Nya centern + två forwards ["Forum-femman"]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav serra » ons sep 03, 2008 9:11 am

Mygel..du får det att låta som om du offrar 250 000 000 i lön....:)
20 833 kr/mån är väl ingen jättelön precis.....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 03, 2008 1:20 pm

Likt Maradona så dyker InMeDes upp 20 minuter innan Forum-Femmans första Batalj, kör ner fossingarna i CCM-Bladsen, låter de vaxade snörena hänga lojt, tar en trissa och pangar den rätt i Masken på serra i målet.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Charlamov » ons sep 03, 2008 4:16 pm

serra skrev:Mygel..du får det att låta som om du offrar 250 000 000 i lön....:)
20 833 kr/mån är väl ingen jättelön precis.....


Har du sålt mycket Serra? :roll: :D
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Mygel » tor sep 04, 2008 11:58 am

serra skrev:Mygel..du får det att låta som om du offrar 250 000 000 i lön....:)
20 833 kr/mån är väl ingen jättelön precis.....


Kontraktet sträcker sig fram till slutet av året. Så September till December.

Men nu blev det inte så. Istället får det bli lite matcher på semestern och radio lyssnande över internet.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav InmeDes » fre sep 05, 2008 11:32 am

Lugn Primeau, jag är här i nyputsade stövlar, stråhatten käckt på svaj och zinkspannen i näven. Nej fan, den har ju Nedomansky. Har du kanske till och med en liten Jonseredskeps under under, Nedo? :wink:

Har inte följt försäsongsforumet så intensivt. Har man kommit upp i min ålder så behöver man ju inte det. Då räcker det att man kör ett par starter och några skott på första värmningen så är man ju igång. Måste alltså erkänna att jag har lite dålig koll på återväxten på forumet. Finns det material så det räcker till en uppställning? Men det gamla gardet håller kanske än, även om det utifrån det lilla jag sett av försäsongen känns lite tamt på sina håll, men det kanske blir bättre ju närmre premiären vi kommer. Jag får intensifiera bevakningen nu när höstmörkret faller.

Och som Nedomansky så riktigt förmodade så får jag väl plocka fram mina CCM Bobby Hull från 1972. Och notera detta, mina vänner! Dom har aldrig slipats 8O . Men man kan ju kasa fram på ovanlädret i värsta fall. Det har gjorts förr av framstående spelare i TAIF-dressen. Månne mina grillor är extra värdefulla eftersom dom aldrig har slipats om?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav Primeau » mån sep 08, 2008 10:42 pm

Ser man på, där var du ju. Det glädjer mig!
Dina aldrig omslipade skridskor låter som ett fall för Peter Pluntky.

Har du originalförpackningen kvar kan du garanterat ensam betala Guldspelaren (OBS! Känsliga läsare varnas).

Vad gäller återväxten så kan jag hålla med om att det ser lite tunt ut ännu: påsarna från Nelsons har mest innehållit nötter - vilket jag också påpekat i annan tråd - och inte har det direkt poppat upp någon självklar förstecenter från forumets egna led heller. Snarare bänknötare, eller rättare sagt: nötbankare.

Vi får fundera ett tag till, än så länge är det ju tack o lov bara försäsong. Trojanerna ser rätt intressanta ut.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav InmeDes » sön okt 26, 2008 4:41 pm

Nu har vi kommit en bit in i serielunken och jag kan konstatera att vi bara har en lina som producerar. Trojkan Charlamov, Nedomansky och Volvon har gått från klarhet till klarhet och alla tre har höjt sig ett snäpp sedan förra säsongen. De kompletterar varandra på ett utmärkt sätt. Nedomansky är ettrigare än någonsin och tar den ena smällen efter den andra utan att blinka. Han rättar till spannen och kör vidare. Imponerande! Han har förtjänat centerplatsen. Charlamov har numera spetsiga avslutningar samtidigt som han är oerhört lojal och stöttar upp "Jesus" på ett utmärkt sätt på vänsterkanten. Volvon kan nu tygla sitt humör på ett bättre och misständer inte lika ofta. Han håller sig på banan och spelar förvånansvärt konstruktivt emellanåt. Fångar upp lösa puckar efter Nedomanskys räder.

Men det håller inte med bara en kedja som fungerar medan de flesta andra spelare bara glimtar till ibland för att åter hamna i skymundan. Detta håller inte under en lång serie.

Och så till mysteriet Primeau. En lysande fjorårssäsong har förbytts i en tillvaro i anonymitetens tecken. Man kan inte leva på gamla meriter, så är det. Funkar inte spelet, Primeau, så är det blåstället som gäller annars ligger Gislaved nära är jag rädd.

Ser inte heller några förstärkningar från andra forum. Ett par småkryp söderifrån har gjort framstötar, men håller en alltför låg nivå för att vara ett alternativ
Senast redigerad av InmeDes sön okt 26, 2008 5:14 pm, redigerad totalt 1 gång.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav Bruno » sön okt 26, 2008 5:00 pm

Finns det ingen "bubbel"-lista för de som är nära att slå sig in i forumfemman? :lol:
Bruno
 

Inläggav InmeDes » sön okt 26, 2008 5:17 pm

Bubbellista? Ja, varför inte. Isen är fri för förslag. Själv måste jag nog grunna ett tag på om det finns några lovande.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav NEDOMANSKY » sön okt 26, 2008 8:50 pm

Jag trivs i Min Lina och får mycket förtroende av Coach InMeDes, Jag har stor respekt för Tränaren som ALLTID är noga med att Kvalitet får avgöra Matchningen, då blir det inte så förvirrande ens med en Hink på knoppen. :wink:

Jag tycker Vi släpper fram en med Röd Luva och tillika från den Slaviska sida av Hockeyträsket nämligen en stabil kille Slavik :idea:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Charlamov » mån okt 27, 2008 12:31 pm

Hur är det med din SKILLS tjecken? Sitter du tillräckligt djupt när du åker? Fokuserar du på rätt saker? Har du längden och vikten (Volvon måste växa för att matcha vikten :wink:)? Gnäller du i media (O YEAAA :wink:)?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav InmeDes » mån okt 27, 2008 1:03 pm

Följande minimiskills gäller för att överhuvudtaget komma ifråga för forumfemman:

Att, oavsett vad tränaren råkar heta, besitta en självklart högre kompetens än denne, alltifrån försäsongsträning och val av träningsmotståndare till uttagning av laget och matchning av detsamma.

Att, utan att på något sätt vara bunden av ekonomiska ramar, ha överblick över spelarmarknaden och i varje läge oerhört mycket bättre än värvningsansvarige, kunna bedöma behovet av förstärkningar och nosa upp spelare som fyller luckorna.

Att, på ett språkligt nydanande och berörande sätt och med nödigt antal understrykande smileisar, i text ödmjukt kunna ge uttryck för sin överlägsna kompetens enligt ovan.

Alla nomineringar till forumfemman eller till bubblarlista bör åtföljas av tydlig motivering enligt nämnda kriterier.

Såsom skapare av denna tråd gäller detta naturligtvis inte mig.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav Primeau » mån okt 27, 2008 3:49 pm

Bruno skrev:Finns det ingen "bubbel"-lista för de som är nära att slå sig in i forumfemman? :lol:


InmeDes, får jag istället föreslå en "babbel"-lista? Sätt Bruno som center mellan Komodoödlan och Supporter - dom lär hitta varandra även i sömnen!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav NEDOMANSKY » mån okt 27, 2008 5:53 pm

Sitter 8O , jag närmast hasar bakdelen isen, ALLT för den låga tyngdpunktens skull. Inget fokus ALLS, det är Lotusställning som gäller i omklädningsrummet och ett Buddaliknande utseende och en Matchvikt som ligger 20 kg över längdenöver 1 m.

SKILLS behöver Du fråga :roll: , Gnäller ånej det är bita ihop som gäller :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Bruno » tis okt 28, 2008 1:43 am

Primeau skrev:
Bruno skrev:Finns det ingen "bubbel"-lista för de som är nära att slå sig in i forumfemman? :lol:


InmeDes, får jag istället föreslå en "babbel"-lista? Sätt Bruno som center mellan Komodoödlan och Supporter - dom lär hitta varandra även i sömnen!
Sorry, kan meddela dig att Supporter och Komodoödlan inte finns längre, namn som är inaktiva av personliga skäl. Jag "går igen" under namnet Bruno. :wink:
Bruno
 

Inläggav erok » tis okt 28, 2008 1:45 am

trist. Ni tre kunde kanske bli några fantastiska lottförsäljare. :lol: :wink:
Fast bruno kan nog han med :P
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster