Vilka ska stanna och åka?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » ons mar 12, 2008 8:46 pm

Nej Fasthens kontraktsförhandling lär innehålla helt andra siffror än förra året, därför hoppas jag på honom samt en juniormålvakt, från någonstans, som är ett ämne och behöver lite tuffare träning/spel.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Komodoödlan » ons mar 12, 2008 10:49 pm

Ett lag kan förfoga över sämre material av spelare än andra lag, men som tillsammans kan spela bättre som ett LAG än att se på individualiteten.

Borås kan ju vara ett sådant lag. Underskattat lag, direkt från div1, som nu kan gå till kvalserien och kanske hela vägen till ES, vem vet?

Väsby är ett annat lag som tog sig till ES (på dåvarande kvalsystem)
Komodoödlan
 

Inläggav friberg » ons mar 12, 2008 11:01 pm

coolt det vore
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav LasseMaja » ons mar 12, 2008 11:06 pm

Nä Borås kan inte gå till ES i år, det ska vara totalt omöjligt. :)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Varanen » tor mar 13, 2008 1:16 am

Enligt DE har chiefen gett honom besked om vissa tänkbara förändringar. Mycket möjligt att det handlar om ren förhandlingstaktik inför kommande samtal, men intressant ändå.

1. Sprid ut uppgifter till media att du kan tänkas byta ut några som känt sig givna.
2. Var lagom intresserad under de inledande samtalen.
3. Signera ett för klubben bra avtal.

Eller så är det bara jag som blivit cynisk med åldern. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Baloo » tor mar 13, 2008 1:39 am

Om Karja försvinner vilket är högst troligt så kanske detta vore ett komplement till Viktor...

Alex Westlund
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15581

Eller en drömvärvning (man får önska sig) Dock för bra för att öppna båsdörren

Pekka Rinne
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4282
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav Komodoödlan » tor mar 13, 2008 1:43 am

Den förstnämnde har ju faktiskt en imponerande säsong bakom sig.

Ring Evert!
Komodoödlan
 

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 13, 2008 2:13 am

Att inte satsa på en egen Junior som Backup-Målis nästa säsong vore en Mycket stor Tabbe.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Baloo » tor mar 13, 2008 1:32 pm

VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav Primeau » tor apr 03, 2008 8:26 pm

Primeau skrev:1. Viktor Fasth
2. Peter Ström
3. Christoffer Persson
-------------------------------
4. Niklas Andersson
5. Christian Magnussson
6. Robert Rosén
-------------------------------
7. Marcus Weinstock
8. Sebastian Lauritzen
9. Johan Markusson
-------------------------------
10. Per Helmersson
11. Patrik Carlsson
12. Kevin Marsh
-------------------------------
13. David Holmqvist
14. Jeremias Augustin
15. Emil Rantatalo-Thomas
-------------------------------
16. Erik Lindhagen
17. Christian Jacobsson
18. Gustav Hjalmarsson
-------------------------------
19. Aki Heino
20. Tuomo Karjalainen
21. Markus Nyberg
-------------------------------
22. Johan Thelin

Kan vi behålla fyra av de sex första spelarna ovan är jag nöjd.

För en tid sedan skrev jag inlägget ovan där jag delade in spelarna i olika block, tre spelare i varje block.
I och med att Viktor idag kritade på ser det plötsligt rätt bra ut - fyra av dom i mitt tycke sex viktigaste spelarna kommer kriga för VLH 08/09, det verkar ju som om Rosén (och Helmersson) i princip är överrens med Evert.

Det hade suttit som kepsen på en flintskallig ifall #38 också beslutade sig för att köra på ytterligare en säsong :hbang:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav alfax » tor apr 03, 2008 9:51 pm

Primaue: Jag tror inte Du behöver vara orolig enl. mina rapporter om Markusson. men man ska inte tro ens vad hans jobbrkompisar säger ,han står vid ett vägval nu jobbet som kanske betyder mycket för hans framtid eller 1 år till i lakers ,HOPPAS att hans företag förstår vad han betyder för dem om han spelar ett år till i Lakers och han får chansen efter detta nästa år .
Såna killar som Markusson växer inte på träd ,varken inom hockeyn eller vad de presterar på sina jobb!!
För Mej kommer han alltid vara den Markusson som betytt så mycket för Lakers framtid!!!
Jag tror det var PER KARLSSON och jag som skrev först på detta forum att han ville vi ha till Lakers.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » tor apr 03, 2008 10:48 pm

NEDOMANSKY skrev:Att inte satsa på en egen Junior som Backup-Målis nästa säsong vore en Mycket stor Tabbe.
Jag har ingen aning om vem Alexander Lindberg är, men skall han kunna axla manteln som andremålvakt så måste han duga också! Fasth kan bli skadad tidigt nästa säsong, hur gör Evertsson då? Lindberg förmodar jag är ung/"grön" och oprövad målvakt på denna nivån.
Komodoödlan
 

Inläggav NEDOMANSKY » fre apr 04, 2008 1:12 pm

Det Finns mängder med BRA Målisar, det handlar om att ge Dem CHANSEN, Fasth är ETT exempel, Att ge rätt Unga Målis chansen är ett billigt sätt att få hög kvalitet för lite pengar.

Bristen i hockeyvärlden är BRA Backar(till rimliga pengar), INTE Målisar det finns Drösavis.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Anders83 » fre apr 04, 2008 4:37 pm

Är nog inne på unga talanger jag oxå! Ungtupparna är hungriga och vill mycket , hur många svenska målisar har inte flugit över till NHL? Se på Markström i Brynäs han har fått förfrågan av SAMTLIGA NHL klubbar och denna grabb är 18 år!!!

Nä jag tror stenhårt på att plocka ungt, Hv´s knodd tror jag dom kommer få in men om inte annat ser jag fram emot att få se en egen produkt!

jag tror inte Evertsson hade haft egen junior som backup plan om han inte hade haft något att ge
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Per_växjö » mån apr 14, 2008 11:35 pm

Rosén stannar! :D
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav Lalin » tis apr 15, 2008 7:31 am

Att Rosén stannar känns bra. Ung och lovande. Förhoppningsvis tar han ytterligare ett kliv nu :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Stoffe » tis apr 15, 2008 11:21 am

Lalin skrev: Förhoppningsvis tar han ytterligare ett kliv nu :)

HAN MÅSTE TA ETT KLIV I ÅR!
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis apr 15, 2008 12:47 pm

Stor Glädje :clap: Von Rosen är kvar med sitt Magiska Trollspö :ok:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Anders83 » tor apr 17, 2008 2:42 pm

jag diggar Rosén men det vore önskvärt med lite mer fart på skridskorna
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav NEDOMANSKY » tor apr 17, 2008 5:05 pm

När/Om Von Rosen blir snabb på Grillorna så spelar han inte i Lakers Längre :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Komodoödlan » tor apr 17, 2008 7:30 pm

Sant! Han är en glidare..ser aldrig ut som att han tar i. Därför lär han aldrig bli en ES-spelare. Måste till något extremt för att han ska bli snabbare på rören. Men det är nog obotligt vid det har laget.
Komodoödlan
 

Inläggav NEDOMANSKY » lör apr 19, 2008 11:14 pm

Inte obotligt men det kräver RÄTT Meduzin som Pippi sa, en ledtråd är: den Meduzinen finns inte i gymet, utan hos Dagge Wennström på SWETEC Hockey :ajaj:

Mårten Wetterstrand (Adams Farsa), är redan Ledare på SWETEC Hockey, dags att knyta kontakter med Lakers kanske :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Komodoödlan » sön apr 20, 2008 12:33 am

Rosén är nyttig bara i enstaka situationer, en "CJ-typ" som låter andra ta hand om skitgörat och väntar på att de ska fiska ut pucken åt honom. Kan han bara bli en bättre skytt så skulle ES få upp lite ögon på honom. Men som det ser ut nu, långsam på skridskor och dålig skytt, så blir han inte särskilt attraktiv. Behöver bli mer komplett!
Senast redigerad av Komodoödlan sön apr 20, 2008 1:44 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan
 

Inläggav Nixon » sön apr 20, 2008 2:17 am

"långsam på skridskor och dålig skytt"

Nä, det låter inte som något för elitserien.
Nixon
Forumamatör
 
Inlägg: 74
Blev medlem: lör dec 29, 2007 11:59 am
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » mån apr 21, 2008 9:55 am

Komodo: Tycker du verkligen att CJ bara står framför mål och väntar på att andra ska leverera puckar åt honom??? 8O

Detta är iofs en inte helt ovanlig syn på Mäster, men jag kan verkligen inte hålla med om den, CJ gör mycket mer nytta än vad många verkar se.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Komodoödlan » mån apr 21, 2008 9:05 pm

Syftar inte bara på att man bara står framför mål som du vill få det till. Så är det naturligtvis inte. Jag menar att det är sällan som de deltar i skitgörat. De har ju ungefär liknande roller. Jag får känslan att de inte gör mer än vad de har lust med. Både CJ och Rosén kan man väl säga är lite "lata" i det avseendet.
Komodoödlan
 

Inläggav Flanders » tis apr 22, 2008 9:12 am

...och jag menar att det till viss del är en vanföreställning att CJ inte gör något grovjobb. Jag tror att det finns en önskan att se Mäster som en högklassig sniper, och då hör det inte till att han gör något slitgöra, men att detta är mer en skapad inbillning, i själva verket vinner han mycket puck och skapar ytor för medspelare. (Han är dock ingen genuin grovjobbare, men gör betydligt mycket mer skitgöra än exempelvis Rosén).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav NEDOMANSKY » tis apr 22, 2008 2:35 pm

Ni måste lära Er att inse att det krävs mer än vatten i en sås för att den ska smaka Bra :roll:

En sås baserad på Vatten som enda ingrediens är som ett Hockey-Lag med endast spelare som gör Skitgörat :roll: :oops:

VEM vill BETALA för att se 22 vuxna Män gräva skit i Mittzon :roll: :oops: :eyecrazy:
Senast redigerad av NEDOMANSKY tis apr 22, 2008 10:34 pm, redigerad totalt 1 gång.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Lalin » tis apr 22, 2008 5:35 pm

Ja precis. Det är som när folk tycker att Zlatan ska jobba hela vägen hem. Sven i ett nötskal!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » ons apr 23, 2008 3:03 pm

Men glöm heller inte att vatten är en av grundstenarna till allt liv. Zlatan kan man klara sig utan, men inte vatten. :wink:
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Varanen » mån jun 02, 2008 4:34 pm

Varanen skrev:Jag vill ha:

2 målvakter
Viktor Fasth
Ett framtidsnamn

8 backar (varav 4 defensiva)
Def:
Christopher Persson
Jeremias Augustin
Per Helmersson
Ny spelare

Puckförande:
Aki Heino
Emil Rantatalo-Thomas
Ny spelare (högerfattad)
Ny spelare

5 centrar
Peter Ström
Robert Rosén
Erik Lindhagen
Erik Josefsson
Ny spelare

9 forwards
Christian Magnusson
Kevin Marsh
Markus Weinstock
Patrik Carlsson
Sebastian Lauritzen
4 nya forwards (minst två högerfattade)

Sammanfattning:
Vi behöver alltså få hit en lovande målvakt, 1 defensiv back + 2 puckförande (1 rightare), 1 ny center (helst defensiv) och 4 nya forwards (2 rightare och minst 2 balansforwards).

Ut och leta Chiefen! Hockey är tokskoj! :D


Inlägget ovan skrevs den 12 mars 2008. Sedan dess har följande hänt:

Målvakterna
Framtidsnamnet blev Bengtsberg. En bra värvning av chiefen och helt i linje med vad jag önskade.

Backarna:
Holmqvist skrev på vilket jag inte räknat med (men helt ok). Heino byttes ut mot MacNevin och Linder är högerfattad men defensiv. Vidare värvades talangfulle Karlsson. Jag är inte helt övertygad om backbesättningens förmåga att spela powerplay. Återstår att se vilka som kliver fram. Det räcker inte med MacNevin och jag vill absolut ha 2 backar inne i PP.

Centrarna
Inte heller här gav min magkänsla mig rätt. Ström åkte till Norge. Ström och Romö är fortfarande inte ersatta. Just nu har vi tre 87: or som ska leda trupperna. Mängder med talang men mindre av rutin. Evertsson måste hitta åtminstone ett 100% säkert kort med tonvis av erfarenhet, Ström2 om ni så vill.

Forwards
Strike 3. Inte många rätt i min spekulation under denna rubrik. Weinstock försvann helt överraskande, Lauritzen lär inte representera oss nästa säsong, och inte heller Marsh. Men på plussidan finns Markussons förlängning som jag inte räknat med. Han är balans och rightare. Hjalmarssons fortsatta spel i VLH är ok, men inte mer. Ännu mer balans. Thelin vill slå sig in i laget och kan också spela center vid behov (balans). Och för att verkligen markera hur viktigt det är med ytskapande och balans i kedjorna slängde vi in Hedman i potten. Bergsgetterna är avundsjuka.

Den ende producenten vi fått in är Åhsberg som just nu är ensam om den rollen tillsammans med Magnusson. Vi måste få in någon ytterligare. Helst skall båda de kvarvarande ytteranfallarna vara offensivt inriktade. Patrik Carlsson kan ta rollen om det visar sig att vi bara ämnar värva en sniper till (om vi går för två centrar).

Sammanfattning:
Vi måste alltså få hit en förstecenter + 1 sniper av klass. Den tredje länken skall antingen vara en defensivt skicklig center eller en offensivt skicklig ytterforward. Där har vi upplägget på den fortsatt sillyn enligt hur jag ser på det och just därför värvar chiefen hit en defensiv back (leftare) och 2 tunga gnuggare (givetvis leftare)... :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Varanen » lör jun 21, 2008 7:20 pm

Varanen skrev: Den ende producenten vi fått in är Åhsberg som just nu är ensam om den rollen tillsammans med Magnusson. Vi måste få in någon ytterligare. Helst skall båda de kvarvarande ytteranfallarna vara offensivt inriktade. Patrik Carlsson kan ta rollen om det visar sig att vi bara ämnar värva en sniper till (om vi går för två centrar).

Sammanfattning:
Vi måste alltså få hit en förstecenter + 1 sniper av klass. Den tredje länken skall antingen vara en defensivt skicklig center eller en offensivt skicklig ytterforward. Där har vi upplägget på den fortsatt sillyn enligt hur jag ser på det och just därför värvar chiefen hit en defensiv back (leftare) och 2 tunga gnuggare (givetvis leftare)... :wink: :lol:


Nästa värvning blev inte någon tung vänsterfattad gnuggare, utan en liten, högerfattad och offensiv spelare. Gott så. Jag har ingen aning om vilken klass Fashutdinov håller. Men med hans inträde i laget har coach Karlsson hamnat i en situation där han har 2 små offensiva spelare som båda bör spela i någon av de offensiva kedjorna, men de kan inte placeras i samma kedja. Minskar hans valmöjligheter markant. För att åskådliggöra nuvarande läge ägnar jag en stund åt min absoluta favoritsysselsättning alla kategorier...lagsammansättning! Med nuvarande trupp skulle jag formera laget följande:

Åhsberg - Rosén - Fashutdinov

Fimpen - Lindhagen - Markusson

Carlsson - Josefsson - Hjalmarsson/Hedman
(beroende på vem av de som bäst kan spela RW)

S.Magnusson - Thelin - Hjalmarsson/Hedman (se ovan)

När man tittar på ovanstående laguppställning ser man att det saknas på center-positionen. Framförallt rutin. Jag är övertygad om att chiefen kommer leverera en förstecenter. Det anser jag absolut nödvändigt om vi ska ta oss till KS. Vidare märks det uppkomna läget med C.Magnusson och Fashutdinov. Carlsson kan ta den balanserande rollen, men kan inte peta bort Åhsberg i första.

Med fler spelare i truppen förändras förutsättningarna. Jag skulle gärna se att Fashutdinov spelar med Carlsson och det skulle kunna ske i en intressant tredje lina. Jag spekulerar nu och utgår ifrån att förste centern och CJ ansluter. Laget i det läget blir:

Åhsberg - förste center - CJ

Fimpen - Rosén - Markusson

Carlsson - Lindhagen - Fashutdinov

Hjalmarsson - Josefsson - Hedman


Går bra att byta plats på CJ och Markusson beroende på vilken profil vår förste center har. Defensiv så kör man med CJ - Nolan-offensiv så kör man med #38. Det är bra att vi fått in ytterligare en ytterforward med högerfattning. Om CJ kommer har vi tre st och det är ok. Jag vet att tredje kedjan saknar tyngden, men hoppas att kvickheten och finessen uppväger. Den kan givetvis inte användas på samma sätt som Romös, men det har vi 4:e kedjan till nu.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Baloo » lör jun 21, 2008 9:34 pm

Som vanligt underbart att läsa dina tänkvärda samanfattningar.. :ok:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster