McHöft - den mystiska tråden

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » fre jan 04, 2008 9:40 pm

Finns det någon som tror att Lakers har pengar sparade?

Så är inte fallet i allafall. Men jag ger mig inte in i diskussionen om det är därför det ena efter det andra kommer upp.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav C70T5 » fre jan 04, 2008 10:27 pm

Flanders skrev:
C70T5 skrev:Varför använder man inte dessa sparade stålar då.

...för då är inte stålarna sparade längre. Svårt att hålla en stabil ekonomi med inställningen, "oh, nu har vi fått lite pengar över här, vad ska vi köpa för dom?"

Sund inställning. Öhh...klapp på axlen.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Komodoödlan » lör jan 05, 2008 10:12 pm

supportrarna skrev:Mchöft var kass. Han åstadkom inte ett skit på dom matcher han gjorde i Lakerströjan. Förbannat klokt av Evert.
Är man så kort till växten som Mchöft måste man kompensera det med stark skridskoåkning (som Marsh) och teknik. Han hade bara en god teknik, därför som han inte hängde med. Anser jag.
Komodoödlan
 

Inläggav vadå » mån jan 07, 2008 10:58 pm

Ja, det får vi nog aldrig veta.Men upphaussad blev han, och det slogs på stora trumman, snackades om drömvärvning, aldeles för bra för allsvenskan...Vad blev det? PANNKAKA.
vadå
Forumamatör
 
Inlägg: 44
Blev medlem: ons jun 20, 2007 10:19 pm

Inläggav Primeau » mån jan 07, 2008 11:00 pm

Sant! Fast han kostade inte ett skit så det var bra att man i alla fall gjorde ett försök...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Komodoödlan » tis jan 08, 2008 12:34 am

Kräver noggrann scouting nästa gång vi drar hit en transatlant. Orkar inte med såna här PANNKAKOR mer.
Komodoödlan
 

Inläggav puff » tis jan 08, 2008 12:43 am

för att hitta guldkornen är det nog viktigt att man vågar testa spelare. De som redan är välscoutade kostar nog också en hel del kosing.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav dolitle » tis jan 08, 2008 9:25 am

Var McConvey en sådan pannkaka ?

Det slutade med att vi fick testa honom utan kostnad, rätt bra tycker jag.

Han har inte varit i spel på rätt många månader och rätt nyligen gjort en höftoperation.
Hade han kommit hit vid seriestarten eller ännu hellre till träningsmatcherna hade han säkert lyckats bättre.
Inte lätt att komma in mitt i en brinnande serie relativt otränad.

Alla värningar är en chansning, det är mycket som ska spela in för att allt ska klaffa.

Änsålänge tycker jag det bara är Calder som är en floppvärvning av transatlanterna.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Yunix66 » tis jan 08, 2008 12:12 pm

dolitle skrev:Alla värningar är en chansning, det är mycket som ska spela in för att allt ska klaffa.


En värvning måste väl inte vara en chansning!!??
Har man gjort ett tillräckligt bra förarbete och uppföljning så vet man vad man får.
Användarvisningsbild
Yunix66
Forumamatör
 
Inlägg: 102
Blev medlem: tis nov 22, 2005 7:29 pm
Ort: Ljungby

Inläggav dolitle » tis jan 08, 2008 12:49 pm

Klart värvar man i Foppa(när foten höll hyfsat) eller Sudden klass så kan man vara rätt så säker på att dom levererar.

Men det som oftast glöms bort är att spelarna är människor och det är rätt mkt som ska klaffa för att resultatet ska bli bra.
Trivas i laget, trivas i den nya staden. Ev flickvän(eller pojkvän) ska trivas och få ett jobb som dom trivs med, ev barn ska få dagisplats, eller skola där dom trivs i sin klass. Måste få förtroende från tränarna.

Kan fortsätta länge.

Man kan veta vad en spelare går för, men så gott som aldrig veta om den kommer att presteras efter förväntningarna i det egna laget. Det finns ju något som heter medspelare med.

Ett bra förarbete gör det mkt lättare att lyckas.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » tis jan 08, 2008 1:10 pm

Håller med dolitle, en värning är alltid en chansning. Man kan ta reda på mycket om en spelare, allt från skills till inställning och social situation, men det man aldrig fullt ut kan förutspå är hur denne reagerar i en grupp.

Zlatan, hur grym spelare som helst, funkar inte i landslaget fullt ut, (kanske) beroende på att han inte tänker fotboll likadant som de andra i laget.
Brandon Nolan, numera NHL-spelare, trivdes inte i Växjö och var inte nöjd med sättet Lakers matchade honom.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Yunix66 » tis jan 08, 2008 1:15 pm

Jag håller helt med dig dolitle, just därför är själva förarbetet så mycket mer än att bara titta på statsen.

Men samtidigt är det ibland lite väl mycket snack om att trivas hit och dit, lagkamrater osv. Man får inte glömma att en spelare på hög nivå har hockeyn för sitt levebröd och inte som en hobby.

Jag tror att många värvningar är dåligt scoutade. Detta märker man om man såg 3-kronor junisarna. Hur många mediokra föredettingar från Finland, USA etc. är bättre än dom igentligen?
Användarvisningsbild
Yunix66
Forumamatör
 
Inlägg: 102
Blev medlem: tis nov 22, 2005 7:29 pm
Ort: Ljungby

Inläggav Power Play » tis jan 08, 2008 4:58 pm

Starten har i alla fall varit OK för McHöft ner i EHC VISP - 2 mål och 1 assist på de två första matcherna!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12593
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Inläggav NEDOMANSKY » tis jan 08, 2008 5:20 pm

Man kan tycka vad Man vill om Evert, men Chansningen med McConvey var ju ett kap i värvningsbranschen, tänk om alla chansningar avecklades så smidigt :wink:

enligt Mig Bullseye för Evert "Förhandlaren"
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Varanen » tis jan 08, 2008 7:47 pm

Komodoödlan skrev:Kräver noggrann scouting nästa gång vi drar hit en transatlant. Orkar inte med såna här PANNKAKOR mer.


En sak jag upptäckt under mina år som Lakers-supporter är hur svår konsten att kommunicera verkligen är. Klubben får ofta kritik på den här punkten (ofta berättigad), men ibland beror missförstånden på oss mottagare. Vi läser in egna värderingar, utövar önsketänkande, eller övertolkar de besked vi får. I fallet McConvey anser jag att chief Evertsson varit tydlig med vad det handlar om. Skadorna, det långa speluppehållet, träningen på egen hand osv har det inte hymlats med. Det var en chansning, en chansning som denna gången inte föll väl ut. En chansning som inte heller gav några sura långsiktiga konsekvenser. Vi måste acceptera att VLH ibland tar kalkylerade risker. Inte minst då de spelat med öppna kort som i fallet McConvey.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14053
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav vadå » tis jan 08, 2008 8:00 pm

Jag kan väl tycka att man måste ha tillräckligt på fötterna innan man blåser på till pressen om denna värvning som skulle vara något alldeles extra. Känns som man blev lite bortgjord. Nybörjaraktigt.
vadå
Forumamatör
 
Inlägg: 44
Blev medlem: ons jun 20, 2007 10:19 pm

Inläggav Baloo » tis jan 08, 2008 8:16 pm

NEDOMANSKY skrev:Man kan tycka vad Man vill om Evert, men Chansningen med McConvey var ju ett kap i värvningsbranschen, tänk om alla chansningar avecklades så smidigt :wink:

enligt Mig Bullseye för Evert "Förhandlaren"


Nu kan vi vara på samma lag igen.... :) Håller med dig fullt ut
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav vadå » tis jan 08, 2008 8:21 pm

Ett kap enligt honom själv ja, jag har varken sett eller hört någon annan som höjt på ögonbrynet över denna värvning.
vadå
Forumamatör
 
Inlägg: 44
Blev medlem: ons jun 20, 2007 10:19 pm

Inläggav Varanen » tis jan 08, 2008 8:53 pm

Hehe...du verkar vara uppriktigt upprörd över värvningen av McConvey vadå. Nedomansky menade att VLH kom ur det på ett smidigt sätt därav smileyn :wink: . Jag vet inte vilken media du har tillgång till där du bor, men den media jag tar del av blåste inte upp McConvey på något särskilt sätt. Rätt faktabetonad rapportering faktiskt. Jag tror bortgjordheten du upplever mestadels beror på dig och ditt önsketänkande. Precis det jag beskrev i mitt inlägg ovan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14053
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav C70T5 » tis jan 08, 2008 9:01 pm

Att McHöft som spelare skulle vara en korsning mellan speedkulorna Männikkö och Saviano - det har då jag läst någonstans. Tror till och med att det var Chief Evert som myntade det.

/T5!! 8)
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Varanen » tis jan 08, 2008 9:07 pm

Med andra förutsättningar C70, med andra förutsättningar. Sedan tillhör jag de som inte tycker om chiefens jämförelser och beskrivningar av spelarna. Verkar mest som om han rabblar upp några tidigare succéer och lägger till "skridskostark tvåvägsspelare med offensiva kvaliteter". :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14053
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav vadå » tis jan 08, 2008 9:21 pm

Håller med dig, kunde inte uttrycka det bättre själv. Jämförelser som ofta blir (ursäkta uttrycket) nästan skrytsamt. Man får vad man betalar för, och ibland underpresterar eller för den delen överpresterar spelaren, då är det bara att säga grattis.
vadå
Forumamatör
 
Inlägg: 44
Blev medlem: ons jun 20, 2007 10:19 pm

Inläggav Lakers00 » tis jan 08, 2008 9:27 pm

Power Play skrev:Starten har i alla fall varit OK för McHöft ner i EHC VISP - 2 mål och 1 assist på de två första matcherna!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12593


Inte illa,men andraligan i Schweiz är nog ingen höjdare.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav erok » ons jan 09, 2008 4:57 pm

Räven skrev:Finns det någon som tror att Lakers har pengar sparade?

Så är inte fallet i allafall. Men jag ger mig inte in i diskussionen om det är därför det ena efter det andra kommer upp.


Självklar har de pengar sparande.Så många växjöbor som är med i supporterspelaren måste det ju trilla in miljoner i månaden :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster