Johan Markusson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Johan Markusson

Inläggav Svartvadet » mån mar 26, 2012 11:15 am

Varanen skrev:
PutteA skrev:Ja, nu är du lite ute och cyklar tycker Mr Modano! Daniel Håkansson, Andreas Dackel, Niklas Sundström, Joel Lundqvist, Johan Davidsson, dom finns i varje klubb, och är livsviktiga. Tar du bort hjärtat Modano, så dröjer det inte länge förrän det går utför.

Men skillnaden på de namnen och vår kapten är att de haft tillräckliga hockeymässiga skills för att spela i landslaget (bortsett från Håkansson). Markussons hjärta är det ingen som betvivlar.


Det bästa är att dessa ordvalen kommer från dig, Mr. "I-love-no-Skill-Gäry" :wink:
Senast redigerad av Svartvadet mån mar 26, 2012 11:31 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Johan Markusson

Inläggav nature » mån mar 26, 2012 11:18 am

Tror att vi hade klarat oss utmärkt utan Markusson. Han var ju borta halva sista AS säsongen och det gick ju minst lika bra utan honom. Han kan få ett jobb i båset 8)

Janne har använt honom ett par ggr i de första kedjorna och det har nästan alltid resulterat i förlust (i AS med), hoppas att han har lärt sig något (att bara använda honom i 4e och 3e kedjan!)

Min personliga favorit är Saviano. Mycket hjärta OCH hockeyskills.
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Johan Markusson

Inläggav Bee » mån mar 26, 2012 11:27 am

ALLA VET VAD #38 BETYTT FÖR LAKERS....

Varför signar man inte honom som någon typ av ass tränare för att vara med o pusha på laget?? Tycker det är helt ofattbart hur han kan välja själv när han vill sluta, han är så brutalt långt ifrån att hålla ES klass. PutteA dom namnen du räknade upp är väl typ ljusår ifrån marcusson spelmässigt...
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Johan Markusson

Inläggav PutteA » mån mar 26, 2012 11:45 am

Verkar bara vara skills i huvudet på folk???????? Konstigt att lag som MIF och LIF spårat ur HELA TIDEN trots skills i överflöd???? Jag är oerhört glad att varken Bee eller Nature är SC:er i VLH! Då hade vi garanterat varit ett nytt MIF, och fortfarande harvat i HA. Jag punktade inte dessa spelare pga deras skills, utan för deras hjärta, attityd och inställning.

Om många här inne hade fått bestämma hade både Gärry, Bena och Mackan rykt inför nästa säsong. Och jag är ganska säker på att även Gurra hade tvingats bort om han hade haft utgående kontrakt. Alla skulle sedan ersättas med etablerade namn som inte har några känslor för klubben i grunden. Och så tror alla att vägen mot SM-guld är spikrak. Nä, jävlar vad glad jag är för att Evertsson har den inställningen ang. dom som vart med på resan, och känner för föreningen. Så länge vi alltid ser till att ha en sådan grund att bygga laget på kommer VLH fortsätta sin resa. Och det märks på Evertssons uttalande att han också besitter det tålamod som krävs för att etablera föreningen i finrummet!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Johan Markusson

Inläggav nature » mån mar 26, 2012 12:11 pm

I AS hade jag förmodligen behållit Markusson, inte i ES. Tycker helt enkelt att vissa överskattar honom lite grann. Lakers hade inte fallit om han lämnat, är 10000% säker på det.

Hade ersatt honom med en bra hungrig spelare från AS
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Johan Markusson

Inläggav PutteA » mån mar 26, 2012 12:34 pm

Och jag tycker du underskatta hans betydelse för klubben!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Johan Markusson

Inläggav nature » mån mar 26, 2012 12:48 pm

Som jag skrev tidigare, han var ju borta ganska länge den sista säsongen i AS och ändå gick det jävligt bra för laget. Konstigt?
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Johan Markusson

Inläggav friberg » mån mar 26, 2012 1:02 pm

Nature det hamdlar nu inte om hur bra el dålig han är utan hur viktig Markusson är för LAGET genom sin ledarstil och attityd samt hjärta. Och såna personer behövs i ett lag för att det ska funka på plan inte bara massa spelare med skills då blir det pannkaka.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Johan Markusson

Inläggav Bee » mån mar 26, 2012 1:08 pm

fast friberg just nu är vlhs laguppställning inte precis överflödig av skills...
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Johan Markusson

Inläggav Power Play » mån mar 26, 2012 1:14 pm

Betydelsen av en sån här person i ett lag handlar inte enbart om vad som händer på isen, även om hans inställning där också är av betydelse. Fundera i stället över hans betydelse för hur alla nytillkommande spelare formas in i innebörden i "Det Rätta Virket". Inskolningen i en förenings anda avspeglar sig i flera år, där spelare lappar över varandra. Samma sak gäller vilken arbetsplats som helst.

Att ta upp tiden Markusson var borta p.g.a skada, som exempel på att vi klarar oss utan honom, beskriver bara att man inte riktigt förstått.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Johan Markusson

Inläggav PutteA » mån mar 26, 2012 1:16 pm

Nej, men den är heller inte färdig Bee. Det ska kanske in 5 forwards och 2-3 backar + 2 målvakter till. Det betyder 9-10 spelare till. Så vi kan ju vänta med att sätta betyg på truppen tills den är färdiglevererad.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Johan Markusson

Inläggav Varanen » mån mar 26, 2012 1:18 pm

Svartvadet skrev:Det bästa är att dessa ordvalen kommer från dig, Mr. "I-love-no-Skill-Gäry" :wink:

För mig handlar det om vad en spelare förväntas göra på isen, och hur väl han uppfyller den rollen. Jag kan tycka det är komiskt att jämföra landslagsspelare med killar som är rätt långt ifrån en OS-trupp. Och när det kommer till 4:e kedjan (som blir Markussons hemvist) så hoppas jag att de snackar ihop sig om hur de snabbare kan få pucken ur egen zon och hur de snabbare ska komma till avslut då de är i motståndarnas. Spela runt i Sedin-stil är inte den kedjans styrka. Allt på kassen! De har i alla fall hjärtat för det.

Rätt intressant att jag nu anses sakna insikt i hur man undviker att göra en MIF/LIF. Från hockeymördare till namnkåt hockeylallare... :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Johan Markusson

Inläggav Bee » mån mar 26, 2012 1:20 pm

Jag har aldrig någonsin sågat hans ledaregenskaper (frågar man spelare så är han den bästa kaptenen man kan ha) just därför hade jag mer än gärna sett honom anställas som ass coach....
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Johan Markusson

Inläggav PutteA » mån mar 26, 2012 1:29 pm

Samtidigt lite roligt Varanen att du fortsättningsvis tror att jag jämför dessa spelare för deras skills som hockeyspelare. 90% av de jag nämnde har tillbringat majoriteten av sin seniortid i ligor av minst ES-klass, klart att deras skills är bättre än vår #38. En bättre jämnförelse kan kanske vara förre DIF spelaren (numera i båset) Nicklas Falk. Ett otroligt hjärta för föreningen, en slitvarg som aldrig gjorde speciellt mycke poäng, men hade ett stort bultande hjärta för klubben. Oavsett, dom ÄR viktiga och finns i varje lag.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Johan Markusson

Inläggav Räven » mån mar 26, 2012 1:32 pm

Är övertygad att han tillför ytterligare ett år på isen och i spelet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Johan Markusson

Inläggav Lemieux » mån mar 26, 2012 4:00 pm

Han kommer ju förstås spela i en fjärde kedja igen. Deras uppgift är att hålla tätt och försöka transportera upp pucken till anfallszon och där få till en offensiv tekning, för att sedan byta mot första kedjan som är den offensivt starkaste och då ha fördelen med en offensiv tekning. Finns ingen tanke med att dom ska snurra runt i hörnen eller liknande, dom ska gå på mål och fixa fram en tekning.
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Johan Markusson

Inläggav Lemieux » mån mar 26, 2012 4:01 pm

Och där passar han gott in!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: Johan Markusson

Inläggav Klonis » fre sep 14, 2012 4:00 pm

Nån som vet nån status idag?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Johan Markusson

Inläggav Coffe #800 » fre sep 14, 2012 5:09 pm

har försökt luska lite i detta under dagen... men inte fått fram något mer än att han förmodligen har fått en hjärnskakning...

Han vet tydligen om att han varit med om en incident men efter det så var de svart tydligen...

blir nog borta ett tag... men sedan är frågan hur allvarlig skadan är..

Imorgon är det upp till oss att hjälpa laget att vara kaptener!
imorgon skriver vi för laget och framför allt för #38!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Johan Markusson

Inläggav Varanen » fre sep 14, 2012 11:33 pm

Hoppas allt är väl med vår kapten (så väl det nu kan vara). I sådana här lägen är jag glad för vårt upplägg med en assisterande som successivt lärt sig rollen. En spelare vi vet ror den förbannade åran om så himlen skulle falla ner. Gälarslaven vet vad det handlar om.

<--
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Johan Markusson

Inläggav sumpen » fre sep 14, 2012 11:58 pm

En polare såg honom hämta pizza på Elvan tidigare idag. Så, så allvarligt är nog inte.
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Johan Markusson

Inläggav PutteA » lör sep 15, 2012 12:07 am

Men en hjärnskakaning behöver ju inte betyda att han ligger halvt medvetslös med dropp. Vi ser ju inte om han har ont i huvudet, eller yrselkänslor m.m. Han slutar ju inte leva för det. Så hämta en pizza är nog inga större problem, och inte nått som förvärra hjärnskaningen, om det nu är det han fått.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Johan Markusson

Inläggav sumpen » lör sep 15, 2012 12:42 am

Jag har aldrig haft hjärnskakning själv så jag vet inte hur man mår efter en sån smäll, men jag kan tänka mig att huvudverken sitter i ett tag efter smällen. Och som du säger, det är ju inte så ansträngande att hämta en pizza. Så detta betyder ju ingenting. Lär snart få reda på tillståndet på hemsidan.
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Johan Markusson

Inläggav friberg » lör sep 15, 2012 5:01 am

kaptenen är hård så han är snart tebaka på isen igen och han spelar ju utan bröstplatta ju 8)
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Johan Markusson

Inläggav Räven » lör sep 15, 2012 3:40 pm

Hoppas på en lindrigare art, men det är mer än viktigt att låta se tiden an, när det gäller hjärnskakningar. Det finns ett liv även efter hockyen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Johan Markusson

Inläggav Coffe #800 » sön sep 16, 2012 3:25 am

han kommer förmodligen missa minst 3 - 4 matcher.. men sedan vet man ju aldrig hur det är med hjärnskakningar... läskig skit de där..
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Johan Markusson

Inläggav friberg » tis sep 18, 2012 12:55 pm

friberg skrev:kaptenen är hård så han är snart tebaka på isen igen och han spelar ju utan bröstplatta ju 8)


Grabben ÄR hård hehehe
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Johan Markusson

Inläggav Räven » tis sep 18, 2012 1:18 pm

Ibland för hård, bara han inte är dumdristig den här gången :)
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster