Nyförvärv 08/09

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Manglaren » ons maj 28, 2008 2:32 pm

Ska bli mycket intresant att följa vilka nyförvärv som kan tänkas dyka upp, skulle ju vara guttare än guttast om det presenterades ett toppnamn på årsmötet..

Frågan är ju bara den, vilka toppspelare har Evert gått miste om p.g.a de ekonomiska problem som varit??Hade jag varit spelare hade jag verkligen tvekat att gå till Lakers i det läge som laget befann sig i..Finns det bra spelare med is i magen som har varit i princip klara om allt skulle lösa sig lr har dessa spelare redan kritat på för andra lag???

Nu känns det gutt att man kan börja lägga över lite fokus på det roliga som nya spelare istället :D
Användarvisningsbild
Manglaren
Forumamatör
 
Inlägg: 150
Blev medlem: tor maj 03, 2007 12:06 pm
Ort: Åseda

Inläggav NEDOMANSKY » tor maj 29, 2008 12:44 pm

Den som söker skall finna, eller som de sa till Gorillan i Tintinäventyren - Sök Ranko :P

ps. Gooooglaa!!!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » tor maj 29, 2008 2:05 pm

Palmeutredarna verkar inte nappa på tjeckens lockbete.
Nedo, är det månne den här killen du syftar på?
Kyle Rank
Högerskytt ser jag 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav NEDOMANSKY » tor maj 29, 2008 10:47 pm

Jag skulle önska att Evert tar en kille med Italienskt Pass, Daniel Sisca.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Niles » tor maj 29, 2008 10:53 pm

Har du råd med han?
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tor maj 29, 2008 10:54 pm

Nej!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Mygel » fre maj 30, 2008 10:49 am

Manglaren skrev:Ska bli mycket intresant att följa vilka nyförvärv som kan tänkas dyka upp, skulle ju vara guttare än guttast om det presenterades ett toppnamn på årsmötet..

Frågan är ju bara den, vilka toppspelare har Evert gått miste om p.g.a de ekonomiska problem som varit??Hade jag varit spelare hade jag verkligen tvekat att gå till Lakers i det läge som laget befann sig i..Finns det bra spelare med is i magen som har varit i princip klara om allt skulle lösa sig lr har dessa spelare redan kritat på för andra lag???

Nu känns det gutt att man kan börja lägga över lite fokus på det roliga som nya spelare istället :D


Hade jag varit en potentiell spelare så hade jag fortfarande haft de ekonomiska bekymmerna i baktanke när det gäller att välja klubb. Växjös rykte har fläckats rejält i denna affär, antagligen för några år framåt.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Lalin » fre maj 30, 2008 11:06 am

Mygel! Det tror jag inte ett ögonblick på. Ingen spelare har lidit vad jag vet :?: :P
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Roggan » fre maj 30, 2008 11:24 am

Jag tror snarare att Lakers får lättare att få tag i spelare nu när ekonomin är klargjord och det finns en massa $$$$ - ars bakom Lakers.

Ser väl bytydligt mörkare ut på andra håll i HA....
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: tor mar 06, 2003 3:47 pm
Ort: Sittplats

Inläggav Mygel » fre maj 30, 2008 11:50 am

Och du är arbetssökande. Du erbjuds jobb hos två företag. Ett har nyligen varit i nyheterna på grund av ekonomiska problem som har byggts upp under ett antal år och har kunnat avhjälpa dessa akuta problem med externa finansiärer för att undvika en förestående konkurs/degradering. Det andra företaget har inte haft dessa tråkiga nyheter, men du vet att branschen är tuff och lönsamheten inte alltid är den bästa, vilket drabbar båda företag.

Vilket företag skulle du binda upp dig att arbetar för det närmsta året, med eventuell flytt med allt vad det innebär?

För mig hade valet varit solklart. Men sen är jag inte så riskbenägen som en del.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Niles » fre maj 30, 2008 11:56 am

Vilken tur att du inte skall lira i Lakers då. Jag tror inte det blir några problem att få några bra återstående spelare. Visste du mer än du vet hade du inte behövt känna oro för vår skull.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » fre maj 30, 2008 1:26 pm

Jag tror du har en bra poäng Mygel, Lakers känns väl inte direkt som det säkraste alternativet för en spelare just nu, sett ur ett ekonomiskt perspektiv. Dock så tror jag fortfarande att Växjö är ett attraktivt alternativ rent spelmässigt, ett lag på framfart, som placerat sig på övre halvan av tabellen de senaste åren. Och i ärlighetens namn vet jag inte vad en hockeyspelare värderar högst, dagens hockey handlar ju inte om några längre åtaganden, och ett år framåt ser ju ändå Lakers ekonomi hyfsad ut med de externa finansiärernas feta plånböcker på vid gavel.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Mygel » fre maj 30, 2008 1:38 pm

Du/ni missförstår mig nog. Tror säkert att spelare kommer till Växjö. Men det är självklart att en sådan här sak har påverkat ert rykte negativt för en tid framöver. Att flytta och arbeta på en plats är stort steg för de flesta och allt tas i beaktande i ett sådant beslut så klart.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Herr Oberst » fre maj 30, 2008 2:05 pm

Klart denna, ur er synvinkel, negativa situation påverkar möjligheten att locka spelare.
Å andra sidan så lyckas M*F alltid värva spelare som på förhand anses vara stjärnor. Detta trots det supersketna bajsrykte den föreningen dras med.

Hockeyspelare är underliga figurer. Tur jag la av.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav Anders83 » fre maj 30, 2008 2:51 pm

Herr Oberst skrev:Klart denna, ur er synvinkel, negativa situation påverkar möjligheten att locka spelare.
Å andra sidan så lyckas M*F alltid värva spelare som på förhand anses vara stjärnor. Detta trots det supersketna bajsrykte den föreningen dras med.

Hockeyspelare är underliga figurer. Tur jag la av.



men inte fan blev du ljuvlig utav att lägga ner med hockeyn!

:lol:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Komodoödlan » fre maj 30, 2008 6:29 pm

Nu måste vi se framåt. När tror ni att Evertsson presenterar sitt nästa nyförvärv? Senast i nästa vecka borde det dyka upp nåt.
Komodoödlan
 

Inläggav Lobo » lör maj 31, 2008 12:41 am

Vet inte hur spelarna tänker (alla tänker själklart olika) men Lakers har väll aldrig fuskat med några löner, vad jag minns är väll mif fortfarande skyldiga spelare pengar som skall betalas tillbaka så fort föreningen går med vinst. Tror nog många spelare inte tänker långsiktigt, de skriver ju oftast 1-års kontrakt o då är det kanske inte avgörande om laget ev går i kk om 2-5 år.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Mygel » lör maj 31, 2008 10:15 am

Det handlar inte om fusk eller obetalda löner. Det handlar om en trygghet i ditt arbete. En vanligt funtad person kommer att välja en ett företag som inte har haft ekonomiska problem framför en som har. För en utomstående som ser det objektivt så är där fortfarande en potentiell risk för fortsatta problem. Denna risk ser självklart inte supportrar eller klubbentusiaster.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Mygel » lör maj 31, 2008 10:17 am

Lobo skrev:Vet inte hur spelarna tänker (alla tänker själklart olika) men Lakers har väll aldrig fuskat med några löner, vad jag minns är väll mif fortfarande skyldiga spelare pengar som skall betalas tillbaka så fort föreningen går med vinst. Tror nog många spelare inte tänker långsiktigt, de skriver ju oftast 1-års kontrakt o då är det kanske inte avgörande om laget ev går i kk om 2-5 år.


Du är väl medveten också om att en stor del av ishockeyspelares löner består av framtida pensionsavsättningar. Det finns en risk att dessa påverkas om en klubb går i konkurs i framtiden.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav NEDOMANSKY » sön jun 01, 2008 5:29 pm

Statlig Lönegaranti vid KK.

Primman gick ut i Solen med en panna i djupa veck, det blir ingen snygg bränna med Domarrandigt på Tvären 8) (Använd Zink-Spann) :P

Anledningen till den rynkade pannan har Rubriken Nyförvärv, Här kommer Min lösning på Problematiken : Daniel Sisca((-83)C) (60p på 71 Matcher i ECHL)Italienskt Pass (bara en sån sak) Justin Azevedo(-88)(C) (160p på 87 matcher senaste säsongen).

Alltså INGEN Finne ta då Moras Kenneth Bergqvist istället eller Romös Storebror.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » sön jun 01, 2008 6:51 pm

Hehe, du kan vara lugn vad gäller det domarrandiga - jag har effektivt undvikit den stekheta solen hela dagen lång.

Daniel Sisca har du malt på om sedan lång tid tillbaka, jag börjar snart tro att han faktiskt redan är klar. Poäng gör han onekligen, men personligen ser jag denna gång helst en normalt byggd transatlant istället för en bananfluga. Intressant dock ifall det stämmer som du säger angående det italienska passet - på så sätt kunde Evert slå två flugor i samma smäll :P Tänk ifall vi kunde ha tre transtlanter i Evertssons armé? Me like!

En rutinerad svensk spelare som med rätt omgivning säkert skulle producera de utlovade 30 poängen är NH:s Jörgen Rickmo. Enligt Hockeycentralen är inte han och Nyköping riktigt överens.
Men Evertsson har kanske siktet inställt på större fiskar än så?

Mora-Kenneth hade jag gärna sett i Lakers alla dagar i veckan, känns dock som att han är lite för bra för vårat glada sväng-gäng.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Zebbe » sön jun 01, 2008 7:10 pm

Mygel skrev:
Lobo skrev:Vet inte hur spelarna tänker (alla tänker själklart olika) men Lakers har väll aldrig fuskat med några löner, vad jag minns är väll mif fortfarande skyldiga spelare pengar som skall betalas tillbaka så fort föreningen går med vinst. Tror nog många spelare inte tänker långsiktigt, de skriver ju oftast 1-års kontrakt o då är det kanske inte avgörande om laget ev går i kk om 2-5 år.


Du är väl medveten också om att en stor del av ishockeyspelares löner består av framtida pensionsavsättningar. Det finns en risk att dessa påverkas om en klubb går i konkurs i framtiden.


Mygel, skulle du vilja förklara för mig hur de kommer att påvärkas vid en ev konkurs är du snäll.
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs
 
Inlägg: 586
Blev medlem: mån nov 21, 2005 9:32 am
Ort: Växjö

Inläggav Mygel » mån jun 02, 2008 1:35 pm

Zebbe skrev:Mygel, skulle du vilja förklara för mig hur de kommer att påvärkas vid en ev konkurs är du snäll.


Framtida pensionsavsättningar?? Då bolaget inte längre existerar så kan det inte heller göra några avsättningar.

Statlig lönegaranti gäller vid normala arbetstagarrelationer. Inte säker det gäller detsamma för uppdragstagare med tidsbegränsade kontrakt. Kan mer ses som konsulter eller egen företagare som snällt får ställa sig i kön med mössa i hand vid en eventuell KK.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav NEDOMANSKY » mån jun 02, 2008 5:10 pm

De flesta Hockeyspelare är med i Sico eller Unionen som samarbetar.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Mygel » mån jun 02, 2008 7:33 pm

NEDOMANSKY skrev:De flesta Hockeyspelare är med i Sico eller Unionen som samarbetar.


Men det betyder inte att där är en lönegaranti då de inte är tillsvidareanställda.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav NEDOMANSKY » tis jun 03, 2008 4:08 pm

Är Du säker på om anställningsformen spelar roll? :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav erok » tis jun 03, 2008 5:24 pm

Mygel skrev:Det handlar inte om fusk eller obetalda löner. Det handlar om en trygghet i ditt arbete. En vanligt funtad person kommer att välja en ett företag som inte har haft ekonomiska problem framför en som har. För en utomstående som ser det objektivt så är där fortfarande en potentiell risk för fortsatta problem. Denna risk ser självklart inte supportrar eller klubbentusiaster.


Det är just detta jag har försökt lyfta fram. Staplen med supporterspelaren måste upp på VLHs hemsida. Ger bra reklam å visar att det finns starka band mellan klubben och supportrarna. Vist. Många som tog lån men det var för att rädda Klubben. Nu är det inte snackom lån utan istället är det massan och intresset för hockeyn i stan som ska visa klassppelarna att VI vill att dom kommer hit å därför växer staplen sådet knakar. Ja mitt tjat här inne eller telesamtalen till kansliet räcker inte. Så kanske ordföranden för LL skulle trycka på lakers lite i detta fall.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Mygel » ons jun 04, 2008 1:35 pm

NEDOMANSKY skrev:Är Du säker på om anställningsformen spelar roll? :wink:


Har inte varit hemma på något år, men under juridikstudierna så lärde jag mig att olika anställningsformer behandlas olika under arbetsrätten. Rena uppdragsförhållanden, som i ishockeyn, faller även delvis utanför arbetsrätten.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav NEDOMANSKY » ons jun 04, 2008 5:16 pm

Spårar Jag en viss tveksamhet måhända :wink: , nåväl vi lämnar den sista pusselbiten till berörda parter att utforska, Tack för en god Match :)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Mygel » ons jun 04, 2008 5:34 pm

NEDOMANSKY skrev:Spårar Jag en viss tveksamhet måhända :wink: , nåväl vi lämnar den sista pusselbiten till berörda parter att utforska, Tack för en god Match :)


Tveksamhet självklart. Arbetsrätt var aldrig min starka sida, men jag lyckades ändock dra in ett hyfsat betyg den terminen.

Men jag vet inte hur regelverket ser ut 2008, även om jag inte tror mkt har ändrats :wink:

Hursomhelst så är jag 100% säker på att denna turbulens har påberkat Växjö negativt när det gäller att locka nya spelare, oavsett vilka resurser som visas upp nu.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav NEDOMANSKY » ons jun 04, 2008 5:40 pm

Tiden läker alla sår sägs det.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » ons jun 04, 2008 5:42 pm

"Minnet hos en fisk är kort" :P
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Power Play » ons jun 04, 2008 8:50 pm

Primeau skrev:"Minnet hos en fisk är kort" :P


:ok: :roflol:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Inläggav Mygel » tor jun 05, 2008 8:26 am

"Minnet hos en grötätare är kort" borde det vara väl?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav loffe » fre jun 06, 2008 11:09 pm

Fråga till statistiknördar: Har lakers nån säsong INTE värvat en spelare från taif?
Användarvisningsbild
loffe
Forumamatör
 
Inlägg: 57
Blev medlem: mån aug 23, 2004 11:26 am
Ort: växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster