Sebastian Magnusson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Sebastian Magnusson

Inläggav Lobo » tis aug 28, 2007 9:00 am

Kommer inte spela i GSK i höst.. ..frågan vad som hände med honom nu annan klubb aktuell ?

Växjö Lakers Sebastian Magnusson som tryout-spelade i GSK har i samråd med lagledningen valt att bryta sitt tryout-spel.

http://www.gsk-hockey.com/artikel.asp?rId=1442
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis aug 28, 2007 3:59 pm

Som sagts tidigare, gör inte Yngwe historien till regel.

Dystert med ett ICKE fungerande samarbete.

Risken finns att Lakers J-20 också får lida av att De egna inte får chansen samt att sista års juniorerna tvingas bort.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » tis aug 28, 2007 4:14 pm

NEDOMANSKY skrev:gör inte Yngwe historien till regel.

Exakt!!! Helvitte vad du tjatar om Yngwe :lol: :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav NEDOMANSKY » tis aug 28, 2007 4:26 pm

Jag är den Tjötttiigggassstttteeee eller som ALI sa - I Am The Greatest :wink:

ps. vill bara Lakers väl
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav zorro » tor aug 30, 2007 10:58 pm

Sebastian spelar för Motala nästa ses. o Robin andersson likaså . Utveckling ???
Användarvisningsbild
zorro
Forumentusiast
 
Inlägg: 276
Blev medlem: fre maj 04, 2007 6:36 pm

Inläggav Supporter » tor aug 30, 2007 11:05 pm

zorro skrev:Sebastian spelar för Motala nästa ses. o Robin andersson likaså . Utveckling ???
Om jag får tycka, så ser jag just nu bara S. Magnusson som LÅNG. Det är en del han måste förbättra, särskilt med tanke på hans storlek är ex. det fysiska spelet obefintligt. För att tala klarspråk så platsar han helt enkelt inte i Lakers, särskilt inte med den konkurrensen som råder i Lakers idag. Såvida ingen annan allsvensk klubb vill ha honom får han hålla till godo med div1-spel och där visa att han vill spela i högre divisioner.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav zorro » tor aug 30, 2007 11:10 pm

Motala lirar i TVÅAN..
Användarvisningsbild
zorro
Forumentusiast
 
Inlägg: 276
Blev medlem: fre maj 04, 2007 6:36 pm

Inläggav Kiddan » tor aug 30, 2007 11:53 pm

Glöm inte Oscar Hammarstedt. Han spelar också i motala. Det var den första spelaren som gick till Motala av våra 88:or.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin
 
Inlägg: 1292
Blev medlem: sön jun 26, 1977 6:00 am
Ort: Växjö

Inläggav Supporter » fre aug 31, 2007 12:06 am

zorro skrev:Motala lirar i TVÅAN..
Okej så pass, hur som helst, då har han ändå en bit kvar till HA.
Senast redigerad av Supporter fre aug 31, 2007 12:12 am, redigerad totalt 1 gång.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre aug 31, 2007 12:11 am

Samma serie som Alvesta SK :roll:

Basse var inte bara lång mot Nybro :wink:

En Match , en Chans fick han 8O :oops: i Lakers A-Tröja. Bra dessutom, tydligen politiskt bestämt VILKA som håller INNAN De visat upp sig i Matchsituationer(Vissa spelare är Matchspelare och tenderar att försvinna på Träning).

Anledning till seniorspelet är att Lakers inte vill ha sists års juniorer i J-truppen, skälet Tja?, kanske att få in mer spelare utifrån till Hockeygym. :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Supporter » fre aug 31, 2007 12:27 am

Säga vad man vill om Basse, Yngwe och R-T, men ännu har de i alla fall inte visat upp något som får mig att höja på ögonbrynen. Basse jobbade och slet så han säkert hade blodsmak i mun mot Nybro, det ska han ha all heder för. Men varför utnyttjar han inte sin kropp??? Han tycks också ha svårt att förflytta sig med tanke på hans längd. R-T gjorde många enkla misstag, fortfarande för "grön". Yngwe är, enligt mig, en ganska medioker spelare som jag inte ser något speciellt i.

Det vet vi alla, att många spelare kan dominera fullständigt i J-20 lag, men som sedan inte visar sig räcka till i A-laget.

Lite synd att inte Lakers kan presentera fler mer lovande juniorer med hög potential än dessa tre för tillfället.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav vlh79 » fre aug 31, 2007 9:34 am

Basse har inte bara spelat en match i Lakers A-trupp. Han spelade också mot Nyköping när Fagerwall var tränare. Han gjorde dessutom ett mål den matchen. Det är svårt att visa upp sig om man inte får chansen i fler än någon enstaka match. Det är många av er som skriver här på forumet som har mycket åsikter om vilka spelare som är bra eller dåliga, särskilt när det gäller Lakers egna juniorer. Efter att under flera år ha följt våra juniorer i J18 och J20 så har jag sett att det finns många som har stor potential. Hur många av er har varit på en enda juniormatch och stöttat och följt deras utveckling? Jag önskar Basse, Robin och Oskar lycka till i Motala, Erik Y i Rögle J20 och Emil i Växjö Lakers. Det har varit fantastiskt kul att få följa er alla under era år i Växjö. En del av er redan från Björnligan som 6 åringar. Som sagt Stort Lycka till med hockeykarriären.
vlh79
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: tor feb 09, 2006 7:31 pm

Inläggav serra » fre aug 31, 2007 9:44 am

Det är en jävligt stor skillnad på att spela div 1 J20 och i Allsvenskan!
Sedan håller jag med dig. Finns många duktiga spelare men som läget är nu så är det ingen som är i närheten av att ta en plats.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Niles » fre aug 31, 2007 10:01 am

Begriper inte riktigt varför man tar steget till en div2 klubb från Gislavedssamarbetet..OM det nu inte är så att han inte platsade i Gislaved riktigt, då är det mer förståeligt även om Motala inte är det man först tänker på.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav vlh79 » fre aug 31, 2007 10:21 am

Sebastian bröt själv tryouten eftersom han själv bedömde att det inte fanns någon utvecklingsmöjlighet för honom i Gislaved. Lakers hjälpte honom till Motala.
vlh79
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: tor feb 09, 2006 7:31 pm

Inläggav Niles » fre aug 31, 2007 10:58 am

Ok, då vet jag.
Bedömer man det som att man inte har någon utvecklingsmöjlighet i ett Div1-lag med samarbete med moderklubben som lirar i allsvenskan vet jag inte hur man resonerar. Men anser man sig inte platsa blir ju inte utveckligsmöjligheten så stor iofs. Var och en gör ju som man själv finner lämpligt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Kiddan » fre aug 31, 2007 11:10 am

NEDOMANSKY skrev:Anledning till seniorspelet är att Lakers inte vill ha sists års juniorer i J-truppen, skälet Tja?, kanske att få in mer spelare utifrån till Hockeygym. :wink:


Ja det kan vara det. Det kan ju också vara så att det är mer utvecklande att spela seniorhockey för dem? Du kan ju fråga Basse, Oskar och Robin ifall de hellre velat vara kvar i växjö och spela J20...
Det kan ju också vara så att ifall man är sistaårsjunior så antingen har man, eller har man inte potential att nå A-laget i klubben. Har man det så utvecklas man bättre ifall man får spela seniorhockey. Har man det inte så är det väl bättre att släppa fram yngre förmågor som kan ha potential?

Bara lite funderingar. Vet inte ifall jag är helt ute och cyklar.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin
 
Inlägg: 1292
Blev medlem: sön jun 26, 1977 6:00 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » lör sep 01, 2007 2:56 am

Tror nog att Basse Hade accepterat att stötta J-20 samtidigt som han hade tränat med A-laget och funnits med som 12:e Forward, Ta nu som mot Fredrikshamn, EN forwardsplats LEDIG 8O , Vad menas? Kan Man inte ge den platsen till en egen Junior mot ett svagt Danskt Lag, nånting är MYCKET skevt, och då har Jag inte ens nämt Det vanliga om spetskompetensen som vår Pungskyddsingenjör förgyller oss med :roll:

Självfallet har inte Alla sista års juniorer potential att spela Seniorhockey, faktum är att endast ett fåtal har det, MEN varför ansågs tex. Basse/Yngwe ha detta genom att De tillhörde A-lagets Träningsgrupp och fick en enstaka Match och sen - Ja just det , Vi upptäckte NU att Du platsar inte , sånt känns inte seriöst, utan ett reultat av att Man bedömer tokigt från början och sen anger inställning som orsak.
Kan Man scouta så hittar Man en ung spelare som Man tror på, ger honom tid utbildning och förtroende och trygghet att utveckla Den potential som skådats, Man fyller inte bara ut A-Lagets sommarträningstrupp och sen Tack å Hej. Om nu Seniorhockey anses viktigt för Lakers så borde det samarbetas med Div2-3 klubbar i närområdet, kopplingar till Alvesta Åseda finns Genom Ass Tränaren/Förre J-20 Tränaren / J-18 Tränaren.

Man ska ha klart för sig att inte ALLA sista års Juniorer är Fysiskt/mentalt mogna vid denna ålder utan bör ges något extra år för tillväxt om potential skådats, Nu verkar det som om det är en generell bedömning i Lakers som inte främjar talangutveckling att skicka iväg spelare till Seniorhockey, mången talang har missats tack vare usel hantering.

Flera RIKTIGT BRA spelare har varit ganska sena i sin Fysiska mognad tex, Alfredsson/St.louis.

Ge alla De Juniorer som tas in i A-lagsatmosfären samma chanser som Augustin/Rosen som Matchats in sakta men säkert, Men de kom in under en annan Regim :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 04, 2007 3:28 pm

Ett mål och mycket bra insats av Basse enligt Tim Brithen, Motalas tränare även hammarstedt fick gott betyg, efter 1:a Träningsmatchen, enligt uppgift är Brithen SKITnöjd med nyförvärven. :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav serra » tis sep 04, 2007 3:41 pm

Fan att vi inte behöll Basse..
Han är ju skitbra i Motala......
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Per Carlsson » tis sep 04, 2007 3:57 pm

Som Evertsson sa till SMP.
Att alla spelare kanske inte vill satsa på Elithockey, och då är Motala säkert ett jättebra alternativ.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Mognad

Inläggav MACICE » ons sep 05, 2007 2:10 am

Talang = 95 % hårt arbete och 5 % genetiska förutsättningar.
Bedöm själv, vad saknar din spelare?! :twisted:
MACICE
Forumamatör
 
Inlägg: 10
Blev medlem: tis sep 04, 2007 9:59 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 05, 2007 3:55 pm

Det där var en klockren beskrivning av Maradona MACICE :roll:

Talang är förmågan att förvalta det den stora anden gav Dig, Men det viktigaste är OM de som styr i en Klubb har förmågan att SE Talang och HUR Man ska behandla den :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Flest mål vinner » tor sep 06, 2007 8:27 am

Bara för att man väljer Motala nu så säger ju inte det att man inte hamnar i Lakers Alag på sikt.

I matchen mot Nybro där Magnusson spelade så vann han puck i anfalls zon vid ett par tillfälle. Personligen hade jag hellre sett Magnusson i laget än Thelin. Jag kollade lite extra på vad han gjorde på isen mot Borås och det var den blekaste insatsen som jag sett. Klar Calder varning. Ni som kommer ihåg honom kanske vet vad jag menar....

Ska Thelin spela måste har vara elakare.
(Kanske svårt att vara elak i en träningsmatch men det verkar inte bekymra Hjalmarsson...)

Tack för ordet!
Flest mål vinner
 

Inläggav £ak3rs » tor sep 06, 2007 11:17 am

Håller med dig ang Magnusson, sen för att kunna vara elak så måste man ju hinna in i situationerna vilket jag inte sett Thelin göra ännu.
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör
 
Inlägg: 153
Blev medlem: mån nov 10, 2003 10:42 am

Inläggav Dragkampslakej » tor sep 06, 2007 11:18 am

Jag bara funderade lite på att vända Nedomanskys resonemang en smula. De har fått chansen i en match som vissa av oss har sett (inte jag). Fast o andra sidan har de väl tränat en hel del och de som har sett alla spelarna mest borde vara tränarna eller? Alla som är ishockeytränare kan ju räcka upp en hand :lol: (det är jag inte det heller).

Däremot kanske man kan ana att lakers juniorverksamhet inte håller div.1 klass ännu och att detta skapar vissa problem med samarbetet med Gisslaved(Gislaved?)Kanske fler samarbetsklubbar kunde vara något då som ex. alvesta.

Hela resonemanget bygger på hur vi forumskribenter resonerat innan och på att sedan vända på det.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Flest mål vinner » tor sep 06, 2007 11:33 am

Ett samarbete med ASK tror jag personligen skulle vara ett lyft. Då skulle vi kunna ta hand om "glappet" mellan vårt Alag och våra juniorer.

Sedan har ju ASK presterat nästa lika många egna produkter som vi själva i vårat Alag.....

Detta är ju heller inte fel med tanke på att vi ska kunna fylla hallen med supportrar och då krävs det att vi vinner nya......
Flest mål vinner
 

Inläggav dolitle » tor sep 06, 2007 11:43 am

Ett samarbete med ASK vore ju klockrent, både för oss och dem.

Hoppas att det kan bli något sådan i framtiden. Vi kanske kan bidra till att dom går upp i ettan och börjar tampas med Troja och Taif igen. Då skulle jag åka till Alvesta och se de matcherna, ifall dom inte krockade med våra.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 06, 2007 1:31 pm

:headbang: Jag räcker upp en Hand och skakar på Huvudet samtidigt.

Samarbete med realistiska partners var det, där kommer ASK in, vad Händer?

Lakers J-18 slog Rögle Och Malmö två gånger och vann Cupen förra Helgen :wink:

SE TALANG och HUR man HANTERAR dessa spelare , det är Pusselbiten som somliga Har svårt att hitta 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav serra » tor sep 06, 2007 1:37 pm

Neddo..detta är inte en ironisk fråga..
men du har inte funderat på att blir tränare för något av J eller pojklagen?
du verkar ha stenkoll på alla namn. Eller så har du tränat dom?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Dragkampslakej » tor sep 06, 2007 2:44 pm

[quote="NEDOMANSKY"]:headbang: Jag räcker upp en Hand och skakar på Huvudet samtidigt.

Samarbete med realistiska partners var det, där kommer ASK in, vad Händer?

Alltså en hockeytränare då! Då förutsätter jag att du vet bäst vad som gäller för ditt lag och inte de spelare och föräldrar som har synpunkter på dina laguppställningar och spelsystem. Jag menar att du ser dina spelare mest och vet vem du ska satsa på vid viss typ av match.

frågan nu är lakers J-lag bättre än Alvestas A-ag? För det var nog inte Alvestas J-lag skribenter menar att det ska samarbetas med. Jag vände ditt resonemang för det är lätt att bli hemmablind.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 06, 2007 3:20 pm

Listig fråga serra :wink: , Men på fråga A svarar Jag Nej. och angående stenkollen så Har Jag dessvärre inte det, Och på fråga B svarar Jag Nej. 8)

Jag är Idrottsintresserad som föredrar Fotboll och Hockey där Hockeyn i Sverige går före eftersom den Svenska Fotbollen är av så USEL kvalitet att Man häpnar(Kungen undantagen :wink: ). Däremot så finns mängder med klubbar i Sverige som erbjuder utbildning, så jag har gått några steg så att säga. Men oss emellan och säg inte detta till någon - att gå en Förbundets steg 1-2-3 är ungefär detsamma som att tro att Man är Läkare för att man har köpt ett stetoskop. Man Lär sig av DE som bevisligen presterat något genom att använda ögon/öron, inte lyssna på alla klockor som ringer till Helgmålsbön :wink:

Samarbete var på tapeten, Lakers J-18 skulle inte ha en chans mot ASK s A-Lag. Däremot skulle ett samarbete Klubbarna emellan erbjuda möjligheter långt mer gynsamma för både J och A-Lag än detta fiasko med GSK, att skicka en lovande 17-19 åring som går i skolan på ett antal resor om 25 mil flera gånger i veckan borde vara straffbart.

Alvesta ligger 2 mil bort, öppna ögonen både Lakers och Alvesta SK.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 06, 2007 3:25 pm

:oops: Inte J-20 heller :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav serra » tor sep 06, 2007 3:29 pm

Med tanke på hur "bitter" du är mot Lakers J-lag och dess satsning så kan man nästa tro att du varit tränare där som inte fick vara kvar..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 06, 2007 3:39 pm

Nu blir jag förvånad 8O , är inte det minsta bitter mot Lakers J-lag utan tycker att De gjort fantastiska framsteg, och det mesta går i rätt riktning, nu även med trolig Målvaktsträning.

Vad som bekymmrar Mig är strategin för att ta nästa steg och då hänger J och A-lags verksamheten ihop.

Lakers J-verksamhet är sannolikt den som förbättrats mest i hela landet senare år (visserligen från en risig nivå), men från Mig är det i stort :ok:

Det här med kunskapsnivån bland ledare var inte speciellt riktat mot Lakers J-Lag om Du trodde det utan Hockeysverige i allmänhet och Pojklag i synnerhet.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster