensiven med positivt resultat, bidra till det defensiva utefter hans förutsättningar och Lakers får ut mer av sin investering.

Och så glömmer vi inte bort att laget faktiskt vinner och vinner och vinner...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14050
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Flest mål vinner » ons nov 12, 2008 10:31 am

Vi får inte glömma bort Janne Karlsson.

Jag är grymt imponerad av hur han utnyttjar laget och vad han har tillfört!

Åter till ämnet då:

Lundbohm kanske äntligen har hittat sin roll, d v s vinge.

Han gjorde sin bästa match (i Lakerströja) i måndags!
Flest mål vinner
 

Inläggav Zebbe » ons nov 12, 2008 11:54 pm

Nu får grabben börja ta i och visa vad han är här för.
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs
 
Inlägg: 586
Blev medlem: mån nov 21, 2005 9:32 am
Ort: Växjö

Inläggav KalleB » ons nov 12, 2008 11:57 pm

Ett stort frågetecken till David idag mot nybro, han lät ju puckarna glida rakt igenom skridskorna gång på gång. Han har ju ingen fart verkar det som :?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Inläggav puff » tor nov 13, 2008 12:12 am

Ja, tyvärr, idag var han direkt dålig men så blev han också bänkad efter sin bjudning. Hans slarv vid det tillfället kunde kostat Lakers segern
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav majjen » tor nov 13, 2008 12:57 am

Nyss hemkommen från Nybro.
Nöjd och glad!
Men det jag skrev om DL som center i går blev med obehaglig skärpa bekräftat i kväll.
Stor säkerhetsrisk! Om du förstår vad jag menar, Serra?
majjen
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön maj 04, 2003 9:38 pm

Inläggav Lillklonis » tor nov 13, 2008 1:13 am

han gjorde en riktig indianare idag så dem fick göra mål!! även macnevin gjorde likadant så dem gjorde mål!
sen gjorde lundbohm en hel del bra saker också! fixade 2 utvisningar på 6 sekunder, han är bra på att ta in pucken i zon när vi har pp. hyfsat bra bp av honom idag också!! hoppas patrik är tillbaka på fredag så david kan spela forward igen! mycket bättre ute på kanten!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Inläggav NEDOMANSKY » tor nov 13, 2008 2:15 am

#68 har sina brister men bör rimligtvis bli bättre, ändå vinner Lakers, ALLTSÅ ändra inte ett VINNANDE LAG, Har ALDRIG sett CJ jobbat som denna säsongen.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav serra » tor nov 13, 2008 9:44 am

jodå Majjen jag fattar vad du menar om du syftar på hans instats igår..men om du var lika rädd när han var på isen när vi mötte AIK så undrar jag...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Stoffe » tor nov 20, 2008 5:39 pm

Matchen mot Malmö var ett enda stort :headbang: från David sida! Han var riktigt bra igår! Han kanske får det där "lilla" flytet med den kloke gubben bakom sig.
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » tor nov 20, 2008 7:36 pm

Ja, det är en enorm skillnad på Lundbohm nu och för några veckor sen, undrar om det kan vara så att han behövde en kedjekamrat som klarar av att ta det defensiva ansvaret? :wink:
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav zorro » fre nov 21, 2008 11:07 pm

Lundbohm fick mycket beröm av Borken. Däremot Hedman onödiga utvisningar.
Men så gott att spräcka Trojas hemmasvit. Troja-BHC 1-3. :)
Användarvisningsbild
zorro
Forumentusiast
 
Inlägg: 276
Blev medlem: fre maj 04, 2007 6:36 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster