Försnack om Lakers Silly season inför 08/09

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » mån feb 25, 2008 7:17 pm

Jag tycker att det behövs nytt blod och tänk just på den posten - precis som överallt inom alla led i alla företag efter en viss tid. Henrik Evertsson har nu varit VLH trogen i ett par år - låt nu en annan offensiv kraft ta över. Henrik Evertsson kan väl bli ordförande eller något annat häftigt inom föreningen.

Tråkigt nog så inser nog inte Evertsson själv att hans tid inom VLH är passé och kommer säkerligen att fortsätta ett par år till.

Var det inte Evertsson och Högardh som var värsta polarna? Rögle smakade visst bättre ändock.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Räven » mån feb 25, 2008 7:21 pm

Jag tycker faktiskt inte att Evertssons tid är historia, årets upplaga ligger han till stora delar bakom och det blev vårt bästa lag hittills. Jag tror att han har en plan framåt, som kan bli bra om vi klarar att hålla näsan över vattenytan ekonomiskt sett.

Sedan gäller det kanske om han själv vill bygga vidare, eller söka sig något nytt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Varanen » mån feb 25, 2008 7:24 pm

Primeau - Du har nog rätt där. Hehe...är 100% fokuserad på truppen...

Peter Ström har varit en succé kan man lugnt påstå. Vore trist om det inte blev någon fortsättning. Har också hört ryktet om huset i Halmstad så det är nog bara att ställa in sig på att han inte förlänger. Samtidigt vet man aldrig i den här branschen...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14054
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav alfax » mån feb 25, 2008 7:25 pm

Är på samma linje Evertsson ska vara kvar om vi kan behålla honom .Vilken annan sportchef med lakers spelarbudget hade fått ihop detta lag vi har idag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » mån feb 25, 2008 8:04 pm

Man hafver Mig förtäljt att årets VLH icke äro lika kostsamt som fjolårets upplaga af samma lag.
Detta har jag hört från flera, och det bekräftar isåfall bara det jag hela tiden misstänkt. Och ifall nu detta stämmer skall Evert ha all cred för årets lagbygge, i sina bästa stunder är dom oslagbara. Nu stundar ett hyperintressant slutspel - går det bra där tror jag chanserna ökar för att fler spelare, och sportchefen, stannar.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Kjellsson » mån feb 25, 2008 8:38 pm

Evert måste vara kvar, dels för att jag finner det omöjligt för Lakers att hitta en bra ersättare, och dels för att sportchef är en post där långsiktighet är mycket viktigt. Kan inte riktigt förstå de som förespråkar en ny sportchef.

Att Peter Högardh gick till Rögle ser jag som ganska narturligt då han valde att flytta hem till Halmstad förgått. (Halmstad - Ängelholm 5mil) Svårt för Evert att påverka....
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav Niles » mån feb 25, 2008 9:02 pm

Är det nånting som bör vara långsiktigt i en klubb så är det sportchefen. Det är nästan ett måste för att man skall kunna få liten omsättning bland spelarna. Ingen aning om hur spelarna förhåller sig till Evertsson men laget ser ut att vara i bra harmoni och verkar ha roligt. Det borgar väl för att det inte är helt kass i alla fall. Folk som yrar över dåliga värvningar nu vet inte vad dom pratar om. Tycker Evert haft hög träffprocent, sett i en jämförelse med andra i samma position väldigt bra. Han blev nästan av med hela sin förstafemma som var dominant i fjol och ersatte den med en ny lika dominant där samtliga fungerat lysande. Fungerar tränare och sportchef hyfsat tillsammans finns inget att tveka på. Boork som tränare? Gillar Boork men tror inte alls han passar in i Lakers, lite för provokativ ledarstil för att passa här. Herregud vad folk här skulle gnöla och gnälla när nån favvis blir satt på läktaren eller det blir lite oroligt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » mån feb 25, 2008 9:52 pm

Så länge jag har följt Lakers har rykten om missnöjda spelare florerat. Det hör till sporten. Den som har 10 minuter/match vill ha 15, för att sedan ha 20, för att sedan vilja spela i SH, önskemål om tid i PP osv. Sunt, visar att killarna vill ta ansvar, men en tränare som alla är nöjda med gör antagligen något riktigt fel.

Coach Karlsson har visat sig ha bra känsla för sitt lag. Visst finns det matchningar jag stått frågande inför, inte minst på målvaktspositionen, men i det stora hela har misstagen varit få. Han har en linje som han envetet kör, så envetet att jag ibland irriterat mig på det, men samtidigt har jag känt respekt för att han tror på sina idéer. Hans envishet har ändå inte hindrat honom från att testa nytt ibland.

Hittills är jag mycket nöjd med coach Karlsson. Första året med ett helt nytt lag, ny omgivning. Men allt hittills har syftat till det riktiga examensprovet. Bäst när det gäller som mest, eller?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14054
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Räven » mån feb 25, 2008 10:09 pm

Den jämnhet som finns både i helheten i laget (mellan femmorna) och i resultatet, samt i mycket liten formdipp, gör att jag är mer än nöjd så här långt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav LasseMaja » mån feb 25, 2008 10:10 pm

Nedomansky, Serwanga till Lakers?!! :? Har du sett killen spela? Har sett honom mycket i Taifs juniorlag och han måste gått framåt en massa sen dess om det är så att du tycker att han borde få try-out hos er. Han är tuff, ofta väldigt opolerad, och dålig på skridskorna. Har svårt att se att han ens klarar av tempot i ettan.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Komodoödlan » mån feb 25, 2008 11:38 pm

Varanen skrev:Så länge jag har följt Lakers har rykten om missnöjda spelare florerat. Det hör till sporten. Den som har 10 minuter/match vill ha 15, för att sedan ha 20, för att sedan vilja spela i SH, önskemål om tid i PP osv. Sunt, visar att killarna vill ta ansvar, men en tränare som alla är nöjda med gör antagligen något riktigt fel.

Coach Karlsson har visat sig ha bra känsla för sitt lag. Visst finns det matchningar jag stått frågande inför, inte minst på målvaktspositionen, men i det stora hela har misstagen varit få. Han har en linje som han envetet kör, så envetet att jag ibland irriterat mig på det, men samtidigt har jag känt respekt för att han tror på sina idéer. Hans envishet har ändå inte hindrat honom från att testa nytt ibland.

Hittills är jag mycket nöjd med coach Karlsson. Första året med ett helt nytt lag, ny omgivning. Men allt hittills har syftat till det riktiga examensprovet. Bäst när det gäller som mest, eller?
Det tog tid innan Coach Karlsson insåg att han var tvungen att flytta "CJ" från Carlsson och Lindhagen, som var "snustorr" tillsammans. Tack och lov verkade det som att han lyssnade på mig :ok:

Ännu längre tid tog det för Coach Karlsson innan han insåg att "CJ" var en målskytt som ska spela i viktiga situationer av matcherna, t.ex. inte sitta på bänken i PP.

Annars tycker jag att han har skött sig bra, visar engagemang och är aktiv i båset.
Komodoödlan
 

Inläggav NEDOMANSKY » tis feb 26, 2008 12:24 am

Han har utvecklats rejält(dålig på rören 8O inte vad Jag Minns), som bördig från Alvesta(numer Farmarklubb) så bör Lakers ta till vara De Lokala krafter som finns, Jag säger inte att Han solklart tar en Tröja i HA, MEN sannolikt så blir Blomman för dyr(kanske ES), M.Åkesson (-89) går ur HV´s Hockeygym i vår, KANSKE Lakers? Då kan ett Div.2 Fynd ge DEG över på Bakbordet :wink:

För att Lakers nästa säsong ska få en REJÄL DEGHÖG att baka med så lanserar Jag här och NU Lakers svar på Nuvarande Svenska Unga MålvaktsTrend, Tex Williamsson (-91), In Hinkum Veritas :whistle:

ps. spetsa sen SummerCampen med Ronny "110%" Hansson 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Svartvadet » ons feb 27, 2008 6:56 pm

Jag tycker att Lakers borde värva Brendan Tedstone till nästa år!! 184cm lång och 134kg tung, för er som vill ha en profil!!! :lol:

Observera hur många matcher han har spelat i sitt liv :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6431
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav piffare » lör mar 01, 2008 9:12 pm

Patrik Serwanga gick på hockeygymnasiet i Tingsryd och fick måttligt med speltid i J20. Satt på bänken i Krif när TAIF mötte dom i en träningsmatch på försäsongen.

Låter som en bra värvning va? :wink:
piffare
Forumamatör
 
Inlägg: 26
Blev medlem: mån jan 07, 2008 5:53 pm

Inläggav Malul » sön mar 02, 2008 1:11 pm

Bild

jag har vetat det ett tag men nu börjar det nästan likna nåt officiellt,denna killen lirar nog :wink: i Lakersdressen nästa säsong :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Komodoödlan » sön mar 02, 2008 4:23 pm

Är killen på bilden Serwanga? Är han Växjö-produkt?
Komodoödlan
 

Inläggav Svartvadet » sön mar 02, 2008 7:16 pm

Ödlan, är du född bakom flötet??? Olausson är det som är på bilden, i en träningsmatch med Växjö! Serwanga är väll dessutom mörkhyad om jag inte missminner?? 8O
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6431
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Kjellsson » sön mar 02, 2008 8:25 pm

Malul skrev:Bild

jag har vetat det ett tag men nu börjar det nästan likna nåt officiellt,denna killen lirar nog :wink: i Lakersdressen nästa säsong :D


DE tror detsamma... :D

http://www.smp.se/blogg/daniel/
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav Komodoödlan » sön mar 02, 2008 8:33 pm

Svartvadet skrev:Ödlan, är du född bakom flötet??? Olausson är det som är på bilden, i en träningsmatch med Växjö! Serwanga är väll dessutom mörkhyad om jag inte missminner?? 8O
Nej, jag är inte född bakom flötet - bakom Posten.
Tyckte inte att man direkt kunde se att det var Olausson på bilden. Dessutom vet jag inte vem Serwanga är, därför som jag frågade andra om det. Är allt klart nu, Svartvadet?
Komodoödlan
 

Inläggav Zebbe » sön mar 02, 2008 8:42 pm

Olausson är en fantastiskt bra spelare på Allsvensk nivå, men det finns inte en chans att jag tror han spelar i Lakersdressen..
men under har naturligtvis hänt tidigare, kanske även nu?
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs
 
Inlägg: 586
Blev medlem: mån nov 21, 2005 9:32 am
Ort: Växjö

Inläggav LasseMaja » sön mar 02, 2008 9:20 pm

Klart att Olausson kommer spela i Lakers nästa säsong!!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav alfax » sön mar 02, 2008 9:21 pm

Enl,DE:s blogg är han ett av de grillheta namnen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » sön mar 02, 2008 9:36 pm

Jag har svårt att se hur det skulle kunna ligga någon sanning i det ryktet, Niklas är mogen för ES nu tycker jag :roll:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav LasseMaja » sön mar 02, 2008 10:09 pm

Och Smps journalister litar vi på i alla läget, eller hur växjöbor?? :lol: Nä men ärligt tror jag på att det blir så, jag har fullt förtroende för Svensson på Smp(ja, jag vet att han bytt namn men för mig är han alltid Svensson).
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav friberg » sön mar 02, 2008 11:02 pm

faan det är ju flera månader kvar innan vi får reda på om han spelar för lakers så det känns som ingen ide att klura i det nu
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav Komodoödlan » sön mar 02, 2008 11:05 pm

Primeau skrev:Jag har svårt att se hur det skulle kunna ligga någon sanning i det ryktet, Niklas är mogen för ES nu tycker jag :roll:
Jag är fortfarande osäker på det. I Nyköping har han alltid spelat en stor roll, men så har det sett ut de senaste säsongerna då han varit utlånad till NH. Vad är det som säger att han är mogen för ES nu? Det återstår att se i alla fall.
Komodoödlan
 

Inläggav NEDOMANSKY » mån mar 03, 2008 1:39 am

The Lord Works In Mysterious Ways, Serwanga kanske kan göra en Brunnström(från Div.1 till Poängopp i FBK), dvs. hoppa över en Division :wink:

Jag medger att det är en HÖG-oddsare, men kolla på serra och Hans Bomben-spel :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Komodoödlan » mån mar 03, 2008 1:47 pm

Det här kunde ju varit något lovande för Lakers, men har precis värvats till en annan klubb.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=280
Komodoödlan
 

Inläggav Niles » mån mar 03, 2008 3:12 pm

Men ska du länka till alla som INTE skall till Lakers för dom har klart med en annan klubb blir det nog en jobbig tråd..
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav dolitle » mån mar 03, 2008 4:15 pm

Är det så oerhört svårt att skriva namnet på spelaren som du länkar till ??
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per_växjö » mån mar 03, 2008 4:20 pm

Inte för att hacka på dig komodoödlan men nämn gärna spelare som de finns något slags rykte bakom att han är påväg till Växjö istället för att nämna massa bra spelare som absolut inte är påväg till Växjö.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav Komodoödlan » mån mar 03, 2008 6:30 pm

dolitle skrev:Är det så oerhört svårt att skriva namnet på spelaren som du länkar till ??
Dolitle..det här börjar bli lätt pinsamt. Jag länkade spelares namn med "40" andra spelare tidigare, men om du inte ids öppna, som i det här fallet en endaste länk, utan att jag måste skriva personens namn, så strunta i det då. Blir ju inte lika spännande heller om man redan vet namnet. Försök anpassa dig lite till andra också.
Komodoödlan
 

Inläggav Komodoödlan » mån mar 03, 2008 6:33 pm

Per_växjö skrev:Inte för att hacka på dig komodoödlan men nämn gärna spelare som de finns något slags rykte bakom att han är påväg till Växjö istället för att nämna massa bra spelare som absolut inte är påväg till Växjö.
Skit i det du! Man kan klaga på det allra minsta, men du får ta det som bjuds av mig.
Komodoödlan
 

Inläggav Varanen » mån mar 03, 2008 6:46 pm

Komodoödlan - För att vara en person som säger sig vara för ett fritt utbyte av tankar är du väldigt snar med att be andra hålla inne med sina.

Från och med nu kommer inlägg som enbart innehåller länkar att raderas. Detta för att öka läsvänligheten och för att den tidigare dialogen i ämnet inte gett resultat.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14054
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Komodoödlan » mån mar 03, 2008 10:31 pm

Med kniven på strupen..

MARKUS MATTHIASSON
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=280
Senast redigerad av Komodoödlan mån mar 03, 2008 11:00 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Komodoödlan
 

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster