OH AH Jacobsson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 11, 2007 9:03 pm

Alltid skoj med begåvade kommentarer :roll: , Lassemaja/Flanders undantagna givetvis.

serra är som vanligt FÖRE Sin tid 8)

Balooooo vet Vi ALLA sen Djungelboken hur fort hårddisken snurrar på .., - Jag öhh tänkte hmm inte öhh klippa öhh till hmm så öhh hårt hmm öhh....... :eeeh:

CJ`s bekymmer är just det att Han inte brukar klara av att leverera när det kniper som värst, själklart kommer han att landa ett antal baljor och givetvis platsa, MEN det som diskuteras är till vilken kostnad och nytta?

Jag gillar CJ, men tycker att det smakat bättre om Man sluppit läsa om ersättningsnivåer så fort det gäller Hans sena ankomster.

Vad gäller puff så har Du fullt upp med piff förstår Jag :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav LasseMaja » tis dec 11, 2007 10:25 pm

Finns skillnader när det gäller Åkesson i Taif och Jacobsson hos er. Ni har inte brist på spelare, ändå tar ni in CJ. Taif tappade 2 fw och då ställde Åkesson upp för Taif. Vi får väl se om det blir spel i Taif för Åkesson hela säsongen, besked väntas snart.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav puff » tis dec 11, 2007 10:53 pm

Nedomansky- Jag accepterar din verklighet som du upplever den men vad jag har fullt upp med är min verklighet som jag tar ansvar för själv.

god jul och gott nytt år önskar jag dej
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav buck » tis dec 11, 2007 11:17 pm

LasseMaja:
Vi saknade spelare av Chrilles typ, dvs, utpräglade målskyttar.
Chanser och framspel har inte saknats, men däremot det sista avgörande.


Dessutom är det väl okej att agera förnuftigt efter målsättningen innan man ändrar målsättningen efter läget. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 11, 2007 11:31 pm

Ingen ifrågasätter CJ`s kvalite, Men enligt Mig så har Lakers betalat dyrt för två medelmåttiga Brunkare, som med lätthet skulle kunna ersatts från start av Basse/Yngwe, detta till en mindre kostnad samt med en större känsla av utveckling av egna produkter som sannolikt även acepterat att kliva åt sidan nu när allvaret börjar.

Det är detta som är skillnaden på gräddfiler som kostar pengar och gräddfiler som innebär två missade träningspass, för Mig är det VISS skillnad som bör behandlas med Fingerspitzgeful.

Detsamma puff, Vi syns på Julafton :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav GS » ons dec 12, 2007 12:28 am

Snälla Tjecken,,,Lova mig oss alla nadra här inne att den dag du hittar något positivt med det Lakers gör säg till för då är nog fan världen på väg under. Jag har nog aldrig upplevt någon som är så farbannat tjatig som du är och hur fan orkar du att hela tiden leta efter alla fel och brister?
Nu snackas det om att vi flesta här inne är glada och lyckliga att CJ kommit tillbaka men likt förbannat så lyckas du som en gammal repig lp-skiva klämma in Yngwe/Basse i ytterligare ett inlägg.

Har du någon speciell läggning som gör att du enbart ser tonåringar i ditt huvud? Sitter du och flåsar på läktaren när våra ungdomslag spelar? Du får ursäkta om det blev personliga påhopp men du har lyckats totalt att sabba detta forum och det var ett undantag att jag nu skrev här för du har som sagt var lyckats få inte bara mig utan en hel mängd folk att lämna forumet för vad man än kan tänkas diskutera för ämne så kan man vara säker på att du kommer med dina klockrena analyser och ditt spyende över Lakers och till allas förvåning så ramlar det nog in någon rad om någon fjunis också.

Vad i Helvete har Bunkare och Basse/Yngwe med att CJ är tillbaka att göra, eller du kanske menar att någon av dom skulle kunna ta även CJ;s plats i truppen. Nä fan svara inte förresten för vi vet ju redan svaret.

Om du inte har råd eller av annan anledning så lovar jag personligen betala för ett medlemskap i Motala så du kan beundra en av dina tonåringar. Skicka mig bara ett pm så skall jag sätta in pengar åt dig för jag skulle ge vad som helst för att slippa en sådan sk Lakerssupporter som dig.

Kanske finns mer som vill vara med och sala så kanske vi kan få ihop till dina resor med upp till Ishallen i Motala.

Skulle vara ytterst intressant att få veta vad du vill och vad du är ute efter med all din kritik oavsett vad Lakers gör. Var du aspirant på Sportchefsjobbet och inte fick det? Snälla förklara för en som inte fattar ett dyft vad dina syften är med din massiva kritik på princip allt som görs och sker i vår älskade klubb.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » ons dec 12, 2007 12:38 am

Neddo..du måste förstå, att Basse och Yngwe inte är bra nog nu på den här nivån för att de ska svara upp till vad som krävs av de om man utgår från vad Lakers har för målsättning. Vi hade säkert kunnat ställa upp med fyra kedjor med bara "medelmåtter", som Basse och Yngwe, bröderna Herrlin m.fl, men då hade vi knappast haft en lika belåten tabellplacering som vi har nu. Vi hade åkt ner i Div1. Det borde du vara så stor för att du ska begripa det.
Däremot vill jag att vi ska ta hand om de talangfulla juniorer vi får fram, Obs! OM vi över huvud taget får fram några.? Kom ihåg, att det inte är lätt att få fram såna spelare som kan prestera bra i HA eller nå så långt som till ES.
Lakers har varit bortskämda med ordföranden med stora plånböcker som har köpt duktiga spelare för att rusa upp i seriesystemet. Inte undra på att juniorer får stå åt sidan.
I Motala gör ju Basse sina poäng, gott så! Se på R-T, det är nätt och jämt att han hinner med i HA tempo.
Vi får bara hoppas att det finns något "Guldkorn" i några av Lakers yngre led som kan ta klivet upp i A-laget.
Komodoödlan
 

Inläggav NEDOMANSKY » ons dec 12, 2007 1:22 am

Jadu GS, stackare där, inte lärt sig läsa och ännu mindre förstå :roll:

Jag är mycket Glad över Lakers när Klubben presterar KVALITET.
Jag blandade in Basse/Yngwe för att puff gjorde en mindre saklig anmärkning därom.

Det svider naturligtvis för somliga att Jag återigen får rätt när det gäller bröderna T.

Jag är positiv när det är befogat, Att förklara ytterligare för tex. Dig GS är uppenbart slöseri med tid, eftersom Du inte har normal läsförståelse.

K-Ödlan!, för att vara extra tydlig, Jag anser fortfarande att Basse/Yngwe hade klarat de mycket begränsade arbetsuppgifter som Bröderna T har haft och Nu eventuellt även blivit entledigade från.

Jag säger som House i kväll , - Det luktar seger :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Medgångssupportern » ons dec 12, 2007 9:27 am

Återgå till trådens ämne tack!
Användarvisningsbild
Medgångssupportern
Site Admin
 
Inlägg: 1027
Blev medlem: sön okt 01, 2006 8:35 pm

Inläggav Loseddos » ons dec 12, 2007 10:35 am

NEDOMANSKY skrev:Men enligt Mig så har Lakers betalat dyrt för två medelmåttiga Brunkare, som med lätthet skulle kunna ersatts från start av Basse/Yngwe, detta till en mindre kostnad samt med en större känsla av utveckling av egna produkter som sannolikt även acepterat att kliva åt sidan nu när allvaret börjar.


Nu är det ju så Nedo att Basse/Yngwe inte fick chansen. Jag förstår att det svider, men det är inte aktuellt och därför finns det inte minsta lilla anledning att älta det i alla jävla evighet. Hitta nåt annat att gnälla på. Snälla.

buck skrev:LasseMaja:
Vi saknade spelare av Chrilles typ, dvs, utpräglade målskyttar.
Chanser och framspel har inte saknats, men däremot det sista avgörande.


Dessutom är det väl okej att agera förnuftigt efter målsättningen innan man ändrar målsättningen efter läget. ;)


Hear Hear!!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Beckis » tor dec 13, 2007 1:32 pm

LasseMaja skrev:Finns skillnader när det gäller Åkesson i Taif och Jacobsson hos er. Ni har inte brist på spelare, ändå tar ni in CJ. Taif tappade 2 fw och då ställde Åkesson upp för Taif. Vi får väl se om det blir spel i Taif för Åkesson hela säsongen, besked väntas snart.


Ser faktiskt inga större skillnader annat än att du ursäktar dig med att TAIF har skador..Hur vore det om ni fyllde på med era egna vida omtalade juniorer istället för att låta Åkesson börja göra en "CJ"

I växjö kan vi som bekant inte fylla på med egna juniorer då de enligt den samlade expertisen i "kronoberg" är för jävla dåliga.
Senast redigerad av Beckis tor dec 13, 2007 10:07 pm, redigerad totalt 1 gång.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö

Inläggav LasseMaja » tor dec 13, 2007 8:42 pm

Tycker att skador är en alldeles utmärkt ursäkt att ta in Åkesson igen, även om det inte behövs någon ursäkt när det gäller Åkesson. :D Han är nu inne på sin 18:e säsong i a-laget!!!! Får även tänka på att Näsström flyttat så visst måste Taif plocka in lite folk utifrån.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav MHC » tor dec 13, 2007 8:51 pm

Tycker också det är konstigt att velpellen kan komma och gå som han vill. Hur många gånger har han inte gjort detta??

Långsiktighet är inget Lakers kan stava till, nödlösningar med "lånade" pengar, kan aldrig sluta väl.

Och sedan Andersson som man inte vet från dag till dag om han kan(får) vara med... Långsiktigt tänkande var ordet...Sportsligt..Nej inte det minsta. Ett är väl säkert, han kommer inte spela här nästa säsong.

Ekonomin verkar väl inte vara på topp, och tabellplaceringen är väl bättre än man förutspått, så jag förstår inte paniken och girigheten.

Nej, jag och många med mig har börjat tröttna!!
MHC
Forumamatör
 
Inlägg: 59
Blev medlem: sön dec 31, 2006 12:33 pm

Inläggav Primeau » tor dec 13, 2007 8:57 pm

MHC skrev:Nej, jag och många med mig har börjat tröttna!!

Så bra :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav MHC » tor dec 13, 2007 9:02 pm

Tur att du tror på det Primeu, du väntar väl på elitseriespel också...
MHC
Forumamatör
 
Inlägg: 59
Blev medlem: sön dec 31, 2006 12:33 pm

Inläggav Primeau » tor dec 13, 2007 9:09 pm

Nä, jag är rätt nöjd med spel i övre halvan av Allsvenskan med #16 Jacobsson på isen imorgon.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Per Carlsson » fre dec 14, 2007 10:39 am

Varför blandar du in ekonomin i detta?

Dessa förändringarna som gjorts i truppen äventyrar ju inte Lakers ekonomi på något sätt. Man har till och med frigjort pengar då D'arcy inte kostar lika mkt som Thoresen gjorde och när det gäller CJ så finansieras han externt och inte från ordinarie lönebudget.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav MHC » fre dec 14, 2007 3:53 pm

Vad jag är ute efter är lite mer långsiktiga beslut, självklart kostar det pengar, externa pengar som kommer behövas i framtiden, det finns väl inte hur många slantar som helst att tillgå?

Att byta/peta bort spelare när man gjort en väl så god säsong hittils liknar något som jag ser som mindervärdeskomplex.

Ständiga förändringar för förndringens skull, låna sig till segrar, konstigt att det överhuvud taget är tillåtet. Var finns tryggheten?? Främjar detta varumärket Lakers??
MHC
Forumamatör
 
Inlägg: 59
Blev medlem: sön dec 31, 2006 12:33 pm

Inläggav Primeau » fre dec 14, 2007 4:39 pm

Ja, dessa båda värvningar främjar absolut varumärket Lakers - Jacobsson är en favorit sedan innan och en ny kanadick har fortfarande en viss attraktionskraft i staden.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Lalin » fre dec 14, 2007 6:36 pm

Jag kan bara instämma med Primeau här 8O :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre dec 14, 2007 11:55 pm

CJ petar Bröderna T ALLA dagar i veckan
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster